Print side | Luk vindue

tv-tuner ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22629
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 09:29


Emne: tv-tuner ?
Skrevet af: Di Gio
Emne: tv-tuner ?
Skrevet den: 06-April-2007 kl. 18:34

jeg er på udkig efter en tv-tuner så jeg kan se tv på min projektor(sanyo Z4)

Jeg ville gerne vide om der forskel på de forskillige tuner til mit brug, søger self den der kan give det bedste signal til min projektor.

Jeg har kabeltv tilsluttet hvis det kan hjælpe jer. hvordan skal den tilsluttes ?

mvh

nybegynderen




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2007 kl. 18:37

 

 Med kabelTV, så vil det da være indlysende at bruge en Selector, hvis du har TDC, eller en extrabox hvis du har Stofa. Da der sikkert ikke er RGB In på projector, så brug S-Video.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 06-April-2007 kl. 20:36

en sagem Selector jeg skal anskaffe mig så ? så vidt jeg ved er der ikke s-video i dem!

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2007 kl. 23:39

 

 Jo selvfølgelig er der det, du anvender Scart 2 til det foremål. Der er dog den ulempe ved at bruge S-Video udgangen, der er ikke 16:9 signal på den, så omskiftning af format skal ske manuelt, men kvaliteten er fin.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 07:37

scart 2 er et scartstik ? og så skal jeg lave en konverteren til S-video ?for når jeg ser billeder af dem så er der nemlig ik noget s-video stik.

godt være jeg spørg dumt, men jeg vil hellere sprøg en gang for meget så jeg har fuldstændig styr på det :)

er det lige meget hvorfor en model (selector) jeg skal anskaffe mig ?

har fundet denne selector

  



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 09:05

Det er ligen den model du skal købe

Og scart 2 er der s-video i,   og dertil skal du bruge et spec stik som sikkert kan købes i de fleste TV butiker

Der findes flere modeller   men noget der ligner denne skal du bruge.

Jeg har selv brugt s-video til min Z3 projektor fra en Sagem60   og det var rigtig flot

 

Hans



Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 09:26
Men du skal måske nok købe et bedre stik end det der er vist, clicktronic har et i metal til omkring 100 og man skal anvende et godt s-video kabel.  Ikke de billigste. Ellers kan man opleve skygger og uro. Clictronic forhandles af av-connection og harald nyborg.

Og en selector skal sættes op i menuen for at levere et s-video signal ud. Skal ikke være VGA, men den anden mulighed, er muligvis benævnt s-video.


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 13:03

tak skal i ha...

selectoren for jeg imorgen så må jeg håbe jeg kan få det til at fungere

 



Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 14:18
Grunden til at jeg har anbefalet det lidt bedre stik fra clictronic er at du måske ikke får et af de billige til at virke. Ingen farver for eksempel.

Hvis du får nogen problemer kan du jo skrive igen, bruger selv en s-video forbindelse fra selector til TV kort. Det er ret godt.

Ken_T


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 14:33

så fik jeg fat i boxen !

har fået sat den til og billed har jeg fået, synes faktisk det gir et rigtig godt billed.

Men nu kommer jeg så med problemet, jeg kan kun tage dr1, dr2 og tv2 resten kan jeg ikke se pga jeg ikke har kort.

jeg har købt boxen til at kunne se fodbold på :D

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 14:39

 

 På en Sagem 60 er der godtnok en Audio udgang men den er Digital, og kan derfor kun bruges i forbindelse med en Digital indgang på en Surroundreciver. Alternativt, skal der bruges en sådan adaptor, som tilsluttes i Scart udgangen så kan man tilslutte en Analog forstærker.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

så fik jeg fat i boxen !

har fået sat den til og billed har jeg fået, synes faktisk det gir et rigtig godt billed.

Men nu kommer jeg så med problemet, jeg kan kun tage dr1, dr2 og tv2 resten kan jeg ikke se pga jeg ikke har kort.

jeg har købt boxen til at kunne se fodbold på :D

 




Så må du jo købe et kort.

Det koster 199kr pr år, og så får du de kanaler du ellers modtager vis TDC.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 15:22

Det er da til at overleve...

så må jeg bestille sådan et



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 15:39

 

 Det skulle kunne købes hos diverse forhandlere i din by.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 16:32

må jeg ned i den lokale tdcbutik...

men jeg er virkelig overrasket over billedet !

Hltv er langt bedre :D



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

Hltv er langt bedre :D



Hltv??
Hvad er det?

En Selector leverer ikke High Definition, blot en digital udgave af Standard Definition.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Di Gio
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 17:31
det skulle jeg da mene... kig på deres hp !


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 17:37

 

 Det er korrekt, du får en opløsning der svarer til den du vil få på en DVD.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 17:50

Hej..

 

Ja jeg er kommet i nøjargtig samme situation, blot min projektor er en Optoma HD70..

Som jeg læser, så mener i at man skal bruge S-VHS, Men dette er da ikke digitalt. Findes der ikke en model, som spytter digitalt ud i DVI/HDMI??

og så scallere op i projektoren?



Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 20:15
Nej, ikke en selector sagem60. TDC har en HD model på trapperne og den har nok andet at byde på end Scart. Det er da klart at rent digitalt signal er bedre end s-video, det har du jo ret i.

De har jo solgt en HD model, men der var for mange problemer med den.


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 20:21
Hvad hvis man køber en DVB-C tuner vil det give samme resultat? Eller er der ikke andet en d at vente til TDC får fingeren ud?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

Hvad hvis man køber en DVB-C tuner vil det give samme resultat? Eller er der ikke andet en d at vente til TDC får fingeren ud?

 ???????? TDC bruger DVB-C.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 20:45

hmm tror vi snakker forbi hinnanden, eller jeg udtrykker mig nok ikke klart (eller ikke har forstand på det

jeg spørger lige på en anden måde

 

Findes der en Digital tuner med HDMI/ DVI udgang som jeg kan sætte direkte til min projektor, der behøver ikke være scallere i, da dette vil blive fortaget af den i projektoren?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 20:53

 

 TDC skulle komme med en ny HD Selector om kort tid, den har HDMI.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 21:00

Ja okay.. Så må jeg jo bare væbne mig med tålmådighed?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 21:05

 

 Der har været HD kanaler et stykke tid, men der vil komme flere, men hvilke samt priser.? I øjeblikket C+HD, NG, Discovery, vistnok også en sportkanal.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 21:12

tjaa det ser ud til at TDC har udgivet deres selector

https://ktvport.tdc.dk/cms2.portal?_nfpb=true&_pageLabel=sel_bestil&_nfls=false - https://ktvport.tdc.dk/cms2.portal?_nfpb=true&_pageLabel =sel_bestil&_nfls=false

så det ku godt ske jeg bare skulle få den bestilt.

ang sagem 60 selectoren, her har det da ikke været muligt at se HDTV? eller har det været scalleret ned?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

ang sagem 60 selectoren, her har det da ikke været muligt at se HDTV? eller har det været scalleret ned?

 Sagem 60 er en SD modtager, og kan derfor ikke modtage HD. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 24-Maj-2007 kl. 21:20

1000 tak for hjælpen så blev jeg også klogere idag, skønt

 




Print side | Luk vindue