Print side | Luk vindue

DS-107 ok til Mediecenter?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23558
Udskrevet den: 22-Maj-2025 kl. 21:34

Emne: DS-107 ok til Mediecenter?
Skrevet af: oo27
Emne: DS-107 ok til Mediecenter?
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 09:50
Hejsa.

Er efterhånden lidt træt af at skulle flytte rundt på min eksterne hdd hver gang jeg vil udveksle filer fra mine 3 laptops og mit mediecenter!

Jeg kan efter lidt research se der er mange der er tilfredse med Synologys DS-107 og 207 serie - og priser er fornuftige

Jeg har aldrig rodet med NAS før (dog masser af HW) - opsætningen bekymrer mig dog ikke.

Det der bekymrer mig er om overførselshastigheden vil være hurtig nok til at jeg kan streame film i dvd (og på sigt HD-DVD) kvalitet over netværket - er det hurtigt nok?

Jeg ville enormt gerne slippe for at have min HTPC stående i stuen (selv om den er meget stille) evt. overvejer en en tynd-klient - men dem kender jeg også nada til.

Svar:
Skrevet af: j_mil
Skrevet den: 02-Maj-2007 kl. 20:30

Jeg har kørt 2 tests med en DS107E med Twonkymedia 4.1

1) Streame 320Kb audio ud til 5 mediaafspillere

2) Streame en rippet DVD i fuld kvalitet ud til en Helios X3000 mediaspiller + 320Kb audio ud til en anden.

Begge dele uden problemer.  Jeg er ved ikke om man kan indstallere Twonky på en DS207 endnu, men DS107 er stadig til at få fat i.

jm 

Skrevet af: oo27
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 07:58
Ok - det lyder jo ganske fortrøstningsfuldt - syns bare der er mange der hele tiden snakker om, at overførselshastigheden er alt for dårlig på NAS diske

Print side | Luk vindue