Print side | Luk vindue

Kiss DP-600 erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24892
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 19:38


Emne: Kiss DP-600 erfaringer
Skrevet af: nermink
Emne: Kiss DP-600 erfaringer
Skrevet den: 15-Juni-2007 kl. 23:27
Hej,
jeg købte mig en dp600, selv om jeg ikke hørte det bedste om Kiss.

Min første indtryk var at det var en flot design,men nu kommer det:

Har andre ejere af Dp600 erfaret støj når DVD startes?
Er der EPG på DP-600?
Hvad er nyeste firmware og hvordan kan den installeres?
Hvor langt er garanti på dvd'en (købt 130306)?

Jeg glæder mig at høre andres ejerer erfaringer..

Mvh


-------------
Mvh
nermink



Svar:
Skrevet af: Niels Chr
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 20:25
Jeg købte min i december 2006 - allerede en 1 mdr efter måtte jeg have fat i kiss support da den kørte DVD op i urimelig hastighed hvorefter DVD skriverne begyndte at gå i kambolage med drevet - jeg mistede et par DVD'er på den konto - afspillere blev ombyttet, og jeg havde en fabriks ny udgave INDEN jeg havde sendt min egen af sted (FLOT).
Den nye fik lov at stå uberørt i næsten ½ år før jeg åbnede boksen - blot for at konstatere at den ikke ville sende signal ud på HDMI udgangen - så retur med den - det tog lidt længere tid og jeg måtte undvære afspilleren i ca. 1-2 uger.
Den 3. afspiller overvejede jeg kraftig at sælge....men var for nysgerig til at lade være med at åbne den (december md...)
Jeg har nu haft den i ca. 1 md. og er blevet rigtig glad for den (modsat de 2 forrige)
Jeg går ud fra det ikke er min egen men en helt ny igen - hver gang får man en forseglet kasse med nyt tilbehør, nyt kabinet m.m. så det kan godt være at KISS har et blakket ry, men deres RMA service er 100% i orden - responce på hvad man skriver til dem, og ombytning uden probelmer.

3. gang var som sagt lykkens gang, denne enhed har pt. næstnyeste frimware (3.0.34) og har meget hurtigere response - noget der var irreterende på de 2 forrige - hvor man nogle gange var i tvivl om afspilleren havde modtaget signalerne fra fjernbetjeningen - den nye reagere som man forventer.

Over USB/lan (kabel) henter jeg uden problemer film fra computeren og har også forsøgt via LinuxMCE, som kiss afspilleren fint kan finde.
- her kunne det lade sig gøre (omend ikke fuldscreen) at hente den aktive live TV til KISS afspilleren i stuen.
så hvad enten du benytter KISS's egen PC program, windowsMCE eller LinuxMCE så ser det ud til at KISS'en kan hente filer fra disse - i nyeste udgave af firmware skulle dette ske uden at du skal benytte forskellige menuer til at hente fra kiss /windows MCE - men derimod benytter samme menu.
nyeste firmware skulle også have nogle forbedringer på bl.a. still billeder (som stadig har nogle bugs i den FW som jeg benytter).
Alt i alt virker det som om at den nye afspiller er MEGET mere stabil, idet den endu ikke har svigtet når jeg har set DVD'er eller AVI/WMV filer - den har dog problemmer med fremvisning af still billeder som kan få afspilleren til at opføre sig mærkeligt.

hvor længe din garanti gælder afhænger vel af købeloven (2 år) og evt. hvor den er købt - du har således sandsynligvis stadivæk begrænset garanti (hvor du har bevis førelsen
Efter som det er en ny enhed kan jeg ikke sige om det er firmware eller HW som gør forskellen for mig, men jeg ville da helt klart forsøge med en firmware opgradering hvis din ikke allerede er det - tilslut blot afspilleren til internettet og brug "setup" menuen - her er et punkt til at vise/opdatere firmware, og det sker helt ubesværet.
Via nettet kan du dog kun (pt.) opgradere til næstnyeste (3.0.34) - ved ikke helt hvorfor den nyeste ikke kan hentes den vej...hvis du ikke selv har LAN baseret internet kan du sikkert tage afspilleren med til en bekendt som har det.

I øvrigt har jeg bemærket at det du beskriver med at DVD'en går op i omdrejninger sker hvis den har svært ved at læse DVD'en - f.eks. p.g.a. ridser i skriven - bedste løsning på det er sandsynligvis at lave en kopi - enten til nyt medie eller måske bedre til HD !



Print side | Luk vindue