Print side | Luk vindue

HD-dekoder -> HDD-recorder?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24150
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 11:35

Emne: HD-dekoder -> HDD-recorder?
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Emne: HD-dekoder -> HDD-recorder?
Skrevet den: 22-Maj-2007 kl. 11:57

Jeg er i den situation at jeg vil have koblet min Samsung DCB-H360R til min Philips DVDR3460H via scart, så jeg kan optage nogle film fra eks. TV1000.

Jeg har sat scart fra Samsungen til Philipsens EXT2 (EXT1 er optaget af et andet scart kabel til AV2 på mit Sony TV)

Problemet er at recorderen tilsyneladende ikke modtager noget signal fra HD-dekoderen, for der er bare sort skærm. Og dog, for selvom recorderen står i stand-by, når dekoderen tændes, så skifter TV'et automatisk over på AV2.

Og dette gør det vel kun, fordi at den får et signal fra recorderen, der vel igen aktiveres internt af et signal fra dekoderen.

Hvis jeg på dekoderen ændrer "video signal type" fra Component+Composite til RGB+Composite, så kommer der billedsignal til recorderens EXT2, men billedet ruller kontinuerligt fra højre mod venstre.

På min gamle Pioneer DVR-5100H var der ingen problemer med billedet, når man brugte samme scart-indgang sammen med indstillingen Component+ Composite på dekoderen.

Er Philips'en bare en skodrecorder, eller har jeg overset noget?
Kablerne er af rimeligt god kvalitet, dvs. ikke det dyreste high-end men heller ikke fra Harald Nyborg.

Hvis det kan hjælpe til fejlfindingen, så er her en beskrivelse af måden alt grejet er koblet sammen på:

Samsung DCB-H360R er koblet til Sony STR-DA1200ES med HDMI og digitalt optisk kabel. Samsungen er ligeledes koblet til Philips DVDR3460 med scart.

Philips DVDR3460H er derudover koblet til Sony KDL-S40A11E med scart og til Sony STR-DA1200ES med digital coaxial kabel.

Derudover er Panasonic DMR-55EH koblet til Sony STR-DA1200ES med Component-kabel og digitalt optisk kabel.

Sony STR-DA1200ES er koblet til Sony KDL-S40A11E med HDMI og Component, da kun HDMI-tilsluttede apparater kan sendes videre som HDMI og alle andre typer konverteres til Component.

Antennesignalet løber som følger:

Vægdåse -> Samsung DCB-H360R -> Sony KDL-S40A11E -> Panasonic DMR-55EH -> Philips DVDR3460H.

Svar:
Skrevet af: miri
Skrevet den: 22-Maj-2007 kl. 12:46
Hvad er dit tv indstillet til at modtage fra "ext2"? RGB eller Component?

-------------
miri

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 22-Maj-2007 kl. 12:50

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvad er dit tv indstillet til at modtage fra "ext2"? RGB eller Component?

RGB, men jeg fandt desværre løsningen selv:

Det ene Scart-kabel, et dyrt Profigold, sad ikke ordentligt.

Print side | Luk vindue