Print side | Luk vindue

PS3 som Blu-ray og DVD-afspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24598
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:34

Emne: PS3 som Blu-ray og DVD-afspiller
Skrevet af: Lars
Emne: PS3 som Blu-ray og DVD-afspiller
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 13:07

Hej Alle

Med den nye firmware til Playstation 3 rykker den op i klasserne.

Nu er det ikke længere blot en spillekonsol der kan afspille blu-ray, men det er blevet en blu-ray og dvd-afspiller der må give konkurrenterne lidt sved på panden.

Tyske AreaDVD har testet den nye firmware, og resultatet er ikke "bare positivt", nej de er nærmest henrykte over den forskel det har givet.

http://www.areadvd.de/hardware/2007/sony_ps3_firmware_1_80.shtml - Link til AreaDVD

Jeg har oversat selve konklusionen, og bringer den her nedenfor.

================

Konklusion

Med PS3 udstyret med seneste firmware har Sony fået en overbevisende DVD og Blu-ray afspiller til en særdeles fair pris. At den tilmed er en fleksibel spillekonsol og multimedia center, fuldender kun det positive helhedsindtryk.

Med firmware 1.80 er den tid forbi, hvor PS3 kun var 2. valg som DVD afspiller. Men den udmærkede upskalering, den værdifulde de-interlacing og den meget gode farvegengivelse kan PS3 - også under hensyntagen til prisen - nu også indtage en topplacering indenfor almindelig DVD afspilning.

Som Blu-ray afspiller går den prisvenlige PS3 ind i "Champions League", hvilket bør være til glæde for alle andre end fabrikanter af konkurrerende standalone afspillere. Billedindtrykket er autentisk med atmosfære, præget af en enorm skarphed, plasticitet og vellykket farvegengivelse, og det bringer Sony konsollen langt i front.

Med denne fremragende opdatering har den ærligt fortjent en 1. klasses udmærkelse for dens kvalitet som Blu-ray og DVD-afspiller.

================

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 13:20
Så mangler den bare at blive regionsfri...

Skrevet af: Jimmi Jappe
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja det ville sgu lige være prikken over i'et

-------------
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g

Skrevet af: petite_machine
Skrevet den: 05-Juni-2007 kl. 15:36

Jeg synes nu stadig at min Cambridge DVD89 gør et bedre job mht. DVD-afspilling...

Men BD på ps3'en er nu ikke at kimse af

Skrevet af: Kane
Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 16:57
Jeg mangler både en dvd afspiller og en spillekonsol. Derudover vil det også være fedt med en blueray afspiller, så jeg skal vidst have fat i en PS3.

Kan man forvente den måske bliver regionsfri med tiden?

Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 17:02
Nej, desværre. I hvert fald ikke officielt. Og det bliver nok svært at gøre det uofficielt, da Sony jo har ret stram kontrol med maskinen, via opdateringerne.

Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 19:06
ok det er ærgeligt. Måske skulle jeg overveje en amerikansk eller japansk version så, men så er problemet med mine SD dvd film, de er nemlig købt i DK.

Skrevet af: Jimmi Jappe
Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

ok det er ærgeligt. Måske skulle jeg overveje en amerikansk eller japansk version så, men så er problemet med mine SD dvd film, de er nemlig købt i DK.

Nu er der jo en del amerikanske blu-ray film som jo faktisk er regions fri,check denne side http://bluray.lindsite.dk/ - http://bluray.lindsite.dk/  

-------------
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 06-Juni-2007 kl. 23:51

Og at blive støjsvag!

Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 06:04
Jeg vil ikke highjackke jeres topic, men vil gerne vide.

Er både Blu-Ray og HD DVD regionslåst? Som gammel Hong-Kong-fan er det huleme vigtigt for mig.

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Jeg vil ikke highjackke jeres topic, men vil gerne vide.

Er både Blu-Ray og HD DVD regionslåst? Som gammel Hong-Kong-fan er det huleme vigtigt for mig.

Som udgangspunkt er Blu-Ray regionslåst. Europa er region B. HD DVD er ikke regionslåst.

/Halsted

Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Ja, som nævnt er Blu-ray regionslåst, så jeg vil helt klart anbefale en amerikansk eller japansk maskine. Der skal nok komme mange film herovre efterhånden, men det bredeste udvalg vil altid findes i USA og Japan. Ved at købe en udenlandsk PS3 er man så sikker på ikke at løbe ind i regionsmuren, selvom det kan ske det ville være sjældent, selv med en EU PS3.

Skrevet af: perf
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 14:51

....synes nu stadig støjniveauet er for højt til at den

kan erstatte min dvd/cd afspiller

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

....synes nu stadig støjniveauet er for højt til at den

kan erstatte min dvd/cd afspiller

Min støjer ikke så den fungere udmærket.

Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 20:04
hvor kan man få den billigste ps3 fra udlandet?

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 07-Juni-2007 kl. 20:17
Super update, bare ærgeligt at jeg skulle bruge 12 forsøg på at hente den... (det tog mig en dag, da jeg ikke havde tid til at sidde og glo på skærmen hele tiden). Der er ikke noget galt med forbindelsen, den er rigtig god! Shop og net kører som en drøm. Kan simpelthen ikke bruge playstation.dk FAQ og "hjælp sektion" til noget som helst, der står jo intet om noget som helst.. Der kunne de lære noget af MS!! Ellers kun glæde over PS3... Bare der snart kom nogen spil...

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Juni-2007 kl. 00:53
Jeg er helt enig - min PS3 er blevet endnu mere populær efter jeg fik den nye firmware - nej hvor det er flot og dejligt... og med med min nye bluetooth remote spiller det bare max - plus det er lækkert ikke at sidde med controlleren ved billedvisning og musik - super super lækkert. Med hensyn til støj - jeg bemærker det ikke mere...

PEDE: Den HD-DVD autosignatur ;)

Skrevet den: 08-Juni-2007 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg er helt enig - min PS3 er blevet endnu mere populær efter jeg fik den nye firmware - nej hvor det er flot og dejligt... og med med min nye bluetooth remote spiller det bare max - plus det er lækkert ikke at sidde med controlleren ved billedvisning og musik - super super lækkert. Med hensyn til støj - jeg bemærker det ikke mere...

PEDE: Den HD-DVD autosignatur ;)

Hvad mener du med ikke at sidde med controlleren ved billed og musik visning?

Bruger du din PS3 som mediacenter, hvis ja hvordan fungerer det?

Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 12:48
Jeg har købt fjernbetjeningen til små 300 kr. - det er super:

Man kan styre alt med den - fotogalleri, video/musik/billed afspilling. Af alle de mediacenter løsninger jeg har rodet med (Amitech Home (med windows media center), hjemmebygget windows mediacenter, meedio, mediaportal m.fl.) virker PS3'en som den bedste og helt 100% fungere - hvis bare man kunne få en IPTV player til den så man kunne se TV fra enten Stofa eller TDC så var min lykke gjort!

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 12:59

>Mike S

Kan den også afspille Divx/Xvid og lignende?

Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 14:28
Mike s:

Jeg synes det lyder rigtigt spændende med din PS3 som mediacenter. Bruger du så bare harddisken fra PS3 til at have dine ting på, er den ikke kun på 60 gb?

Vil mediacenteret fungerer med et Panasonic  TH  PX70 plasma tv, sålænge jeg er  opmærksom på  statiske billeder?

Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 14:39
Ja, mediecentret vil fungere med dit TV.

Hvis du ikke finder at 60GB er nok, kan du selv skifte harddisken ud. Det forklares i manualen hvordan man gør det.

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 16:38

Er det bare mig eller kan den ikke "vise sortere end sort"?

Prøvede at justere mit billede udfra DVE, og sys ik jeg kunne få den til at vise "sortere end sort" bjælken og justere udfra det ligesom jeg gjorde på min HD-E1

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Det er bare dig. 

Har du husket at opdatere firmwaren til 1.80?

Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 18:38

Ja, mediecentret vil fungere med dit TV.

Hvis du ikke finder at 60GB er nok, kan du selv skifte harddisken ud. Det forklares i manualen hvordan man gør det.

Tak for det. Kan man ikke også bare tilslutte en ekstern usb harddisk?

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 09-Juni-2007 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det er bare dig. 

Ja jeg har opdateret til 1.80

Jeg prøvede lige DVE test billederne igen med "sortere end sort", og jeg kan bare ikke få den 3. "sortere end sort" bjælke til at vise sig, har indstillet kontrast & lys på alle tænkelige måder, den er der ikke, den er bare helt samme sort som baggrunden

Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 11-Juni-2007 kl. 16:49

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det er bare dig. 

Ja jeg har opdateret til 1.80

Jeg prøvede lige DVE test billederne igen med "sortere end sort", og jeg kan bare ikke få den 3. "sortere end sort" bjælke til at vise sig, har indstillet kontrast & lys på alle tænkelige måder, den er der ikke, den er bare helt samme sort som baggrunden

Blacker than black (BTB) er kun relevant for RGB signaler. Mit gæt er derfor, at din PS3 er sat op til at sende digital component (YcBcR) til dit TV ved filmafspilning (under BD/DVD indstillinger). Du vil derfor kun kunne udnytte BTB ved afvikling af spil.

/Anders

Skrevet den: 11-Juni-2007 kl. 16:57
Lige mine svar - nogle er måske besvaret før:

DivX/Xvid etc. - nej det kan den ikke og jeg er en stærk modstander af alle mulige korrupte og licenserede formater - ren mpeg2 eller mpeg4 tak ;) De film jeg havde i mærkelige formater konverterede jeg til mpeg4.

Jeg har både haft en USB disk og en NAS disk (med upnp) og alt virker perfekt.

Hos mig er det mest mp3 og billed funktionerne der vækker lykke.

Sortere end sort har jeg ikke haft problemer med - via HDMI. Men mit problem er lidt at jeg er bange for dvd afspillerens kvalitet så 100% kalibrering har jeg ikke lavet med DVE. Jeg venter på deres BluRay version hvis de kommer med en sådan.

Generelt syntes jeg alt spiller max og fruen syntes jeg skal ligge alle vores DVD'er ind på harddisken i netværket så hun bare kan vælge.

Skrevet den: 11-Juni-2007 kl. 22:18
kan man godt bruge en ps3 som erstatning for en bærbar? havde nemli tænkt mig at købe en bærbar til 6k som kun skulle bruges til msn, internet surfing, dokument skrivning og billeder/videoer/ musik. kan man alt dette med en ps3??

Skrevet den: 11-Juni-2007 kl. 22:56
Man kan en del af det, men nej, en PS3 kan på ingen måde erstatte en pc.

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 12-Juni-2007 kl. 02:14
Men kunne man bare køre messenger, hotmail og kom & vind 

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet den: 12-Juni-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Men kunne man bare køre messenger, hotmail og kom & vind 

ja det havde været nice:b

Skrevet af: Anden4220
Skrevet den: 12-Juni-2007 kl. 18:04

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Lige mine svar - nogle er måske besvaret før:

DivX/Xvid etc. - nej det kan den ikke og jeg er en stærk modstander af alle mulige korrupte og licenserede formater - ren mpeg2 eller mpeg4 tak ;) De film jeg havde i mærkelige formater konverterede jeg til mpeg4.

Jeg har både haft en USB disk og en NAS disk (med upnp) og alt virker perfekt.

Hos mig er det mest mp3 og billed funktionerne der vækker lykke.

Sortere end sort har jeg ikke haft problemer med - via HDMI. Men mit problem er lidt at jeg er bange for dvd afspillerens kvalitet så 100% kalibrering har jeg ikke lavet med DVE. Jeg venter på deres BluRay version hvis de kommer med en sådan.

Generelt syntes jeg alt spiller max og fruen syntes jeg skal ligge alle vores DVD'er ind på harddisken i netværket så hun bare kan vælge.

jeg er ikke enig med din holdning i forhold til mpeg4, jeg bruger min computer som mediacenter og de optagelser jeg vil gemme konverterer jeg til DIVX6 ved hjælp af converteren

-------------
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Skrevet den: 13-Juni-2007 kl. 09:26
DIVX6 er lukket og obskur format som ikke er nogen standard - den har ikke nogle rigtige fordele i forhold til MP4.

Ved at gemme i mpeg formaterne sikre man sig næsten 100% at andre ting som f.eks. portale video spillere og alt andet kan spille det.

Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 13-Juni-2007 kl. 10:46
"DIVX6 er lukket og obskur format som ikke er nogen standard..."

Hvordan kan det været et obskurt format? Og hvordan kan du sige det ikke er nogen standard? Det er da noget vrøvl. Så når man "encoder" en film om til divx, så smider den bare tilfældige 1 og 0'er sammen, hvorefter deres egen codec ikke kan decode den igen?

DivX benytter desuden også Mpeg4 teknologi, så det ER måske svært at se en fordel ved det ene frem for det andet.

Generelt er det en dårlig ide at genindkode film og video i et nyt format, hvis man kan undgå dette, da der altid vil forekomme fald i kvaliteten.

Skrevet af: michaelni
Skrevet den: 06-Juli-2007 kl. 14:53

ser ud til at Sony sænker prisen med 100$.. det må da siges at være godt nyt i format krigen..

http://bluray.highdefdigest.com/news/show/High-Def_Gaming/High-Def_Retailing/PlayStation_3/Hardware/Sony/Rumor_Patrol:_Retailers_Report_Sony_PlayStation_3_Price_Drop_Imminent/746 - http://bluray.highdefdigest.com/news/show/High-Def_Gaming/Hi gh-Def_Retailing/PlayStation_3/Hardware/Sony/Rumor_Patrol:_R etailers_Report_Sony_PlayStation_3_Price_Drop_Imminent/746

Skrevet af: Inquisitor
Skrevet den: 06-Juli-2007 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af michaelni michaelni skrev:

ser ud til at Sony sænker prisen med 100$.. det må da siges at være godt nyt i format krigen..

Yes! Hmm... men hvornår mon det slår igennem på det danske marked?

Skrevet den: 06-Juli-2007 kl. 17:43
Der skal nok ske noget til julehandlen.

Print side | Luk vindue