Print side | Luk vindue

Finalize DVD-R skiver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23462
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 02:54

Emne: Finalize DVD-R skiver
Skrevet af: fltk
Emne: Finalize DVD-R skiver
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 21:21

En bekendt af mig har en stak DVD-R skiver som er optaget på en recorder i VR mode. Desværre har hun glemt at finalize dem. De kunne fint afspilles på den recorder de var optaget på, men ikke på den nyanskaffede, ej heller på en PC. Jeg har forsøgt at lukke dem med Nero, som godt nok starter lukningen, men stopper efter ca. 9% med en fejlmeddelelse. Hvordan får jeg disse skiver med værdifulde private optagelser lukket, så de kan afspilles igen?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Svar:
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 21:48

Det gør du på den recorder de er optaget på eller en der er meget tæt beslægtet med den.

Du kan ikke gøre det på recordere af andre mærker eller på PC.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-April-2007 kl. 22:05

Æv, den gamle recorder er skrottet. Jeg er nu igang med at lægge filerne over på PC ved hjælp af Isobuster. Herefter er der ikke andet at gøre end at reauthore og brænde nye DVDer.

Tak for oplysningen Michael - jeg havde selv på fornemmelsen, at det bar derhen.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Æv, den gamle recorder er skrottet. Jeg er nu igang med at lægge filerne over på PC ved hjælp af Isobuster. Herefter er der ikke andet at gøre end at reauthore og brænde nye DVDer.

Tak for oplysningen Michael - jeg havde selv på fornemmelsen, at det bar derhen.

Flemming

Du kunne jo prøve at efterlyse folk der ejer en model magen til i Efterlysnings forum herinde.
Måske nogen kan finalize dem for dig.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Print side | Luk vindue