Print side | Luk vindue

Billedkvalitet; ældre kontra ny selektor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22560
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 02:50

Emne: Billedkvalitet; ældre kontra ny selektor?
Skrevet af: Nicoleif
Emne: Billedkvalitet; ældre kontra ny selektor?
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 12:05
Jeg har en ældre selektor (sagem ICD 4210) og overvejer at skifte til en sagem 60 (det skal siges at min selktor virker fint). Hvor meget er der at hente mht forbedret billedkvalitet ved skift til Sagem 60?

Svar:
Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 12:09
Intet...
Har selv en af den aller første model, samt en Sagem 60 i hytten, og der er ingen forskel.

Skrevet den: 04-April-2007 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Intet...
Har selv en af den aller første model, samt en Sagem 60 i hytten, og der er ingen forskel.

Tak for svaret. Så tror jeg at jeg venter til der kommer en ny HD Selektor med at udskifte!

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Jeg har en ældre selektor (sagem ICD 4210) og overvejer at skifte til en sagem 60 (det skal siges at min selktor virker fint). Hvor meget er der at hente mht forbedret billedkvalitet ved skift til Sagem 60?

Der er på den gamle Selector problemer i form af kopibeskyttelse ved optagelse af programmer på f.eks en hardisk recorder . Se meget om dette andet steds i dette forum.

Desuden er Sagem 60 en del hurtigere og har mulighed for DD5.1 lyd (digital lydudgang) Og så skulle Sagem 60 bruge langt mindre strøm end den gamle boks.

Skrevet den: 04-April-2007 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Der er på den gamle Selector problemer i form af kopibeskyttelse ved optagelse af programmer på f.eks en hardisk recorder . Se meget om dette andet steds i dette forum.

Desuden er Sagem 60 en del hurtigere og har mulighed for DD5.1 lyd (digital lydudgang) Og så skulle Sagem 60 bruge langt mindre strøm end den gamle boks.

Har du tal for hvor meget mere strøm sagem 4210 bruger end sagem 60?

Print side | Luk vindue