må et lcd tv transporteres liggende ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24434
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:50
Emne: må et lcd tv transporteres liggende ?
Skrevet af: birk
Emne: må et lcd tv transporteres liggende ?
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:17
hej mit tv er i stykker. det blev hentet idag, jeg sagde til dem hvorfor de ikke pakkede tvet i kassen. jeg fik det svar at det var ikke nødvendigt, de havde det hele i bilen. jeg kiggede da de løftet tvet ind i bilen. jeg sprang ned af trappene og så de lagde, min kære fladskærm ned. uden at spænde det fast eller lægge noget over. jeg sagde den går ikke, i skal ikke transportere det liggene. det står tydeligt på kassen. de ringede til deres chef, og han sagde at det kun er plasma der skal transporteres ståndene. er det rigtigt?? philips skriver at lcd skærmen skal transportes ståndene. MVH BRIAN
|
Svar:
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:26
hej måske kan radiomanden hjælpe mig med et svar. MVH BRIAN
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:29
Det er 100% sikkert at Plasma skal transporteres stående, men hvorvidt det også gælder LCD.? Jeg tror ikke, at jeg ville ligge det ned.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bambus
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:30
Mig bekendt er det kun plasma, der ikke må ligge ned. Der skulle ikke være problemer i, at lægge et LCD TV ned under transport.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:34
Radiomanden skrev:
Det er 100% sikkert at Plasma skal transporteres stående, men hvorvidt det også gælder LCD.? Jeg tror ikke, at jeg ville ligge det ned. | mange tak for dit svar. jeg er i syv sind hvad jeg skal gøre nu. MVH BRIAN
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:39
Bambus skrev:
Mig bekendt er det kun plasma, der ikke må ligge ned. Der skulle ikke være problemer i, at lægge et LCD TV ned under transport. | Hej bambus ville du gøre det hvis firmaet skriver, vigtigt må ikke ligge ned under transport. MVH BRIAN
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:44
Jeg forstå ikke helt hvorfor du bekymre dig. Når du har overgivet skærmen til fragtmanden, så har fragtfirmaet ansvaret for din skærm. Men eftersom at det ikke er dig der har aftalt transporten med fragtfirmaet, er det forhandleren der står til ansvar overfor dig, hvis din skærm går i stykker under transporten. Altså smadre fragtmanden din skærm under transport, skal din forhandler blot give dig en ny skærm.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Bambus
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:45
Njaa - det ved ikke rigtigt . Jeg har bare aldrigt hørt om, at det skulle give problemer at lægge et LCD TV ned - heller ikke i forbindelse med transport. Derimod har jeg set masser af advarsler for så vidt angår Plasma TV. For mig at se, er der næste gået inflation i advarsler på indpakninger - eks. "denne side op", "forsigtig" osv.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:51
Sandal skrev:
Jeg forstå ikke helt hvorfor du bekymre dig. Når du har overgivet skærmen til fragtmanden, så har fragtfirmaet ansvaret for din skærm. Men eftersom at det ikke er dig der har aftalt transporten med fragtfirmaet, er det forhandleren der står til ansvar overfor dig, hvis din skærm går i stykker under transporten. Altså smadre fragtmanden din skærm under transport, skal din forhandler blot give dig en ny skærm. | Hej sandal det kan du have ret i , tror du det ville gå uden problemer ? MVH BRIAN
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:54
Bambus skrev:
Njaa - det ved ikke rigtigt . Jeg har bare aldrigt hørt om, at det skulle give problemer at lægge et LCD TV ned - heller ikke i forbindelse med transport. Derimod har jeg set masser af advarsler for så vidt angår Plasma TV. For mig at se, er der næste gået inflation i advarsler på indpakninger - eks. "denne side op", "forsigtig" osv. | hej og tak for dit svar, jeg tror du er inde på det rigtige, det er nok bare mig. Der har holdt for meget af min skærm. MVH BRIAN
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 20:55
birk skrev:
...det kan du have ret i , tror du det ville gå uden problemer? |
Det tror jeg faktisk. Hvad skulle din forhandler ellers gøre? Tror sgu næppe en forhandler med en smule respekt for sig selv og sin fremtid, ville sige til dig, at det bare var ærgeligt og at du måtte finde en løsning med fragtmanden.
Men hvis dette alligevel var tilfældet, så har han ikke en ret god sag rent juridisk.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:00
Sandal skrev:
birk skrev:
...det kan du have ret i , tror du det ville gå uden problemer? |
Det tror jeg faktisk. Hvad skulle din forhandler ellers gøre? Tror sgu næppe en forhandler med en smule respekt for sig selv og sin fremtid, ville sige til dig, at det bare var ærgeligt og at du måtte finde en løsning med fragtmanden. | Han virkede ellers ret ligeglad, han sagde du kan finde nummeret på kontrakten. Til service afd .
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:03
Plasma må ikke ligge ned. Pga. panelet og pga. den tunge glasfront.
Har dit LCD tung glasfront så skal et stå op, ellers kan du lægge det lige så tosset du vil :)
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:06
birk skrev:
Han virkede ellers ret ligeglad, han sagde du kan finde nummeret på kontrakten. Til service afd . |
Hvem var ret ligeglad? Din forhandler eller fragtmanden? Der er som udganspunkt ingen grund til, at du er i kontakt med værkstedet, da din kontrahent er din forhandler. Hvis værkstedet ikke kan tilbagelevere din skærm, så er det forhandleren der skal give dig en ny. Men forhandleren kan desværre være en idiot, så du kan kun håbe på det bedste. Hvis det ikke går som det bør, er der desværre kun den juridiske løsning gennem forbrugerklagenævnet eller domstolene.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:10
MartinJohansen skrev:
Plasma må ikke ligge ned. Pga. panelet og pga. den tunge glasfront.
Har dit LCD tung glasfront så skal et stå op, ellers kan du lægge det lige så tosset du vil :) | hej martin, det er dejligt at hører. Mit har ikke glasfront, så jeg håber det klare turen. det gjorde mig mere rolig at hører. Det er så dejligt med recordere, at man kan få hjælp. mange tak MVH BRIAN
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:17
Grunden til, at Plasma skal stå op er, at selve fronten som regel er så tung, at den mindste bump på vejen kan få det til, at flække. Og så er der noget med, at cellerne ikke har så godt af det ej heller, men det er jeg ikke så sikker på om det passer eller bare er rygter.
Jeg vil ikke sige du kan kaste rundt med dit LCD TV men teknologien er noget mere solid end Plasma. Så hvis det ikke har glasfront som du skriver, så ville jeg roligt lægge det ned.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:27
MartinJohansen skrev:
Grunden til, at Plasma skal stå op er, at selve fronten som regel er så tung, at den mindste bump på vejen kan få det til, at flække. Og så er der noget med, at cellerne ikke har så godt af det ej heller, men det er jeg ikke så sikker på om det passer eller bare er rygter.
Jeg vil ikke sige du kan kaste rundt med dit LCD TV men teknologien er noget mere solid end Plasma. Så hvis det ikke har glasfront som du skriver, så ville jeg roligt lægge det ned. | hej martin, jeg er spændt på hvordan det ser ud, når det kommer tilbage fra rep. jeg tænker på med farverne, om der er noget at se.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:29
De er sikkert helt tossede.. hehe. Men bare rolig.
Tit når man har været i servicemenuen (som de sikkert skal) så nulstilles ens indstillinger mht farver, kontrast mv.
Der sker ikke noget ved, at lægge dit LCD ned. Bare rolig ;) Som sagt af andre hvis det skulle ske så bliver du holdt skadesløs.
|
Skrevet den: 30-Maj-2007 kl. 21:34
MartinJohansen skrev:
De er sikkert helt tossede.. hehe. Men bare rolig.
Tit når man har været i servicemenuen (som de sikkert skal) så nulstilles ens indstillinger mht farver, kontrast mv.
Der sker ikke noget ved, at lægge dit LCD ned. Bare rolig ;) Som sagt af andre hvis det skulle ske så bliver du holdt skadesløs. | TAK martin, det rigtigt jeg har udvidet forsikring, så virker det ikke må de komme igen. MVH BRIAN
|
|