Print side | Luk vindue

EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23147
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 05:46


Emne: EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....
Skrevet af: birk
Emne: EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:26
hej hvad mener i ,jeg købte min ps3 d 23/3-07 i eb games i fisktorvet. jeg fik at vide at, jeg kunne aflevere min ps2 senere. så tar jeg ud idag for aflevere den,det kan jeg ikke. jeg skal købe en ps3, for at jeg kan aflevere min ps2 +10 spil og få 1600 kr. så  klager jeg over at de ikke holder hvad de lover. det hjælper ikke. så tilbyder jeg at købe en ps3, for at gå ud af foretningen, og gå ind igen og aflevere den, der er 10 dages returret. det nægter at sælge mig en hvis jeg aflevere den tilbage. det er at misbruge deres tilbud om køb af ps2, siger de. jeg syntes det er svineri at de ikke holder hvad de lover.  MVH  BRIAN



Svar:
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:44
Du skulle ikke have fortalt du ville aflevere den tilbage igen


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 15:51

Aftalte du med dem da du købte din PS3 at det var som tilbuddet med din PS2 i bytte og du skulle komme tilbage ? eller er det først efter handlen du har opdaget det med PS2'en ?

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: birk
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Aftalte du med dem da du købte din PS3 at det var som tilbuddet med din PS2 i bytte og du skulle komme tilbage ? eller er det først efter handlen du har opdaget det med PS2'en ?

 

hej spawn. vi aftalte det inden vi handlede, fodi han mente at der ville blive for travlt d.23/3 når ps3 blev frigivet. men jeg har ikke noget på skrift.


Skrevet af: birk
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 16:25

tror i man kan gøre noget ...???  de vil jo ikke sælge mig en ny, hvis jeg levere den tilbage. jeg tror hvis jeg køber en et andet sted, og aflevere den tilbage 2dage efter. kan jeg stå men en ps3 jeg ikke kan få det fulde beløb for.  MVH BRIAN



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 17:09

En mundtlig aftale, er juridisk, lige så gyldig som en skriftlig aftale, men uden noget på papir, er det meget svært at bevise noget. EB Games kan derfor bare grine af dig.

De kan ikke nægte dig, at fortryde handlen, hvis dette er en service de tilbyder, men de kan nægte, at sælge dig en ny PS3, hvis de ikke har lyst til at sælge dig en (altså hvis de ikke er interesseret i at du blot returnere den igen). Så når du har fortalt, at dette er din hensigt, så er de fuldt ud berettiget til at afvise dig.

Men hvorfor går du ikke bare ind i en anden EB Games?



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: birk
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

En mundtlig aftale, er juridisk, lige så gyldig som en skriftlig aftale, men uden noget på papir, er det meget svært at bevise noget. EB Games kan derfor bare grine af dig.

De kan ikke nægte dig, at fortryde handlen, hvis dette er en service de tilbyder, men de kan nægte, at sælge dig en ny PS3, hvis de ikke har lyst til at sælge dig en (altså hvis de ikke er interesseret i at du blot returnere den igen). Så når du har fortalt, at dette er din hensigt, så er de fuldt ud berettiget til at afvise dig.

Men hvorfor går du ikke bare ind i en anden EB Games?

hej tak for dit svar. jeg kan sende kærsten ind og købe en, men tænk hvis de ikke vil give hende pengene retur, efter en dag der hjemme. ????????



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af birk birk skrev:

Jeg kan sende kærsten ind og købe en, men tænk hvis de ikke vil give hende pengene retur, efter en dag der hjemme?

Hvis de har den service (dette er ikke en ret efter loven), altså at de tilbyder, at man kan fortryde købet inden X dage, så kan de ikke efterfølgende nægte, at give dig pengene tilbage, hvis du opfylder deres betingelser for servicen (altså at du f.eks. stadig har bon og emballage).

Så du kan rolig sende kæresten, men undersøg lige hvad deres betingelser er for at fortryde købet.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: birk
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 17:57
mange tak for din hjælp sandal. jeg tror jeg prøver, vi undersøger grundigt med hensyn til retur retten. jeg tror jeg lader hende ringe, så kan jeg lytte med.  MVH BRIAN


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 22:23
Det er da bare ind og købe den lørdag og lade den ligge i kassen u-brudt til mandag og så ind og ha skejser retur....det havde jeg da gjort....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 22:39

Jeg er ikke sikker på de bare sådan giver pengene tilbage. Det er jo ikke en normal handel fordi EB games også køber noget af dig (din PS2) Hvis du vil lade handelen gå tilbage må det jo også være inkl din PS2 som du så selv skal have igen.

Ellers ville det være en hurtig måde at sælge sin PS2 på



Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 22:47
jeg tror bestemt heller ikke det kan lade sig gøre.

Men hvorfor ventede du 1 måned med at komme tilbage med din PS2 - når de nu sagde det nok var travlt d 23/3, kunne du måske have kommet et par dage efter og ikke én måned.  Det virker tosset!


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 01:32
Få fat på den sælger som du lavede aftalen med og tag en sludder med ham. Jeg ville lave den støreste scene. Jeg har returneret de mest utrolige ting ved blot at være stædig 

Håber det ender som det skal.


Skrevet af: birk
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

jeg tror bestemt heller ikke det kan lade sig gøre.

Men hvorfor ventede du 1 måned med at komme tilbage med din PS2 - når de nu sagde det nok var travlt d 23/3, kunne du måske have kommet et par dage efter og ikke én måned.  Det virker tosset!
hej jeg kan kun give dig ret. jeg skulle have henvendt mig ca. et par dage efter, det var dumt gjort. jeg tror jeg ringer og snakker med dem, hvis de vil snakke med mig. og mange tak til alle, der har prøvet at hjælpe mig. det er bare super lækkert.  MVH BRIAN


Skrevet af: birk
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 10:58
jeg skal nok give jer besked, om hvordan løsningen bliver. MVH BRIAN


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 12:21

Du er nok selv ude om det, du skulle ikke have ventet en måned, men have reageret på et par dage.

Nå, men held og lykke med hvad du finder ud af...



-------------
mvh Christian


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 12:25
I øvrigt hvis du som en del af handlen lader din PS2 + spil indgå, skal du ikke regne med at få det fulde PS-3 beløb tilbage, kan du overhovedet returnere i en sådan situation? De er vel ikke idioter i butikken?

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 15:12
Jeg synes ikke udmiddelbart der er noget galt i man først kommer en måned senere. Det sker også tit for mig, man gider ikke lige tage en til byen og retunere ellers har man ikke tid
Jeg har heller ikke haft for gode erfaringer med EBGames, godt nok i Svendborg, jeg var der inde og købe en Blu-Ray film (Resident Evil) og da jeg kom hjem læste jeg en anmeldelse, og den havde fået 1 stjerne, og jeg opdagede der ikke var noget emballage på, og det er der ikke på nogle af Blu-Ray filmene derinde. Og så da jeg kom der ind igen ville de ikke. Men min far har hjulpet mig nu og har fået de 200 kr tilbage.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 15:50
Tja .......... hvis en måned er ok så er to måned vel også ok og så er tre måned vel også ok.

Hvad med den anden vej: hvis skidtet går i stykker er det så ok at butikken er en måned om at få det repareret?

Et eller andet sted er jeg temmelig sikker på at hvis EB Games var 1, 2, 3 måneder om at repearer en PS3, så skulle der nok være nogle der mente at der sq var for dårligt ............... men på den anden sider er det altså helt ok at man venter en måned på at komme og aflevere den ps2'er der skal indgå i handlen.

Ka' I se dobbeltmoralen


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 17:09
Ja.. Men jeg har da oplevet ting, der har været til rep. i flere måneder. Men hvis man selv kommer ind en måned efter, og flipper ud på butikken, hvis de er en måned om at reperere så synes jeg også det er urimeligt.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Moveteam Moveteam skrev:

Jeg synes ikke udmiddelbart der er noget galt i man først kommer en måned senere. Det sker også tit for mig, man gider ikke lige tage en til byen og retunere ellers har man ikke tid
Jeg har heller ikke haft for gode erfaringer med EBGames, godt nok i Svendborg, jeg var der inde og købe en Blu-Ray film (Resident Evil) og da jeg kom hjem læste jeg en anmeldelse, og den havde fået 1 stjerne, og jeg opdagede der ikke var noget emballage på, og det er der ikke på nogle af Blu-Ray filmene derinde. Og så da jeg kom der ind igen ville de ikke. Men min far har hjulpet mig nu og har fået de 200 kr tilbage.


Altså... du har da lov til at læse på coveret om filmen før du køber den - du har også muligheder for at læse om filmen 1.000.000 steder på nettet.
Hvis du køber en film, kommer tilbage nogle timer efter, ja så kunne du jo bare have set filmen - gratis.
Sådan hænger verdenen nu ikke sammen efter mit hovede.

I samme båd har EB games sikkert alle dem der går ned og køber et pc spil, tar det hjem, brænder det, og går tilbage for at sige at det ikke er ok/fejler noget. Sigøjnere!


Skrevet af: birk
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 18:50
hej til jer alle. jeg fik ringet og snakket med butiks chefen, og jeg undskyldte min handling igår. vi fik en god snak, og han tog imod min undskyldning. han kunne godt forstå at jeg blev skuffet og vred. han har lavet en fejl, og det har jeg også. vi har aftalt jeg kigger ud på onsdag, så finder vi en løsning. det syntes jeg lyder fint. jeg skal nok skrive hvad løsningen bliver, men jeg tror den bliver fornuftig.


Skrevet af: birk
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 21:26
hej til jer alle. så tog jeg ud som aftalt, for at sælge min ps2 + 12spil. det blev ikke den gode løsning som jeg havde håbet. 800kr var hvad jeg fik. jeg har lært at man skal ikke, lave en mundtlig aftale.... surt  MVH brian


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 21:31

ps2 + 12 spil.. 800 kr . Det er da helt ude i hampen....

 



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 22:05
Så ville jeg nok have solgt den et andet sted og sagt "FUUUCK AF EB-GAMES!" 


Skrevet af: multi19
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 23:32
Bliver Vred på dine vegne birk, kæft nogle svin !!!


Skrevet af: birk
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 23:42
ja jeg syntes det er frækt. de vil gerne have vi handler hos dem, men dette er ikke ok syntes jeg. jeg var træt af skændes med dem. jeg ville næsten heller have givet det væk, til en som ikke hade mulighed for at købe det. det ville have gjort mig mere glad. MVH BRIAN


Skrevet af: multi19
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 15:27
Ja jeg handler der aldrig efter den historie, og har da også tænkt mig at fraråde venner/familie/bekendte at handle med sådan nogle sataner. Men hygge

Mvh Jakob.


Boykot EB GAMES FOREVER !


Skrevet af: birk
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af multi19 multi19 skrev:

Ja jeg handler der aldrig efter den historie, og har da også tænkt mig at fraråde venner/familie/bekendte at handle med sådan nogle sataner. Men hygge

Mvh Jakob.


Boykot EB GAMES FOREVER !
hej multi 19 tak for din støtte, jeg fraråder også alle jeg kender at handle i EB GAMES. jeg har taget ved lærer af dette. håber også i kunne bruge mine, oplysninger. mange tak til jer alle for jeres svar. MVH BRIAN


Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 16:53
Ham der lavede fejlen var ikke ham der ville tro på dig, tænk hvis alle bare kunne gå ind og sige det? Så ville ideen med tilbudet forsvinde. Nej ham der lavede fejlen var ham der ikke gav dig papir på aftalen, men det var jo hans fejl, og ikke EB Games som kæde. Desuden vil jeg faktisk gå så langt til at sige at det ligeså meget er din egen skyld, da du ikke fik papir på det. Du burde have tænkt dig bedre om.

Jeg har altid fået god betjening i EB Games, og vil forsat handle der. At en medarbejder laver en fejl, det kan ske for alle butikker. De ansætter jo dem de mener er bedst kvalificerede, men de kan stadig lave fejl. At totalt boykotte dem og ikke anbefale nogen at handle der er måske lige at gå over stregen. 


Skrevet af: birk
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Ham der lavede fejlen var ikke ham der ville tro på dig, tænk hvis alle bare kunne gå ind og sige det? Så ville ideen med tilbudet forsvinde. Nej ham der lavede fejlen var ham der ikke gav dig papir på aftalen, men det var jo hans fejl, og ikke EB Games som kæde. Desuden vil jeg faktisk gå så langt til at sige at det ligeså meget er din egen skyld, da du ikke fik papir på det. Du burde have tænkt dig bedre om.

Jeg har altid fået god betjening i EB Games, og vil forsat handle der. At en medarbejder laver en fejl, det kan ske for alle butikker. De ansætter jo dem de mener er bedst kvalificerede, men de kan stadig lave fejl. At totalt boykotte dem og ikke anbefale nogen at handle der er måske lige at gå over stregen. 
  hej kanee det har du nok ret i. jeg må sige at hvis en sælger, laver en aftale med mig en anden gang. så tror jeg han blive lidt mærklig, hvis jeg kræver det skriftligt. men sådan bliver det. MVH brian



Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

At en medarbejder laver en fejl, det kan ske for alle butikker. De ansætter jo dem de mener er bedst kvalificerede, men de kan stadig lave fejl. At totalt boykotte dem og ikke anbefale nogen at handle der er måske lige at gå over stregen. 

Jeg er til dels enig. Dog synes burde en butik med et godt service niveau dække sine medarbejdere. Dvs. hvis butikkens medarbejere laver en fejl skal det ikke komme kunden til last men derimod komme butikken til last. Det er sådan noget som viser at en butik virkelig går op i service.

Jeg regner ikke med at handle med EB-games efter denne historie.



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

At en medarbejder laver en fejl, det kan ske for alle butikker. De ansætter jo dem de mener er bedst kvalificerede, men de kan stadig lave fejl. At totalt boykotte dem og ikke anbefale nogen at handle der er måske lige at gå over stregen. 

Jeg er til dels enig. Dog synes burde en butik med et godt service niveau dække sine medarbejdere. Dvs. hvis butikkens medarbejere laver en fejl skal det ikke komme kunden til last men derimod komme butikken til last. Det er sådan noget som viser at en butik virkelig går op i service.

Enig - men

Det er dog en ting i hele denne sag der dog til en vis grad undskylder EB games syntes jeg.

Og det er tidsforløbet. Det at kunden først kommer tilbage 1 måned (eller hvor meget det nu helt præcis er) efter den mundtlige aftale er indgået.

Dels kan man argumentere at det ikke er rimeligt at en ekspedient skal kunne huske en sådan mundtlig aftale der er indgået med en tilfældig kunde i butikken efter så lang tid, tænk på hvor mange kunder der er hver dag. Dels kan man argumentere at varen man vil bytte med er blevet ældre og mere brugt i den ekstra måned der er gået, så bytteværdien er faldet, dels kan man argumentere at selve aftalens indgåelse slet ikke kan dokumenteres hvis ikke lige ekspedienten kan huske den pågældende kunde efter den lange tid, og at kunden derfor muligvis aldrig har indgået nogen mundtlig aftale, men blot vil benytte lejligheden der pludselig byder sig til at komme af med sin gamle konsol.

Ekspedienten kan påstå han aldrig har indgået nogen mundtlig aftale, eller at han aldrig kunne finde på at indgå en mundtlig aftale men altid ville skrive det på kvitteringen eller lign. Birk kan have været inde og købe en PS3 uden på noget tidspunkt at have talt med nogen om sin gamle PS2, og først efter en måned opdaget at der er et byttetilbud. 

Ikke at jeg på nogen måde vil insinuere noget foul play fra birks side - slet ikke - men skal man se situationen objektivt fra EB games side - så kommer der en fremmed mand ind i deres butik d. 20/4 og vil have udbetalt nogen penge udfra en mundtlig aftale som ikke kan dokumenteres eller ingen kan huske fordi den er indgået for en måned siden. Hvordan skal man som forretning reagere på det - skal man blot ukritisk udbetale til alle der måtte komme ind og påstå lignende eller hvordan skal man forholde sig ?

Jeg syntes selvfølgelig det er død ærgeligt for Birk at det er gået som det nu er. Men et eller andet sted syntes jeg Birk i sin uskyldighed alligevel til en vis grad er medvirkende til problemets opståen - og set i det samlede lys er den nye indgåede aftale måske ikke helt urimelig.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 12:31

spawn - du kan da osse skære alting ud i pap ! 

Din konklusion er helt rigtig og det er nok lidt forkert at hænge en butik ud på det beskrevne grundlag.

Selvfølgelig er resultatet da lidt ærgerlig for birk, men butikken har jo reelt haft en måned mindre at kunne videresælge den gamle konsol i og den rasler jo nok ned i pris hver dag.

MVH dunlop



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 13:01
@spawn, den var lige på sømmet, godt formuleret.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: multi19
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 00:10
Ja det er altid nemt at være overbærende, når det ikke omhandler en selv ! men håber da i selv prøver det. Så kan det være piben får en anden lyd !!!!!!!


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 00:25
Multi, nogle gange skal man bare erkende man har dummet sig. Det sker sku for alle. Du fik dog 800 tilbage ik ?


Skrevet af: multi19
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 01:59
Flot pade2204, måske skulle du læse lidt mere ;-)


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 02:20

#multi19

Jeg håber da ikke du tror at vi er overbærende, eller ikke har sympati for Birks situation eller kan sætte os ind i Birks frustration og ærgelse over det skete - tro mig det kan vi sagtens.

Jeg har skam selv dummet mig mange gange i livet, og betalt dyre lærepenge for det - men som Pade2204 skriver - nogen gange så er det det bare som det nu er. Man har ikke lige tænkt sig om, eller man har stolet på nogen, eller troet noget man ikke burde, og så betaler man nogen gange prisen for det. Man kan være frustreret og ærge sig, men der er bare ikke rigtig noget at gøre ved det. Det er indimellem de stød man får og så må man op på hesten igen og har forhåbentlig lært noget til næste gang man kommer i en lignende situation.

Men det betyder altså ikke at vi ikke sympatiserer med Birk.



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: birk
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 09:12
hej til jer alle. spawn jeg syntes det lyder rigtigt, det du skriver. jeg er klar over jeg har lavet en fejl. Men det er EB GAMES også, så syntes jeg man burde dele fejlen ud. DE 800 kr jeg har fået for ps2+12 spil, er den pris du får, selvom du ikke har handlet i butikken. hvis de hade sagt ok, vi kan ikke give dig mere. så syntes jeg de kunne give et gavekort på x antal kr. eller et brugt spil. Det ville virke imøde kommende, eller hvad. Jeg hade handlet for 6105kr ialt. OK jeg har lavet den fejl, . jeg er glad for jeres interesse for dette, TAK for det. jeg skal nok overleve mit tab, det er ikke pengene, men måden der har såret mig. MVH BRIAN


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 10:34

Jeg er helt enig med dig birk - du har lavet den uskyldige fejl at stole på en mundtlig aftale, og så har du været lidt for lang tid om at komme ned med PS2'en, men det er EB games der har lavet den største fejl, dels ved at indgå en sådan mundtlig aftale, og dels ved efterfølgende at glemme den. Hvis normalprisen man får er 800,- uden at man har handlet - så syntes jeg også du burde have fået noget extra som goodwill, specielt når du kan påvise at du rent faktisk har handlet PS3'en hos dem. Man kunne have sagt - vi slår halv skade på differencen så du får ialt 1200,- - det syntes jeg havde været mest fair. Eller man kunne som butiskbestyrer ved den efterfølgende samtale have udvist noget menneskekundskab og kulance og sagt, jeg vælger at stole på denne kunde fordi han virker ærlig, og udbetalt det aftalte. 

Så havde man som butik fået en tilfreds kunde, der ville give god reklame fremfor dårlig reklame af ens butik.  

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: birk
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 11:31
hej spawn, og tak for din holdning. jeg er helt enig. jeg ønsker ikke at skade EB GAMES. Men jeg bliver vred, hvis de ikke er ærlige. Han sagde at han godt kunne huske mig. Men ikke den aftale jeg snakkede om. Men sket er sket.   MVH BRIAN


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 12:05

har lige været i EBgames i ølstykke og de reklamere med 1600 kr for 1 stk PS2 med 10 spil....

 



Skrevet af: birk
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

har lige været i EBgames i ølstykke og de reklamere med 1600 kr for 1 stk PS2 med 10 spil....

 

hej niepe, Det er korekt men husk, at det gælder kun hvis. Du aflevere din ps2+10 spil, og køber en ps3 med det samme. Så trækker de 1600kr fra din ps3.  MVH BRIAN


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 15:37

Hej Igen, Jeg men det var vel også aftalen i din handel? (De løb bare for aftalen da du åbentbart ikke brokkede dig højlydt nok...

Hvis det var mig havde jeg gået fuldståndig amok ....

/men ville bare lige vise at tilbuddet stadig kører....

/Per



Skrevet af: birk
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 23:39
hej niepe. jeg syntes prøvede alt hvad jeg kunne, og du kan tro jeg brokkede mig. men de var iskolde. det var pænt af dig, at skrive tilbuddet stadig kører. men jeg har solgt min ps2+12 spil, som du kan læse i tråden. MVH BRIAN


Skrevet af: ZapperDk
Skrevet den: 01-Juni-2007 kl. 00:51
Jeg vil så gerne sige at jeg ingen sympati har til ære for trådstarteren. Man kan virkelig ikke forvente at lave en handel hvor den ene part først opretholder sin del af aftalen efter en måned. Jeg kan selvfølgelig godt se at det er ærgeligt hvis man er blevet lovet noget som man ikke får. Men jeg har virkelig svært ved at tro på selve historien. Desværre, intet personligt, men jeg kan ikke se at sælgeren i butikken har sagt: " ja ja bare kom om en måned så ordner vi det". Jeg arbejder ikke indenfor spilbranchen, men i en computerbutik. Jeg kender udmærket til kundeservice o.l. men det er som sagt svært at tro på at man ville gå med til sådan en aftale.

Jeg kan så slet ikke godtage den flaming der opstår af selve butikskæden. Hvilket jeg finder utrolig barnlig, uetisk og latterlig.

Jeg er selv en utrolig ubeslutsom fyr, og jeg må ærligt indrømme at jeg har været igennem over 100 XBOX 360 titler og samtlige PS3 titler. Jeg bytter og sælger på kryds og tværs, og kun hos Game og kun i Fields. De kender mig efterhånden og de giver mig en god service. Men jeg fik sku også fin service i EB i sin tid. Min første XBOX 360 virkede ikke ordentligt, og de ombyttede den på stedet selvom de havde ret til at sende den til rep først. Det var god service.

Til sidst som et godt råd vil jeg bare sige: Jeg tror generelt ikke på gode og dårlige butikker og medarbejdere. Det handler om at bruge sin sunde fornuft og selv vudere hvad du syntes er fair. Hvis du føler dig godt tilpads i en handel så er det en godt handel. Hvis ikke så er det måske ikke der du skal smide din penge. Men man har selv som kunde størstedelen af ansvaret i en handel. Havde jeg været i trådstarterens situation ville jeg nok bede om en skriftlig aftale, eller en anden form for sikkerhed. Og jeg ville vide at der skulle være en ansvarlig bag aftalen, en butikschef eller noget i den stil.

Anyways, happy shopping alle sammen. Gerne i EB, eller Game. Bare tænk dig om inden du smider om dig med penge.



-------------
PS3, Xbox 360, Sony KDL-32-2530,   


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 01-Juni-2007 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af ZapperDk ZapperDk skrev:

Men man har selv som kunde størstedelen af ansvaret i en handel.

ZapperDk, supergodt indlæg
Man skal jo naturligvis aldrig lægge sig ned med ben og arme i vejret Det kaldes "Dead Bug"

Det er billedet på, at man som køber prøver på at fralægge sig ethvert egetansvar og påberåber sig sælgerens uindskrænkede og totale ansvar for handlen.

Det er vel noget i dén retning, du prøver på at formidle

Købeloven er faktisk god i denne sammenhæng.

Vi kan 'snakke' op ad døre og ned ad stolper, men der er i Købeloven gode bestemmelser for, hvad man kan kræve i den i tråden beskrevne hændelse.

Venligst
Søren




-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: birk
Skrevet den: 04-Juni-2007 kl. 23:12
hej zabberDk. du behøver heller ikke have sympati for mig. DU kan tro hvad du vil.  MVH BRIAN



Print side | Luk vindue