Print side | Luk vindue

Panasonic EH57

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23489
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 16:27


Emne: Panasonic EH57
Skrevet af: Kristian_thj
Emne: Panasonic EH57
Skrevet den: 30-April-2007 kl. 16:33

Jeg er r_e_t lun på den (også da storebroderen EH67 først kommer om over en måned). Den er i fælleskøbet til en rigtig god pris, -men ved nogle hvornår leveringen finder sted? Alternativt kan jeg se at andre online shops (fx hifishoppen.dk) har den til et par hundrede over.

Jeg ejer ikke en HDD endnu og er derfor meget utålmodig...

Er der nogle her som allede har købt den? Og hvor og til hvilken pris?

Bedste hilsner fra

Kristian



-------------
Panasonic EH57 blev det, takket være dette forum. Tak for alle posts!



Svar:
Skrevet af: malten
Skrevet den: 01-Maj-2007 kl. 23:05
Du kan finde den til 3500 hos et par stykker og flere viser grøn lagerstatus - så du burde kunne få den med det samme.


Skrevet af: trolden
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 18:26

Og her til 3200 kr:

http://www.hifishoppen.dk/dvd_video/dvdoptagere_harddisk_optagere/panasonic_69_da/ - http://www.hifishoppen.dk/dvd_video/dvdoptagere_harddisk_opt agere/panasonic_69_da/  

 



Skrevet af: Callie
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 20:01
Mht levering i fælleskøbet, så bestilte jeg EH57 i går formiddags og fik den med posten idag, så det går tjept :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 20:05

Hva... Callie, kunne du ikke fortælle lidt om din nye HDD når du har fået kigget på den, altså optaget og afspillet?

Jeg tror kun der er ca 100 medlemmer der venter spændt på dine meninger  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 21:26

Som afspiller er den okay. Jeg har hurtigt haft testet den med divx og xvid filer. Jeg får imidlertid kanter rundt om billedet (muligvis kun i siderne), dvs. film bliver ikke vist i hele bredden af min skærm (Toshiba 32WL66Z). Jeg må prøve mig frem og finde en løsning på det, hvis jeg ikke skal fortsætte med at bruge min xbox360 som mce til afspilning af divx/xvid.

Den er jo kodefri, så der var jo selvfølgelig ingen problemer med at vise hverken region 1, 2, 3 eller 4 dvd-film. Den er en anelse bedre end min gamle Sony DNP-NS405 dvd-afspiller på det punkt - og faktisk mere lydløs.

Den har stået og optaget FCK-Lyngby, mens jeg var på arbejde, og da jeg kom hjem var min kæreste overrasket over, at den havde stået og optaget - DEN "SIGER" INGENTING. Den optager også nu, og selv om jeg skruer ned for lyden, så kan den ikke høres.

Jeg har lige nået at redigere i FCK-Lyngby kampen inden den blev sat til at optage på ny. Det er gået ret smertefrit med at fjerne overskydende optagelse som reklame-pauser og Peter Schmeichel's optakt til "en fantastisk fodboldaften".

Jeg vil endnu ikke give mig ud i at brokke mig over noget, da det er min første optager, og jeg kan have overset noget, som jeg lige nu mener ville have gjort den bedre :)

Men af gode ting: Jeg synes, den er nem at håndtere, god afspiller (dvd), lydløs, HDMI-kabel medfølger.



Skrevet af: Kristian_thj
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Mht levering i fælleskøbet, så bestilte jeg EH57 i går
formiddags og fik den med posten idag, så det går tjept :)

Wouw det var ret hurtigt. Jeg har nu i går bestilt en EH57 til 3.199,- hos
Sparshop.dk. Får den leveret i morgen... GLÆDER MIG. Men fortæl endelig
om dine erfaringer med din nye 57'er.
Bedste hilsner fra
Kristian

-------------
Panasonic EH57 blev det, takket være dette forum. Tak for alle posts!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 21:37
Hej Callie - mange tak skal du have. Jeg tror sikkert at du får styr på billedformatet

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 12:19

Endnu en dag med maskinen og flere erfaringer rigere...

1) Mht. billedformatet så er der ikke noget at gøre. Signalet fra maskinen er nu engang med bjælker i siden, men via zoom på TV'et kan jeg minimere det - Jeg vil nu mene, at ved afspilning af divx og lign. så er billedet bedre, når jeg bruger min Xbox som extender.

2) Efter at have brugt mere tid foran TV'et kan jeg konstatere, at der selvfølgelig er stor forskel i billedkvaliteten på min gamle Sony DVD-afspiller og denne afspiller. Billedet er meget bedre på pana'en. En af grundende er selvfølgelig at signalet nu er progressivt i modsætning til før. Ud fra hvad jeg har været spist af med førhen, så er det en rigtig god afspiller, synes jeg.

3) En lille ting der gik mig på, var når jeg redigerede i optaget materiale. Den irritation er dog gået væk - jeg brugte til at starte med "divide" for at redigere, men har da fundet ud af, at det er meget lettere at lave kapitler og så efterfølgende slette kapitlerne med reklamerne i - det går lidt hurtigere end divide funktionen... Klap på skulderen

3,5) Billedkvaliteten er udemærket selv ved LP optagelse

4) 2. dag og kæresten har allerede taget den til sig: "Kan du ikke lige optage det her i aften?" - og hun mente vi ikke ville få brugt den så meget

//Casper



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 12:26

Hej Callie - er der det kun ved afspilning af divx der er bjælker eller er der også bjælker ved afspilning af egentlige tv optagelser?

Godt kæresten har lært at sætte pris på din nyanskaffelse



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 12:28
Det er kun ved divX. Afspilning af egne TV-optagelser er rene perler


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 12:32
Hej igen Callie - lyder rigtigt godt - tak skal du ha

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 12:33

Hej casper.

Tillykke med din recorder.

Jeg forstår ikke helt grunden til at du kun får vist materiale med "bjælker" i siderne... Har du husket at stille den til 16:9 i "Setup" menuen???

Jeg har nu haft min "den gamle" i et par år, og så vidt jeg kan se, er ikke nævneværdig forskelle på de to maskiner.
Den har kørt på 3 forskellige Fjernsyn, men jeg har aldrig set "bjælker" i siderne, medmindre at der også var det i original-materialet.

Så lige nu, at det kun er ved Divx... Okay, der har jeg så ingen erfaring.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 13:28

Det er heldigvis kun ved divX og lign. at det forekommer, men har ikke kunne ændre det ved indstillinger i maskinen so far. Det er dog til at leve med, når jeg ikke har så mange familievideoer og lign. liggende, men det kan spille ind for nogle mennesker.



Skrevet af: Kristian_thj
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 13:39

Min maskine er også lige kommet i dag fra sparshop.dk. Er desværre ikke hjemme i aften... Men g_l_æ_d_e_r mig til at se vidunderet.

Men Callie, -det lyder yderst positivt med dine første indtryk!

Kristian



Skrevet af: hesselballe
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 18:34

Jeg har også modtaget min maskine idag (fra Fælleskøbet) og med et gratis HDMI-kabel

Kan jeg modtage antennesignalet gennem recoderen (opskalering?) men bruge tv-remoteren (ligger bedre i hånden)?



-------------
De dumme er ikke for kloge.


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 20:21

Det ved jeg ikke. Du kan prøve dig frem ellers slå op i manualen og find panasonics egen remote control koder og tast dem ind i tv-remoten. Det kan være, at du på den måde kan få din tv-remote til at virke til din hdd-recorder.



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 22:06

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Det er heldigvis kun ved divX og lign. at det forekommer, men har ikke kunne ændre det ved indstillinger i maskinen so far. Det er dog til at leve med, når jeg ikke har så mange familievideoer og lign. liggende, men det kan spille ind for nogle mennesker.

Jamen "Callie".

Det er da muligt at jeg misforstår dig, men som jeg læser det du har skrevet, ´så lyder det for mig som om at du ikke kan stille Recorderen om til "16:9", er det rigtigt forstået???

Jeg spørger fordi, at jeg kan nemlig vælge at gå i følgende: "Funktions", og finde "To Others" og finde "Setup" og så "Connection" og "TV Aspect", hvor jeg så kan gå ind og vælge imellem "16:9", "4:3" og "Letterbox"... Det må du da også kunne???



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 22:35

Så fik jeg min 57EH recorder. Flot maskine - og herlig billedekvalitet gennem det medfølgende HDMI kabel ( som desværre er lidt for kort )

Er der ikke nogen som kan forklare ord-ret hvordan jeg tilslutter min recorder ??

antennesignal kommer igennem selector.

Skal recorderen være tændt for at se tv ??

Hjælp - helst en meget detaljeret beskrivelse - er helt ude i skoven.

tak



-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 22:46

file://\\Pokerface - \\Pokerface - Det har du helt ret i, at jeg kan. Jeg har min sat til 16:9. Hvis der skulle være nogen, der får divx til at fylde hele bredden uden at zoome på TV'et, så vil jeg da gerne vide hvordan jeres indstillinger er.

Jeg har ikke lige prøvet at ændre på den indstilling endnu og se om den gør udslaget, men jeg kan ikke forestille mig, at hverken 4:3 eller Ltterbox hjælper på det.

//Casper



Skrevet af: Callie
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Er der ikke nogen som kan forklare ord-ret hvordan jeg tilslutter min recorder ??

Jeg har gjort det at mit antennesignal går ind i recorder -> selector -> TV. Derudover går der et scart fra selectoren til TV som altid + et scart til enten AV1 eller AV2 på recorderen. Og selvfølgelig HDMI fra recorder til TV.

Skal recorderen være tændt for at se tv ??

Nu kan du optage det du "ser" på selectoren, mens du ser noget andet på TV'et igennem TV'ets tuner. Du kan også bare optage en kanal gennem recorderens tuner imens du ser noget på selectoren. Du behøver ikke at have recorderen tændt for at se TV.



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Så fik jeg min 57EH recorder. Flot maskine - og herlig billedekvalitet gennem det medfølgende HDMI kabel ( som desværre er lidt for kort )

Er der ikke nogen som kan forklare ord-ret hvordan jeg tilslutter min recorder ??

antennesignal kommer igennem selector.

Skal recorderen være tændt for at se tv ??

Hjælp - helst en meget detaljeret beskrivelse - er helt ude i skoven.

tak

Brug 10 min. til at læse følgende. Der er også en fin tegning:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=902&zoneid=3 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=902&zoneid=3



-------------
mvh Christian


Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 23:15

hvis nu jeg gør som ill. 2 - skal recorderen så altid være tændt???. På en vhs gør man det samme - kører antennen igennem vhs og videre til tv'et.

 

Men den behøver ikke at være tændt

Fair nok at jeg kun kan optage hvis jeg ikke ser tv - HDD skal primær bruges når vi ikke er hjemme.

 



-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 04-Maj-2007 kl. 11:45

Hej Morten.

Tillykke med din maskine.

Nu er jeg ikke helt inde i det der med Selector, men tilsluttes den via Scart på Recorderen, og derfra går videre til TV'et, behøver Recorderen ikke at være tændt, for når du kun vil se TV, sender den aut. videre, hvis Scartkablerne er af den "fuld-monterede" type... Og det er de fleste jo idag... Det samme sker med antennesignalet.
(Men recorderen skal self. som minimum stå i "Standby").



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 04-Maj-2007 kl. 14:17

Tillykke med jeres nye recorder !

Jeg er selv tæt på at stige på en 57/67EH til erstatning for min 2 år "gamle" Philips DVDR725H.

Der er nogle ting jeg savner på min Philips og jeg mangler kun at få det checket for at træffe beslutningen. Er der nogen af jer der gider ofre et par minutter på svare på nogle spørgsmål:

Hvordan er billedkvaliteten af egne optagelser fra et alm. godt antennesignal ? er det supergodt eller bare OK ? Da jeg købte min recorder, var der meget snak om tunerkvaliteten/følsomheden, - er den god på Panaen ?

Der ser ud til at være separate knapper for hurtigspoling på remoten ? - på Philipsen er det så idiotisk lavet, at man skal holde kapitelknappen nede i >2 sek. for at få den til at hurtigspole, med det resultat, at den ofte springer kapitler i stedet for ! - det er simpelthen træls.

Hvor hurtigt kan den spole ? (min Philips kan spole fra 4x og op til 256x hastighed).

Jeg savner en funktion som kan springe til slutningen af en harddiskoptagelse, er der noget i den retning på Panaen ?. Hvis man f.eks har optaget en film og har lagt en sikkerhed på f.eks. 15 min. til sluttidspunktet, så er det træls at skulle spole hele filmen igennem for at fjerne de 15 min. bagefter.

Kan man indsætte bogmærker i en harddiskoptagelse ? - altså hvis man har optaget en hel aften på Discovery og senere kun har fået set halvdelen, kan man så sætte et mærke hvor man er kommet til ?

Kan den resample ved overførsel fra HDD til DVD, altså hvis man har optaget en 2 timers film i bedste kvalitet, kan den så resample filmen til at være på en 1 times DVD ?

Hvis jeg kunne få disse spørgsmål opklaret, er jeg tættere på en beslutning.

På forhånd tak.

MVH dunlop



Skrevet af: tue hazuki
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 13:12
Har lige et enkelt spørgsmål til dem der har købt og afprøvet den. Har I haft problemer med kopisikring af fjernsynudsendelser? Jeg har "lånt" en philips dvdr3460h i elgiganten og den skriver til at optagelsen ikke kan gemmes pga. at indholdet sku være kopisikret Er det et problem med HDD recorderen? Canal Digitals signal? eller noget helt tredje?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 13:55

Oprindeligt skrevet af tue hazuki tue hazuki skrev:

Jeg har "lånt" en philips dvdr3460h i elgiganten og den skriver til at optagelsen ikke kan gemmes pga. at indholdet sku være kopisikret Er det et problem med HDD recorderen? Canal Digitals signal? eller noget helt tredje?

Den slags "styres" af selve signalet. Men om det er bevidst, eller om det er en fejl i signalet fra Canal Digital, skal jeg ikke kunne sige.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Dr. Andreas
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 12:00

Hej. Jeg står i samme situation som Dunlop. Overvejer kraftigt at erstatte min 2 år gamle sony hx 720. Vil gerne have ordentlig opskalering af tv-signalet til min projektor og er desuden meget træt af at sonyen larmer så meget som den gør, selv når den bare står på stand-by. Jeg bruger desuden også recorderen som cd-afspiller da min dedikerede er gået i stykker. Et stort irritationsmoment er imidlertidig at den er utrolig lang tid om at starte op når man kommer en disk i - ca. 18 sek. med en cd. Er der nogen der har mulighed for at måle hvor lang tid en pana eh-57 er om samme manøvre.

På forhånd tak Andreas



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

"Hvordan er billedkvaliteten af egne optagelser fra et alm. godt antennesignal ? er det supergodt eller bare OK ? Da jeg købte min recorder, var der meget snak om tunerkvaliteten/følsomheden, - er den god på Panaen ?" Det er ganske OK, men du udnytter den langt bedre med et Digitalt signal.

"Jeg savner en funktion som kan springe til slutningen af en harddiskoptagelse, er der noget i den retning på Panaen ?. Hvis man f.eks har optaget en film og har lagt en sikkerhed på f.eks. 15 min. til sluttidspunktet, så er det træls at skulle spole hele filmen igennem for at fjerne de 15 min. bagefter." Der skal spoles til slutningen, i Edit Mode enten ved at bruge Picture Search eller Skip knappen.

"Kan man indsætte bogmærker i en harddiskoptagelse ? - altså hvis man har optaget en hel aften på Discovery og senere kun har fået set halvdelen, kan man så sætte et mærke hvor man er kommet til ?" Det er muligt at lave et Chapter Mark

"Kan den resample ved overførsel fra HDD til DVD, altså hvis man har optaget en 2 timers film i bedste kvalitet, kan den så resample filmen til at være på en 1 times DVD ?" Du bruger FR ved dubbing til Disk, så vil der ske en Reencode, så de to timer kan være på en Disk men det kan kun gøres i Realtime.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Gert13
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Dr. Andreas Dr. Andreas skrev:

Et stort irritationsmoment er imidlertidig at den er utrolig lang tid om at starte op når man kommer en disk i - ca. 18 sek. med en cd. Er der nogen der har mulighed for at måle hvor lang tid en pana eh-57 er om samme manøvre.

På forhånd tak Andreas

Min 57'er tager ca. 14 sek. om at spytte lyd ud fra en cd, målt fra man trykker "close" til lyden kommer i højtalerne. Min gamle afgående NAD dvd afspiller bruger ca. 13 sek. om samme manøvre



Skrevet af: Svava
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 14:55

Jeg er også meget tæt på at købe en 57ér, og tøver kun p.g.a. manglende DVB-Tuner (kun til optagelser fra TV2) ,så jeg har tænkt mig at tilslutte en ekstern DVB-Tuner

Men jeg er dog usikker på om det rent tilslutningsmæsssigt kan lade sig gøre når jeg samtidig har en Thomson DSI 4200 parabolmodtager som kun har 1 scartstik.
Men det må vel kunne lade sig gøre at slutte både DVB-Tuner og parabolmodtager til 57'eren via scart, og så slutte 57'eren til mit Pana TH-37PX70 via HDMI kablet, og så se både HD optagere og parabol på den måde eller ???

Nogen der har erfaringer med det ??

M.v.h.

Svava

 

 



-------------
Panasonic TH-37PX70


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 15:26

 

 Du tilslutter jo bare DTT modtageren til S-Video indgangen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Svava
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Du tilslutter jo bare DTT modtageren til S-Video indgangen.

Fint nok !   Tak for svaret



-------------
Panasonic TH-37PX70


Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 21:50

S-Video indgangen sidder på forsiden under en klap, så det kan måske give et visuelt problem.



-------------
Jens G


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 21:53

 

 Der er en S-Video AV4 tilslutning bagpå.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er en S-Video AV4 tilslutning bagpå.

Det kan jeg ikke se på min. Der er AV1, AV2, AV3 og DV. AV3 og DV er på fronten

S-video stikket på bagsiden er benævnt Out. Men jeg har da godt nok ikke prøvet at sende noget ind på det.

Jeg bruger AV1 til SAT boksen og AV2 til Selector, samt HDMI til TV.



-------------
Jens G


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 22:14

 

 Så er den sparet væk på den model, det må anses for et minus.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Så er den sparet væk på den model, det må anses for et minus.

Ja,- jeg er også lidt skuffet over det.



-------------
Jens G


Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 22:51

Tak for svarene, Radiomand. Har du, med din baggrund, nogen anelse om hvornår vi kan forvente Panasonic optagere til DK med digital tuner (m/ DK undertekster).

MVH dunlop



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 18:53

 

 Nu er der jo lige kommet nye modeller på DK markedet uden Digi Tuner. Mon ikke at der skal ventes til næste år, så ved man måske lidt mere om det er samme MPEG komprimering eller MPEG4 der vil blive anvendt i fremtiden. (Efter 2009). Hvor der også vil komme kodede kanaler.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: moose
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 19:33
Jeg synes, at det er underligt, at der ikke er flere modeller på markedet med digitaltuner. Svenskerne må da komme i bekneb til efteråret, når de slukker for det analoge signal.


Skrevet af: Anastacio
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 22:55

Nu har jeg aldrig haft en HDD optager, og går og overvejer fælleskøbet herinde sammen med TV'et. Når det er man har optaget et program, er jeg så rigtigt på den, når jeg siger, at det kan brændes over på en DVD? Når det er man så optager et nyt program, så optager den ikke over det første program man optagede?



Skrevet af: Frbi
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 22:56

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 



Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Anastacio Anastacio skrev:

Nu har jeg aldrig haft en HDD optager, og går og overvejer fælleskøbet herinde sammen med TV'et. Når det er man har optaget et program, er jeg så rigtigt på den, når jeg siger, at det kan brændes over på en DVD? Når det er man så optager et nyt program, så optager den ikke over det første program man optagede?

Hvis du seriøst overvejer, kan jeg kun sige: Stig på - det er et godt køb !

Alt hvad du optager på harddisken kan du brænde over på DVD - hvis der er plads til det på DVD'en, ellers kan du bare brænde det over på flere DVD'er.

Det smarte ved en harddiskoptager er, at du bare kan optage videre indtil harddisken er fuld - og det tager mange timer (afhængig af den optagekvalitet du sætter den til), først derefter sletter den den ældste optagelse.

MVH dunlop



Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Det er ret vigtigt det her, - har selv en Philips som jeg overvejer at skifte ud med Pana'en.

Er der noget ændret på dit setup ? - antennesignal eller andet.

Nu er 2 timer på en DVD egentlig ikke "bedste kvalitet", det er faktisk kun 1 time på en DVD, men det gør jo ikke sagen bedre, faktisk optager du i en bedre kvalitet på EH57'eren.

Er du helt sikker på kvalitetsindstillingerne ?

MVH dunlop



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Nu skriver du det er optagekvaliteten du er skuffet over - er du sikker på det ikke er kilden ? - hvilken kilde optager du fra - den indbyggede tuner eller en ekstern kilde som en selector ? Jeg tror ikke på en XP optagelse på Panasonicen rent teknisk skulle være dårligere end en SP optagelse på Philipsen. En XP optagelse foretages i konstant bitrate ved højeste bitrate som reelt betyder at du ikke skulle kunne se forskel på kilden og optagelsen, så det må være noget andet der spiller ind her end selve optagelsens kvalitet.  

Hvis du optager fra den indbyggede analoge tuner i begge maskiner, kan det være den analoge tunerdel er bedre i Philipsen end i Panasonicen, eller at signalkvaliteten de fødes med ikke er den samme. Optager du fra en ekstern kilde på både Philipsen og Panasonicen - eks. en selector - kan det være du ikke har valgt RGB men optager i composite fra selectoren på Panasonicen.



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Frbi
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Nu skriver du det er optagekvaliteten du er skuffet over - er du sikker på det ikke er kilden ? - hvilken kilde optager du fra - den indbyggede tuner eller en ekstern kilde som en selector ? Jeg tror ikke på en XP optagelse på Panasonicen rent teknisk skulle være dårligere end en SP optagelse på Philipsen. En XP optagelse foretages i konstant bitrate ved højeste bitrate som reelt betyder at du ikke skulle kunne se forskel på kilden og optagelsen, så det må være noget andet der spiller ind her end selve optagelsens kvalitet.  

Hvis du optager fra den indbyggede analoge tuner i begge maskiner, kan det være den analoge tunerdel er bedre i Philipsen end i Panasonicen, eller at signalkvaliteten de fødes med ikke er den samme. Optager du fra en ekstern kilde på både Philipsen og Panasonicen - eks. en selector - kan det være du ikke har valgt RGB men optager i composite fra selectoren på Panasonicen.

Jeg optager fra en Canal Digital settop boks via AV2 på Pana'en. AV2 er sat til "decoder", så der kan være en fejl hér. Men når jeg tager en dvd skive, som er optaget på Philips'en (kan ikke optage i bedre kvalitet ned 2 timer pr disk), så ser den klart bedre ud, når den afspilles på Philips'en via scart fremfor på Pana'en, selvom jeg bruger HDMI fra Pana til TV'et.



Skrevet af: jake51
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 11:22

Hej

Sker skift mellem PAL og NTSC automatisk (på en kodefri enhed)?



-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Nu skriver du det er optagekvaliteten du er skuffet over - er du sikker på det ikke er kilden ? - hvilken kilde optager du fra - den indbyggede tuner eller en ekstern kilde som en selector ? Jeg tror ikke på en XP optagelse på Panasonicen rent teknisk skulle være dårligere end en SP optagelse på Philipsen. En XP optagelse foretages i konstant bitrate ved højeste bitrate som reelt betyder at du ikke skulle kunne se forskel på kilden og optagelsen, så det må være noget andet der spiller ind her end selve optagelsens kvalitet.  

Hvis du optager fra den indbyggede analoge tuner i begge maskiner, kan det være den analoge tunerdel er bedre i Philipsen end i Panasonicen, eller at signalkvaliteten de fødes med ikke er den samme. Optager du fra en ekstern kilde på både Philipsen og Panasonicen - eks. en selector - kan det være du ikke har valgt RGB men optager i composite fra selectoren på Panasonicen.

Jeg optager fra en Canal Digital settop boks via AV2 på Pana'en. AV2 er sat til "decoder", så der kan være en fejl hér. Men når jeg tager en dvd skive, som er optaget på Philips'en (kan ikke optage i bedre kvalitet ned 2 timer pr disk), så ser den klart bedre ud, når den afspilles på Philips'en via scart fremfor på Pana'en, selvom jeg bruger HDMI fra Pana til TV'et.

AV2 på Pana'en skal sættes til RGB istedet for "decoder". Du skal også sikre at den udgang du benytter på Canal Digital settop boksen er en RGB udgang, og at den er sat til RGB i menuen.

Er der flere end en udgang på den digital boks du bruger ? og har du både Panaen og Philipsen sluttet til boksen samtidig på hver sin udgang ?

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: greve
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Nu skriver du det er optagekvaliteten du er skuffet over - er du sikker på det ikke er kilden ? - hvilken kilde optager du fra - den indbyggede tuner eller en ekstern kilde som en selector ? Jeg tror ikke på en XP optagelse på Panasonicen rent teknisk skulle være dårligere end en SP optagelse på Philipsen. En XP optagelse foretages i konstant bitrate ved højeste bitrate som reelt betyder at du ikke skulle kunne se forskel på kilden og optagelsen, så det må være noget andet der spiller ind her end selve optagelsens kvalitet.  

Hvis du optager fra den indbyggede analoge tuner i begge maskiner, kan det være den analoge tunerdel er bedre i Philipsen end i Panasonicen, eller at signalkvaliteten de fødes med ikke er den samme. Optager du fra en ekstern kilde på både Philipsen og Panasonicen - eks. en selector - kan det være du ikke har valgt RGB men optager i composite fra selectoren på Panasonicen.

Jeg optager fra en Canal Digital settop boks via AV2 på Pana'en. AV2 er sat til "decoder", så der kan være en fejl hér. Men når jeg tager en dvd skive, som er optaget på Philips'en (kan ikke optage i bedre kvalitet ned 2 timer pr disk), så ser den klart bedre ud, når den afspilles på Philips'en via scart fremfor på Pana'en, selvom jeg bruger HDMI fra Pana til TV'et.

AV2 på Pana'en skal sættes til RGB istedet for "decoder". Du skal også sikre at den udgang du benytter på Canal Digital settop boksen er en RGB udgang, og at den er sat til RGB i menuen.

Er der flere end en udgang på den digital boks du bruger ? og har du både Panaen og Philipsen sluttet til boksen samtidig på hver sin udgang ?

 





Det sidste du skriver er vigtigt, da jeg forstår at du tager den samme optagelse og afspiller på hhv Philips via SCART og Pana via HDMI - det tyder mest på et problem mellem din Pana og TV'et, så vi behøver ikke at koncentrere os om AV2 inputtet lige nu (jeg troede ellers ud fra din første beskrivelse at AV2 var indstillet til Composite Video, men det er altså ikke problemet efter dine sidste oplysninger).

Ser en almindelig købe-DVD også dårlig ud afspillet på Pana?

Eftersom dit Canal Digital billede må gå igennem Pana'en, er alle Canal Digital billeder dårlige?

Hvis begge ovenstående er JA, så må der være noget med opsætningen eller HDMI kablet mellem Pana og TV - kan det være scalingen der giver de dårlige billeder? Har du prøvet at køre f.eks. 720p eller 1080i på denne forbindelse?


Skrevet af: Frbi
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af greve greve skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Frbi Frbi skrev:

Er noget skuffet over optagekvaliteten på EH57.

Kører HDMI 576i over mod TV'et når jeg afspiller. Når jeg optager en Klovn i bedste kvalitet (2 timer på en 4.7 GB dvd skive) på min gamle Philips dvdr 610, så ser det bedre ud, end når jeg optager i XP kvalitet (svarer til 1 time på en dvd skive) på HDD'en på EH 57.

Det hele ser mere uskarpt ud og konturer udviskes. Har også prøvet med scart som på Philips'en, men resultatet er stadig 2-1 til den gamle Philips. Andre der har nogen erfaringer ?. 

Nu skriver du det er optagekvaliteten du er skuffet over - er du sikker på det ikke er kilden ? - hvilken kilde optager du fra - den indbyggede tuner eller en ekstern kilde som en selector ? Jeg tror ikke på en XP optagelse på Panasonicen rent teknisk skulle være dårligere end en SP optagelse på Philipsen. En XP optagelse foretages i konstant bitrate ved højeste bitrate som reelt betyder at du ikke skulle kunne se forskel på kilden og optagelsen, så det må være noget andet der spiller ind her end selve optagelsens kvalitet.  

Hvis du optager fra den indbyggede analoge tuner i begge maskiner, kan det være den analoge tunerdel er bedre i Philipsen end i Panasonicen, eller at signalkvaliteten de fødes med ikke er den samme. Optager du fra en ekstern kilde på både Philipsen og Panasonicen - eks. en selector - kan det være du ikke har valgt RGB men optager i composite fra selectoren på Panasonicen.

Jeg optager fra en Canal Digital settop boks via AV2 på Pana'en. AV2 er sat til "decoder", så der kan være en fejl hér. Men når jeg tager en dvd skive, som er optaget på Philips'en (kan ikke optage i bedre kvalitet ned 2 timer pr disk), så ser den klart bedre ud, når den afspilles på Philips'en via scart fremfor på Pana'en, selvom jeg bruger HDMI fra Pana til TV'et.

AV2 på Pana'en skal sættes til RGB istedet for "decoder". Du skal også sikre at den udgang du benytter på Canal Digital settop boksen er en RGB udgang, og at den er sat til RGB i menuen.

Er der flere end en udgang på den digital boks du bruger ? og har du både Panaen og Philipsen sluttet til boksen samtidig på hver sin udgang ?

 





Det sidste du skriver er vigtigt, da jeg forstår at du tager den samme optagelse og afspiller på hhv Philips via SCART og Pana via HDMI - det tyder mest på et problem mellem din Pana og TV'et, så vi behøver ikke at koncentrere os om AV2 inputtet lige nu (jeg troede ellers ud fra din første beskrivelse at AV2 var indstillet til Composite Video, men det er altså ikke problemet efter dine sidste oplysninger).

Ser en almindelig købe-DVD også dårlig ud afspillet på Pana?

Eftersom dit Canal Digital billede må gå igennem Pana'en, er alle Canal Digital billeder dårlige?

Hvis begge ovenstående er JA, så må der være noget med opsætningen eller HDMI kablet mellem Pana og TV - kan det være scalingen der giver de dårlige billeder? Har du prøvet at køre f.eks. 720p eller 1080i på denne forbindelse?

Ja, der skal skelnes lidt mellem optagelse og afspilning. Satboksen kører RGB ud og det er samme kabel jeg skifter mellem de to dvd optagere. Skal have prøvet en købe dvd til sammeligning mellem de 2 maskiner. Har prøvet 720p 0g 1080i, men 576i eller p ser bedst ud.



Skrevet af: Svava
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 17:31

Efter at have læst de sidste par tråde, og inden jeg jeg køber en DMR-EH57 via fælleskøbet, kunne jeg godt tænke mig at få bekræftet den positive omtale man kan læse på: 
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1552&zoneid=1 - http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1552&zoneid=1  

Der står f.eks.:

”Antallet af pixels øges ved hjælp af avancerede algoritmer og øger kvaliteten fra 576i op til 1080p. Denne opgradering sker i realtid og gør det muligt at få fornøjelse af HD-kvaliteten på trods af, at de indkomne signaler ikke opfylder kravene”, siger Jonas Eriksson, nordisk produktchef for Panasonic.

Kan nogen som har 57'eren bekræftet at billedkvaliten ved Hard disk - optagelse og brænding på DVD er som forventet ??

 

 



-------------
Panasonic TH-37PX70


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 17:42

Øhh... Sava... nu kan den altså ikke optage HD 

Men hvis man nu antager, at bortset fra den digitale tuner, at det andet stort set er det samme, så er den vist ikke så dårlig ref denne test:

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/05/08/Panasonic-DMR-EX77-HDD-DVD-Recorder/p1 - http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/05/08/Panasoni c-DMR-EX77-HDD-DVD-Recorder/p1



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Svava
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Øhh.... nu kan den altså ikke optage HD 

Man skal jo passe på med forkortelser. Med HD mente jeg HardDisk, og ikke High Definition....

Tak for linket...

 



-------------
Panasonic TH-37PX70


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 18:38

Hej Svava - det var nu også derfor, at der var en griner på.

Selv tak. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Sker skift mellem PAL og NTSC automatisk (på en kodefri enhed)?

 Ved R2 og andre Pal skiver (japan PAL60) køres der med et normalt PAL signal, ved R1 er det PAL60, og er Recorderen regionsfri, som den skal være for at kunne bruges til andet end R2, så er det ligegyldigt, du bemærker ingen forskel, sålænge at TVet kan modtage PAL60, så er der ingen problemer med det.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 20:16
lige for at være helt sikker kan en af jeg fortælle om man kan spole og læse undertekster samtidig på disse to?

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 20:20

 

 Nej, der er ikke Subs når man bruger Picture Search.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 20:43
picture search??? bare 2x speed frem ad... kan da "SNØFT" ikke passe man ikke kan finde en recorder med den funktion!!!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 20:50

 

 Der vil jo godt nok være Subs hvis de er Hardmattet i billedet, som de er på en optagelse, men ikke når det er Subs på en DVD.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:06
hardmattet? hvis du mener når optaget fra tv så kan min philips også det, virkelig skandale(snøft) hvis den her ikke kan dette. Håbede jeg skulle købe ny optager....snøøøøft!!!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:23
Fatter ikke en dyt - hvad vil du med undertekster i den sammenhæng angusyoung? Har bare lidt lidt svært ved at se skandalen

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:26
som sagt siger mine venner også jeg er tosset, men en ringe film kan jeg så spole igennem på kort tid.... ja det er noget værre noget....

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:27

 

 Det kan du have ret i, jeg har også svært ved at fange den betydning.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:28

Ja jeg må indrømme at det ikke gjorde mig så meget klogere. Men okay, det er jo heller ikke mit problem.

Held og lykke med at finde én HDD der kan vise undertekster i forbindelse med ....øhhh.... spoling 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Held og lykke med at finde én HDD der kan vise undertekster i forbindelse med ....øhhh.... spoling 

 Det tror jeg desværrere ikke er muligt.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:50

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

picture search??? bare 2x speed frem ad... kan da "SNØFT" ikke passe man ikke kan finde en recorder med den funktion!!!

Pioneer. Dog kun i den laveste hastighed, der er 4. Der er der forstålig lyd og undertekster på.



-------------
PV


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:50
min oldnordiske afspiller fra fakta kan... men er jo ikke en hdd.... øøøøøøøøøøøøøøøøv!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:51
jamen nu har jeg jo købt en pana 42"

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:59

Og..............

Jeg vil da godt købe din pana 42 til meget billige penge.



-------------
PV


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 21:59


-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 22:02

Jamen så køber du da bare Pana HDD. Den fungere rigtigt godt sammen med dit tv - også via Viera link. Tag dig nu sammen angusyoung - det kan da ikke være alt afgørende med under tekster under "spoling"

Jeg ville da også gerne have en HDD der kan smøre min madpakke - og det kan Pana´en ikke - men jeg købte den da alligevel



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 13-Maj-2007 kl. 22:04

den skal også kunne lave kaffe! Honestly, ville fandeme gerne have den 250gb da den jo passer fint sammen, men bitter med subs... ville være perfekt... going into a tænkeboks!

imorgen fælleskøb lukker for 250hd'en?



-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 07:13

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

lige for at være helt sikker kan en af jeg fortælle om man kan spole og læse undertekster samtidig på disse to?

Hey hey hey.

Det er da muligt at jeg misforstår dig, men hvis du mener om den kan spole hurtigt frem, MED billede på, (billedsøgning) på en måde, så man fortsat kan høre lyden og samtidig se teksterne... Så mener jeg så absolut: Ja sg'u da.  ... Min EH60 kan det ihvertfald, så det er jeg næsten sikker på at den nyeste model også kan.

Min EH60 gør det sådan her:
Fra HardDisken er der både lyd og tekst med i første trin opad, mens KUN teksten er med videre opad til højeste trin (hastighed) der er 5 trin.

På en DVD skive, er der både lyd og tekst med i første trin opad, men begge dele forsvinder, når man yderligere øger hastigheden.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 09:02

Pokerface!!! du redder mit liv her tror jeg!!!

lyd er jeg ligeglad med, vil blot gerne kunne SPOLE i en film og kunne læse undertekster samtidig. Min phillips HDD kan kun gøre dette ved TV optagelser.... mangler det i fiiiilm



-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Pokerface!!! du redder mit liv her tror jeg!!!

lyd er jeg ligeglad med, vil blot gerne kunne SPOLE i en film og kunne læse undertekster samtidig. Min phillips HDD kan kun gøre dette ved TV optagelser.... mangler det i fiiiilm

Hvorfor overhovede bruge tid på at se en film der er så dårlig at man bliver nød til at spole sig igennem den .



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 09:31

Hej igen.

Jamen okay og godt så.

Men som sagt, jeg kan da ikke forestille mig, at den funktion er fjernet i de nyeste modeller... Men 100% sikker, kan jeg jo ikke være.

Jeg vil dog sige, at skal du nå at læse AL teksten med den fart den vises i på højeste trin.  ... Så er du godt noget af en "speed reader"...  (He he, nyt ord opfundet.

Nå men, held og lykke da.


Ullum > Tjaaa, det er jo så en anden ting, som jeg heller ikke helt forstår.  



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 12:28

Pokerface - skriver den noget om hvor mange gange normal hastighed trin 5 svarer til ?

F.eks. kan min "gamle" Philips 720H spole op til 256 x hastighed.

MVH dunlop



Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 12:38
er der en med de nye der kan bekræfte pleaaaase!!!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 12:42

Jeg skal nok checke det når jeg kommer hjem angusyong - hvis altså ikke andre kommer før mig med et svar.

Det er dog utoligt men altså nødvendigt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 13:25
Hodja fra Pjort, u are my man!!! men som sagt jeg er  i hovedet... men smitter ikke!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 15:48

Hej angusyoung - nu har gennemført den mest vanvittige test som jeg længe har gjort.

Der undertekster ved også hurtigspoling via HDD - men ikke ved afspilning af DVD. PUNKTUM -FINALE



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Pokerface - skriver den noget om hvor mange gange normal hastighed trin 5 svarer til ?

F.eks. kan min "gamle" Philips 720H spole op til 256 x hastighed.

MVH dunlop

Hejsa.

Næææ, de oplysninger har jeg ikke set nogen steder.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:15
tak Hother, men NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! skal jeg så købe den eller ej.... shiiiiiit!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej angusyoung - nu har gennemført den mest vanvittige test som jeg længe har gjort.

Der undertekster ved også hurtigspoling via HDD - men ikke ved afspilning af DVD. PUNKTUM -FINALE 

Hej igen.

Det må være lidt afhængig af info og materiale på den pågældende skive, for jeg kan se med min EH60, der bliver der med nogle DVD-film, vist tekster i første trin opad, men ikke i andre... (Ved ikke hvad grunden til forskellen er).



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

tak Hother, men NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! skal jeg så købe den eller ej.... shiiiiiit!

Hejsa.

Sæ'fø'li ska' du da det.

Om ikke andet så er der jo 14 dages returret, hvis den ikke lever op til dine forventninger.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:26

angusyoung - jeg kan stort set kun anbefale dig, efter min indgående test, at du går i Kvickly, Føtex e.lign., og anskaffer en Dallas eller hvad de seriøse mærker nu end hedder - du kan jo være heldig Og så de mennesker der ikke kan tage en beslutning.........

Hej Pokerface - tja hvad skal jeg sige, jeg prøvede DVD´en "Der Untergang", og der var altså ingen undertekster ved "spoling"



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:54

Okay Hother.

Jeg prøvede så med 3 forskellige skiver, men kun på den ene ville den vise underteksterne med... Så hva' kan man sige ud fra det, andet end at: Under de rette omstændigheder, vil der under hurtigspoling (billedsøgning) "måske" blive vist undertekster, ihvertfald i "første trin" opad.

Nå men, pyt nu med det, jeg havde faktisk slet ikke tænkt på den funktion før jeg her i tråden blev gjort opmærksom på den.  



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 16:56
må nok hellere slå til og se hvad der sker, TAK til jer alle!!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 17:56
så er svinet bestil kom nu ULTIMO juni!!!

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 18:00
Tillykke angusyoung - det var dæleme da også den hårdeste fødsel som jeg har været med til 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 18:25


-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 15-Maj-2007 kl. 10:17
Hej alle :-)

jeg har også bestilt en DMR-EH57, og læste at den havde VIERA-link og
råbte huraa!! ... Ind til jeg læste at man skulle ha' en 2007-model for de kan
snakke sammen!? Jeg har et TH-42PV60 som er fra 2006, vil det så sige jeg
skal bøvle med 2 remotes? Det er jo et VIERA-TV jeg har... hm?

Venlig hilsen Allan


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-Maj-2007 kl. 11:15

Viera Link er det nye navn for Panasonics HDAVI funktionalitet. Den fandtes vist også på sidste års modeller. Jeg regner derfor med, at det vil virke, men måske har du ikke hele funktionaliteten.

I anden anledning må jeg endnu engang erkende, at jeg er meget ked af, at jeg ikke kan lokke en heldig ejer af f.eks. EH57 til at checke, om man på de nye modeller kan afspille en NTSC DVD, samtidigt med at man har en PAL optagelse timerprogrammeret. Det kunne man vist ikke på tidligere modeller (man får vist en fejl og skal så manuelt slå over på NTSC, hvilket igen ødelægger optagelsen).

Generelt er der vist mange recordere, der har det problem, men typisk kan man i al fald slå timer fra mens man kigger en NTSC DVD (og man må så håbe, at man ikke skal optage noget fra fjerneren (PAL) imens). Panasonic har så sparet Timer knappen væk på deres nyere modeller, så man har problemet ligeså snart man har indprogrammeret en timer optagelse (ingen hurtig måde at slå alle timer programmer fra)... :S

Det er sådan set det der holder mig tilbage fra at købe en af recorderne i fælleskøbet, for det er et problem, jeg nok ville løbe ind i ret tit, da jeg har en del NTSC DVD-film.

Jeg skal lige gøre opmærksom på, at dette *ikke* er et regionsproblem! Det er et spørgsmål om tv systemet (NTSC vs. PAL).

/az



-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Gert13
Skrevet den: 15-Maj-2007 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

I anden anledning må jeg endnu engang erkende, at jeg er meget ked af, at jeg ikke kan lokke en heldig ejer af f.eks. EH57 til at checke, om man på de nye modeller kan afspille en NTSC DVD, samtidigt med at man har en PAL optagelse timerprogrammeret. Det kunne man vist ikke på tidligere modeller (man får vist en fejl og skal så manuelt slå over på NTSC, hvilket igen ødelægger optagelsen).

Min EH57 kan ikke afspille NTSC DVD'er mens der ligger en timer optagelse.  Har lige efterprøvet det.



Skrevet af: azrael
Skrevet den: 16-Maj-2007 kl. 08:43

Tusind tak for dit svar, Gert! Så gjorde jeg vist det rigtige alligevel, da jeg valgte ikke at bestille. De andre manglende features synes jeg var til at overkomme, men netop denne begrænsning var for mig et K.O. kriterie...

/az



-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 21-Maj-2007 kl. 13:46
Jeg har fået min EH57 ind af døren i dag. Jeg tog antennestikket ud af mit
TV og satte i recorderen og forbandt mit Panasonic 42-PVE60 Plasma til
recorderen via HDMI. Har sat den op til 16:9 osv osv.

Jeg er VILDT skuffet!!

1. Billedet fra recorderens tuner er elendigt. Nok 50% dårligere end mit
TV.
2. Recorderen viser ikke program-nummer som OSD?
3. Er der ingen tekst-tv på recorderen? Og dermed ingen Showview-koder
ved hånden??
4. Den kan slet ikke finde ud af at opskalerer/nedskalerer programmer til
fuldskærm 16:9 som mit TV kan. Der er sorte bjælker på mange af
programmerne, uanset hvilket aspect mit TV bliver sat til. Mit TV plejer at
stå i 16:9 aspect-mode og det virker altid. Men recorderen kan ikke gøre
det samme.

Jeg HÅBER inderligt jeg kan sætte mit antennekabel tilbage i TV'et og
bagefter optage fra TV på recorderen via HDMI. Kan jeg det? Please...
please..!! Ellers så skal den afleveres tilbage. Æv..


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 21-Maj-2007 kl. 15:51

Hej.

Nu har jeg så ikke HDMI på min EH60, så jeg ved ikke hvordan det virker på "Pana" Recorderen... Min er forbundet via Scart/RGB.

Men spørgsmålene:

1: På mit system er det "hip som hap", billederne er lige gode begge steder fra.

2: Det forstår jeg heller ikke, det gør min da godt nok, både med Prog. nr. og med det navn jeg har givet den pågældende Program.

3: Nej, der er ingen Tekst-TV på en Recorder, jeg kender ihvertfald ingen, hvor der er det.

4: Der har du nok lidt ret, man er jævnligt nødt til at korigere på billed-str. her... Men det er nok mere på grund af TV-stationernes fejlkodning af signalet, end på grund af Recorderens eventuelle mangler.

Og så jo, du kan jo godt føre antennesignalet videre til dit TV, derfor er der jo også antenne udgang på Recorderen. Men skal du optage fra TV'et, så mener jeg kun, at den funktion er mulig, hvis du er tilsluttet via Scart... På Recorderen: "Scart 1" og på TV'et er det som regel "Scart 2" der skal bruges.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 22-Maj-2007 kl. 18:00

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der har været i stand til at få DivX eller Xvid videoer til at fylde hele skærmen, når det bliver afspillet fra recorderen?

 

Casper



Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 22-Maj-2007 kl. 22:54
jeg har lige testet med 2 forskellige DivX-filer med tilhørende undertekster
og dette er min konklussion:

1. Nej, den fylder ikke skærmen ud med billedet, der er sorte bjælker i
siderne.

2. Den kan heller ikke finde ud af at afspille .sub eller .srt -undertekster,
som min 'billige' LG-afspiller kan...




Print side | Luk vindue