Xbox 360 Elite - anmeldt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23460
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 07:46
Emne: Xbox 360 Elite - anmeldt
Skrevet af: rigo
Emne: Xbox 360 Elite - anmeldt
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 20:21
Då er den første review kommet af den nye Xbox 360 Elite.
http://reviews.cnet.com/Microsoft_Xbox_360_Elite/4505-6464_7-32390552.html - http://reviews.cnet.com/Microsoft_Xbox_360_Elite/4505-6464_7 -32390552.html
Det ærger mig at den ikke perfomer bedre end den gør.
Jeg er i markedet for en next gen konsol. Mine venner har både Xbox360 og PS3 og jeg må sige at en PS3 tiltalter mig (stille, lækkert layout/design). Men da jeg er MS fan og synes Xbox'en opfylder de krav jeg har (online delen, venner har en så vi kan game online) var jeg fyr og flamme da den nye Elite dukkede op, men den ser ud til at skuffe på de punkter hvor den nuværende stinker bla. mht. larm.
Suk.
|
Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 20:43
rigo skrev:
Då er den første review kommet af den nye Xbox 360 Elite.
http://reviews.cnet.com/Microsoft_Xbox_360_Elite/4505-6464_7-32390552.html - http://reviews.cnet.com/Microsoft_Xbox_360_Elite/4505-6464_7 -32390552.html
Det ærger mig at den ikke perfomer bedre end den gør. |
Tja ...... den kan vel ikke performe bedre end den nuværende. Som jeg har forstået det er forskellen en større hdd og hdmi. Alt andet (ink støj ) er uforandret.
|
Skrevet af: Ally
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 20:50
Nu har MS, mig bekendt, aldrig lovet at Eliten skulle rette op på de punkter, som anmeldelsen kritiserer den oprindelige model for. Så den 'performer' nøjagtigt som den gamle, hvilket har været MS' intention fra start af... blot med den forskel, at den er født med 120GB harddisk og HDMI udgang.
Men jeg kan varmt anbefale Xbox 360. Har haft en siden de første dukkede op i butikkerne. Jeg har godtnok fået min ombyttet 2 gange p.g.a. hardwarefejl, men det er sket uden problemer, og jeg har fået en sprit ny hver gang. Jeg synes, støjen er voldsomt opreklameret. Jo, DVD-drevet støjer når det kører... men når man er ved at skyde en masse monstre i Gears of War og kuglerne fyger ud af surroundsystemet, så glemmer man alt om det lynhurtigt. Jeg lægger ikke mærke til støjen når jeg spiller.
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 20:59
Ally skrev:
Nu har MS, mig bekendt, aldrig lovet at Eliten skulle rette
op på de punkter, som anmeldelsen kritiserer den oprindelige model for.
Så den 'performer' nøjagtigt som den gamle, hvilket har været MS'
intention fra start af... blot med den forskel, at den er født med 120GB
harddisk og HDMI udgang. Men jeg kan varmt anbefale Xbox 360. Har
haft en siden de første dukkede op i butikkerne. Jeg har godtnok fået min
ombyttet 2 gange p.g.a. hardwarefejl, men det er sket uden problemer,
og jeg har fået en sprit ny hver gang. Jeg synes, støjen er voldsomt
opreklameret. Jo, DVD-drevet støjer når det kører... men når man er ved
at skyde en masse monstre i Gears of War og kuglerne fyger ud af
surroundsystemet, så glemmer man alt om det lynhurtigt. Jeg lægger ikke
mærke til støjen når jeg spiller.
|
Det gjorde jeg, på begge de konsoller jeg havde, er glad for at min PS3
ikke tilnærmelsesvis nærmer sig det, jeg havde min brors xbox ovre idag
for at lave en sammenligning ved siden af min PS3, kæft der var forskel.
Forstår ikke nogle kan holde til det.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 21:01
Nu var det min plan at købe en xbox og et hd drev i næste uge, Men det kan da vidst ikke betale sig når den nye kommer. Er der nogen som ved hvornår den skulle komme til danmark og hvad den ca kommer til at koste?
|
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 21:03
Susperia skrev:
Nu var det min plan at købe en xbox og et hd drev i
næste uge, Men det kan da vidst ikke betale sig når den nye kommer. Er der
nogen som ved hvornår den skulle komme til danmark og hvad den ca
kommer til at koste? |
Tror ikke den i første omgang er planlagt at udkomme i DK.
|
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 22:15
Bendix skrev:
Susperia skrev:
Nu var det min plan at købe en xbox og et hd drev i
næste uge, Men det kan da vidst ikke betale sig når den nye kommer. Er der
nogen som ved hvornår den skulle komme til danmark og hvad den ca
kommer til at koste? |
Tror ikke den i første omgang er planlagt at udkomme i DK. |
Jo da - men vi får den bare ikke i sort.
@ Susperia: jeg har med stor sandsynlig et hd-dvd drev til salg i løbet af 1 - 2 uger
|
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 22:15
Forstå mig ret jeg ved godt at performace vil være den samme som den oprindelige 360'er. Men jeg havde håbet at støjen ville være elimineret helt eller delvis, da støjen er det eneste der holder mig fra at købe den. Jeg mener ikke man får nok i form at bedre grafik eller andre teatures (incl. Bueray) for de ekstra penge en PS3 koster.
At Elite har HDMI og 120 gig hd er vel bare en facelift, men støjen burde de sgu' have løst, og det er det der skuffer mig.
|
Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 22:38
ellers en meget god taktik fra ms's side sån at komme ud med maskiner der en efter en eliminere nogle af de få problemer der er, på den måde får de smart nok solgt noget mere.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 00:11
rigo skrev:
Mine venner har både Xbox360 og PS3 og jeg må sige at en PS3 tiltalter mig (stille, lækkert layout/design).
|
Til din orientering kan jeg fortælle dig, at PS3 larmer næsten lige så meget som Xbox 360.
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 01:00
SJ skrev:
rigo skrev:
Mine venner har både Xbox360 og PS3 og jeg må sige at en PS3 tiltalter mig (stille, lækkert layout/design).
|
Til din orientering kan jeg fortælle dig, at PS3 larmer næsten lige så meget som Xbox 360. |
Nu kunne det jo være at hans venner der har PS3 har en lydløs ver, det er jo ikke alle PS3 der larmer, selv om man næsten kun høre om dem der har 1 der larmer. Min kan man kun hører hvis jeg spiller på den, og den kommer ikke i nærheden af den Xbox360 jeg havde hvad angår støj, og jeg har 4 venner der også har PS3 som er ligeså lydløse. Så det er ikke alle PS3 der larmer, nogle gør andre gør ikke.
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 15:22
Stampe skrev:
Bendix skrev:
Susperia skrev:
Nu var det min plan at købe en xbox og et hd drev i næste uge, Men det kan da vidst ikke betale sig når den nye kommer. Er der nogen som ved hvornår den skulle komme til danmark og hvad den ca kommer til at koste? |
Tror ikke den i første omgang er planlagt at udkomme i DK. |
Jo da - men vi får den bare ikke i sort.
@ Susperia: jeg har med stor sandsynlig et hd-dvd drev til salg i løbet af 1 - 2 uger
| Hvorfor sælger du dit drev da? Og hvor meget vil du have for det hvis det er du sælger det.
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 21:11
kender i det...jeg havde bare set frem til en opgraderet Xbox unden støj...så jeg endelig kunne købe den
|
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 21:15
rigo skrev:
kender i det...jeg havde bare set frem til en opgraderet Xbox unden støj...så jeg endelig kunne købe den
|
Ja jeg har lige købt en idag, Og jeg blev overrasket over hvor meget den larmer når man spiller, Har da hørt den skulle larme, Men troede ikke det var mere end min pc som har 2 x 7950gt grafikkort i.
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 22:31
Læs lige lidt her
http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=9352 - http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=9352
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 23:15
spændende kommentar:
"XBOX 360 har ligesom de to andre nye konsoller fået kritik for strømforbruget"
Den udtalelse er helt gal. Det kun er Xbox360 og PS3 som er kommet under den kritik. Wii er slet SLET ikke på det niveau.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm - http://www.hardcoreware.net/reviews/revi...
Til afspilling af FILM, bruger PS3 175 WATT! Xbox 360 bruger 125 Watt til Film. En normal afspiller bruger under 20 Watt. Så alle jer som synes det er så smart at se film fra PS3'eren, tænk jer lige lidt om for miljøet og elregningens skyld.
Til spil. PS3 bruger 190 Watt. Xbox360 bruger 185 Watt. Wii bruger 20 Watt.
Og når konsollerne "idler" og ikke laver noget: PS3: 177 Watt Xbox360: 157 Watt Wii: 14 Watt
Til sammenligning kan en ordenligt bygget AMD X2 system idle under 50 Watt. En ordenligt bygget Intel Core 2 Duo system under 75 Watt.
Det er lige lovlig galt hvad? Det beviser Intel og AMD's ekspertise i besparelse af strømforbrug. Microsoft og Sony har meget at lære endnu.
|
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 08:14
Susperia skrev:
Hvorfor sælger du dit drev da? Og hvor meget vil du have for det hvis det er du sælger det. |
Pga opgradering til en X1'er. Prisen er ikke fastsat endnu.
|
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 16:37
Stampe skrev:
Susperia skrev:
Hvorfor sælger du dit drev da? Og hvor meget vil du have for det hvis det er du sælger det. |
Pga opgradering til en X1'er. Prisen er ikke fastsat endnu.
|
Ok, Men mente bare hvad du ca regnede med, Så jeg kunne se om det var værd at vente på. Du må jo have en ide til mindste pris
|
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 16:44
SJ skrev:
rigo skrev:
Mine venner har både Xbox360 og PS3 og jeg må
sige at en PS3 tiltalter mig (stille, lækkert layout/design). | Til din
orientering kan jeg fortælle dig, at PS3 larmer næsten lige så meget som
Xbox 360. |
Til din orientering kan jeg afkræfte, det, jeg sammenlignede med min brors
og det er jo fuldstændig vanvittigt å meget 360 larmer, det samme kunne
jeg fastlå i merlin i århus.
|
Skrevet af: GSKAiro
Skrevet den: 04-Maj-2007 kl. 14:36
sebbe skrev:
spændende kommentar:
"XBOX 360 har ligesom de to andre nye konsoller fået kritik for strømforbruget"
Den udtalelse er helt gal. Det kun er Xbox360 og PS3 som er kommet under den kritik. Wii er slet SLET ikke på det niveau.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm - PS3: 177 Watt Xbox360: 157 Watt Wii: 14 Watt
Til sammenligning kan en ordenligt bygget AMD X2 system idle under 50 Watt. En ordenligt bygget Intel Core 2 Duo system under 75 Watt.
Det er lige lovlig galt hvad? Det beviser Intel og AMD's ekspertise i besparelse af strømforbrug. Microsoft og Sony har meget at lære endnu.
|
Sjovt de går så meget op i det :D Min NADT773V2 Surround reciver bruger over 1000 w når den er i brug
With great power comes great fun
|
|