Print side | Luk vindue

Cambridge dvd/cd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23371
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 09:21


Emne: Cambridge dvd/cd
Skrevet af: Basknudsen
Emne: Cambridge dvd/cd
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 13:06

Hej.

Går og overvejer om jeg skal købe en cd-afspiller http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/CAMBRIDGE_Azur_540C_v_2_CD-afspiller_Soelv.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/ CAMBRIDGE_Azur_540C_v_2_CD-afspiller_Soelv.htm

men har også overvejet at købe http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-afspiller/CAMBRIDGE_DVD89_DVD-afspiller_Soelv.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-a fspiller/CAMBRIDGE_DVD89_DVD-afspiller_Soelv.htm  

men det var for at få ok cd-lyd, men kan dvd-afspilleren klare det??????

Eller ville det være smartere at købe en afspiller som kan tage sig af de nye formater?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.



Svar:
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej.

Går og overvejer om jeg skal købe en cd-afspiller http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/CAMBRIDGE_Azur_540C_v_2_CD-afspiller_Soelv.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/ CAMBRIDGE_Azur_540C_v_2_CD-afspiller_Soelv.htm

men har også overvejet at købe http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-afspiller/CAMBRIDGE_DVD89_DVD-afspiller_Soelv.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-a fspiller/CAMBRIDGE_DVD89_DVD-afspiller_Soelv.htm  

men det var for at få ok cd-lyd, men kan dvd-afspilleren klare det??????

Eller ville det være smartere at købe en afspiller som kan tage sig af de nye formater?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Lasse

Hej!

Det kommer an på resten af anlæggets kvalitet(og dine sarte øre)-om der overhovedet vil være en HØRBAR forskel på de 2 ved ren cd afspildning.

Sammen med det anlæg jeg kan se du har,og hvis ikke du er SUPER hi.fi freak,så nægter jeg at tro at du vil kunne høre en ringere lyd i dvd maskinen,sammenlignet med cd maskinen.Ved godt at de vil fortælle dig noget andet i hi-fi klubben,men det har noget med salg at gøre.

Har selv testet min DVD HDD optager(JVC dr-mh300) som ren cd afspiller i mit anlæg....bare for sjov,og jeg var mildt sagt positivt overrasket over HVOR godt den lyder som ren cd afspiller.

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 13:34

Du kan se mit anlæg i bunden af mine indlæg.

Jeg er ikke super hifi-freak men vil selvfølgelig gerne have noget der lyder ordentligt.

Jeg tænker også på læsningen af medierne og lign. (CD vs. DVD)

Ville det være smart at vente på en afspiller med en af de nye formater, når der er kommet lidt styr på det?

Havde du ikke problemer med da du prøvede din hdd-optager som cd-afspiller, at den smed tv programmet ud igennem inden cd'en blev læst (hvis du forstår)?

Venlig hilsen Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 26-April-2007 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Du kan se mit anlæg i bunden af mine indlæg.

Jeg er ikke super hifi-freak men vil selvfølgelig gerne have noget der lyder ordentligt.

Jeg tænker også på læsningen af medierne og lign. (CD vs. DVD)

Ville det være smart at vente på en afspiller med en af de nye formater, når der er kommet lidt styr på det?

Havde du ikke problemer med da du prøvede din hdd-optager som cd-afspiller, at den smed tv programmet ud igennem inden cd'en blev læst (hvis du forstår)?

Venlig hilsen Lasse

Hej....så godt hvad du havde beskrevet af anlæg-og har også rettet det til.

Nej.....jeg havde ingen problemer overhovedet med at bruge min som cd spille.

..og som sagt:jg tror at de 2 er på linie rent lydmæssigt.

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 08:28

Jeg har problemer når jeg skal bruge min som cd-afspiller. Når jeg tænder maskinen og slår over på cd så får jeg lyden fra en af kanalerne igennem, det er ikke fedt. Hvordan ændrer jeg det?

Venlig hilsen Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 10:39
Lyden fra en af kanalerne? Mono? ... ellers hvad mener du?

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 11:51

Hej!

hvis ellers du sørger for at vælge den rigtige udgang,og du så kan høre andre kanaler ind over,så må du da have tilsluttet et eller andet forkert!

Går ud fra at du har lavet en seperat tilslutning med et stereo Phono kabel til eks.vis AUX,for ren lyd afspilning?

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 12:28

Jeg kan vælge mellem hdd og dvd, men når jeg tænder den står den på hdd og så er der en kanal i displayet, som jeg kan se hvis jeg går på videokanalen på tv'et. Når jeg har samtidigt har tændt for anlægget så er det lyden fra den kanal der komme igennem indtil jeg får slået over på dvd.

Jeg har sat det sammen men et alm. phono kabel. Men skal have sat dvd'en til med et coax. Tror i jeg kan bestemme hvad der skal komme ud af den bestemte udgang? Altså at det kun er cd-lyd fra phono og andet fra coax?

På forhånd tak.

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 12:36

Jeg forstår dig ikke helt tror jeg

Altså:Min var sat til tv via HDMI og SCART-og lyd ud via Phono til AUX på forstærker.

Ved ren lyd afspilning fra en CD vælgte jeg så AUX på forstærker,og lyd udgangen på dvd optaheren(kan ikke huske hvad den udgang hedder,da anlægget ikke længere er sat sammen med tv)

p.s Hvad skal du med et COAX kabel?-køb et godt LYD KABEL istedet,hvis det er LYD du skal høre.

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 13:36

Min dvd skal kører med phono når den skal afspille cd, og coax når den skal kører dvd (surround), jeg har kun den som optager/afspiller.

På receiveren vælger jeg cd, og så kommer lyden fra den kanal tuneren står på i optageren, indtil jeg får valgt at det er cd den skal afspille og får sat cd'en i. Det samme når jeg skal skifte cd'en ud med en anden.

Håber det blev forklaret lidt bedre.

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 13:46

Hej!

Når du så har valgt at det er cd den skal afspille,har du så stadig problemer med at andre kanaler går ind over?

lrev

 



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 27-April-2007 kl. 19:41

Nej, så er der ingen problemer, men når jeg tænder for det hele er det irriterende at hører tysk fjernsyn inden den går på cd.

Håber i forstår.

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 28-April-2007 kl. 08:55

Hej!

Nej....egentlig ikke...

Gå dine tilslutninger efter.

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 14:09

Jeg tilsluttet hdd-optageren med phono til cd indgangen på receiver.

Når jeg tænder hdd-optageren står tuneren på kanal 1 (hvilket er tysk hos mig) og det er så lyden fra kanal 1 der kommer ud indtil jeg får fortalt hdd-optageren at jeg skal hører cd. Giver det mening? Jeg tror ikke jeg kan sætte den sammen anderledes.

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 09:03

Hej Irev

Forstår du hvad jeg mener?

Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.



Print side | Luk vindue