Print side | Luk vindue

Xbox 360 Elite, værd at vente på?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23798
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 09:49

Emne: Xbox 360 Elite, værd at vente på?
Skrevet af: Immanuel
Emne: Xbox 360 Elite, værd at vente på?
Skrevet den: 10-Maj-2007 kl. 14:20
Hej, efter havde været hjemme hos en kammerat flere gange og spille
Xbox360 er jeg blevet helt varm på den, men ved ikk om jeg skal købe en
nu, eller vente på Elite. Grunden til jeg skal ha en, men ved ikk jeg skal vente
på den nye eller bare købe den gamle, er fordi GTA IV kommer her til
Oktober, det er meget snart hehe.

Hvad er forskellen udover harddisken, og HDMI udgangen?

120 GB harddisk, hva ska man bruge det til, hvis man hverken kan lægge
xbox og xbox360 spil ned på sin konsol?

Svar:
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 10-Maj-2007 kl. 15:07

Forskellen er udseendet og så HDMI plus harddisken, ellers er den identisk med den nuværende version.

120 GB kan du bruge hvis du har tanker om at lade Xbox'en fungere som mediecenter, men da den bruger relativ meget strøm og ikke er så stille, vil dette nok være en dårlig ide...

Så umiddelbart vil jeg sige nej, det kan ikke betale sig at vente...

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 10-Maj-2007 kl. 15:13

Er du helt sikker Kief?

Har læst, at de har ændret en del på strømforsyningen, således at den kan tåle mere varme (måske udgiver mindre varme). Således at man ikke skulle få "The red circle of death" som jeg mener de kalder det når den slår fra pga. overophedning.

Der var også er par andre små ændringer i opbygningen, men uden at kunne huske dem mere præcist.

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"

Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Maj-2007 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Er du helt sikker Kief?

Har læst, at de har ændret en del på strømforsyningen, således at den kan tåle mere varme (måske udgiver mindre varme). Således at man ikke skulle få "The red circle of death" som jeg mener de kalder det når den slår fra pga. overophedning.

Der var også er par andre små ændringer i opbygningen, men uden at kunne huske dem mere præcist.

Nu da strømforsyningen er extern på 360 har det vist ikke noget at sige, Den eneste forskel på Elite og den gamle er  120 GB HD og HDMI.

Der kommer derimod en ny udgave af Xbox360 til vinter/forår som har en nyere 65-nanometer chip, men den har ikke noget med Elite at gøre.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 10-Maj-2007 kl. 20:22

http://www.llamma.com/xbox360/news/inside_the_xbox_360_elite.htm - http://www.llamma.com/xbox360/news/inside_the_xbox_360_elite .htm

Her kan de 2 "motherboards" ses på "samme" billede. Der er faktisk en del forskel. At de så ikke umidelbart kan måle nogen markant forbedring er så en anden ting... Men har læst at den måde transisterne er sat på i den nye skulle forbedre den lidt i forhold til over opvarmning, kan desværre ikke lige finde den anmeldelse...

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"

Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 14-Maj-2007 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af Immanuel Immanuel skrev:

Hej, efter havde været hjemme hos en kammerat flere gange og spille
Xbox360 er jeg blevet helt varm på den, men ved ikk om jeg skal købe en
nu, eller vente på Elite.

Er der sat nogen dato på hvornår Elite versionen kommer til DK?

Skrevet af: ADK80
Skrevet den: 20-Maj-2007 kl. 15:48

Hey

Der er ikke sat en dato på så vidt jeg ved. Har dog set en anmeldelse af Elite, og den larmer/yder præcist lige så meget som en alm 360'er. Drevet i den er et BenQ, hvilket er det samme som sidder i de nye 360'ere. Så med mindre du slet ikke kan undvære HDMI (1.2) og en Harddisk (som kan købes seperat) så ville jeg også købe en nu.

//J

Skrevet af: rigo
Skrevet den: 20-Maj-2007 kl. 16:45

[/QUOTE]

Nu da strømforsyningen er extern på 360 har det vist ikke noget at sige, Den eneste forskel på Elite og den gamle er  120 GB HD og HDMI.

Der kommer derimod en ny udgave af Xbox360 til vinter/forår som har en nyere 65-nanometer chip, men den har ikke noget med Elite at gøre.

[/QUOTE]

Hvor har du læst at der kommer en ny til vinter/forår?

Skrevet af: klander
Skrevet den: 20-Maj-2007 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

[/QUOTE]

Hvor har du læst at der kommer en ny til vinter/forår?

[/QUOTE]

Prøv google og søg Xbox360  65-nanometer chip

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: rigo
Skrevet den: 20-Maj-2007 kl. 18:41
Ja jo øh bøh....kan godt se at der er gang i rygte børsen. Troede at der måske var noget mere officielt fra MS...

Skrevet af: Corax
Skrevet den: 20-Maj-2007 kl. 18:58
MS er dog i gang med at fører 360'eren over til 65nm teknologi. Det burde betyde lavere strømforbrug og mindre varmeudvikling hvilket også kan betyde mindre blæser støj.
Jeg venter personligt på den version. Men jeg har også massere af tid da jeg først skal have en Xbox når Fable 2 kommer.

Print side | Luk vindue