Print side | Luk vindue

Selector og signalstyrke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22922
Udskrevet den: 04-Juni-2025 kl. 02:07


Emne: Selector og signalstyrke
Skrevet af: Bambus
Emne: Selector og signalstyrke
Skrevet den: 14-April-2007 kl. 07:56

Bør jeg være bekymret?

Jeg syntes, at min signalstyrke ligger meget lav - eks.:

DR1: 116
TV2: 76

BER viser godt nok < E8 (grøn firkant), men så sent som i sidste uge var der flere kanaler som jeg ikke kunne modtage via Selector. Fejlmeldte til TDC som sendte flg. svar retur:

"Problemet skyldes efter al sandsynlighed indstråling. Fænomenet forekommer, når Selectoren er tilsluttet til kabelnettet med et utilstrækkeligt afskærmet antennekabel. Hvis du skifter antennekablet ud med et nyt dobbelskærmet antennekabel med støbte stik, og sørger for, at Selectoren ikke står for tæt på andre elektroniske apparater / trådløst udstyr, vil du med stor sandsynlighed kunne afhjælpe fejlen".

Nu er det sådan, at jeg for nyligt har skiftet mit antennekabel til et kvalitetskabel, så den med "utilstrækkeligt afskærmet antennekabel" køber jeg ikke. Tværtimod har en tekniker fra et kabel TV firma hjulpet mig med montering af stik m.v (professionel montering). Jeg har heller ikke tilsluttet trådløst udstyr i nærheden af Selector`en. Derimod hælder jeg mest til en for lav signalstyrke - hvad mener I om det? Hvordan løser jeg evt. problemet?




Svar:
Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 14-April-2007 kl. 08:39

Ja - hos TDC vil de ALTID ha at fejlen ligger hos dig , da de jo er fejlfrie... - har du evt et tv stik et andet sted i huset du kan prøve den på eller hos en nabo i bebyggelsen....se om det stadig er det samme - boede et sted for mange år siden hvor jeg også havde svingende signal på selector og jeg var ved at blive sindsyg - de sagde det samme til mig , jeg prøvede 2 andre sik i huset - samme resultat - nede hos underboen - samme resultat...ringede til dem en søndag eftermiddag og fejlmeldte..ca 2timer senere kom der sgu en TDC tekniker med div måleudstyr etc...han kunne så måle at det var i boksen ind i bygningen hvor der var gået en forstærker , den skiftede han - og vupti kørte det stabilt og perfekt igen....

men vær sikker på alle stik mm og alt er ok ellers får man sgu en bon fra dem for tekniker besøg...



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Bambus
Skrevet den: 14-April-2007 kl. 08:50
Ja - jeg er klar over, at der er en risiko for at blive "bon´et". Det er også derfor, at jeg søger hjælp fra dette forum. Vil helst være nogenlunde sikker på, at fejlen ligger hos TDC inden jeg foretager en fornyet henvendelse til dem .



Print side | Luk vindue