Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22976
Udskrevet den: 06-Juni-2025 kl. 05:48
Emne: Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
Skrevet af: degofedal
Emne: Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 11:30
Hej
Jeg vil høre om der evt. kunne blive mulighed for et fælleskøb på Samsung kommende 40" i M86-serien - LE40M86BD.
Jeg undskylder på forhånd hvis der er noget jeg har misset ift. kotumen vedr. fælleskøb. Jeg læste at det normalt er modeller som ikke er på markedet endnu, så jeg tænkte jeg ville undersøge muligheden for køb gennem recordere.dk.
Samsung officielle side: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp - http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp
Review af selv samme model: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/ - http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/
Andet: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377 - FAQ om M86/M87
Her er nogle citater af hdtvtest.co.uk review:
Glossy skærm: "The first thing that struck us once we placed the Samsung LE40M86BD on the TV stand was how reflective the screen (known as Super Clear Panel) was."
"The reflections are not obvious when there's light output from the TV (i.e. when it's on), but during dark scenes it's not hard to see myself and my surroundings on the screen"
Panelet: "On the first day of testing the uncalibrated Samsung LE40M86BD I noticed faint http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/03/31/sony-xbr-mura-clouding/ - clouding on blank inputs (nowhere near as bad as our calibrated http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W2000/ - Sony KDL40W2000 even on its best day). Proper calibration eliminated the problem."
"Super Clear Panel™ really does wonders for blacks – in this particular regard the Samsung LE40M86BD has the lowest black level of all the LCD TVs we've tested so far" "the Samsung LE40M86BD had no problems matching the blacks on the recent http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/ - Panasonic TH42PX70 plasma TV."
Farver, kontrast, gamma mv.: "the Samsung LE40M86BD has skewed gamma tracking..." "the image becomes darker than it should be" "For dark film fanatics, this can mean the difference between an LCD TV they can live with and one they should avoid" "most people don't know what they're missing until they see another TV with excellent shadow detail side-by-side"
"the Samsung LE40M86BD cleared 1200:1 effortlessly, making it the HDTV with the highest calibrated dynamic contrast ratio among all that we've tested"
"I just could not get skin tones to look as healthy, and green foliage to look as lush as those found on the spot-on Pioneer PDP4270XD plasma" "This is not to say that the Samsung LE40M86BD is totally unacceptable for day-to-day viewing" "...If you're willing to accept some minor colour inaccuracies (which are usually difficult to detect anyway)" "I can categorically say that so far I haven't seen any other 1080p LCD TVs that can definitely beat a calibrated Samsung LE40M86BD in terms of colour reproduction "
1:1 pixelmapping: "Samsung LE40M86BD offers three HDMI connections that are capable of doing just that. When fed with 1080i signal through any of these HDMI ports with "Just Scan" enabled" "I had less success in attaining 1:1 pixel mapping over component and VGA (tested using HTPC"
Tip (M87): http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=18.0 - http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=18.0
------------------------------------------------------------ --------
Konklusion:
SUMMARY Samsung LE40M86BD is a massive improvement over its predecessor, and one of the best LCD TVs in its class.
PROS > Excellent black level + high calibrated contrast ratio > Super Clear Panel™ adds depth and realism > Generous connectivity (three HDMI 1.3)
CONS > Less-defined shadow detail > Inaccurate colours > Awkward film mode deinterlacing
------------------------------------------------------------ --------
Jeg hopper fra pga. af for lange udsigter. "Kornmod" har kontaktet "Lars" og har fået oplyst at der kan gå op imod 2 måneder inden der sker noget. Side 6 i denne tråd. Held og lykke til jer andre :)
Stor hilsen Jeppe
|
Svar:
Skrevet af: Kehler
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 20:46
Skrevet af: Phille69
Skrevet den: 16-April-2007 kl. 21:06
Count me in!!!!
|
Skrevet af: Corax
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 10:51
Jeg er også 100% med og min bror er også interesseret!
|
Skrevet af: petermou
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 11:38
Er også interesseret i M86 40".. hvor hvor tilmelder man sig fælleskøb?? er ny herinde og de fælles køb jeg har fundet indtil videre har alle været lukket?
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 16:43
petermou skrev:
Er også interesseret i M86 40".. hvor hvor tilmelder man sig fælleskøb?? er ny herinde og de fælles køb jeg har fundet indtil videre har alle været lukket? |
Jeg (er også ny herinde) har forstået det sådan at hvis der er tilstrækkeligt mange interesserede i en bestemt model, vil recordere.dk tage bolden og kontakte nogle forhandlere. Derefter vil der blive lavet en side for det givne fælleskøb hvor du kan taste dit navn, adr. osv. ind som tilmelding.
Mvh Jeppe
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 16:47
degofedal skrev:
petermou skrev:
Er også interesseret i M86 40".. hvor hvor tilmelder man sig fælleskøb?? er ny herinde og de fælles køb jeg har fundet indtil videre har alle været lukket? |
Jeg (er også ny herinde) har forstået det sådan at hvis der er tilstrækkeligt mange interesserede i en bestemt model, vil recordere.dk tage bolden og kontakte nogle forhandlere. Derefter vil der blive lavet en side for det givne fælleskøb hvor du kan taste dit navn, adr. osv. ind som tilmelding.
Mvh Jeppe
|
Korrekt, men hvis du vil skabe lidt interesse om et Samsung tv, bør du måske fortælle hvorfor dette Samsung er så fedt. Hvorfor bør folk overveje dette tv ?
Det er op ad bakke men det kan lade sig gøre.
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 18:00
Burde HDTV's konklusion ikke være nok ? :
"Make no mistake, the Samsung LE40M86BD is easily among the best in its class, certainly miles better than its predecessor LE40F71BX"
"Unless you're a videophile who demands the absolute best in shadow detail and colour accuracy, I don't think you can go wrong with this LCD TV."
Og det er et TV til 15.000 kr.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=61&ID_infoside=6061034 - Tape Connection
Jeg kan da også forstille mig M86 er perfekt til medie center da det har 3 HDMI stik der alle har 1:1 pixelmapping.
|
Skrevet af: LuxAeterna
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 18:08
Jeg er også frisk på et køb!
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 20:05
jeg er ihvertfald klar på et hvis der kommet et her engang..
|
Skrevet af: glade
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 21:37
Syntes lars burde kigge påe t fælleskøb fra 26 tommer op til 46 tommer ihverfald.. har selv 2 lcd i forvejen, men 26 tommer i soveværelset er ikke så in mere.. skal ha noget større..
------------- Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 22:43
lahan skrev:
degofedal skrev:
petermou skrev:
Mvh Jeppe
|
Korrekt, men hvis du vil skabe lidt interesse om et Samsung tv, bør du måske fortælle hvorfor dette Samsung er så fedt. Hvorfor bør folk overveje dette tv ?
Det er op ad bakke men det kan lade sig gøre.
|
Jeg har opdateret det oprindelige indlæg med nogle citater fra hdtv's review. Jeg vil anbefale alle at læse det deres vurdering af tv'et.
|
Skrevet af: Phille69
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 22:59
DETR KUNNE VÆRE FEDT HVIS LARS VILLE KIGGE PÅ DENNE MULIGHED FOR FÆLLESKØB AF DISSE SAMSUNG SKÆRME. JEG ER MEGA HOOKED PÅ 40" MODELLEN :-)
|
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 23:20
Det er også 40" jeg vil have i m86!
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 23:32
Jeg syns også det kunne være fedt med et fælleskøb på M86/87!!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: /morten
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 07:58
Jeg er også med på en 40" M86 hvis fælleskøbet kommer på benene før jeg har nået at købe en selv.
|
Skrevet af: NeXuSDK
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 08:28
Jeg er også meget med på et fælleskøb...
Er på udkig efter 40" M87...
Hvis det dog viser sig, at M87 er forsinket (kun M86 på siderne kan jeg se so far), så går det nok med M86, men foretrækker M87 :D
|
Skrevet af: Kadang
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 09:31
Jeg er klart også med på en 40" eller 46" - Nok mest til M86
|
Skrevet af: Barzog
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 09:34
Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 09:54
Jeg er også med på fælleskøb af en 40" M86.
|
Skrevet af: engell
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 10:08
Jeg er også med på en 40" m86, men kommer an på pris og leveringtidspunkt
|
Skrevet af: Gormack
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 10:41
Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 11:32
Jeg er klart med på en M86 40" hvis prisen og leveringstiden er rigtig?
------------- Benitez
|
Skrevet af: MasterA
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:07
Jeg er også helt med på en 40" M86 herfra
|
Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:40
Var der nogen der kunne ridse forskellen op på M86 og M87... synes ikke at kunne finde forskelle på Samsungs' hjemmeside.
GLEM DET - har fundet svaret :-) ... som sædvanlig bare et spørgsmål om farven på metalskinnen nederst :-)
|
Skrevet af: MasterA
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:42
Jeg tror den eneste forskel er, at der på m87 er en sølvkant på, som ikke er på 86'eren. De tekniske speciikationer er de samme.
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:43
Så er jeg da også med på en M86'er.
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:52
Der er en på HDTVtests forum der åbenbart er stødt på en feature på M87 når man tilslutter TV'et til sin PC.
Temlig fedt.
http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=18.0 - PC feature
Måske skulle du opdatere første indlæg degofedal?
|
Skrevet af: Darth
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:58
Hej alle.
Jeg er også med på enten en 40" eller 46" M86, afhængig af prisen på den ene eller anden 
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:00
Corax skrev:
Der er en på HDTVtests forum der åbenbart er stødt på en feature på M87 når man tilslutter TV'et til sin PC. Temlig fedt. http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=18.0 - PC feature
Måske skulle du opdatere første indlæg degofedal? |
Shit, den bliver jo bedre og bedre!!!
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:02
Der er en enorm tråd (>1800 indlæg) på avforums.com, her er en brugeranmeldelse:
http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4655159&postco unt=1502
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:04
M87'eren kan fås her:
http://www.jaman.dk/product.asp?product=302&sub=1&page=1 - http://www.jaman.dk/product.asp?product=302&sub=1&pa ge=1
|
Skrevet af: M.vangsgaard
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:31
Jeg er bestemt og interesseret i en M86 i 40" ...
Dette afhænger dog af hvad udsigterne er for et sådant køb, altså tidshorisonten, vil nemlig ikke vente alt for længe ;)
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:34
Skrevet af: GzUnit
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 15:15
Stor interesse her fra
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 17:25
Nogen ide om hvad 46" kommer til at koste?
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 19:01
30.000 er den vejledende udsalgspris... men du kan jo købe den fra en tysk side til sølle 18.5k inkl. fragt :)
|
Skrevet af: Callee
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 20:32
jeg er intresseret i 37 m86/87... ville faktisk have købt et xd1e men dette lyder også top Najz! godt at se Samsung er tilbage i Ze leet + jeg altid har elsket deres design!
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 20:38
Callee: Husk lige at 37" bruger et andet panel end 40"-52" og derfor også har lavere kontrast... tjeck evt. Samsungs produktside for detaljer...
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 21:10
hvis der kommer et FÆLLESKØB på disse samsung M86 osv.. Er der så en venlig sjæl som gider smide et link i denne tråd så jeg ser det og kan tilmlde mig det?
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 22:34
laver "Recordere" fælleskøb i Tyskland?
|
Skrevet af: QuikZilver
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 23:05
Nogen speciel grund til at det (forhåbentligt) kommende fælleskøb af de nye Samsung modeller evt. kun skal omfatte LE40M86BD?! 
Jeg er udelukkende interesseret i en LE46M87BD som idag kan købes i UK for £1667 ~ DKK 18.350 + fragt!
Der burde vil ikke være noget i vejen for at ændre scope'et i denne tråd til at omfatte M87 modellen også? Og i givet fald også en 46 tommer?
Anyway....Hvor meget lykkedes det normalt i gennemsnit at skære prisen ned ved disse fælleskøb i.e. er der en nogen som vil komme med et kvalificeret bud på, hvad vi kan få en LE46M87BD ned på?
Pft,
/Dahl
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 23:07
hvor i UK køber man tv? eller er det lettest i tyskland hvis et fælleskøb ikke kpmmer på tale
QuikZilver skrev:
Nogen speciel grund til at det (forhåbentligt) kommende fælleskøb af de nye Samsung modeller evt. kun skal omfatte LE40M86BD?! 
Jeg er udelukkende interesseret i en LE46M87BD som idag kan købes i UK for £1667 ~ DKK 18.350 + fragt!
Der burde vil ikke være noget i vejen for at ændre scope'et i denne tråd til at omfatte M87 modellen også? Og i givet fald også en 46 tommer?
Anyway....Hvor meget lykkedes det normalt i gennemsnit at skære prisen ned ved disse fælleskøb i.e. er der en nogen som vil komme med et kvalificeret bud på, hvad vi kan få en LE46M87BD ned på?
Pft,
/Dahl |
|
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 23:15
Prøv evt. at søg efter den ønskede model på pricerunner.co.uk, og du vil finde en lang liste over hjemmesider på de billigste forhandlere - tjek deres terms & conditions og find dem der sælger/leverer til udlandet også.
Der er en del penge at spare, og mange andre danske købere af bl.a. Sharp's modeller har været meget tilfredse med at handle i UK.
Hvorvidt det er bedst/billigst at købe disse Samsung modeller i Tyskland eller UK, har jeg ikke lige fundet ud af endnu, men jeg ser da helst at vi får et fælleskøb op med danske leverandører - men det kræver som sagt at LE46M87BD kommer in-scope for mit vedkommende.....!
/Dahl
|
Skrevet af: Kornmod
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 00:03
Har set M86 i aktion i London og er absolut interesseret.
Ifølge Hifi-klubben kommer M86 den 1. maj så hvis man er lidt hurtig kan man vel med lidt held ha' noget nyt legetøj om et par uger. 
|
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 00:18
petermou skrev:
hvis der kommer et FÆLLESKØB på disse samsung M86 osv.. Er der så en venlig sjæl som gider smide et link i denne tråd så jeg ser det og kan tilmlde mig det? |
Du kan tilmelde dig både RSS feed, email når der er nye fælleskøb. Se til højre på forsiden under nyhedsbrev.
QuikZilver: Jeg går da ud fra at hvis der kommer et M86 fælleskøb så vil man selv kunne vælge størrelser. Sådan har de andre fælleskøb da været.
|
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 00:27
@ Corax - Thanks det må vi håbe gentager sig, og ligeledes at et fælleskøb også kommer til at gælde for M87 modellen!!
Det ser iøvrigt ud til at din propoganda i diverse tråde/forums har virket, med al den aktivitet der efterhånden er kommet i denne tråd Ved du om der er nogen der har kontaktet arrangørerne af dette eventuelle fælleskøb, eller er det bare noget de selv pick'er up når interessen er stor nok?
|
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 00:43
@QuickZilver - Du fik mig. Man må da håbe det virker, vi alle nyder jo kun godt af flere slutter sig til. Vedmindre der kommer leveringsproblemer ligesom med Sharp'en
Selvfølgelig er flere valgmuligheder jo kun bedre. Men om den lille kant ibunden er sort eller gennemsigtig er jeg egentlig lidt ligeglad med. Det kan dog være jeg ændre mening efter jeg har set dem IRL.
|
Skrevet af: Schliemann
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 01:01
Jeg er også interesseret i LE40M86/87, afhængig af tidspunkt og pris.
|
Skrevet af: joso.dk
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 11:15
Er også med på enten en 40 eller 46" .. Hvis det da går hurtigt .. Skal dælme haaa'!
Corax skrev:
Selvfølgelig er flere valgmuligheder jo kun bedre. Men om den lille kant ibunden er sort eller gennemsigtig er jeg egentlig lidt ligeglad med. Det kan dog være jeg ændre mening efter jeg har set dem IRL.
|
m87 er med alu-kant... Ikke gennemsigtig.
|
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 13:56
Er med på 40 eller 46 alt efter pris og andre "småting"
|
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 16:01
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377 - Ny tråd med en FAQ om M86/M87
|
Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 19-April-2007 kl. 17:59
Understøtter dette TV fra Samsung 1080P/24fps?
Mvh
LBA75
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:15
hej
snakkede med en fra expert idag han mente købte man i tyskland er der ingen dansk menu, tror ikke det er rigtig kigger man i tyskland hedder de de samme bogstaver som dem du kigger på herhjemme.?????.
hilsen agger
|
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:18
agger skrev:
hej
snakkede med en fra expert idag han mente købte man i tyskland er der ingen dansk menu, tror ikke det er rigtig kigger man i tyskland hedder de de samme bogstaver som dem du kigger på herhjemme.?????.
hilsen agger
|
Største forskel er i garantien om du køber i DK eller Tyskland. Deres pixel garanti gælder ikke på tyske produkter..
|
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:52
Samsungs TV bruger "OSD Sprachen EU 21EA" iflg. tysk hjemmeside samt deres internationale. I øvrigt er jeg tilfreds, hvis jeg bare kan få menuen på engelsk.
|
Skrevet af: Bechman
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 20:23
Jeg er interesseret i fælleskøb af M86 40", såfremt prisen er fornuftig.
|
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 07:38
Nogen, der ved om dette Samsung TV har auto aspect/format skift (Ligesom Panasonic har) alt efter hvilket format input signalet har, således at man altid får præsenteret billedet "Strækfrit" uden selv at skulle skifte format fra eksempelvis 4:3 til 16:9?
Når man stiller et Panasonic TV til 4:3 og man eksempelvis skifter kanal til et program der sendes i ægte 16:9, så skifter TV'et selv til "WIDE" og fylder hele skærmen ud. Skifter man så tilbage til en 4:3 kanal skifter TV'et også til 4:3 format så billedet ikke strækkes.
|
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 14:49
LBA75 skrev:
Understøtter dette TV fra Samsung 1080P/24fps? |
Ifølge den tyske Samsung hjemmeside så gør det.
|
Skrevet af: /morten
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 15:12
Jeg har nu bestilt fra tapeconnection da jeg ikke gider at vente længere så jeg er alligevel ikke med på fælleskøb medmindre tapeconnection viser sig ikke at kunne levere til tiden.
|
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 22:17
/morten skrev:
Jeg har nu bestilt fra tapeconnection da jeg ikke gider at vente længere så jeg er alligevel ikke med på fælleskøb medmindre tapeconnection viser sig ikke at kunne levere til tiden. |
Hvilken dato siger TC de kan levere til? Overvejer nemlig også selv at købe det hos dem.
Og hvilke ulemper er der ved at det er parallel import(hvilket nogle her på forum'et har skrevet)?
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 22:30
Hej Schliemann - parallel import, når vi taler om Samsung, er typisk, at du normalt ikke får Samsung Danmarks "opbakning", ved f.eks. pixelgaranti, og normalt også selv står for transportudgifterne hvis dit tv går i udu. Sidstnævnte bør dog f.eks. hvis du køber hos TC og andre danske internet forhandlere håndteres af disse, jf. Købeloven.
Så det er ikke så slemt endda.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: hatoff
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 14:13
Jeg er også med på fælleskøb af m86/m87 40"
Robin
|
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 16:55
Plejer der at gå så lang tid før recordere.dk tager affære? Der er rundt regnet allerede 25 interesserede i M86 serien - primært 40" udgaven.
Mvh Jeppe
|
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 17:03
Hother skrev:
Hej Schliemann - parallel import, når vi taler om Samsung, er typisk, at du normalt ikke får Samsung Danmarks "opbakning", ved f.eks. pixelgaranti, og normalt også selv står for transportudgifterne hvis dit tv går i udu. Sidstnævnte bør dog f.eks. hvis du køber hos TC og andre danske internet forhandlere håndteres af disse, jf. Købeloven.
|
Ja forhandlerne bør hjælpe, men det sker desværre ikke. En lille forhandler som TC kan intet gøre hvis parallel importet TV'et går istykker og de ikke har opbakning fra producenten. DVS producenten i det land de har købt deres TV.
Se f.x. på alle de problemer som findes iøjeblikket på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=1&TPN=500 - fælleskøbet Pio 427 og TC. TC har syltet denne sag siden december !!
Så jeg ville holde mig langt bort fra både TC og parallel import af især Samsung. Mange som har købt de tidligere Samsung modeller har haft mange pixel-fejl. Samsungs pixel-garanti gælder ikke parallel import.
|
Skrevet af: tony depp
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 17:19
lahan skrev:
Hother skrev:
|
Ja forhandlerne bør hjælpe, men det sker desværre ikke. En lille forhandler som TC kan intet gøre hvis parallel importet TV'et går istykker og de ikke har opbakning fra producenten. DVS producenten i det land de har købt deres TV.
Se f.x. på alle de problemer som findes iøjeblikket på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=1&TPN=500 - fælleskøbet Pio 427 og TC. TC har syltet denne sag siden december !!
Så jeg ville holde mig langt bort fra både TC og parallel import af især Samsung. Mange som har købt de tidligere Samsung modeller har haft mange pixel-fejl. Samsungs pixel-garanti gælder ikke parallel import. |
Det lyder sgu godt nok ikke specielt tillokkende. Havde ellers lidt kigget på TC hvis jeg bare skulle bestille TV'et for mig selv.
Men ellers er jeg også klar på et fælleskøb af M86BD'eren i størrelse 40" eller 46"
------------- Last time I looked in the dictionary, my name's Ron Burgundy. What's your name?
|
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 21:31
lahan skrev:
Så jeg ville holde mig langt bort fra både TC og parallel import af især Samsung. Mange som har købt de tidligere Samsung modeller har haft mange pixel-fejl. Samsungs pixel-garanti gælder ikke parallel import.
|
Hej Lahan.
Det er jeg ked af at høre. Så må jeg alligevel vente og håbe på at der kommer et fælleskøb.
|
Skrevet af: cthulhu
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 10:04
Hvis formaliteterne kommer på plads og pris samt leveringstid er rimelig er jeg også med på et LE40M86 til at erstatte mit lettere tvivlsomme Thomson 32WR100.
|
Skrevet af: Tracebuzta
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 12:08
Blot til info er M87 en model der er lavet udelukkende til Expert forretningerne......eneste forskel på 86/87, er farven på bundstykket....
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 12:15
Lahan - det er altså ikke korrekt, hvis du mener at Samsung Danmark ikke "støtter" Samsung TV der er indkøbt andre steder end i DK. Inden jeg købte mit forrige plasma i Tyskland sendte jeg netop en mail til Samsung Dk, om garantiforholdet. Her fik jeg det svar som jeg kort har angivet i mit første indlæg her på tråden. Det eneste som Samsung forlangte var et underskrevet garantibevis fra den pågældende forhandler. 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 13:53
Tracebuzta skrev:
Blot til info er M87 en model der er lavet udelukkende til Expert forretningerne......eneste forskel på 86/87, er farven på bundstykket.... |
Ahhh ... Det er da vist ikke rigtigt ... Hvor har du fået den ide fra?
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 14:11
Hother skrev:
Lahan - det er altså ikke korrekt, hvis du mener at Samsung Danmark ikke "støtter" Samsung TV der er indkøbt andre steder end i DK. Inden jeg købte mit forrige plasma i Tyskland sendte jeg netop en mail til Samsung Dk, om garantiforholdet. Her fik jeg det svar som jeg kort har angivet i mit første indlæg her på tråden. Det eneste som Samsung forlangte var et underskrevet garantibevis fra den pågældende forhandler.  |
Du har delvist ret. Den almindelige garanti dækker selvfølgeligt.
Samsung har derudover en pixel-garanti, den gælder kun ved skærme købt hos Samsung nordic.
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 14:17
hej Lahan - nemlig det var jo det jeg skrev omkring pixelgaranti
|
Skrevet af: Tracebuzta
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 14:40
joso.dk skrev:
Tracebuzta skrev:
Blot til info er M87 en model der er lavet udelukkende til Expert forretningerne......eneste forskel på 86/87, er farven på bundstykket.... |
|
Det er skam ikke en ide, det er faktum.......jeg sælger disse varer til hverdag !
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 15:04
Virker lidt wacko jacko hvis samsung skulle have lavet en model, som udelukkende skal sælges gennem expert?
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 15:08
Tracebuzta skrev:
joso.dk skrev:
Tracebuzta skrev:
|
Det er skam ikke en ide, det er faktum.......jeg sælger disse varer til hverdag !
|
Det er vel den eneste mulighed i har for at blive ved med at sælge fladskærme til de uhyrlige overpriser som i kører med i expert. 
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 15:53
Tracebuzta skrev:
|
Jamen kig på hifipriser og i tyske webbutikker ... Der er den da! Så den bliver da solgt andre steder end Expert ...
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378377 - http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378377
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 16:57
Interessante priser uden for DK:
40M86: 1150£ = 12.763 kr
46M86: 1569£ = 17.248 kr
Overvejer sku at flytte til England
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 21:38
Kampus skrev:
Interessante priser uden for DK:
40M86: 1150£ = 12.763 kr
46M86: 1569£ = 17.248 kr
Overvejer sku at flytte til England
|
Ja 46" frister :-)
Vil regne med at forsendelsen kommer oveni (hvis de da gider sende til DK) så 40" kan man vist ligesågodt købe i TC.
|
Skrevet af: Kaufie
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 23:54
Jeg er også interesseret i et evt. fælleskøb. 40"
|
Skrevet af: supervizor
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 01:12
Jeg er også med på en 40" eller helst 46" Samsung.
(Har lige sendt min Sharp 46" XD1'er tilbage, efter at have fået den repareret en gang og fået byttet den en gang, og der stadig efter alt dette var brummelyd. Så nu gidder jeg ikke mere..)
|
Skrevet af: glade
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 08:30
Tja håber snart der kommet noget udmelding, for vil vi ha et fælles køb ligner samsung en klar vinder set ud fra hvor mange som svare i tråden.
Jeg vil mene ulempen er nok lang levering, men bliver der gjort tydligt opmærksom på det er det fint med mig, kan godt vente 1 måneds tid nemlig ;-)
------------- Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 13:42
jeg hopper fra på et evt. fælleskøb... Foretrækker et Sharp 42" i stedet.
|
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 16:03
Jeg hopper også fra... har købt selv :)
|
Skrevet af: tony depp
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 16:16
Nu ska der snart til at komme en udmelding, ellers køber jeg det også selv.
NeXuSDK -> Må jeg spørge hvor du har købt det?
------------- Last time I looked in the dictionary, my name's Ron Burgundy. What's your name?
|
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 23:12
Bechman, hvorfor er det lige at du foretrækker Sharp? Den lange tråd på Flatpanels "Sharp 42XD1 fra England - spar 7.000?" fortæller mig at der er flere problemer med Sharp end med Samsung
|
Skrevet af: polle73
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 10:20
Jeg forventer også at være klar på et fælleskøb af M86 i 40" udgaven. Og må indrømme, at jeg glæder mig svært til det!
|
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 13:10
Hmmm... med den "overvældende" interesse, der er for dette fantastiske TV, tror jeg at det ender med, at jeg køber det selv.
|
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 17:24
Da M86/87 endnu ikke er released i DK, skal du alligevel vente. Og hvorfor så ikke join in i fælleskøbet, hvor du sparer penge og står stærkere ved evt. reklamation.
|
Skrevet af: Mannheimer
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 18:20
Jeg er med på et fælleskøb
|
Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 18:35
Kampus: Expert nede i Hobro har allerede M86'eren i 40".
|
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 21:49
smiletime skrev:
Kampus: Expert nede i Hobro har allerede M86'eren i 40". |
Ja. Og diverse Fona butikker har den også.
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 02:26
ja og hifishoppen men de er jo også gode til høje priser
hilsen agger
|
Skrevet af: Kornmod
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 10:28
Skrev til Lars mht til et fælleskøb af Samsung's M86. Her er hvad han svarede:
"Hej Kevin
Vi følger med løbende, og snakker med mulige forhandlere.
Men det er desværre ikke helt så nemt som man måske skulle tro. For på det tidspunkt hvor vi evt. starter et Fælleskøb op, der skal vi dels have en garanti for levering og samtidig skal vi gerne have en god (den bedste?) pris. Og dette er efterhånden uhyre svært at opfylde på populære nye modeller.
Oftest er markedet indrettet sådan, at hvis man som forhandler ikke har bestilt modellerne for 2-3 måneder siden, så kan man ikke få leveret nu. Og da slet ikke 100 stk.
Så jeg vil råde alle utålmodige til at finde andre steder at købe de Samsung TV. Det er langt fra sikkert at der kommer et Fælleskøb, og hvis der gør kan det godt være om 2 måneder.
/Lars"
Med det i mente så hopper jeg også fra et fælleskøb. Kan ikke vente flere måneder.
|
Skrevet af: ThomasKbh
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 13:03
Jeg er også klar til et fælleskøb på M86/87. 40" eller 46" men kommer selvfølgelig lidt an på pris og leveringstid....
------------- Thomas
|
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 16:09
Kampus skrev:
Bechman, hvorfor er det lige at du foretrækker Sharp? Den lange tråd på Flatpanels "Sharp 42XD1 fra England - spar 7.000?" fortæller mig at der er flere problemer med Sharp end med Samsung |
Jeg har set Sharp i aktion flere gange og synes det gør det helt forrygende, men hvilke artikler er det du taler om?
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 00:08
http://flatpanels.dk - http://flatpanels.dk Forum/tv/sharp42XD1 fra England - spar 7.000?
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 11:02
Hmmm... det kan vi vi selv skal forsøge at stable et fælleskøb på benene. Er der nogen, der er friske på (og har tid til) at ringe rundt til nogle forhandlere og hente nogle gode tilbud hjem?
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 14:55
Det er da bestemt en mulighed, men som Lars skrev i et tidligere indlæg:
"Oftest er markedet indrettet sådan, at hvis man som forhandler ikke har bestilt modellerne for 2-3 måneder siden, så kan man ikke få leveret nu. Og da slet ikke 100 stk."
Så at stable et fælleskøb på benene på egen hånd vil nok ikke rykke synderligt ved leveringstiden, og så forsvinder fordelen lidt. Så vil jeg føle mig mere tryg ved at vide, at folkene fra recordere.dk har bedre erfaring med fælleskøb og nok kender faldgruberne lidt bedre end den gennemsnitlige forbruger.
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 17:54
Kampus skrev:
http://flatpanels.dk - http://flatpanels.dk Forum/tv/sharp42XD1 fra England - spar 7.000? |
Uden at skulle forstyrre denne tråd, så er linket kun til flatpanels og altså ingen artikel som sådan. Jeg har dog læst om sharp42xdie flere steder, alle med megen ros.
|
|