ps3 vil ikke boote/intet billede
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23194
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 08:19
Emne: ps3 vil ikke boote/intet billede
Skrevet af: cmglobal
Emne: ps3 vil ikke boote/intet billede
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 09:24
Er netop hjemvendt fra en større tur og investeret i en ps3 i Singapore. anyway kommer hjem og sætter den til, virker fint, spiller spil, ser bluray ser kanont ud på min pioneer 427xd. Slukker for ps3'en normalt ingen problemer der... dagen efter når jeg så tænder er der intet billede eller lyd, virker ikke som om den booter, der er heller ikke et blåt lys i kun grønt på fronten. har prøvet tricket med at holde power knappen inde i 5 sek men der sker intet og har også prøvet det almindelige kabel intet billede eller noget... inden jeg sender den til rep, vil jeg bare høre om andre har oplevet noget lign, eller har en ide om hvad det kan være??
|
Svar:
Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 22-April-2007 kl. 17:30
sikker på strømstikket sidder ordentlig i maskinen. prøv eventuelt at sætte den til en anden kontak i huset, bare for at tjekke om stikket er i stykker? (udelukkelses metoden)
------------- PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 00:32
Siger den BEEP? Er der overhovedet liv i den? Starter blæseren op? harddisken??
|
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 09:04
den siger lige kort beep når man tænder maskinen, blæseren starter lige hurtigt når man tænder og går så ellers ned til at være lydløs, men tror da de kører ved ikke med harddisken, hvordan kan man se om den starter??
man kan stadig også sætte cder i drevet og spytte dem ud, den begynder at lyse blåt når den tager cder ind, men stadig intet billede hverken over scart eller hdmi, og vil ikke nulstille eller noget...
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-April-2007 kl. 10:29
Det lyder som om det kun er udgangsproblemer - har du prøvet med det alm. scart kabel?
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet af: Zavior
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 16:40
Havde en ligenden oplevelse igår med min maskine. Jeg havde været ved at se en Blu-Ray film og slukkede maskinen efter filmen. Herefter kom jeg i tanke om at jeg ville downloade en demo fra shoppen så tændte systemet igen. Men der kom intet billede og jeg kunne heller ej slukke maskinen ved at holde power knappen nede i 5 sek. Den bipede bare... Blev nød til at slukke på hovde afbryderen før jeg kunne få gang i den igen....!
Ellers en dejlig maskine når den ikke larmer og når man kan slukke den! ![](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 17:11
Ja, det er sgu en dejlig maskine de første 10 minutter, indtil blæseren sætter i gang.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 18:34
SJ skrev:
Ja, det er sgu en dejlig maskine de første 10 minutter, indtil blæseren sætter i gang. |
Du er godt nok træt af den blæser - siden det skal med i hver eneste tråd ;)
Men det lyder som et problem med udgangen - den lyder jo til at fungere i en eller anden grad.
Prøv evt. at fjerne harddisken (det er ret nemt, fjern klappen i siden, og af med en enkelt skrue, så kan den vippes ud, tager 2 minutter) - og starte op uden, og sæt den tilbage igen...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 21:30
ja nu skal vi altså prøve at begrænse vores blæser jammer - jeg sad lige og tænkte over det idag jeg lige hurtigt nød en snas af min helt nye James Bond film... (måske var jeg ekstra positivt fordi den endelig var dukket op). Men jeg tror jeg lærer at leve med det men vi laver nu en sammenligning anyway.
Måske vi skulle arrangere et PS3 træf ;)
Okay og får lige at komme tilbage til topic - prøv Zulfos trick eller powerswitchen helt og tænde og holde inde imens. HDMI er også notorisk kendt for at kunne volde problemer mellem devices. Er dit tv af en nyere dato - flere af de første HDMI fjensyn har lidt specielle måde at handshake HDMI på.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 22:15
yup mit tv er ikke mere end et par måneder gammel, det er et pioneer 427xd... har desværre indsendt den til rep nu, så må undvære den i nok over 1 mdr og nok mere til ![](smileys/smiley19.gif) Tricket med at tage harddisken ud lød ellers meget godt, tror det er det eneste jeg ikke har fået prøvet.
og lige til det med blæserene, har haft min kørende i et par timer den gang den virkede og kunne ikke høre en eneste lyd, og fik da set et par blu ray film og spillet et par spil!!
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 22:36
cmglobal skrev:
Tricket med at tage harddisken ud lød ellers meget godt, tror det er det eneste jeg ikke har fået prøvet.
|
Har du prøvet det, og det virkede ikke?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-April-2007 kl. 23:02
Skrevet den: 25-April-2007 kl. 09:54
zulfo skrev:
cmglobal skrev:
Tricket med at tage harddisken ud lød ellers meget godt, tror det er det eneste jeg ikke har fået prøvet.
|
Har du prøvet det, og det virkede ikke? |
nej jeg fik det ikke prøvet inden jeg sendte den afsted, Troede ikke den sådan var til at tage ud, havde ellers tænkt på det!
|
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 01:06
hmm fik af vide af playstation hotline jeg skulle indlevere den til en forhandler så som el-giganten so i did, men blev så ringet op i dag de ikke kunne sende den ind alligevel. så nu har jeg den igen, har nu prøvet det med harddisken hjælper ikke noget...
Men hvor fanden kan man få repereret sin playstation, forstår godt jeg ikke er dækket af garanti, men det må da være muligt at betale sig for at få den repereret i dk
|
Skrevet af: Kaktudsen
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 09:28
Ved ikke hvor du bor, men check dette link:
http://www.krak.dk/Firma/Profil.aspx?Knr=6342033&Query=&Area=%C3%98stre%20Kringelvej&Geo=&QueryId=75524EEC9FC63C01&BackLink=UXVlcnk9JkFyZWE9JXUwMGQ4c3RyZStLcmluZ2VsdmVqJkdlbz0mUXVlcnlJZD03NTUyNEVFQzlGQzYzQzAxJlBhZ2U9Mg - http://www.krak.dk/Firma/Profil.aspx?Knr=6342033&Query=& amp;Area=%C3%98stre%20Kringelvej&Geo=&QueryId=75524E EC9FC63C01&BackLink=UXVlcnk9JkFyZWE9JXUwMGQ4c3RyZStLcmlu Z2VsdmVqJkdlbz0mUXVlcnlJZD03NTUyNEVFQzlGQzYzQzAxJlBhZ2U9Mg ==
De reparerer "alt" for Expert i bl.a. dele af Østjylland, og har selv fået rep. vores PS2, da den gik kold efter et lynnedslag... Også selvom der ikke var garanti på maskinen. Så det er måske et forsøg værd ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house...
|
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 21:36
hmm øv bøv kommer fra sjælland lige omkring Roskilde
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 21:44
jeg vil gerne købe hvis du vil sælge!
(så har jeg også en støjfri maskine ) ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 23:12
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 23:42
hvis alt følger med. XXXX kr..
Hvad vil du have for den?
|
Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 02:57
cmglobal: hvorfor var den ikke dækket af garantien???
edit: dumdidum, lidt hurtig på aftrækkeren :-)
|
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 09:48
jeg vil give 1500 kr for maskinen... ![](smileys/smiley9.gif)
|
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 01:16
ahh så tror jeg hellere jeg vil prøve at finde et sted der reparerer
|
|