Philips DVP 5960 HDMI - HD Film
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22830
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 20:55
Emne: Philips DVP 5960 HDMI - HD Film
Skrevet af: hedy
Emne: Philips DVP 5960 HDMI - HD Film
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:04
Ja altså, jeg er NØD til at spørge.
Jeg har for et stykke tid siden købt 1 stk Philips LCD TV. skønt og dejligt TV. Jeg overvejer så nu at købe mig en HD DVD Afspiller og er faldt over denne her Philips DVP 5960 se link....
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/consumer/home_entertainment_gr_dk_consumer/dvd_home_theater_ca_dk_consumer/ce/_productId_DVP5960_12_DK_CONSUMER/_activeTab_specifications/DVD_afspiller+DVP5960_12?proxybuster=KKNDFWSXBOQSVJ0RMRCSHQFHKFSESI5P - http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/ consumer/home_entertainment_gr_dk_consumer/dvd_home_theater_ ca_dk_consumer/ce/_productId_DVP5960_12_DK_CONSUMER/_activeT ab_specifications/DVD_afspiller+DVP5960_12?proxybuster=KKNDF WSXBOQSVJ0RMRCSHQFHKFSESI5P
Er der nogen der kan sige om denne afspiller er værd at invistere i ? OG
(nu er mit spørgsmål måske dumt men ) Der står at Afspilningsmedierne er : CD, CD-R/CD-RW, Video CD/SVCD, DVD, DivX, DVD+R/+RW, DVD-R/DVD-RW..... MEN KAN JEG AFSPILLE EN HD DVD FILM PÅ DEN ?
Jeg ved ikke hvad for et medie en HD FILM er lavet på. (Jo en DVD, men på en DUAL LAYER eller...
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:09
Nej, du kan ikke afspille HD-DVD på en normal DVD-afspiller. HD-DVD film er ikke på DVD-medier, men på HD-DVD medier.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:09
Hej hedy - nej du kan ikke afspille en HD DVD på den nævnte afspiller - desværre.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:13
okay, tænkte det nok.
Tusind tak for jeres hurtige svar . Jeg søger videre...
|
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 17:17
Hvad er det du søger? På nuværende tidspunkt er der to afspillere på markedet, Toshiba HD-E1 og HD-XE1, samt drevet til Xbox 360. Dét er hvad du har at vælge imellem, hvis du vil se HD-DVD derhjemme.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 22:38
Jeg kan nu godt forstå hvis forbrugere bliver forvirret for prøv lige at læse denne beskrivelse fra Philips vedr. denne dvd-afspiller
Gør oplevelsen bedre |
Med high definition JPEG-afspilning |
Du vil blive imponeret over denne Philips DVD-afspiller med digital HDMI-video- og audioforbindelse. Træd ind på en helt ny scene for hjemmeunderholdning, hvor du kan nyde High Definition-video (720p/1080i). |
Jeg citerer lige:
Træd ind på en helt ny scene for hjemmeunderholdning, hvor du kan nyde High Definition-video (720p/1080i).
Hvad er dog det for en gang pladder at skrive ? SD materiale bliver aldrig nogensinde til High Definition-video uanset hvilken opløsning afspilleren opskalerer til. Det er jo direkte vildledende produktinformation så det basker.
Og under specifikationer:
Billedforbedring : High Def (720p, 1080i), Progressive Scan, Smart Picture, Video-upsampling, Video Upscaling
Igen taler man om High Definition - jeg ryster på hovedet.
Det svarer til at skrive at alt hvad man afspiller på sin fladskærm er High Definition, fordi alting jo alligevel skal skaleres op til panelets opløsning. Og samtidig kan man vel ikke pr. definition kalde opskalering for billed-forbedring, billedet bliver da ikke bedre af at blive opskaleret. Et billede vil altid være bedst når det er urørt, og om det er en billedforbedring at lave opskaleringen i afspilleren vil jo altid være et individuelt spørgsmål i forhold til den skærm der tilkobles og dens scaler kvalitet.
Er det bare mig der syntes dette er forbruger vildledning ?
Jeg kan godt forstå hvis forbrugere bliver forvirrede
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 23:00
Det ér jo et højt opløseligt billede der kommer ud af maskinen hvis man indstiller den således; detaljegraden er bare stadigvæk kun tilsvarende 720*576 (og sikkert lavere, fordi maskinen med garanti er elendig til at skalere).
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 04:52
Ja ja - men du ved godt hvad jeg mener
Det har jo ikke noget med High Definition Video at gøre, blot fordi man interpolerer et standardbillede til en højere opløsning. Det indeholder ikke mere information eller flere detaljer end det originale, som et ægte High Definition billede ville gøre, den samme billedinformation og de samme detaler er blot blevet opdelt i flere punkter. Man opdeler bare hver pixel til nogle flere pixels der tilsammen udgør detsamme som en pixel gjorde før.
Teksten giver det klare indtryk at man kan opleve, ovenikøbet nyde High Definition Video, på en måde så man skal få det indtryk at det er ligesom der her nye flotte HD materiale alle taler om. Det er da bevidst misvisende. Det svarer til at en sælger af en fladskærm siger at nu kan man nyde sine standard dvd-film i High Definition fordi skærmen har en højere opløsning. Det er et bevidst vildledende misbrug af terminologien High Definition.
Køb en 1080p Full HD skærm, så kan du nyde dine 640x480 divx film i 1080p Full HD.......
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 07:49
spawn skrev:
Ja ja - men du ved godt hvad jeg mener |
Tja, men jeg er ikke enig. Intet sted står der HD-DVD. Det er noget man selv læser ind i det, hvis man lige pludselig tror, at ovennævnte afspiller kan afspille en HD-DVD. Jeg kan godt se, at du brokker dig over, at de skriver 'High Definition', men det er jeg sådan set ligeglad med, da det bare er en omgang salgsgas fra fabrikantens hjemmeside. Sony skriver ligeså meget lort om deres LCD TV. Jeg forholder mig til, at brugeren der lavede dette indlæg, troede den kunne spille HD-DVD. Intet sted nævnes HD-DVD, så på dén måde er der altså ikke meget at misforstå.
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 08:00
Ku vi ikke bare blive enige om, at den nævnte beskrivelse er egnet til at forvirre en mindre vidende forbruger. Og alt andet lige skulle det slet ikke undre mig, at det egentlig er formålet.
Det var jo nær lykkedes med hedy
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 08:25
Træd ind på en helt ny scene for hjemmeunderholdning, hvor du kan nyde High Definition-video (720p/1080i).
Direkte falsk reklame
Tilgengæld skriver de at den kan afspille HD-jpeg, altså stillbilleder. Hvis I så læser lidt videre, så kan I læse følgende:
High definition JPEG-afspilning viser billedernes ægte opløsning
Med JPEG-afspilning i høj opløsning kan du se billeder i en opløsning
på op til 2 megapixel på dit FTV (Flat TV). Du kan nu få vist dine
billeder i deres ægte opløsning, uden at kvalitet eller detaljer går
tabt. De er da faktisk meget sejt syntes jeg.
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 09:04
Naiera skrev:
spawn skrev:
Ja ja - men du ved godt hvad jeg mener |
Tja, men jeg er ikke enig. Intet sted står der HD-DVD. Det er noget man selv læser ind i det, hvis man lige pludselig tror, at ovennævnte afspiller kan afspille en HD-DVD. Jeg kan godt se, at du brokker dig over, at de skriver 'High Definition', men det er jeg sådan set ligeglad med, da det bare er en omgang salgsgas fra fabrikantens hjemmeside. Sony skriver ligeså meget lort om deres LCD TV. Jeg forholder mig til, at brugeren der lavede dette indlæg, troede den kunne spille HD-DVD. Intet sted nævnes HD-DVD, så på dén måde er der altså ikke meget at misforstå.
|
Det var heller ikke rettet som kommentar til netop HD-DVD eller spørgsmålet og dit svar omkring HD-DVD, og det var heller ikke møntet på Philips specifikt (men nu var det lige tilfældigvis et Philips produkt der var linket til), det var kun ment som et generelt moralsk indspark til den salgsgas denne (og selvfølgelig også andre) fabrikanter kommer med om deres produkter - det kan være nemt at gennemskue for de der kender betydningerne af alle de termer der benyttes i alle de nye forhold omkring fladskærme og HD osv, men ikke for alle de normale forbrugere der ikke gør.
Syntes bare fra et forbruger synspunkt at det er sørgeligt med alt det salgsgas der mere er medvirkende til at øge forvirringen hos forbrugerne, end den er til at informere.
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 11:21
Hother skrev:
Ku vi ikke bare blive enige om, at den nævnte beskrivelse er egnet til at forvirre en mindre vidende forbruger. Og alt andet lige skulle det slet ikke undre mig, at det egentlig er formålet.
Det var jo nær lykkedes med hedy
|
Nemlig.. i behøver ikke at skændes om det . Så er det jo ikke sjovt at stille spørgsmål her på siden.
Men der det er da lidt at forvirre en forbruger som mig når de skriver som de skriver. Og så er det altså fedt at kunne på et forum som dette få lidt hjælp / mere viden
Nu har jeg en Xbox360, så det bliver det HD-drev. Det skal da købes og prøves, man er jo en ting-freak.... er man ikke.
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 12:11
Nyd dine HD DVD´er. De er ikke så ringe endda
|
|