Print side | Luk vindue

Xbox360 eller PS3.. ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23152
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 07:53

Emne: Xbox360 eller PS3.. ?
Skrevet af: Kimv
Emne: Xbox360 eller PS3.. ?
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 18:43

Bare rolig jeg vil ikke starte en krig på det her forum om hvilket konsol der er bedst men jeg er lidt i tvivl om hvilken jeg selv skal ha. Men lidt baggrunds info er vel nødvendig før jeg kan forvente gode råd J

Jeg har på nuværende tidspunkt en meget kraftig PC som jeg bruger meget tid med og spiller spil som Supreme commander, Company of Heroes samt Eve online på.  Jeg har også en Wii som jeg er ret glad for og som jeg bruger betydeligt mere tid på en jeg forventede - det er nok mest for min konen skyld den blev købt. Jeg har også en gammel XBOX som jeg aldrig rigtigt har brugt for alvor siden jeg blev færdig med Halo. Konsollerne bliver brugt på et 42PX70.

Jeg står for tiden og overvejer at købe en Xbox360 eller en PS3 da jeg syntes jeg mangler et supplement til min PC. At PS3en har bluray betyder ikke så meget for mig da jeg efter anskaffelsen af mit 42px70 er fuldt ud tilfreds med at se normale DVD film på det ( DAM det står sku flot). På den anden side vil jeg ikke komme til at bruge 360erne som medie-center så vi snakker om en maskine som der kun skal spilles på. Kunne forstille mig at jeg vil kunne fornøje mig lidt med kamp/karate spil nogle bil spil og måske lidt skyde spil hvis de har en ordentlig historie.

Som jeg kan se det vil jeg ikke få store grafiske fordele af at vælge en PS3 ? og jeg har set at jeg kan få en xbox360 med HD og  3 gode spil i Elgiganten til 3100 kr. det  er jo sindsygt billigt . På den anden side er der vel potentielt flere fede titler til PS3 og der er jo også en del hyggelige party games til PS2 og de kommer vel også til PS3.. ? Og hvad med Xbox360 elite…

Svar:
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 18:56
I længden vil du opleve store grafiske forskelle i grafikken, se bare på
motorstorm som kun udnytter 25% ar PS3'ens krafter, så det ser fornuftigt
ud.

PS3 er også gratis at bruge online

Og hvis man ønsker alle de features som PS3 tilbyder inkluderet i prisen, er
den også billigere end Xbox'en

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 19:17

Davs Kimv!

Jeg må sige, at stod jeg og skulle købe konsol nu, ville det blive en PS3! Den ville jeg vælge fordi jeg gerne vil kunne afspille Blu- Ray materiale. PS3- eren skulle være blandt de bedste BR afspillere på markedet.

Jeg er selv (pt), en meget tilfreds ejer af en 360´er med HD-DVD add-on, som fungerer perfekt, men PS3 har mere potentiale, grafisk (måske). Mht party games bør du nok satse på din Wii, Nintendo laver noget af det bedste inden for den genre!

Jeg har valgt at væbne mig med tålmodighed, da jeg pt ikke kan finde spil, der gør sig bedre på PS3´eren end på 360éren og fordi den under alle omstændigheder ikke bliver dyrere end den er nu..

Lad det komme an på hvilke spil du syns om, grafisk er der ikke den store forskel endnu.

Køb evt en brugt xbox m spil, her er der ofte brugte til salg:

http://www.console.dk/forum/viewforum.php?f=18 - http://www.console.dk/forum/viewforum.php?f=18

Mvh

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 20:18
Da du siger du er ligeglad med ps3'ens blu-ray feature så bør du vælge 360'eren. Blu-ray er den eneste fordel ps3'eren har fremfor 360'eren. Grafikmæssigt er de ens, se http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html - her og da 360'erne er flere tusinde kroner billigere end ps3'eren er valget nemt.

Og du skal nok vente længe før der er lige så mange gode (online) spil til ps3'eren som der allerede er til 360'eren.

Og at Motorstorm kun udnytter 25% af ps3'eren er ren fanboy/bs-snak - jf. grafiksammenligningen Det er da sølle at HVIS ps3'erne grafisk er stærkere end 360'eren at den ikke allerede kan baske den på disse titler.

Men seriøst så synes jeg du er godt dækket ind med pc og Wii - så måske du skulle "nøjes" med det

Skrevet af: magiske
Skrevet den: 20-April-2007 kl. 20:23

Hej Kim,

Som det ser ud p.t, så helt klart en XBOX360. Der er RIGTIG mange gode spil til den, og den er "billig"

PS3'en skal du nok vente med til om 6-12md, da der stort set ikke er spil til den der er prisen værd.. Og den koster næsten *2..

Men på længer sigt, dvs om et år, er det nok mere 50/50..

Går også udfra at PS3 vil være den fortrukne rpg platform.. Men det vil tiden vise.

/Mads

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at Motorstorm kun udnytter 25% af ps3'eren er ren fanboy/bs-snak - jf. grafiksammenligningen Det er da sølle at HVIS ps3'erne grafisk er stærkere end 360'eren at den ikke allerede kan baske den på disse titler.

Jeg ved ikke, hvem der taler mest BS-snak; PS3 fanatikere eller dig. Men faktum er, at PS3'erens kapacitet langtfra er blevet udnyttet. Og hvis du bare tænker lidt tilbage (medmindre du er senil), så vil du sikkert huske de første launch-titler til PS2 heller ikke imponerede i samme grad, som det var forventet. Det tog et par år, før udviklerne kunne udnytte Emotion Engines kapacitet.

Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu vil det også være lidt naivt at tro PS3'en ville skille sig mærkant ud rent grafisk allerede. Xbox folkene har alligevel haft et års forspring til udvikling af spillene. Ergo, de ved også bedre hvordan de skal udnytte deres maskines kræfter end playstation folkene ved endnu.
Jeg synes tilgengæld det er flot at PS3'ens 1. generations spil ligger så tæt op af Xbox'ens, det siger de også i saml.

"The trouble with buying a console at launch is that you often have to wait for the second or third generation of games for the system to fulfill its potential. The PS3 didn't beat the 360 in this first comparison, but the games do look fine for first-generation titles. The real graphics battle will likely come next year."

Alt ialt vil jeg mene PS3'en er mere fremtidssikkret end Xbox'en, man skal købe en masse add-ons til Xbox'en for at få det samme som man får med PS3'en, og den skal nok komme til at skille sig ud rent grafisk, men nok først om et lille års tid.

Jeg ejer selv en PS3'er, og kan kun anbefale andre at købe en, men samtidige kunne det nok også godt betale sig vente lidt med købet pga. spiludvalg, online-delen og pris - Jeg kunne bare ikke gøre det

-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup

Skrevet af: Kimv
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 13:05

Hmm tror jeg prøver med en xbox360 da en del af mine venner også vil købe dem. Så kan vi jo spille sammen over nettet. Men tak for alle de gode råd....

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 14:03
det er iorden spillene koster det de koster men så skal af med yderlig af med 4-500 for online delen(fast de næste mange år....) er lidt surt..

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet af: tma86
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 14:58
Xboxen støjer en hel del mere end PS3'eren.

-------------
Mvh. Tommy

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 16:51
Det er kun korrekt ved spilafvikling fra drevet. Støjen fra blæserne på de to konsoller er lige høj, dog føles støjen fra PS3's blæser lidt mere ren i lyden.

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 17:01

spørgsmålet er så hvor ofte der bliver brug for den "ekstra kraft" der skulle være i PS3.

De fleste spil bliver konverteret lige over så længe de findes til begge konsoler, så der kan de ikke pludseligt lave spillet til ps3 dobbelt så flot som til xboxen.
Det vil være alt for dyrt at skulle starte helt forfra med at lave samme spil bare for at udnytte nogle kræfter i PS3'en, så den ekstra kraft kommer nok kun frem ved rene PS3 titler.

Skrevet af: tma86
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det er kun korrekt ved spilafvikling fra drevet. Støjen fra blæserne på de to konsoller er lige høj, dog føles støjen fra PS3's blæser lidt mere ren i lyden.

Ikke på de 2 modeller jeg har haft, der larmede 360'eren betydeligt mere også når drevet ikke kørte.

-------------
Mvh. Tommy

Skrevet af: klander
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Ikke på de 2 modeller jeg har haft, der larmede 360'eren betydeligt mere også når drevet ikke kørte.

Den model jeg havde af Xbox 360 larmede ligesom en hårtørre i lav hastighed, når den ikke lavede noget og lavede noget. Min PS3 siger ikke en lyd når den ikke laver noget, under spil kan man hører den som en svag susen, ikke noget der genere sidder man og snakker ligger man ikke mærke til den. Xboxen var man ikke i tvirvl om at den var igang.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 21-April-2007 kl. 18:09

En ting jeg synes der altid undlades i diverse tests og sammenligninger, er at PS3'en er lige til at gå til hvad kabler osv. angår - alt er almindelige standardkabler... Strømkablet - almindeligt kabel som man har i sin elkedel, eller pc. Ladekabel til controller, almidelig mini-USB kabler, kabler til skærmen, almindelige kabler, HDMI osv... Vil man sætte mus og tastatur til, igen - helt almindelig komponenter...

Vil man skife HD til en større - så køber man bare en større 2 1/2 disk...

Det synes jeg er temmelig lækkert... har man taget sin PS3 med et sted hem og har glemt et kabel, er der temmelig stor sandsynlighed for, at dem du besøger har sådan et kabel....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 21-April-2007 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

En ting jeg synes der altid undlades i diverse tests og sammenligninger, er at PS3'en er lige til at gå til hvad kabler osv. angår - alt er almindelige standardkabler... Strømkablet - almindeligt kabel som man har i sin elkedel, eller pc. Ladekabel til controller, almidelig mini-USB kabler, kabler til skærmen, almindelige kabler, HDMI osv... Vil man sætte mus og tastatur til, igen - helt almindelig komponenter...

Vil man skife HD til en større - så køber man bare en større 2 1/2 disk...

Det synes jeg er temmelig lækkert... har man taget sin PS3 med et sted hem og har glemt et kabel, er der temmelig stor sandsynlighed for, at dem du besøger har sådan et kabel....

Kan ikke være mere enig alt er standard

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 21-April-2007 kl. 19:07
Jeg er så træt af, at alt jeg køber, viser sig at være defekt i mere eller mindre grad.   

Skrevet den: 21-April-2007 kl. 20:13

Jeg er så træt af, at alt jeg køber, viser sig at være defekt i mere eller mindre grad.   

Ja det næsten synd for dig . Du kunne jo købe min PS3 for 9 kg

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 21-April-2007 kl. 20:33

Mon du gør et eller andet galt ?! :)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 21-April-2007 kl. 21:28
Nej, jeg er yderst forsigtig med mine ting. Nu er det jo også lidt svært selv at være skyld i en støjende PS3 blæser, pixelfejl og alle de andre fejl jeg har oplevet de sidste par år.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 02:38
zulfo - god pointe som jeg også tit syntes folk glemmer.

PS3:
    Wireles controller bruger bluetooth
    Tastatur og mus - USB eller bluetooth
    Headset - USB eller bluetooth
    Harddisk - standard 2.5" med Fat32
    Indbygget wireless
    Gratis online del (dog lidt begrænset sammenlignet med xbox)
    HDMI mulighed

Xbox360:
    Bruger egen standard wireless løsning til controller, mus og keyboard
    Special harddisk og formattering
    Wireless delen er addon
    Onlinedelen koster
    HDMI er kun muligt på den nye Elite model

Kort fortalt:
    Lige nu vinder xbox'en på spil udvalg og PS3 vinder på hardware - men software opdateres, det gør hardware ikke...

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 08:30
Desværre kommer der færre og færre eksklusive titler til de enkelte konsoller, så opdelingen kommer groft sagt til at have PS3 og Xbox 360 på en side og så Wii på den anden, der vil have anderledes titler pga. af den anderledes hardware.

Med hensyn til PS3'ens grafiske overlegenhed, tvivler jeg stærkt. For det er rigtigt at CPU'en er sej i PS3, men GPU'en i Xboxen er bedre. Så gad vide om det ikke kommer til at gå lige op til sidst.

Lige nu er Xboxen det bedste valg, da der er flere titler og i november sidste år udkom konsollen med det nye BenQ-drev, der skulle være meget stille. Det er Hitachi og Samsung-drevene, der står for den store larm i boxene.

Meen.. Stod din gamle Xbox og samlede støv, er jeg bange for at du måske også vil blive en smule skuffet over den nye. Spiltitlerne er genremæssigt fordelt som på den gamle konsol.

Skrevet den: 22-April-2007 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Lige nu er Xboxen det bedste valg, da der er flere titler og i november sidste år udkom konsollen med det nye BenQ-drev, der skulle være meget stille. Det er Hitachi og Samsung-drevene, der står for den store larm i boxene.

Jeg ved ikke om man kan stole på det med drevet, en af mine arbejdskammerater har lige købt en XBox360 og der står den er lavet i jan 2007. Og der larmer drevet ligesom mit gjorde i min forhv XBox360, så jeg tror det er ligesom i lotto enten så er man heldig eller så er man ikke, og blæserne ja det var også det samme.  

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 11:45
Han kan jo ret nemt checke om det er BenQ-drevet der er i hans box.

http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_360_DVD_Drive_Comparison.htm - Se her

Jeg er selv ret spændt på Spring Update her d. 7. maj, der også skulle addressere støj-problemet. Det kommer til at afgøre, om jeg køber et HD-Drev eller ej.

Skrevet den: 22-April-2007 kl. 12:27

Han kan jo ret nemt checke om det er BenQ-drevet der er i hans box.

http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_360_DVD_Drive_Comparison.htm - Se her

Jeg er selv ret spændt på Spring Update her d. 7. maj, der også skulle addressere støj-problemet. Det kommer til at afgøre, om jeg køber et HD-Drev eller ej.

Ja så blev den med lotto jo bevist det er et Samsung TS-H943A der sidder i hans

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: mejersken
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 13:27

Med hensyn til PS3'ens grafiske overlegenhed, tvivler jeg stærkt. For det er rigtigt at CPU'en er sej i PS3, men GPU'en i Xboxen er bedre. Så gad vide om det ikke kommer til at gå lige op til sidst.

Du tager fejl omkring gpu delen nvidi lavede die skrink på RSX og skruede op for hastigheden, mens sony ventede på blå dioder

Måske bør jeg tilføje at jeg har aktier både AMD/ATI og nvidia

Skrevet den: 22-April-2007 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

Du tager fejl omkring gpu delen nvidi lavede die skrink på RSX og skruede op for hastigheden, mens sony ventede på blå dioder

Måske bør jeg tilføje at jeg har aktier både AMD/ATI og nvidia

Hmmm, mig bekendt er RSX ikke stærkere end et GeForce 7900GTX - men det er kun hvad jeg har læst mig til... så jeg tror at PS3 "overlever" på Cell...

-------------
Lars B

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 11:07

Tror man skal passe på med at sammenligne en given konsol med pc hardware.

Hardwaren i konsolerne bliver brugt meget mere hensigtsmæssigt end pcens, pga. konsolernes lange levetid.

Dog er jeg flere gange støt på Xbox360 har den stærkeste GPU, mens PS3 har den stærkeste CPU (cpuer). Meeen det er rygter.

Anywhoo så var jeg helt klar til at købe PS3, men har besluttet at vente til efter sommer. Sony skulle komme med en mindre cpu (mindre varme = mindre støj), lancering af HOME og forhåbentlig flere spil, moden onlinedel, flere bruger erfaringer. Jeg er pt. ikke int. i Xbox360. Umiddelbart billegere, men hvis jeg vil have samme muligheder som PS3 koster den stort set det samme. Derudover håber jeg på en bredere genre af spil til PS3. Til sidst er det lidt pjattet følelse af at MS ikke også skal sidde og dominere konsol markedet. Pjat det ved jeg men anyways .

Skrevet af: mejersken
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 13:09

RSX er et mix imellen en 7900 og en 8800, med et par modifikationer som fx. mere hukomelse på chippen, men en 8800 er hurtigere end RSX ifølge udtalelser fra nvidia.

MHT. cpuèn er det rigtig nok at cellen i ps3 er hurtigere end power pcèn fra xbox 360 toeretisk set, men da den samtidig er sværere at få de sidste kræfter ud af er det nok uafgjort.

Jeg har valgt ps3 udfra at den er meget kønnere at se på,

en xbox360 ligner noget fra en børnehave.

Skrevet den: 23-April-2007 kl. 16:08
CELL CPU'en er svære at kode for - men kun ved at prøve nye ting får man nye ting - Microsoft er jo tilhængere af at bare lave det hele igen og igen ;)

Hvornår har Microsoft sidst fundet på nyt?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 19:52
RSX er bygget ud fra Geforce 7800 kortet og svarer ca. til et 7800GTX kort.
Det har absolut intet med 8800 serien at gøre, der er et 10dx-kort.

Om PS3 eller x360 er kønnest at se på er da vist totalt subjektivt.

Mike S - Det er da vist kun en fanboy der kan få noget positivt ud af noget negativt. Jeg siger absolut ikke at Cell er en dårlig processor, men at sige at den er svær at programmere til, skulle være en styrke.... du får vidst brug for nogle stærke præmisser.
At M$ ikke har tilføjet noget på konsol markedet er da vist din udlægning og stemmer ikke overens med virkeligheden, kan jeg så oplyse dig.

Skrevet den: 23-April-2007 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

CELL CPU'en er svære at kode for - men kun ved at prøve nye ting får man nye ting - Microsoft er jo tilhængere af at bare lave det hele igen og igen ;)

Hvad i alverden vil du med det indlæg??

Er det ikke lidt at gøre en dyd af nødvendigheden??

100% fanboy snik-snak!! Gaaaabb!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvad i alverden vil du med det indlæg??

Er det ikke lidt at gøre en dyd af nødvendigheden??

100% fanboy snik-snak!! Gaaaabb!!

Hey Pede8000, du er ikke tilfældigvis ejer af en Xbox360 vel? Det kunne nemlig godt lyde lidt sådan

-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup

Skrevet den: 23-April-2007 kl. 20:47

Wheee - så er religionskrigen skudt i gang :)

Det Mike S mener er, tror jeg, at Sony med deres valgt af processor forsøger at prøve noget nyt - være inovative, og give udviklerne nogle muligheder de ikke har med et normalt Intel chipset.

Så må Mike rette mig :)

-------------
Lars B

Skrevet den: 23-April-2007 kl. 21:02

Ha ha, jeps jeg har en 360´er, og en Wii og ville gerne have en PS3...

Jeg har haft alle Nintendos konsoller siden NES (1986-87) og Sega Mega Drive og en PS og en PS2 og en Xbox osv, osv...

Jeg er gamer, ikke fanboy!!

En side bemærkning: Flot grafik er udemærket, men det er spilleglæden der er afgørende!!! Husker stadig MGS til ps1.. det var jo fremragende.. Super Mario Bros 3 , banebrydende, for ikke at nævne Golden Eye til N64.. kunne blive ved.. Ikke grafik der nærmer den vi ser nu, men kvaliteten var så absolut til stede i form af spilleglæde og inovation!!

Syns det mangler lidt for tiden!!

Mvh

P.

-------------

Skrevet af: patfigs
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 22:28

for ikke at nævne Golden Eye til N64

Fu.k JA, det var tider Det bedste spil nogen sinde, samt en Mega fed controler...

Omkrig hvilken konsol der er bedste, kan i diskuter til i død, debatten er lidt ”hvem kom først hønen eller ægget” Den bedste grafik i spil kommer af den bedste kodning + grafik kortede. Den bedste konsol er = Dit behov…

Jeg tog en PS3 men er også computernørd

Skrevet den: 24-April-2007 kl. 12:53
Ingen consol krig her - men jeg mener som Zulfo også skrive. Enhver der har prøvet at kode lidt assembler og c vil vide at en powerpc er røv svær at kode sammenlignet med en x86 cpu - men når man først har lært det så kan PPC og dermed også nærmest CELL (de minder en del om hinanden) yde en hel del mere.

Microsoft har altid satset på mere hardware frem for bedre kode - til dem der ikke tror på det kan jo prøve at tage en gammel spand og smide ubuntu og windows xp. Selv med begrænsede hardware accell så føles en ubuntu mange gange mere hurtig og velfungerende.

og ja så er jeg også politisk imod at Microsoft skal få mere dominans på markedet - generelt er jeg imod markeds dominans men sådan er frie markedskræfter og dem er jeg ikke imod ;) Jeg er jo ikke rød.

Men jeg har set nogle af microsoft fremtids visioner for IPTV med mere og det tegner ikke godt for noget - så næsten heller Apple eller Sony.

En ting mere der er for Sony - deres hardware er og har altid været mere "end consumer" end Microsoft - hvem vil have et stykke elektronik med en kæmpe powerbrick ved siden af f.eks?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 24-April-2007 kl. 16:20
Du skriver sjovt nok ingen konsolkrig her, men du kommer alligevel med en flere ufunderede påstande imod en anden konsol end din ejen.

Xbox har altid været lettere at programmere til, det kommer hverken fra et xbox/ps3 forum, men direkte fra munden af utallige udviklere. M$ har altid lavet et stort nummer ud af deres udviklingsværktøjer.
Xbox'en var nemmere at programmere til end ps2 og x360 er nemmere end PS3, simple fakta.
Du ved godt at x360 faktisk BESTÅR af 3 powerpc kerner ikke?

Det er da fint for dig du ikke kan lide markedsdominans (går ud fra du mener monopol), men det har både sony (på tidligere konsolmarked) og apple (mp3 afspillere) haft, så måske du skulle prøve at være LIDT mere objektiv?

Ejere af PS2 vil tilsyneladende gerne have en powerbrick...? Hvorfor man ville vælge at stille den ved siden af sin konsol, er mig dog en gåde, når man fint kan gemme den væk.

Skrevet den: 24-April-2007 kl. 18:57
Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg ikke er deres metier :)

-------------
Lars B

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

Ejere af PS2 vil tilsyneladende gerne have en powerbrick...? Hvorfor man ville vælge at stille den ved siden af sin konsol, er mig dog en gåde, når man fint kan gemme den væk.

PS2 kom ikke med ekstern strømforsyning. Det gjorde PSTwo derimod, men den konsol var også så pjattet lille, at man da nærmest skulle være et skarn for at brokke sig over, at strømforsyningen er ekstern.

Skrevet den: 24-April-2007 kl. 21:40
Krisgebis - jamen ingen tvivl om jeg er klart Ps3 fanboy...

Men et godt udvikling værktøj i Microsoft verden er tit en helt færdig støbt løsning (nu snakker jeg ud fra C verden på Windows) - dvs. ikke de store muligheder for at bryde ud af kassen og kode dit eget eller optimere noget.

Men hensyn til monpol ... Jeg vil bare være ked af at hele min musik og video samling skal være krypteret med et specielt Microsoft DRM halløj for at det virker på mine enheder - lidt som Apple har gjort på Ipod. Jeg ved udmærket godt at Sony har forsøgt det samme trick men jeg ser en klar tendens til de nu går den anden vej med Linux muligheder (som også var der på PS2), Phill Harrison som en varm fortaler for homebrew (hans C64 programmerings historie ramte mig lige i hjertet), åbne standarder som BlueTooth, USB. Intet viser mig at Microsoft er på vej den samme vej - hvis du f.eks. ser på deres nyeste tiltag til f.eks. IPTV bruger de deres egne kryptering og specialformater - deres argument er altid at det er for at sikre dem der ejer indholdet men 9 ud af 10 gange er det nok også for at få deres egne formater forrest i bussen. Jeg er godt klar over de siger og hvis har åbnet for flere filmformater på Xbox'en - lad os se hvor det fører hen. Forhåbentligt betyder den øgede konkurrence også at forbrugerne er mere vågne og kræver mere af deres hardware og software leverandører fremover.

Men lad os nu ikke bruge mere krudt på det - og nej ingen tvivl om at Sony havde total monopol på PS2 markedet og jeg er sikker på at det er sundt de har fået noget konkurrence men konkurrencen kommer jo næsten mere fra Wii folket.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 25-April-2007 kl. 11:38
"Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg ikke er deres metier :)"
Først, dette har INTET med et konsol marked at gøre.
Næste, det er ikke microsoft selv der laver nogle af deres spil, så deres optimering er vel ligegyldig.
Tredie, der er ligesom 2 faktorer, du snakker kun om en ene. Hvor meget kræver software/spillet at køre og hvad får man ud af det (hvor flot er grafikken, hvor tunge beregninger kører programmet).

"PS2 kom ikke med ekstern strømforsyning. Det gjorde PSTwo derimod, men den konsol var også så pjattet lille, at man da nærmest skulle være et skarn for at brokke sig over, at strømforsyningen er ekstern."
Jeg giver dig ret, snakkede kun ud fra min viden om min brors PSTWO. Spørgsmålet om hvorfor man ville stille strømforsyningen VED SIDEN af konsollen står dog stadig. Det er dog i sig selv også et latterligt agument, at brokke sig over PS3's størrelse ville faktisk have en LIDT bedre pointe, men stadig være et latterligt agument.

Mike S. alle 3 firmaer har deres del af "svipsere", men JEG synes så at mellem M$ og Sony er sony den værste, men det er diskussionen uvedkomne. Skal vi ikke prøve at holde kritikken til noget topic relevant? (Du skal også endelig sige til hvis jeg skriver om noget 3. )
Hvor ser du henne hvilket format (og kryptering) IPTV kommer til at være? Jeg kan intet finde så et link ville være på sin plads. Deres tilbud med at leje film og købe serier, kan jeg se kommer i VC-1 format, så det er da ikke noget specielt lukket format.
Spiludviklere der har erfaring med begge værktøjer, siger ud fra deres erfaring at x360 er nemmere at udvikle til. Hvordan kan man komme uden om dette? Desuden skulle deres cpu også være betydeligt lettere at optimere programkode til end cell processoren.

Skrevet af: MaRtiNeZ Online
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 12:43

Jeg har valgt Xbox 360 af følgende grunde:

Nuværende fordele
PT markedets bedste spil-katalog (er vel i bund og grund det vigtigste??)
Yderst velfungerende Xbox Live oplevelse (spil/chat)
Xbox Live Arcade
Marketplace er genialt - tjekker det hver gang min xbox er tændt
Rigtig god controller med rumble
Media Center Extender - virker perfekt med Vista
Billedkvaliteten er helt i top
HD-DVD addon drevet er en billig HD-dvd afspiller så længe "krigen" står på

Kommende fordele (Funktioner jeg ved eller håber kommer til DK)
Live Messenger og Chat-tastatur
Download af film og serier fra marketplace
IP-TV

Skrevet den: 25-April-2007 kl. 15:29

"Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg ikke er deres metier :)"
Først, dette har INTET med et konsol marked at gøre.

Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre...

Citér
Næste, det er ikke microsoft selv der laver nogle af deres spil, så deres optimering er vel ligegyldig.

Er du sikker på at MicroSoft ikke har deres egen spiludvikling, og hvis ikke, så ville en henvisning være rar? - Det vil sige det er ikke MS der selv laver deres trainsimulatorer, deres flightsim osv? (okay, det er ikke konsol, men går ud fra at der er konsoltitler der har udviklet mere eller mindre inhouse også?)

Citér
Tredie, der er ligesom 2 faktorer, du snakker kun om en ene. Hvor meget kræver software/spillet at køre og hvad får man ud af det (hvor flot er grafikken, hvor tunge beregninger kører programmet).

Det forstod jeg intet af...

-------------
Lars B

Skrevet den: 25-April-2007 kl. 20:07
"Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre..."
Du har så vidt jeg kan se ikke kommet med andet end en påstand om at deres udviklingsværktøjer ikke tillader optimering, du leverer nemlig intet der kan bakke denne op.
Jeg går ud fra du har nogle gode argumenter for, hvorfor du kan sætte deres pc program afdeling = xbox afdeling.
Ellers kunne jeg jo komme med en lignende PÅSTAND: Sony har ikke de bedste fladskærme på markedet (siger dog ikke de er ringe), ergo har de heller ikke den bedste konsol på markedet.

Microsoft ejer nogle virksomheder, der laver spil som f.eks. fasa og mener også Bungie er blevet købt, men det laver ikke spillene selv.
http://www.microsoft.com/games/xbox/default.aspx
Hvis du klikker på officiel link, kan du se at developer og publisher er forskellig (publisher er nemlig M$ ved alle spil).

Det jeg mente med den sidste (det er skrevet lidt snørklet ja ), var at man ikke kan sige "damn, det program er dårligt optimeret, det kan jo ikke engang køre på en 286'er". Man skal jo ligesom se på hvad programmet laver af beregninger. Hvor mange tal det junglerer med af gangen. Kun at kigge på krav giver ingen mening. Ellers kan jeg jo også sige PS3's udviklingsværktøjer sutter, fordi INGEN af spillene ville kunne køre på PS2. Og det er jo en idiotisk påstand.

Skrevet den: 25-April-2007 kl. 20:17

"Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre..."
Du har så vidt jeg kan se ikke kommet med andet end en påstand om at deres udviklingsværktøjer ikke tillader optimering, du leverer nemlig intet der kan bakke denne op.
Jeg går ud fra du har nogle gode argumenter for, hvorfor du kan sætte deres pc program afdeling = xbox afdeling.

Næh - jeg er også bare PS3 Fanboy :)

Nej, jeg har ikke noget arguemnt for at deres konsolafdeling skulle være det samme som PC afdelingen, og har heller ikke gjort andet end at, for egen regning endda, postulere at MicroSoft ikke tidligere har gjort meget i at optimere software, frem for at skubbe hardwaregrænser...

Citér
Ellers kunne jeg jo komme med en lignende PÅSTAND: Sony har ikke de bedste fladskærme på markedet (siger dog ikke de er ringe), ergo har de heller ikke den bedste konsol på markedet.

Du kunne postulere, at Sony er kendt for ikke at anvende de stærkeste komponenter i deres produkter, og du derfor tror det samme gælder PS3 - det ville give mening.

Citér
Det jeg mente med den sidste (det er skrevet lidt snørklet ja ), var at man ikke kan sige "damn, det program er dårligt optimeret, det kan jo ikke engang køre på en 286'er". Man skal jo ligesom se på hvad programmet laver af beregninger. Hvor mange tal det junglerer med af gangen. Kun at kigge på krav giver ingen mening. Ellers kan jeg jo også sige PS3's udviklingsværktøjer sutter, fordi INGEN af spillene ville kunne køre på PS2. Og det er jo en idiotisk påstand.

Ja - det er en idiotisk påstand :)

-------------
Lars B

Skrevet den: 26-April-2007 kl. 01:15
Okay nu skal vi nok ikke skændes mere om det.

Ingen tvivl om at Xbox'en har en masse fordele som PS3 lige nu kæmper for at indhente med hensyn til online delen og media integration.

Det er sundt med konkurrence lige meget hvad - lad os alle håbe at det giver os mere konkurrence og flere spil - og som vi kan se nu med PS2 så kan vi nok rigtig se hvad maskinerne kan yde om 2-10 år ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 26-April-2007 kl. 17:34

Okay nu skal vi nok ikke skændes mere om det.

Partypooper :)

-------------
Lars B

Print side | Luk vindue