Print side | Luk vindue

HD XE1 lydproblem (kun stereo out)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23651
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 21:14

Emne: HD XE1 lydproblem (kun stereo out)
Skrevet af: Stampe
Emne: HD XE1 lydproblem (kun stereo out)
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 16:19
Maskinen er forbundet med et coaxialkabel til en Denon AVR 2106. Under audio har jeg sat Digital Out SPDIF til BITSTREAM som beskrevet på side 55 i manuelen. Kabel fejler ikke noget (virker fra dvd til receiver). Maskinen er firmware opdateret.

Men jeg får kun stereo ud Displayet i receiveren viser stereo og jeg kan ikke skifte til andet.

Når jeg går ind under speakers er der lyd i fronterne når displayer viser at det skulle være baghøjtalerne.

Hvis jeg prøver at vælge audio på en film (har prøvet to, Troy og Potter) får jeg ingen valgmuligheder, blot en "buttom audio" jeg kan slå til eller fra uden det gør nogen forskel.

Det er ganske givet et eller andet banalt jeg har overset, men nu synes jeg selv jeg har studeret manualen længe nok. Nogle forslag

Svar:
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 05-Maj-2007 kl. 18:36
Det ser fornuftigt nok ud, dét med 'SPDIF til Bitstream'. Hvorfor du så kun får stereo lyd ud har jeg desværre ikke ikke nogen forklaring på.

Dumt spørgsmål (jeg ved det) men nu har du vel sat 'speaker settings' til: 5.1ch? Ja, det må du vel ha' gjort, siden du har kunnet komme inde i 'Speakers'-menuen. Mærkeligt.

Men jeg har måske en forklaring på dét med 'button audio'. (Jeg går ud fra, at vi nu taler om HD-DVD'er fra Warner Bros.?) Det må være fordi du har været inde i 'Menu Audio' på disken. Den hoppede jeg også på i starten. Dér kan man ganske rigtigt kun aktivere eller deaktivere Audio-button funktionen. Man skal ind i 'Language Settings' på Warner-DVD'erne for at kunne vælge imellem de forskellige tilgængelige lydspor.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 10:01
Jep - jeg nævnte blot button audio'en for en god ordens skyld. Lyden vælger jeg i settings.

Det bliver lidt mystisk ud. Problemet er det samme med almindelige dvd'er. Uanset hvilket lydspor jeg vælger (DTS, DD osv) viser receiveren kun stereo i displayet. Normalt plejer jeg på remonten til receiveren at kunne vælge forskellige lydformater - men den er nærmest låst.

Det underlige er så når jeg smider en cd i. Så kan jeg med receiveren remoten sagtens vælge mellem forskellige formater, så her "låser" receiveren ikke til stereo.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 06-Maj-2007 kl. 10:54
Du skriver, at du har afspilleren tilsluttet receiveren med coaxial-kabel. Har du også forsøgt med optisk kabel? Og er problemet stadig det samme ved dén tilslutning?

Jeg anvender selv den optiske lyd-udgang på HD-XE1, og det fungerer perfekt med surround sound. Coaxial-udgangen må jeg tilstå, at jeg slet ikke har gjort nogen erfaringer med, da min DVD-afspiller allerede lægger beslag på forstærkerens eneste coaxial-indgang. Men jeg vil da lige afprøve det også .......

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 08-Maj-2007 kl. 09:25
Tak for inputet, musicus.

Problemet er nu løst. Det var receiveren. På remonten kan der bla vælges mellem "cinema" og "music" og "stereo" Til de første to knapper hører en tredie "standard" som jeg aldrig har brugt. Fra den fører en streg hen til til de to andre. Og sørme om ikke et tryk på den gør at receiveren kan finde ud af hvad afspilleren sender af lydsignal til den

Print side | Luk vindue