Print side | Luk vindue

Kun en HD-dvd producent?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23605
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 17:48

Emne: Kun en HD-dvd producent?
Skrevet af: Vijnana
Emne: Kun en HD-dvd producent?
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 20:26
Hvorfor er der mon kun een producent af HD-DVD maskiner?

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 20:29
Der kommer flere på banen inden længe, men faktum er at Blu-ray har større support fra 'de store' elektronikfirmaer.

Der er dog ikke noget specielt i vejen med Toshibas afspillere. Jeg har en HD-E1, og på nær softwaren, som er kedelig, så er det en rigtig god afspiller af HD-film.

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 20:39
Er LG's kombi afspiller ikke os udkommet i USA, den sluger jo det hele...

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 21:03

Toshiba, LG og Samsung har HD DVD drev på programmet. Samsung endnu kun til Notebooks, men almindelige drev er på vej.

Oprindeligt - faktisk var det første HD DVD drev - var NEC også med, men de er skiftet, så de officielt producere såvel Blu-ray som HD DVD drev, men de har ikke fremvist nogen HD DVD drev endnu (ud over den første prototype).  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1139&zoneid=5 - Lidt om det her .

Det Canadiske firma Venturer har http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1157&zoneid=5 - annonceret en HD DVD

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Er LG's kombi afspiller ikke os udkommet i USA, den sluger jo det hele...

Men den er hammerdyr og er ikke kompatibel med det interaktive halløj på HD DVD. Samsungs skulle være bedre, men hvis den er forholdsvist ligeså ringe som deres DVD-afspillere og optagere, så ville jeg også holde mig fra dén.

Hvis man købte en HD-E1, Sonys billige der udkommer til sommer, og en surround-receiver der ikke piller ved signalet, så tror jeg snildt man kan holde sig under 10k (prisen på LG-kombi maskinen), og så har man en meget bedre samlet pakke

Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 23:06

Hvad nytter det at man har en lydløs projektor, hvis Toshibas maskiner larmer som ind i h....., hvad nogen siger at de gør?

Hvornår kommer der en ordentlig high-end hd-dvd-afspiller???

Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 23:18
Der er ikke annonceret nogen 'ordentlig high-end HD DVD afspiller'. HD-XE1 er skam high end; det er bare ikke muligt at lave dem lydløse endnu, og hvis Denon eller Marantz lavede en der var, ville jeg gætte på det bliver en ordentlig kleppert, med en pris på den forkerte side af 10k

Men hvem har også en LYDLØS (ikke bare støj/lydsvag) projektor?

Skrevet den: 03-Maj-2007 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke annonceret nogen 'ordentlig high-end HD DVD afspiller'. HD-XE1 er skam high end; det er bare ikke muligt at lave dem lydløse endnu, og hvis Denon eller Marantz lavede en der var, ville jeg gætte på det bliver en ordentlig kleppert, med en pris på den forkerte side af 10k

Men hvem har også en LYDLØS (ikke bare støj/lydsvag) projektor?

Om den kom lidt på den forkerte side af 10k ville ikke genere mig voldsomt, hvis bare det er kram. Så ville den nok også passe til min næsten lydløse sony vw vpl 100. Sonys BD S1E virker umiddelbart mere tillokkende end de nuværende hd-afspillere.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 04-Maj-2007 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Hvad nytter det at man har en lydløs projektor, hvis Toshibas maskiner larmer som ind i h....., hvad nogen siger at de gør?

Du har ikke lyd på dine film Det må da være en trist oplevelse så.

Skrevet den: 04-Maj-2007 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Du har ikke lyd på dine film Det må da være en trist oplevelse så.

Ligesom at pauserne i et stykke musik har stor betydning,kan der også være stille perioder i en film. Her er det irriterende at høre på sus fra apparaterne. Jeg kan forsikre dig om at jeg har lyd på mine film når den SKAL være der

Print side | Luk vindue