Print side | Luk vindue

format med selector og px70 42"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24592
Udskrevet den: 18-Maj-2025 kl. 02:46

Emne: format med selector og px70 42"
Skrevet af: friediger
Emne: format med selector og px70 42"
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 11:33

Jeg tror måske det har været oppe og vende før men jeg kan ikke huske hvad svaret var.

Når jeg ser tv over min selector er formattet forkert således at hele billedet ikke bliver vist på skærmen, det er lige meget hvilket format man indstiller den på via tvet. Er der noget at gøre ved dette?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 11:41

Hvilket format har du stillet Selector til. Der er 2 muligheder 4:3 og 16:9, du skal bruge 16:9 indstillingen. Hvordan er din Selector tilsluttet.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 22:41
jeg har prøvet at sætte den til begge indstillinger, det gør ikke nogen forskel. min selector er tilsluttet gennem min panasonic hdrecorder med normalt scart kabel.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 12:06

Jeg opfatter det som HDrecorderen laver en bevidst forringelse af kvaliteten, lidt i stil med hvad som sker hvis ens HDTV ikke er kopi sikret [problemet bliver hvor dårligt skal billedet være?]. Ligesom DR og TV 2 gik over til sende Letterboks på de analoge signaler.

Forringelsen løb derimod løbsk for TDC's Sagem 81   mon det kostede stillinger  da man betalte folk pengene tilbage?

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 12:21
har du prøvet at køre uden om recorderen?

har du prøvet et andet scart kabel?

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 14:18

Jeg har fundet løsningen!

Jeg havde tilsluttet mit scartkabel til av2 bag på skærmen, hvilket åbenbart gjorde at billede blev rykket et par centimeter til venstre? Men nu er mit scartkabel tilbage i av1 og jeg kan igen nyde mit tv til dets fulde.

Tak for hjælpen.

Print side | Luk vindue