PS3 som afspiller?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22871
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 11:05
Emne: PS3 som afspiller?
Skrevet af: mstoft
Emne: PS3 som afspiller?
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 20:02
Hey rødder,
Hvordan fungerer PS3 som DVD/BR afspiller kontra reelle DVD/BR-afspillere? Er der et kvalitetsmæssigt svind sammenlignet med andre dyrere afspillere som ikke har til formål også at være konsol?
Det jeg i bund og grund søger svar på er, om jeg skal investere i en afspiller udover min PS3.
Tak.
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 20:07
Jævnfør http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=133#SonyPlayStation 3 HDMI - denne test er DVD-afspilningen langt under det acceptable. BRD-afspilningen derimod skulle noget af det bedste, kun under Sony/Pioneers afspillere. Bedre end Samsung, Panasonic og de andre der vist nok har smidt maskiner ud.
Men jeg skulle gerne få min på lørdag, og så får jeg altså lige kigget lidt på DVD-afspilningen. Brugere herinde hævder at det ser skidegodt ud, men faktuelle tests siger så noget andet.
|
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 20:24
synes testen alligevel bevæger sig ind på 'videophile' området, som selvfølgelig også er fint for folk der vil have det ultimative ^^
og jeg skal ikke kunne sige om det ser skidt ud på hdtv (at bruge ps3 som dvdafspiller), men som sagt i en anden tråd så synes undertegnede at hans ps3 som dvdafspiller klarer det mindst ligeså godt som thomson dth8551(fælleskøb) på et 32" billedrørs tv
men glæder mig da til at hører hvad du finder ud af naiera, for du må da have læst alt hvad der er at læse på internettet om ps3'en
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 21:27
Super. Tak for jeres svar begge to!
Naiera, er du sød at vende tilbage med svar i denne tråd når du har afprøvet DVD-afspilleren i din PS3?
Det kunne være lidt fedt om man kunne spare både plads og penge på at bruge sin PS3 som afspiller.
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 21:37
nekolas skrev:
synes testen alligevel bevæger sig ind på 'videophile' området, som selvfølgelig også er fint for folk der vil have det ultimative ^^
|
Det er bestemt ikke en ultimativ test, at skulle kunne vise sortere end sort, og f.eks. de knapper i 'hvid skjorte' testen. Min Pioneer til 1500,- har ingen problemer med begge dele.
|
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 21:38
mstoft skrev:
Super. Tak for jeres svar begge to!Naiera, er du sød at vende tilbage med svar i denne tråd når du har afprøvet DVD-afspilleren i din PS3?
|
Jeg har netop aftalt at jeg henter den over middag på lørdag, så engang i løbet af dagen får jeg lige lavet 'testen'. Den tager jo ikke så lang tid at foretage
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 21:42
Jeg kan desværre ikke anbefale, at du investerer i en PS3 og da slet ikke hvis hensigten er, at den skal bruges som filmfremviser, da chancen er stor for, at du får en defekt PS3, hvor den indbyggede blæser støjer alt for meget til, at konsollen kan anvendes til sådan et formål.
Da Sony/Nordisk Film ikke ser ud til pt. at ville anerkende, at en støjende blæser er en fejl, kan det blive meget svært at få byttet konsollen til en ny eller at ophæve købet.
|
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 01:03
Man kan vel med fordel vente et par måneder, så er fejlen formentlig rettet på de fleste maskiner, samt prisen er faldet.
|
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 02:23
SJ skrev:
Jeg kan desværre ikke anbefale, at du investerer i en PS3 og da slet ikke hvis hensigten er, at den skal bruges som filmfremviser, da chancen er stor for, at du får en defekt PS3, hvor den indbyggede blæser støjer alt for meget til, at konsollen kan anvendes til sådan et formål.
|
Jeg køber den brugt af en som nok ville have klaget hvis den larmede for meget.
|
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 12:04
Er der virkelig allerede folk som sælger deres PS3 videre?
Hvad må du slippe for den?
|
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 12:24
Rigeligt. Men nu er den jo også japansk og inkluderer http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl-49-en-15-virtua%2Bstick-70-1rjw.html - såen en her og Mission Impossible III på Blu-Ray Dog stadig et stykke under hvad en dansk PS3 koster.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-April-2007 kl. 15:29
Jeg har anvendt min PS3 til DVD afspilning på mit Panasonic TH42PV60 - og jeg synes det fungerer fremragende - med et glimrende billede.
Jeg har set Eragorn og StarGate - og begge havde et, imho, ganske flot billede!
Jeg er så en af de der har været heldig, og ikke fået en PS3 der skruer blæseren op på niveau 3 fra start, så det er kun i stille passager jeg hører den...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 14-April-2007 kl. 18:10
Jeg havde helt svedt ud, at en NTSC PS3 ikke gider røre PAL DVD materiale, så det bliver ikke mig der giver maskinen 'mand med hvid skjorte'-testen.
Jeg har ikke forfærdelig meget R2 NTSC DVD materiale liggende, så det kan ikke umiddelbart blive til en direkte test af noget. Jeg prøvede dog min japanske udgivelse af Aliens, og PS3en er i hvert fald ikke FANTASTISK til at afspille DVD, sådan umiddelbart vurderet. Min Pioneer 696 virkede helt sikkert til at klare det bedre.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 10:37
Naiera skrev:
Jeg havde helt svedt ud, at en NTSC PS3 ikke gider røre
PAL DVD materiale, så det bliver ikke mig der giver maskinen 'mand med
hvid skjorte'-testen. |
Hvor stammer den test da fra? Test DVD'er er sjældent regionskodede.
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 11:01
Det er Monster/ISF HDTV DVDen, og det har ikke noget at gøre med regioner kunne jeg forestille mig, men at PS3en ikke gider røre ved PAL materiale. Som jeg skrev
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 11:24
Er du sikker på at en US PS3 ikke kan afspille PAL?
Det lyder da underligt at de laver sådan en begrænsning.
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 11:28
Maskinen sagde til mig, at den ikke kunne lide PAL. Det kunne ikke skæres bedre ud i pap.
Den er i øvrigt japansk, men forskellen er den samme.
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 12:20
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 14:19
Min kammerat lånte Monster/ISF skiven med hjem i går, for at teste den på den danske PS3 han har.
Den bestod ikke 'mand med hvid skjorte'-testen.
Konklusion: PS3 stinker til DVD-afspilning. Hvis man mener noget andet, er det fordi man ikke ved hvad man skal kigge efter!
(til sammenligning klarede min kammerats ældgamle, og billige, Yamaha afspiller testen fint, så det er ikke hans LCD TV der sier detaljerne fra)
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 15:37
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af!
Jeg er meget tilfreds med det billede, som PS3 leverer ved filmvisning og det er godt nok til mig. At jeg så ikke kan leve med støjen fra blæseren er en anden sag.
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 17:21
Det er vel i bund og grund kun et spørgsmål om tid, inden det er komplet ligegyldigt hvordan PS3 afspiller DVD-materiale. BRD og HDD æraen er så småt begyndt.
|
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 18:06
er enig med SJ, hvad man åbenbart ikke ved har man ikke ondt af. så SAW 3 og Accepted igår via min ps3, mand med hvid skjorte test eller ej, så nød jeg billedet
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 22:07
Ja jeg er også enige med både nekolas og SJ og en del andre herinde, har lige set Da Vinci Mysteriet sammen med 3 af mine venner og vi nød også filmen og kvaliteten på PS3. Nu har vi godt nok kun cowboybukser og Tshirt på , men hellere det end hvid skjorte og slips der er så stram at de ikke kan se noget . Men vi 3 blev enige om at den klarede det fint i forhold til min Sony til 8000 kr og en Marantz DV 7600 til 7999 kr og en Yamaha DVDS 2700 6999 kr, så den kan vist godt bruges til HR og Fru jensen som god DVD afspiller ...
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 22:12
Når det er en faktuelt ringe afspiller, der med flere tests er bevist til at være langt under middel, så ville jeg nok tage at bruge en af de andre muligheder du nævner. Det er latterligt at bruge så ringe en afspiller til dyrt indkøbte DVD-film.
Der er jo ingen grund til at skrabe bunden med vilje. Hvis man nu ved, som folk der læser denne tråd gør, at maskinen er elendig til at afspille DVD, og man har et velfungerende alternativ, er man så ikke lidt unødvendigt stædig hvis man insisterer på at bruge den regionslåste, små-larmende PS3 som DVD-afspiller?
Man kan i øvrigt ikke se FILM på en PS3, da den forcerer video mode til alt!
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 22:29
[QUOTE=Naiera]Når det er en faktuelt ringe afspiller, der med flere tests er bevist til at være langt under middel, så ville jeg nok tage at bruge en af de andre muligheder du nævner. Det er latterligt at bruge så ringe en afspiller til dyrt indkøbte DVD-film.
Ja du og dine testside siger den er ringe.
Der er jo ingen grund til at skrabe bunden med vilje. Hvis man nu ved, som folk der læser denne tråd gør, at maskinen er elendig til at afspille DVD, og man har et velfungerende alternativ, er man så ikke lidt unødvendigt stædig hvis man insisterer på at bruge den regionslåste, små-larmende PS3 som DVD-afspiller?
Nu skraber vi heller ikke bunden og VI er ikke stædige, der er faktisk kun dig herinde "så vidt jeg har læst" der siger at den er en skrammel dvd afspiller.
Man kan i øvrigt ikke se FILM på en PS3, da den forcerer video mode til alt.
Tjae for mig og en del andre går det da fint nok..
Kurt
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 22:41
Jeg kan jo ikke gøre noget hvis I ikke gider lytte til fornuft. Det er ikke 'så vidt jeg har læst' det her, det er faktum at maskinen har dumpet en række grundlæggende prøver, som alle bare nogenlunde gode DVD-afspillere skal bestå. 'Mand med hvid skjorte'-testen og 'sortere end sort' er bare to af flere af de tests man bruger. Læs mere http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=133#SonyPlayStation 3 HDMI - her . Det her er ikke noget der er kan diskuteres. Det ér en dårlig DVD-afspiller. Fint med mig hvis man bruger den, men hvorfor dog med vilje udsætte sine film for den slags?
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 23:06
Naiera skrev:
Jeg kan jo ikke gøre noget hvis I ikke gider lytte til fornuft. Det er ikke 'så vidt jeg har læst' det her, det er faktum at maskinen har dumpet en række grundlæggende prøver, som alle bare nogenlunde gode DVD-afspillere skal bestå. 'Mand med hvid skjorte'-testen og 'sortere end sort' er bare to af flere af de tests man bruger. Læs mere http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=133#SonyPlayStation 3 HDMI - her . Det her er ikke noget der er kan diskuteres. Det ér en dårlig DVD-afspiller. Fint med mig hvis man bruger den, men hvorfor dog med vilje udsætte sine film for den slags? |
Skal vi ikke prøve at vende den om? Det er dig der ikke vil lytte til "fornuft" - der er åbenbart flere herinde der har sat PS3'en op mod forskellige afspillere, og konkluderer at maskinen rent faktisk performer fint, i forhold til afspillere til op til 7000,- - at du så er af en anden mening, fred være med det.
PS3'en afspiller også ganske fint mine DVD'en på mit TH42PV60 - endnu uden nogen som helst problemer, og for mit vedkommende har den bedre afspilning/billede end nogle af de afspillere jeg tidligere har haft - og så kan dine tests være hvad de vil....
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 23:51
Naiera skrev:
Jeg kan jo ikke gøre noget hvis I ikke gider lytte til fornuft. Det er ikke 'så vidt jeg har læst' det her, det er faktum at maskinen har dumpet en række grundlæggende prøver, som alle bare nogenlunde gode DVD-afspillere skal bestå. 'Mand med hvid skjorte'-testen og 'sortere end sort' er bare to af flere af de tests man bruger. Læs mere http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=133#SonyPlayStation%203%20HDMI - her . Det her er ikke noget der er kan diskuteres. Det ér en dårlig DVD-afspiller. Fint med mig hvis man bruger den, men hvorfor dog med vilje udsætte sine film for den slags? |
Nu ved jeg ikke hvor meget den test du henviser til har rodet med tingene men PS3'en har sharpness og andet "gejl" på som standard ved DVD afspilling - måske kunne det hjælpe. Men jeg oplever nu min DVD playback på PS3 som perfekt og nu satser jeg også mere på at få BluRay film fremover, er faktisk netop nu ved at sælge mine DVD'er ;)
Fra selv samme test side: "The PS3
represents one of the best BD players I’ve used to date. It is fast,
the image quality is excellent, and it supports more of the BD
functions and features than just about any other player. The fact that
it does this for nearly half the price of the other BD players out
there is almost embarrassing, and rather disappointing when you think
about it. As a standard DVD player, however, the PS3 may represent one
of the worst progressive scan players I have ever tested. Surprising,
considering its BD performance."
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 23:58
zulfo skrev:
og så kan dine tests være hvad de vil.... |
Og det er så her fornuften ryger ud af vinduet. Sætter du også spørgsmålstegn ved om jorden er rund, fordi du synes den virker flad, såen til daglig?
Jeg er sådan set ligeglad med, om folk bruger den som DVD-afspiller eller ej (for jeg skal heldigvis ikke se DVD hjemme hos dem!), men når man begynder at bruge ord som 'perfekt' i forbindelse med DVD-afspilningen på PS3, så føler jeg lissom, at jeg bliver nødt til at bryde ind.
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 15-April-2007 kl. 23:58
As a standard DVD player, however, the PS3 may represent one of the worst progressive scan players I have ever tested. Surprising, considering its BD performance."... står der til sidst i testen, særdeles skuffende, men BD delen lyder sq godt!!!!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 00:00
Mike S. skrev:
Nu ved jeg ikke hvor meget den test du henviser til har rodet med tingene men PS3'en har sharpness og andet "gejl" på som standard ved DVD afspilling - måske kunne det hjælpe. Men jeg oplever nu min DVD playback på PS3 som perfekt og nu satser jeg også mere på at få BluRay film fremover, er faktisk netop nu ved at sælge mine DVD'er ;)Fra selv samme test side: "The PS3
represents one of the best BD players I’ve used to date. It is fast,
the image quality is excellent, and it supports more of the BD
functions and features than just about any other player. The fact that
it does this for nearly half the price of the other BD players out
there is almost embarrassing, and rather disappointing when you think
about it. As a standard DVD player, however, the PS3 may represent one
of the worst progressive scan players I have ever tested. Surprising,
considering its BD performance." |
Ja, jeg har jo lissom heller ikke sagt noget skidt om BD afspilningen. Som man kan læse overalt er det en af de bedre til dét (jeg har ingenting at sammenligne med, men min oplevelse af BD-afspilningen er også, at den gør det ret godt), men som du kan se i det du har citeret fra anmeldelsen, så er det en af de værste progressive DVD-afspillere han nogensinde har testet. Og han har testet adskillige.
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 00:06
Naiera skrev:
zulfo skrev:
Og det er så her fornuften ryger ud af vinduet. Sætter du også spørgsmålstegn ved om jorden er rund, fordi du synes den virker flad, såen til daglig?
|
Det er jo en åndsvag sammenligning - og det ved du sikkert også godt selv!
PS3'en afspiller DVD'er fint til mit behov - jeg har ikke noget at udsætte på dens måde at gøre det på, den gør det bedre end andre afspillere jeg har haft...
Det har jo intet at gøre med hvad andre siger om den som afspiller - jeg forholder mig til hvad jeg selv har konstateret = jorden er rund, det har jeg også selv konstateret (jaja, jeg er astronaut)...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 10:36
Naiera skrev:
zulfo skrev:
|
Rolig nu, nu er vi andre jo ikke fra 1800 tallet, og vi er ikke dumme og blinde. Bare Fordi alle vi andre stoler mere på vores egne øjne end på den test du har smidt i hovedet på os snart 10x, og den vil du have os til at tro på fordi det gør du, og så skal vi sku også gøre det Basta!!!!
Man kan kikke på en masse tal og test, men hvad er det folk her på siden bliver rådet mest til hvis de skal ud og købe eks. et LCD / PLasma, ja det er da at selv gå ud og kikke på disse tv " fordi det er den bedste test".
Og sådan er det også med DVD afspiller, den alm dansker køber ikke DVD afspiller til 5000 kr, nej han/de køber den til 500-1500 kr fordi de er gode nok til Hr & Fru Jensen, og der kan PS3 så rigeligt være med og lidt til, det har jeg og 3 af mine venner fundet ud af, og vores DVD afspiller ligger i den meget dyre ende..
Så test eller hvid skjorte mand eller ej. Vi andre stoler mere på vores øjne.
Kurt
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 10:55
Langt de fleste DVD-afspillere til 500-1500,- ville ikke have noget problem med at bestå disse tests. Som nævnt bestod min kammerats gamle Yamaha maskine den ene uden problemer. Vi skal MEGET langt ned, før afspilleren er ringere end PS3en! En 200-kroners Aldi-afspiller er måske endda bedre.
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 15:56
Naiera skrev:
Langt de fleste DVD-afspillere til 500-1500,- ville ikke have noget problem med at bestå disse tests. Som nævnt bestod min kammerats gamle Yamaha maskine den ene uden problemer. Vi skal MEGET langt ned, før afspilleren er ringere end PS3en! En 200-kroners Aldi-afspiller er måske endda bedre. |
Du glemmer altså at skrive "IMHO", eller "jeg synes" - du tillader dig at konkludrere på andres vejne....
------------- Lars B
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 16:27
Hør nu her rødder, tråden blev oprettet med formål at fastsætte kvalitetsniveauet af DVD-afspilningen på PS3 og det har vi gjort! Det er UNDER den gængse standard man ser ved alm. DVD-afspillere. PERIOD!
Det er fuldstændig underordnet om enkelte mener den lever op til deres PERSONLIGE krav om billedkvalitet. Jeg har en af markedets billigste og ringeste cykler stående nede foran min lejlighed. Gearene virker ikke engang! Det er i mine øjne ligegyldigt, for den leverer hvad jeg skal bruge: et transportmiddel fra A til B! Muligvis ikke en behagelig transport, men ganske udemærket til mig Det ændrer dog IKKE på det faktum at det stadigvæk er en håbløs dårlig cykel som falder totalt udenfor kategori hvad angår almindelige cykler. Pointen er, det er muligt at flere finder deres PS3 tilfredsstillende i DVD-henseende, hvilket er dejligt, det vil jeg muligvis også selv gøre!!! Det gør dog ikke Naira's ord mindre gældende: PS3, som DVD-afspiller, er middel/under middel sammenlignet med resten af mainstream markedet.
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 16:32
mstoft skrev:
Hør nu her rødder, tråden blev oprettet med formål at fastsætte kvalitetsniveauet af DVD-afspilningen på PS3 og det har vi gjort! Det er UNDER den gængse standard man ser ved alm. DVD-afspillere. PERIOD!
|
Hvordan konkluderer du det?!
------------- Lars B
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 16:41
zulfo:
De tests som er blevet præsenteret i tråden siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel. Rent subjektivt mener flere at den fungerer fint efter deres behov, men hvad folks personlige behov er, må siges at være sagen uvedkommende.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 16:52
Naiera skrev:
Langt de fleste DVD-afspillere til 500-1500,- ville ikke have noget problem med at bestå disse tests. Som nævnt bestod min kammerats gamle Yamaha maskine den ene uden problemer. Vi skal MEGET langt ned, før afspilleren er ringere end PS3en! En 200-kroners Aldi-afspiller er måske endda bedre. |
Problemet med at danne den slags konklusioner er at man lige skal være klar over hvor stort et issue den enkelte test er i praksis. PS3 er ingen high-end DVD-afspiller, det kan vi godt blive enige om (selvom den ganske rigtigt er forbløffende god som BR-afspiller). Men jeg har oplevet et par gange nu at jeg under en kalibrering har konstateret at PS3'eren var bedre i praksis end kundens egentlige DVD-afspiller (i begge tilfælde DVD/HDD optagere). Ganske vidst heller ikke specielt gode konkurrenter at give den, det vil jeg da medgive - men den ligger ikke under middel hvis vi sammenligner med 1500,-s klassen, eller især DVD/HDD optagerne. Ja, den dumper BTB og WTW, men det er så heller ikke et særligt generende problem i praksis, i forhold til dårlig de-interlacing. Jeg vil hellere se på et billede hvor der mangler lidt detaljer i helt sort eller helt hvid, men hvor de-interlacing er korrekt, end et billede der har det hele med, men de-interlacer forkert. Det er faktisk lidt rigtigt dét der var én der sagde: Hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Det _generer_ ikke nødvendigvis at man mangler detaljer, man går "bare" glip af en del af oplevelsen. En de-interlacing fejl der direkte generer, er langt værre.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 17:37
mstoft skrev:
zulfo:
De tests som er blevet præsenteret i tråden siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel. Rent subjektivt mener flere at den fungerer fint efter deres behov, men hvad folks personlige behov er, må siges at være sagen uvedkommende.
|
For at sige det lige ud - det er jo noget ævl, når jeg har testet med 2 andre afspillere, og finder den bedre...
Det vil sige, at mine tests ikke er så valide som de andres?
------------- Lars B
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 18:12
zulfo skrev:
mstoft skrev:
zulfo:
|
For at sige det lige ud - det er jo noget ævl, når jeg har testet med 2 andre afspillere, og finder den bedre...
Det vil sige, at mine tests ikke er så valide som de andres?
|
Tjae og det er mine så nok heller ikke, og det jeg har læst her på siden om dette, er at de næsten alle er godt tilfreds med den som DVD afspiller.
Så det med at alle her siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel, det har jeg ikke set her på siden. Der er kun 2 stk.
Men nu er jeg også halvblind , men på 3 m afstand kan jeg og 3 andre ikke se meget forskel på PS3 og eks. Marantz DV 7600 og en Yamaha DVDS 2700, som er nogle dyre DVD afspiller.
Og nu skriver jeg ikke mere i denne tråd, for vi bliver ikke enige..
Kurt
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 18:20
Hvad folk "føler" og "fornemmer" kan jeg ikke bruge til en fløjtende fis. Giv mig noget fakta jeg kan forholde mig til, da folks subjektive holdninger er tilfældige som vinden blæser.
Hvis jeg skriver SONY på en dåse flåede tomater og lader denne indgå som afspiller i testen mod PS3, så kan jeg også hurtigt drage at PS3 slår sine konkurrenter.
Jeg betvivler ikke at PS3 i flere tilfælde kan være en fuldt ud tilfredsstillende DVD-afspiller, men den gængse overall vurdering af den, er ikke særlig god.
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 18:31
mstoft skrev:
Hvad folk "føler" og "fornemmer" kan jeg ikke bruge til en fløjtende fis. Giv mig noget fakta jeg kan forholde mig til, da folks subjektive holdninger er tilfældige som vinden blæser.
Hvis jeg skriver SONY på en dåse flåede tomater og lader denne indgå som afspiller i testen mod PS3, så kan jeg også hurtigt drage at PS3 slår sine konkurrenter.
Jeg betvivler ikke at PS3 i flere tilfælde kan være en fuldt ud tilfredsstillende DVD-afspiller, men den gængse overall vurdering af den, er ikke særlig god.
|
Din udtalelese om flåede tomater er en af de ting, der giver mig lyst til at bede jer proppe jeres tests op hvor solen kun skinner når I plukker jordbær...
Men hvad med "I får ret - vi får fred?" Kan du bruge det til noget?
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 18:31
AV Precision skrev:
Problemet med at danne den slags konklusioner er at man lige skal være klar over hvor stort et issue den enkelte test er i praksis. PS3 er ingen high-end DVD-afspiller, det kan vi godt blive enige om (selvom den ganske rigtigt er forbløffende god som BR-afspiller). Men jeg har oplevet et par gange nu at jeg under en kalibrering har konstateret at PS3'eren var bedre i praksis end kundens egentlige DVD-afspiller (i begge tilfælde DVD/HDD optagere). Ganske vidst heller ikke specielt gode konkurrenter at give den, det vil jeg da medgive - men den ligger ikke under middel hvis vi sammenligner med 1500,-s klassen, eller især DVD/HDD optagerne. Ja, den dumper BTB og WTW, men det er så heller ikke et særligt generende problem i praksis, i forhold til dårlig de-interlacing. Jeg vil hellere se på et billede hvor der mangler lidt detaljer i helt sort eller helt hvid, men hvor de-interlacing er korrekt, end et billede der har det hele med, men de-interlacer forkert. Det er faktisk lidt rigtigt dét der var én der sagde: Hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Det _generer_ ikke nødvendigvis at man mangler detaljer, man går "bare" glip af en del af oplevelsen. En de-interlacing fejl der direkte generer, er langt værre. |
Fair nok. Jeg håbede egentlig også på, om du ikke kunne kigge forbi tråden med dit syn på sagen. Og endnu bedre at du er stødt på maskinen i praksis; endda flere gange.
En konklusion man vel så kan lave er, at DVD/HDD-optagere heller ikke altid er for heldige til afspilning af DVD Testen jeg har linket til skriver også, at den tvinger film til at køre i video-mode. Giver det ikke også nogle lidt irriterende problemer?
I øvrigt kan jeg da lige tilføje, at jeg absolut intet har imod PS3, såen generelt. Jeg fik min egen i lørdags, og jeg er temmelig begejstret for maskinen som helhed. Den larmer lidt, men butikken fungerer fint, og det er kanon griner at se Youtube-videoer på fjernsynet. Jeg er også godt tilfreds med Blu-Ray afspilningen*, og mit syn på Mission Impossible IIIs videokvalitet ændrede sig drastisk, efter jeg rent faktisk fik set filmen... Og jeg er glad for min PS3, en spillekonsol, uden at jeg ejer et eneste spil
*og det hjælper at jeg på samme tid fandt ud af, at PX60 kan modtage 1080p
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 18:35
zulfo skrev:
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme) |
Jeg kunne ikke drømme om at købe en afspiller der har dumpet disse tests. Det ér jo muligt, at få afspillere der består BTW, WTW og har acceptabel de-interlacing, så hvorfor gå efter en afspiller man VED har nogle håndfaste problemer, som man snildt kan slippe for?
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:01
Naiera skrev:
zulfo skrev:
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme) |
Jeg kunne ikke drømme om at købe en afspiller der har dumpet disse tests. Det ér jo muligt, at få afspillere der består BTW, WTW og har acceptabel de-interlacing, så hvorfor gå efter en afspiller man VED har nogle håndfaste problemer, som man snildt kan slippe for? |
Jeg har ikke købt min PS3 med det formål at anvende den som DVD afspiller, men har alligevel anvendt den til det, og jeg synes den gør det bedre end f.eks. min HD optager, men det har vi så også lige fået svar på, at det nok skal passe...
------------- Lars B
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:11
Enig - hvis man KUN køber en PS3 med det formål at se DVD på den så er det jo helt fjollet. Jeg har købt en PS3 med de her formål: 1. Spille next gen spil 2. Se BluRay film 3. Se DVD film 4. Spille PS2 spil Få det hele samlet i en kasse.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:16
Naiera skrev:
En konklusion man vel så kan lave er, at DVD/HDD-optagere heller ikke altid er for heldige til afspilning af DVD |
Jamen det har du da evigt ret i - jeg prøver ikke at sige at PS3 er _god_, jeg siger bare at den ikke stinker mere end så meget andet. Jeg interesserer mig ikke nok for "middel" til at jeg reelt kan sige om den er over eller under middel - det er ikke den bedste afspiller på markedet, men langtfra den ringeste.
Naiera skrev:
Testen jeg har linket til skriver også, at den tvinger film til at køre i video-mode. Giver det ikke også nogle lidt irriterende problemer? |
Det er pudsigt nok netop dét jeg taler om at de andre gjorde værre. Igen skal man huske signifikansen af de ting der testes for. Hometheaterhifi lægger ikke så meget vægt på 2:2 pulldown, men dette har stor betydning i PAL-land. Du kan helt sikkert trippe de-interlaceren med det rigtige materiale, men med de film jeg har kigget på (som mest har været PAL), har den fungeret som den skulle på det meste. Det skal da siges at jeg ikke har stress-testet den som de-interlacer, bare forholdt mig til de klip jeg tilfældigvis har smidt i den. Det er ikke en decideret _god_ de-interlacer, men det er der som sagt så meget der ikke er... Og det har iøvrigt ikke specielt meget med prisen at gøre.
Hvis jeg skal drage nogle konklusioner, uden at have testet til bunds, så er det at det skinner igennem at det er et "gaming"-produkt: At den dumper BTB og WTW skyldes formentligt at den sender PC-levels ud i stedet for video-levels - et klassisk problem når det er computer-drenge der designer video-udstyr, og f.eks. samme problem som Toshiba's amerikanske HD-DVD'er havde, inden det blev rettet i en firmware-release. Det kan ikke udelukkes at Sony retter op på dette med en firmware-update, men det er jo svært at udtale sig om. På Blu-Ray sender den video-levels ud - jeg gætter på at de har haft fejlen dér også, men fanget den under beta-testningen - uden at være obs på at problemet også gælder DVD. Grinagtigt at det tekniske design af den slags produkter udføres af folk med så lille forstand på billedkvalitet, men sådan er det nu engang.
Mht. de-interlacing, så er der den pudsige sammenhæng at den har det svært med NTSC-materiale med 2:3 pulldown, mens den klarer 2:2 fint, noget der ellers typisk er dér hvor fårene skilles fra bukkene. Samtidig har den en faktisk rigtigt god video-interpolering, meget lig Faroudja DCDi (som Sony ifølge rygter jeg ikke har kunnet få bekræftet skulle have købt algoritmerne fra for nogle år siden). Disse to ting kunne lugte lidt af at de-interlaceren er sat op så den fungerer optimalt til spil - et interlace spil der outputtes progressivt vil vinde meget ved den ret gode anti-aliasing - og så har de bare nedprioriteret dens evne til 2:3 materiale.
Under alle omstændigheder er den ikke så slem som Hometheaterhifi gør den til når man viser PAL materiale, men nej, decideret god er den ikke.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:25
zulfo skrev:
Jeg har ikke købt min PS3 med det formål at anvende den som DVD afspiller, men har alligevel anvendt den til det, og jeg synes den gør det bedre end f.eks. min HD optager, men det har vi så også lige fået svar på, at det nok skal passe...
|
En del af HD optagerne er direkte ringe hvad de-interlacing angår. Alene dét at folk ikke opdager det, fortæller noget om at der er større bekymringer (læs: tv'enes billedkvalitet) at tage fat på, før det kan betale sig at fluekneppe for meget om afspillernes kvalitet.
Det sjove er at jeg kan huske _talrige_ diskussioner om forskellene mellem forskellige DVD-afspillere, dengang vi alle sammen brugte scart til CRT-tv. Forskellene mellem afspillerne i dag, via progressivt component eller HDMI, er _langt_ større end de var dengang - men af en eller anden grund synes jeg at forskellene på afspillerne negligeres. Måske er det fordi folk forventer at nu når det er digitalt, så er der ingen forskel. Eller at når bare der er opskalering, så er det jo godt. Sjovt nok, så er det som om at jo større forskel der er mellem apparaterne, jo større skal en forskel være for at være interessant.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:39
Naiera skrev:
*og det hjælper at jeg på samme tid fandt ud af, at PX60 kan modtage 1080p
|
Jeg har lige prøvet at indstille min PS3 til 1080p og jeg får også billede på min PV60. Dog skriver skærmen ikke hvilket input den modtager. Det plejer den ellers at gøre.
|
Skrevet af: barfodcph
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 19:44
Naiera skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at købe en afspiller der har dumpet disse tests. Det ér jo muligt, at få afspillere der består BTW, WTW og har acceptabel de-interlacing, så hvorfor gå efter en afspiller man VED har nogle håndfaste problemer, som man snildt kan slippe for? |
Det var da pudsigt at de-interlacing pludselig blev relevant for Naiera, efter at Otto havde skrevet om det......
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 21:28
SJ skrev:
Dog skriver skærmen ikke hvilket input den modtager. Det plejer den ellers at gøre. |
Det gør den sjovt nok heller ikke ved 480/576i over HDMI, selvom det fremgår af manualen at den understøtter dette.
|
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 21:29
barfodcph skrev:
Det var da pudsigt at de-interlacing pludselig blev relevant for Naiera, efter at Otto havde skrevet om det... |
Ja, det er alt sammen del af en kæmpe sammensværgelse mod dig.
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 01:48
Under alle omstændigheder, tak for svarene hver især! Jeg glæder mig til at se både min første DVD og BD på min PS3 når G8 kommer dumpende til sommer
|
|