Pinnacle Studio 10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22674
Udskrevet den: 09-April-2025 kl. 02:50
Emne: Pinnacle Studio 10
Skrevet af: majoren
Emne: Pinnacle Studio 10
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 08:25
Nogen her der har erfaring med Pinnacle Studio 10 - det skal bruges til at hente filer fra hardisk-cam. og overføre dem til DVD.
Brugervenligheden hvordan er den? 
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 08:53
Hvis man kan bruge WMM, så kan man også bruge Studio 10. Brugerfladerne minder om hinanden, dog er Studio 10 at foretrække, der er flere muligheder.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 08:58
WMM kender jeg det? Er Studio 10 med dansk menu?
|
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 09:03
WMM er en del af PCens OS, Studio fås på dansk.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 09:20
Studio 10 kræver en del plads på HDD, selve programmet fylder 3,4 Gb, Hollywood FX fylder 610 Mb, det anbefales at have mindst 1 Gb RAM, og en god processor, så at bruge det på en gammel maskine duer ikke.
|
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 09:31
Tak for svaret - det lyder til at være et godt og enkelt program.
|
Skrevet af: Scubaghost
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 10:15
Hej Majoren
Har faktisk en til salg. Sender dig lige en post.
|
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 19:42
Pinnacle Studio 10 (og 10.5) har fået mange drøje hug med på vejen. Brugervenligheden er i top, men det er for ressource tungt og fyldt med bugs. Jeg har prøvet V10 men gav op pga for mange gange hvor programmet gik ned.
Kig istedet efter Cyberlink Powerdirector som er testvinder her:
http://video-editing-software-review.toptenreviews.com/ - http://video-editing-software-review.toptenreviews.com/
Bruger selv version 5, som fungerer fremragende.
|
Skrevet af: mooens
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 20:45
Jeg hører også til én af dem der har investeret i Pinnacle Studio 10 og efterfølgende returneret programmmet.
Programmet gik konstant ned. Programmet blev installeret på en helt ny Dell pc, med 2 GB ram, så problemet lå nok ikke ved hardwaren.
Jeg har tidliger brugt version 9 uden problemer, og der er ingen tvivl om at hvis version 10 kører, så fås det nok ikke meget bedre til os alm. brugere. Både mht. til pris og brugervenlighed.
------------- Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
|
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 11:15
Cyberlink Powerdirector er den til at få med dank menu?
|
Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 11:29
Studio 10.7 fungere udemærket, men den har været en kamp at nå dertil.
|
Skrevet af: pihlknudsen
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 15:01
majoren skrev:
Nogen her der har erfaring med Pinnacle Studio 10 - det skal bruges til at hente filer fra hardisk-cam. og overføre dem til DVD.
Brugervenligheden hvordan er den? 
|
Brugervenligheden er meget høj. Jeg stiftede for første gang bekendtskab med en trial version af Studio Plus 10.6. Efer ca. 5 timers effektiv eksperimenteren er jeg nu i stand til at at:
- Indlæse mine videoklip fra min KiSS afspiller
- Lave pæne overgange mellem sekvenserne
- Afkorte video og lyd i forhold til hinanden
- Lave baggrundsmusik og justere denne i forhold til den optagede lyd.
- Lave DVD menuer med kapitler
- Lave selvstændige titler og titler ovenpå videobillederne
- Zomme og panorere i stillebilleder, som en del af videosekvensen.
- Brænde færdige DVD skiver med hele molevitten.
Med andre ord: Når man på så kort tid kan lære alt dette, så kan det næsten ikke være lettere at gå til.
Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er selve "capture" funktionen direkte til pc/Pinnacle.
Jeg har enkelte gange oplevet, at maskinen er frosset totalt, men det er ikke så hyppigt mere.
------------- Venlig hilsen
Anders Pihl Knudsen
DP-558, 200 GB, FW 1.1.7
Belkin Wireless
|
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 15:18
majoren skrev:
Cyberlink Powerdirector er den til at få med dank menu? |
Nej desværre
|
Skrevet af: snowman36
Skrevet den: 10-April-2007 kl. 23:25
Jeg har studio plus 10.7 og er yderst tilfreds, haft den 2 måneder, startede med plus 10.6, sidenhen opdateret 10.7
Jeg er meget enige med pihlknudsens beskrivelse af 10.7
_________
Mvh.
Thomas
|
Skrevet af: Scubaghost
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 00:02
Jeg har en Pinnacle Studio Mediasuite 10.7 til salg.
Se under Køb og salg.
|
Skrevet af: horsbøl
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 13:28
Jeg har lige købt Pinnacle 10 plus, men jeg har problemer med at den vil genkende filerne fra mit Sony dcr SR70. Jeg har forsøgt med WMM, men også her uden held. Det virker som om at filerne fra kameraet er en filtype som ikke kan genkendes, hvad kan jeg gøre galt?
Mvh Kenneth
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 13:44
Hej Kenneth,
horsbøl skrev:
Jeg har lige købt Pinnacle 10 plus, men jeg har problemer med at den vil genkende filerne fra mit Sony dcr SR70. Jeg har forsøgt med WMM, men også her uden held. Det virker som om at filerne fra kameraet er en filtype som ikke kan genkendes, hvad kan jeg gøre galt? |
Filerne burde være standard MPEG-2 type... er endelsen på filerne ikke .MPG?
Hvad skriver Sudio når du prøver at åbne filerne?
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 13:50
Det ser ud som om filerne hedder MPG4, (nu sidder jeg ikke lige ved min private pc), og jo de ender på MPG, men jeg ved ikke om de skal konverteres eller noget andet smart, for at de virker. Jeg har tidligere prøvet at "videofilme" med mit Canon ixus 910, og filerne derfra kan jeg fint arbejde med.
Kenneth
|
Skrevet af: snowman36
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 17:07
@Horsbøl
Overfører du med firewire eller usb?
Selv overfører jeg med firewire, fra sony dcr-hc35e til studio 10.7 uden problemer, men med usb virker det ikke.
______
Mvh.
Thomas
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 09:12
Jeg overfører med USB, da der ikke er firewire udg. på cam.
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 09:36
Hej Horsbøl,
Jeg synes stadig det kunne være interessant at vide hvad Studio skriver, når du forsøger at importere optagelserne (har du evt. prøvet punktet "Import DVD Titles" fra "Files" menuen i Studio til at indlæse optagelserne med også?)!
Jeg kan ikke forstå filerne skulle være i MPG4 format, ifølge Sony's web-site er det MPEG-2.
/Lars
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 12:00
Nej, men det vil jeg prøve når jeg kommer fra arbejde.
Der er dog en ting der undrer mig en smule.
Hvorfor er der forskel på om filerne overføres til computeren via firewire ifht. usb?
Jeg har tidligere læst i en anden tråd at overførslen skal ske med firewire, ellers virker det ikke, men hvorfor (hvis det er rigtigt)
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 12:32
Kenneth,
horsbøl skrev:
Hvorfor er der forskel på om filerne overføres til computeren via firewire ifht. usb? |
Ved Firewire overførsel bliver formatet ændret til AVI MJPEG (vil jeg formode, da det er standarden for video over firewire), mod den uændrede MPEG-2 fra dette kamera når du overfører via USB.
/Lars
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 14:45
Kan man forestille sig at jeg kan konvertere filerne på en nem måde fra Mpeg til AVI, og derved måske løse problemet?
/Kenneth
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 14:55
Hej Kenneth,
horsbøl skrev:
Kan man forestille sig at jeg kan konvertere filerne på en nem måde fra Mpeg til AVI, og derved måske løse problemet? |
Alt kan lade sig gøre (dog måske ikke så nemt) . F.eks. kan http://virtualdubmod.sourceforge.net/ - VirtualDubMod bruges til at indlæse MPEG filen og lagre som AVI (men bemærk at det fylder så meget i ukomprimeret AVI, at det nærmest er urealistisk at arbejde med).
Jeg vil kraftigt anbefale at du holder dig til den oprindelige MPEG optagelse, hvis du alligevel skal have materialet på DVD. Så undgår du endnu en (tabsgivende) MPEG2 indkodning af dine optagelser - og et unødigt stort disk-/tidsforbrug!
Altså, forsøg med alle kneb at få dit MPEG2 materiale direkte ind i Studio - det skal kunne lade sig gøre!
/Lars
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 14:59
laursen skrev:
Kenneth,
horsbøl skrev:
Hvorfor er der forskel på om filerne overføres til computeren via firewire ifht. usb? |
Ved Firewire overførsel bliver formatet ændret til AVI MJPEG (vil jeg formode, da det er standarden for video over firewire), mod den uændrede MPEG-2 fra dette kamera når du overfører via USB.
/Lars
|
Du kan godt overføre med komprimering direkte (realtime) i studio, og det vil resulterer i mpg format, (hvis den er sat til det).. Det er absolut ingen fordel, da denne form for komprimering er betydlig ringere, end hvis du overføre med avi og efterfølgende rendere din film.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 15:09
Blot lige et opklarende spørgsmål til Kenneth...
Du overfører vel idag over USB, ved at tilslutte kameraet til PC'ens USB port - og fra Stifinder eller lignende overføre filerne direkte fra kameraet (kameraet opfattes under tilslutningen vel blot som "en harddisk")?
Der er altså ikke nogle programmer inde over til at overføre / rendere / indkode i forbindelse med overførslen ?!
/Lars
Kandersen skrev:
Du kan godt overføre med komprimering direkte (realtime) i studio, og det vil resulterer i mpg format, (hvis den er sat til det).. Det er absolut ingen fordel, da denne form for komprimering er betydlig ringere, end hvis du overføre med avi og efterfølgende rendere din film. |
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 15:31
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår det korrekt.
Kan jeg ved filoverførsel fra cam til pc selv afgøre om om filerne skal hedde AVI, eller MPEG?
/Kenneth
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 15:39
Hej Kenneth,
horsbøl skrev:
Kan jeg ved filoverførsel fra cam til pc selv afgøre om om filerne skal hedde AVI, eller MPEG? |
Nej, ikke så længe du ikke har firewire - eller et program inde over til at foretage noget konvertering / rendering for dig (som eksempelvis VirtualDubMod) - derfor mit 'opklarende' spørgsmål.....
/Lars
|
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 13:48
Nu har jeg langt om længe haft tid til at rode lidt med sagerne, og der er sket følgende. Jeg har fået opgraderet til vers. 10.7, jeg har kontrolleret at alle aktiveringsnøgler er indtastet for Dolby, MPEG, osv, men lige lidt har det hjulpet.
Jeg har prøvet at importere filerne på alle tænkelige måder, både ved at hente dem direkte på kameraets harddisk via stifinder, og ved at bruge den medfølgende software fra Sony. Jeg har ligeledes prøvet at bruge "import dvd titles" men igen uden held. Programmet skriver blot "kan ikke åbne filen".
Jeg har prøvet at hente en lille filmbid jeg har optaget med mit Canon Ixus 910, og det fungerer upåklageligt. Jeg er snart ved at løbe tør for gode ideer.
/Kenneth
|
|