Print side | Luk vindue

HD-XE1 1080p output problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22815
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 17:09

Emne: HD-XE1 1080p output problem
Skrevet af: Apros
Emne: HD-XE1 1080p output problem
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 11:22
Hej,

jeg har problemer med at få et 1080p signal fra min HD-XE1 til min Sony KDL-40W2000 skærm.

Opløsningen er sat til up to 1080p i settings, men signalet er kun 1080i.

Er der nogen, der har samme problem og/eller en løsning?

På forhånd tak!

Anders

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 11:30
Hej Apros - lidt dumt spørgsmål, men kan dit tv håndtere 1080p?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 11-April-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Apros - lidt dumt spørgsmål, men kan dit tv håndtere 1080p?

Dumme spørgsmål har også sin plads , og ja selvfølgelig kan det det - ellers var der jo ikke meget fidus i at opgradere fra HD-E1 til HD-XE1.

Jeg kan se blu-ray i 1080p - så HD-DVD burde også fungere - men, det gør det ikke pt.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 19:51

Har du firmware opdateret den? ellers kunne det evt. hjælpe lidt.

Skrevet den: 11-April-2007 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Har du firmware opdateret den? ellers kunne det evt. hjælpe lidt.

Har forsøgt, men den kører allerede seneste version.

Skrevet den: 11-April-2007 kl. 22:18

Hmm jeg kan tjekke min egen her imorgen når jeg får den og se hvad den gør. Den vi har ståenden i Klubben fungere ganske fint, men prøver lige at lege med dem, så vender jeg lige tilbage.

Går ud fra den står til 1080p i setup'en? 

Skrevet den: 12-April-2007 kl. 21:49

Jeg har fået mit op at køre og det fungere perfekt, kanon billede dog er denne her Panasonic TH-42PX70 ikke så overdrevet god som alle snakker om. Men til pris klassen er den kanon og et pænt tv af slagsen

Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.

Som flg: Setup knap/general/maintenance/initialize/sluk og tænd/format til 1080p igen.

Og det var version 1,3 du har som firmware? tjek update nedenunder initialize. 

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 07:41

... Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.

Som flg: Setup knap/general/maintenance/initialize/sluk og tænd/format til 1080p igen.

Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste dit forslag endnu, men ja det er version 1.3, som jeg bruger. Det var allerede installeret på maskinen, da jeg modtog den.

Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller?

Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning?

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette?

Mvh.

Anders

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 07:47

Jeg har fået mit op at køre og det fungere perfekt, kanon billede dog er denne her Panasonic TH-42PX70 ikke så overdrevet god som alle snakker om.

Hvad syntes du ikke den er god til ? eller hvad syntes du er bedre ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 07:48

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning?

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette?

Mvh.

Anders

Det er helt korrekt Apros - den har ikke 1080p panelopløsning, men kan modtage et input på 1080p og skal så nedskalere billedet til sin panelopløsning. 

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 09:31

Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller?

Mit TV er ikke desværre heller ikke Full HD, så jeg har endnu ikke haft mulighed for at se, hvordan et 1080p billede ser ud på skærmen i virkeligheden. Men jeg har dog bemærket at der er en lille forskel i billedekvaliteten - alt efter om indstillingen i afspilleren er sat til 1080i eller 1080p:

Ved 1080i virker billedet lidt 'blødere', end hvis indstillingen er 1080p. Uanset hvad, så viser displayet på afspilleren dog kun 1080i. Men jeg regner med, at det alligevel virker som det skal.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 10:34
Jeg forstår ikke hvad du mener her. Hvordan kan du se om 1080i er blødere end 1080p, når du ikke kan få et billede på skærmen med sidstnævnte?

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 11:08

Den lille forskel, som jeg kan se i billedekvaliteten på de to settings, regner jeg med har noget at gøre med, om skaleringen foretages af afspilleren eller af TV'et. Jeg mener at have læst i en anden tråd, at ved indstillingen 1080p er det HD-XE1, som står for skaleringen.

Derfor den lille forskel. (Tror jeg)

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 11:18
Jeg forstår stadig ikke hvordan du får billede på skærmen, når du indstiller maskinen til at køre 1080p. Sådan et signal kan PV60 ikke modtage.

Og selvfølgelig skalerer fjernsynet på signalet (ligemeget om det er 720p, 1080i eller 1080p); ellers kan det ikke vises på 1024*768 panelet.

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 11:28

Jeg har desværre ikke nok teknisk indsigt i det, til at kunne komme med en mere præcis redegørelse.   Jeg kan kun gentage, at forskellen er der. Den er ikke kæmpestor - men den er der.

Det samme gør sig i øvrigt også gældende på min splinternye Samsung Blu-ray afspiller. Og så her ses en lille forskel i billedet ved 1080i og 1080p indstillingerne - dog mindre markant, end ved Toshiba'en. Ved indstillingen 1080p virker billedet en anelse skarpere, og der er ligesom også en smule "grums". (Som dog kan modvirkes, ved at sætte skarpheden et hak eller to ned på TV'et)

Det var derfor, at jeg mente at 1080p outputtet formentlig virker som det skal på HD-XE1, og at der er hul igennem.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 11:33
Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur. Du burde altså ikke kunne se en forskel.

Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur.

P.S.: Jeg glemte at skrive, at det kun er på Toshiba'en, at der står '1080i' i displayet. På Samsung'en står der '1080p', når denne indstilling er valgt.

Du burde altså ikke kunne se en forskel. Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...

Hehe - det er nok ligesom med teorien om, at hulmebien ikke kan flyve. Men ikke desto mindre har jeg set masser af humlebier flyve omkring. De er nok bare ikke selv klar over det .........

Men er der slet ikke andre Toshiba XE1-ejere end mig, som også har "set syner" i forbindelse med brugen af 1080p versus 1080i på et alm. HD-Ready TV?

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 15:03

... Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.

Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste dit forslag endnu, men ja det er version 1.3, som jeg bruger. Det var allerede installeret på maskinen, da jeg modtog den.

Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller? ja det gør der

Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning? nej den har 1024x768 men modtager 1080p

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette? jo det nedskralere, har leget lidt for at finde den bedste skralere og det er XE1'eren i 1080p

Mvh.

Anders

Skrevet den: 13-April-2007 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har fået mit op at køre og det fungere perfekt, kanon billede dog er denne her Panasonic TH-42PX70 ikke så overdrevet god som alle snakker om.

Hvad syntes du ikke den er god til ? eller hvad syntes du er bedre ?

Alt med forbehold endnu, da jeg ikke har set og testet nok til at drage nogle seriøs konklusion.

Det jeg er kommet frem til er at, den ikke var så god i sort niveau i forhold til pioneer, men tilgenglæd meget farverig og skrap i billedet i forhold til andre faldskærme. Jeg mangler stadigvæk mere erfaring og vil give en bedre beskrivelse senere.

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 18:13
musicus: Jeg fik hentet maskinen i dag, og for lidt siden kom jeg i tanke om at prøve det med 1080p. Den opløsning kan PX60 tilsyneladende godt acceptere Den skriver ikke hvad input-signalet er for et, ligesom med 480/576i over HDMI, men PS3en er i hvert fald overbevist om, at det er sådan et signal den smider ud. Det ser umiddelbart vurderet også fint ud med Blu-Ray.

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 20:51

musicus: Jeg fik hentet maskinen i dag, og for lidt siden kom jeg i tanke om at prøve det med 1080p. Den opløsning kan PX60 tilsyneladende godt acceptere Den skriver ikke hvad input-signalet er for et, ligesom med 480/576i over HDMI, men PS3en er i hvert fald overbevist om, at det er sådan et signal den smider ud. Det ser umiddelbart vurderet også fint ud med Blu-Ray.

Skriver din HD-XE1 i displayet, at output er 1080p?

Ligegyldigt hvad jeg foretager mig - kan jeg kun få min til at outputte 1080i - også selv efter at have kørt initialize igen. Opløsningen er sat til 1080p, men ligefedt hjælper det.

Jeg har ingen problemer med at få blu-ray i 1080p fra min PS3 (min skærm viser inputsignalet) - så jeg helder snart til en ommer til Toshiba.

Iøvrigt kan jeg oplyse, at deres support virkelig stinker. Seneste tilbagemelding fra dem på mit problem er, at der pt. ikke findes nogen tv-skærme på markedet, der supporterer et 1080p signal - hvorfor HD-XE1 selv vælger 1080i - ja right ...

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 20:53

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette? jo det nedskralere, har leget lidt for at finde den bedste skralere og det er XE1'eren i 1080p

Mvh.

Anders

Kan du fremprovokere en 1080i opløsning, og også vå det vist på maskines display? Og så derefter igen vælge 1080i?

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 20:55

Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur. Du burde altså ikke kunne se en forskel.

Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...

Hvordan kan maskinen og skærmen tale sammen, når de ikke begge har hdmi i vers. 1.3 (signalet kører gennem min Denon 2807, der kun kører hdmi vers. 1.1)?

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 23:14

Skriver din HD-XE1 i displayet, at output er 1080p?Ligegyldigt hvad jeg foretager mig - kan jeg kun få min til at outputte 1080i - også selv efter at have kørt initialize igen. Opløsningen er sat til 1080p, men ligefedt hjælper det.Jeg har ingen problemer med at få blu-ray i 1080p fra min PS3 (min skærm viser inputsignalet)

Nej. Min Toshiba HD-XE1 viser også "1080i" i displayet, uanset om maskinen er indstillet til 1080i eller 1080p. Og jeg ville da også selv have troet, at det var præcis det samme signal (1080i) som maskinen spyttede ud i begge tilfælde - hvis det altså ikke lige var for den lille forskel i billedet, som jeg har bemærket og beskrevet:

Et lidt 'blødere' billede ved 1080i, og et noget mere markeret billede ved 1080p.

Og TV'et siger da også '1080i' her når jeg trykket på INFO-tasten, uanset indstillingen i afspilleren. Men jeg tør stadig sværge på, at der på min afspiller er en slags signalforskel. Underligt, at du ikke kan se noget af den slags, med et fuldt HD-TV til rådighed.
Men der kan jo også være en fejl ved dit eksemplar. F.eks. havde mit første eksemplar af Samsung Blu-ray afspilleren nogen problemer med signalet fra HDMI-udgangen - den næste havde det ikke.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 14-April-2007 kl. 23:23

Tillykke med nyanskaffelsen. Hvad mener du så om de to HD-formater, sat op imod hinanden?

Mit foreløbige indtryk af det er, at Blu-ray muligvis fører knebent på point - rent billedemæssigt set.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 15-April-2007 kl. 00:08
Nu har jeg jo ikke fået min HD-E1 endnu. Jeg er dog ikke skuffet over Blu-Ray. Talladega Nights, som skulle være en af de dårligere udgivelser, synes jeg ser rigtig godt ud (bortset fra at den er lidt underligt mørk i det), mens MI3, som er blevet rost for at være en af de bedre udgivelser, ikke ser specielt overbevisende ud

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 09:01

Nu har jeg jo ikke fået min HD-E1 endnu. Jeg er dog ikke skuffet over Blu-Ray. Talladega Nights, som skulle være en af de dårligere udgivelser, synes jeg ser rigtig godt ud (bortset fra at den er lidt underligt mørk i det), mens MI3, som er blevet rost for at være en af de bedre udgivelser, ikke ser specielt overbevisende ud

Hmm, har selv MI-triologien (hd-dvd) og jeg tror det er en af de bedste mht. farvegengivelse af de titler jeg ejer (Prøv at se scenen ved vatikanet fx.), men den har det der "gritty" dokumentar-look. Det havde den jo også i biografversionen. . Nu glæder jeg mig til at modtage Planet Earth Complete Collection, den skulle være lige i skabet!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 15-April-2007 kl. 14:56

Mvh.

Anders

Kan du fremprovokere en 1080i opløsning, og også vå det vist på maskines display? Og så derefter igen vælge 1080i? Nope, den viser det jeg vælger.

Er det samme HDMI indgang du benytter til både BD og HDDVD? Hvis ikke så byt lige et par gange og se det an.

Bedre billede på BD end HDDVD?! det er nu de samme kvaliteter de ligge med da BD ikke benytter begge lag af skriven. Forskellen ligger nok i indspiller og redigering af filmen. Syntes også MI3 er lidt overskruet i kontratsen eller ligende, men stadigvæk skarpt billede. X-Men3 på BD er vildt flot lavet og naturlig i farverne

Skrevet af: mac6100
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 15:34
slet

Print side | Luk vindue