Print side | Luk vindue

PS3 BlueRay Region Free update?!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22652
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 10:43

Emne: PS3 BlueRay Region Free update?!
Skrevet af: Guests
Emne: PS3 BlueRay Region Free update?!
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 18:13

Ja jeg gider ikke rigtig offer 5kg efter denne maskien hvis jeg ikke ved den ikke kan opdateres eller opgraderes til BD region fri. For de er da sindsyge med de danske/engelske priser på film og spil.

Så er der nogen der har en ide om hvornår man skulle forvente at der kommer sådan en "redning"

Svar:
Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 18:21
Der er svjv. ikke noget på trapperne endnu.

Om ikke andet, så er der da i hvert fald en del US udgivelser, du faktisk kan se. Du kan finde en liste over dem her: http://bluray.lindsite.dk/

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 18:21
der er ikke regionskode på spil? så spil er ganske billige fra udlandet

og jeg ville ikke blive overrasket hvis der på et eller andet tidspunkt kommer en løsning til regions fri blu-ray afspilning, desværre så er forskellen på ps3 og ps2 bare at

1.  sony står for blu-ray så de vil vel gerne have at regions fordelingen forbliver(ellers kan jeg ikke se hvorfor de skulle lave den til at begynde med?)

2. firmware updates kan gøre så fremtidige 'løsninger' bliver fixed

my 2 cent anyway

edit: tak for linket simon :D

Skrevet den: 07-April-2007 kl. 18:26

Ja tak for linket Simon..

Hmm mente bare spil var bygge med samme kodning aom film da de jo også er på BD disks.

Ja måske man kan cracke sin maskine engang men så er det jo kun for et lille stykke tid til sony laver en update og maskine henter den og så starter vi forefra

Skrevet den: 07-April-2007 kl. 18:31
Jeg tror desværre det vil være en generel tendens, at der i fremtiden vil være påkrævede firmware updates. Det gælder både spillekonsoller som PS3 og X360, men også Blu-Ray og HD-DVD afspillere.
Så bliver det ganske enkelt sådan, at man ikke kan afspille sin nye film/spil før man har hentet opdateringen, som så patcher de sikkerhedshuller, som ellers kunne udnyttes til bl.a. regionhacks.

Det første tegn på at det bærer den vej, var bl.a. Sony's PSP, hvor flere spil ikke ville fungere, hvis man havde en ældre firmware udgave.

Det eneste jeg kan sige til, er HD-DVD campen, for at have fravalgt (indtil videre) at bruge regionskodning på filmene.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 07-April-2007 kl. 19:31

Helt egning HD-DVD er bedst på marked end til vidre, men nok kun et spørgsmål om tid før BD forstår budskabet. F. eks. med deres Java software som først kommer i næste generation af BD hvor HD-DVD er med på forkanten.

Får selv snart min Toshiba XE-1'er og forhåbenlig en Pana 42PX70 hvis Mogens fra Dronninglunden Panasonic Center vil sælger mig en

Skrevet den: 07-April-2007 kl. 21:34
Du har i hvert fald noget at se frem til med HD-XE1. Den oser af kvalitet, både i forhold til billede/lyd/ydelse, men bestemt også i byggekvalitet.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 07-April-2007 kl. 23:34

Ja vi har en på arbejde i vores kælder med bio anlæg.. Klare det nu meget godt samme med en JVC HD1

Glæder mig også til at få det hele hjem og igang igen, har været uden i noget tid nu

Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 14:46

region a/1 er europa right?

jeg forstår ikke helt det med regionskodning osv. det der link simon har smidt med en liste over film, der kan man kun se de film hvor der er flueben/hvad-i-nu-kalder-det ved?? der er jo nogle at de bedste titler blandt!! er det slet ikke muligt at se de film på en ps3? fatter det ikke 

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

Nej.

A = USA+Japan
B = Europa

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

Nej.

A = USA+Japan
B = Europa

nå okay my bad

Print side | Luk vindue