Print side | Luk vindue

Ultimativ HD oplevelse?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23647
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 19:05


Emne: Ultimativ HD oplevelse?
Skrevet af: mstoft
Emne: Ultimativ HD oplevelse?
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 13:57
Hej rødder,

Jeg tænkte, hvad er pt. den ultimative HD oplevelsen man kan give sig selv på sit TV med henholdsvis BR og HDD?

Jeg hører meget om Planet Earth for tiden. Er det toppen af smørkagen eller findes der andre lign. udgivelser?



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 14:10

Hej igen - igen mstoft, jamen kan du se HD?

Der findes også HDScapes produktioner. Det er også naturoptagelser. Jeg har selv deres HD Samler og deres "Antartica Dreaming" super dupper optagelser.

Problemet er bare at HDScape er lidt bagefter i deres produktion, og hver gang de får produceret nye kopier - pist ...så er de væk

Du får lige et link:

http://www.hdscape.com/ - http://www.hdscape.com/



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 14:32
Cool. Findes der lign. alternativer på BluRay?


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 15:43
En off-topic indskydelse:

Hvor abonnerer man på Discovery HD? Jeg sad og så TDC kabelTV-pakkerne igennem og der er kun alm. Discovery.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 15:52

mstoft - man kan ikke ikke se Discovery HD med mindre at man har en TDC HD Selector. Discovery HD kører for free pt på TDC Kabel TV. På et tidspunkt kan man abonnere på kanalen.

Men altså alt andet lige, så kræver det jo at man kan finde ud af hvad man vil, og derfra at tage nogle beslutninger. Ellers er det jo lige fedt mstoft



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:05
Jeg har en TDC Selector, så bryd du ikke dit hoved med det  Jeg har fuldpakke, men der er ikke meget HD over min Discovery kanal


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:07

Nej mstoft - men som sagt, det kræver en HD (High Definition) Selector (Sagem 81).

Du kan muligvis høre lyden - sad sad - på kanal 84



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:33
Ah okay. Jeg bøjer mig i støvet. Jeg troede ikke de nye Sagembokse virkede?

Uh en formiddag med lyden fra Discovery HD og en stærk kop kaffe. SÅDAN!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:36
Jo da mstoft Sagem81 virker stort set fortræffeligt. Og de bliver såmænd meget snart relanceret. Måske skulle du allerede nu gå i tænkeboks for at overveje om du vil have sådan én - eller måske hellere vente og se om der kommer noget andet

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:49
Hahaha, du skulle have fem slag i nakken med en vås avis, din møgunge  Jeg skal selvf. have en Sagem 81, da jeg er godt træt af den gamle 60'er.

Hvis den ligefrem virker "FORTRÆFFELIGT" - hvorfor i al verden blev den så trukket tilbage?


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Jeg hører meget om Planet Earth for tiden. Er det toppen af smørkagen eller findes der andre lign. udgivelser?


Ja med al den positive omtale, så skal jeg helt sikkert også ha' fingrene i Planet Earth.

Men du kunne jo også starte i det små, med en en titel der hedder: "CHRONOS - a visual and musical journey through time". Det er en 45 minutter lang film (med musik-underlægning) optaget forskellige steder på kloden - i forskellige hastigheder. (Deraf titlen 'Chronos' = Tid) Filmen har vundet førstepris på International OMNI-MAX Film Festival, står der bag på omslaget, og den findes på både HD-DVD og Blu-ray.

En ret flot visuel oplevelse.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 18:45

Hej mstoft - Sagem 81 blev trukket tilbage fordi den simpelthen virkede ad H..... til. Men bl.a. medlemmer fra recordere.dk ved feed back og som betatestere hjalp TDC, så den i dag, i det mindste hos mig virker helt perfekt. Så ved relanceringen kommer den med ny s/w.

Jeg er meget imponeret - ja nærmest målløs, over den korte betænkningstid



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 19:01
/me sets mode +ignore @ Hother

Sagem 81 skulle komme i løbet af maj måned?


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 19:10

Ad: Bedste HD-Oplevelse:

Jeg har bestilt noget der hedder: Antartica Dreaming, fordi der er en der hedder Hansen her på forum der har sagt den er rigtig fin!!!

Amazon.com er klar med omgående lev. Det var de da for et par dage siden!! Det bliver spændende!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 19:13

DAV mstoft - tja, jeg kan ikke svare dig med sikkerhed, men i forhold til de oplysninger jeg ligger inde med, så kommer den inden for 14 dage.

Du altså ikke hænge  mig (jeg ved jo at du har lyst)  hvis det ikke helt kommer til at passe.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 19:34
Pede8000:

Fedt Du må meget gerne vende tilbage når du har fået den.

Det kunne være fedt med en referencetråd her på recordere, hvor man kan få hjælp til at beslutte sig for hvilken udgivelse der skal smides på afspilleren når vennerne skal imponeres

Hother:

Det lyder godt!


Jeg tænkte at jeg ville udvide min kabeltvpakke når den nye Selector kom ud. Jeg tænker enten TV1000-pakken eller Canal+ pakken. Nogen som har erfaring med abonnement på en eller begge? Kom gerne med lidt info på kvaliteten de hver især sender i osv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 19:37
Mstoft - Hansen (som Pede nævner) det er også mig

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 23:00
Kom nu, kom nu - hvem har TV1000 og Canal+? 


Skrevet af: klander
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Kom nu, kom nu - hvem har TV1000 og Canal+? 

Hej Jeg har haft Canal+ og de sender i en rigtig god kvalitet, og man kan altid nå at se filmene osv fordi det hele bliver genudsendt 15 gange . Det er derfor jeg ikke har det mere, jeg vil ikke betale for den samme bøf så mange gange



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 23:51
Havde du alle Canal+ kanalerne? I så fald må der have været rigeligt at vælge i mellem.


Skrevet af: klander
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 00:02

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Havde du alle Canal+ kanalerne? I så fald må der have været rigeligt at vælge i mellem.

Tjae: alle syv Canal+ kanaler. Tre filmkanaler, to sportskanaler, en HD-kanal og Canal+ Mix. HD kanalen ja hvad skal jeg sige de har kørt med snart de samme 12 film i 3/4 år og de er ikke i HD, de er bare opskalleret. De 3 andre film kanaler, efter 2 mdr bliver man "jeg" træt af at se det samme hele tiden. De andre så jeg næsten ikke.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 12:17

hejsa.

jeg har alle tv1000 og canal+ total pakke ,de sender mange film ,de sender meget af de samme film igen og igen. der er også 3 sports kanaler med i canal+ pakken canal+ sport 1 og 2 og canal+ hd , men canal+ soprt hd er ikke med i canal+ pakken hos tdc ,kun hos canal-digital

du kan læse mere om canal+ programpakke og andet på http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_digi_prpk_ovr - http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_digi_prpk_ov r



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 22:23
Jeg tænker bare det kunne være rart at få noget ud af sit TV hvis man har smidt adskillige tusinde kroner efter både det og sin HD selector. - og umiddelbart synes jeg ikke den alm. fuldpakke er tilfredsstillende i sig selv.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

 HD kanalen ja hvad skal jeg sige de har kørt med snart de samme 12 film i 3/4 år og de er ikke i HD, de er bare opskalleret.

Og hvad mener du så helt præcist med dét?



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 11:30
Ja, det er vist en sandhed med store modifikationer. Jeg har selv Canal+ Total pakken inkl. Film HD, Discovery HD, Voom HD og National Geographic HD, og langt de fleste film og  programmer er i ægte 1080i HD. Men jo, de kører de samme film igen og igen på Film HD, og så endda kun max 3 film pr. dag - det næsten er til at brække sig over... Men for fanden, hvor ser det godt ud på min 427XD'er - når det er en film eller et program i god HD kvalitet...


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 14:49
Tarkin:

Det er netop muligheden for at kunne nyde noget TV i bedre kvalitet end normalt - for én gangs skyld- som trækker i mig.

Måske man skulle bruge sine penge på en masse BluRay film til sin PS3 i stedet, så man kan nyde noget ÆGTE HDTV


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 15:43
Jeg valgte også at satse på HD DVD og Blu-ray afspillere i stedet for Canal Digitals noget begrænsede HD udvalg.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 17:00
Hvis man stadig kan leje film med sin TDC-selector, så kan vi jo håbe de med deres nye HD boks også har forbedret filmenes kvalitet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 17:41
Mstoft - du kan ikke i nogen tid leje film ved TDC via HD Selectoren. Den facilitet kommer ved en senere lejlighed ifm med en s/w opdatering

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 07-Maj-2007 kl. 17:48
Findes der et bedre alternativ til en digital modtager end TDCs?


Skrevet af: Trucks
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 13:49

Det lyder spændende med en relancering af Sagem 81, nogen som ved en præcis release dato?

Jeg går ud fra at en Segem 81 ville være den mest optimale investering, når man i forvejen har TDC kabelnet og fuldpakke (og et HD fjernsyn) ? Hvis der er nogen som er af en anden opfattelse eller har bud på en alternativ løsning hører jeg gerne fra jer.

Mvh.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 14:17

Hej Truks - en nøjagtig dato kan jeg ikke give dig bortset fra at det bliver meget snart.

Resten har du ret i, altså at Sagem 81 må være det mest rigtige, med mindre at den står på Dreambox og en del andet



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Truks - en nøjagtig dato kan jeg ikke give dig bortset fra at det bliver meget snart.

Resten har du ret i, altså at Sagem 81 må være det mest rigtige, med mindre at den står på Dreambox og en del andet

Sagem 81 lade sig vente på sig.

jeg er ked af at sige det ,men tdc har den lille selector nu på tilbud til den 1. juli.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 15:24
Kan man ikke have 60 på tilbud og stadig lancere 81? Det fungerer da meget godt i mit hoved 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 15:32
Så vidt at jeg er orienteret, kommer Sagem 81 væsentligt tidligere end juli måned. Vil dog som altid ikke hænges på mine oplysninger, da TDC jo kan vælge at ændre strategi - igen

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 15:47
tror i ikke at så længe den lille selector er på tilbud før kommer selector hd ikke? ellers hænge det ikke sammen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 15:50
Nej it johnni - jeg tror ikke at de to "tilbud" har noget med hinanden at gøre.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 16:06

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej it johnni - jeg tror ikke at de to "tilbud" har noget med hinanden at gøre.

du har nok ret



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 19:13
Vi HÅBER johnni tager fejl 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 19:23

mstoft - jeg er ikke den eneste der har den mening - check lige de sidste indlæg i vedlagte link:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14728&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14728& PN=1&TPN=500



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 11-Maj-2007 kl. 18:28
Jeg forstod aldrig ovenstående indlæg. Hvilken mening? 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Maj-2007 kl. 18:45

Hej mstoft - nej det kan jeg måske godt forstå - at du ikke forstår. Men det var en henvisning til hvornår HD Selectoren bliver relanceret

Hva -........ øh hvad er status for dine indkøb - eller er du bare gået helt i bak-gear?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 12-Maj-2007 kl. 00:50
Haha, det er jeg absolut ikke nej. Lige pt. venter jeg på at høre mere om den kommende G8 model fra Pioneer. Samtidig har jeg forhørt mig hos flere forhandlere vedr. PX70, således at jeg stadig kan købe det til en fordelagtigt pris, selv efter fælleskøbets ophør.

Udover det forbereder jeg mig til mit køb af TV. Bl.a. ved at forhøre mig om Selctor og lign. Alt i alt skal det nok blive rigtig godt.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Maj-2007 kl. 01:11
Jeg håber mstoft - mit håb er vel lysegrønt - måske

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue