Print side | Luk vindue

Alfaview konkurs

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=24990
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:29


Emne: Alfaview konkurs
Skrevet af: bluebucket
Emne: Alfaview konkurs
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 06:16
Ifølge DR nyhederne ( http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/18/042732.htm?nyheder - http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/18/042732.htm?nyheder ) vil Alfaview i dag indgive konkursbegæring.



Svar:
Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 06:51
Ouch. Det er simpelthen svinsk når virksomheder på den måde fusker og inddriver kapital når man ved man er på vej ned.


Skrevet af: martinrunge
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 07:45

Ja, det lurede mig lidt. Butikken i Århus har været lukket og "under ombygning" de sidste 4-5 måneder...Det lugtede lidt af at der var noget galt.

Og så kombineret med den her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29840 - http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29840

En en medarbejder bliver gravid forårsager næppe regnsskabsrod i en professionel virksomhed...

 



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 08:06

Man kan sige at faresignalerne var der allerede sidste år da de fremlagde regnskab var det med en alvorlig revisorpåtegning om at der ikke kan gøres rede for (kontrollere) lagerbeholdning samt bogførte forudbetalinger, desuden kunne der heller ikke gøres rede for momsregnskab, og at selskabet allerede dengang ikke var i stand til at indfri sine forpligtelser... og at revisoren derfor tog et generelt forbehold for om de kunne betragtes som going-concern.

Dette fik faktisk en del pressedækning og det er mig derfor ufatteligt at man i dag kan skrive at det kom uventet for kunder og medarbejdere... for det har været meget tydeligt at den har været gal længe...

Men uanset hvad så er det svineri at lade kunder købe en skærm og når de så ikke leverer varen så udsteder man en kreditnota og pengene kommer bare ikke retur... og sådan som regnskabet så ud i 2005 så er der ingen tvivl om at de kunder som i dag har penge tilgode har tabt dem... der er kun et stort hul i kassen...



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 08:32

lol shit - er pæææænt glad for jeg ikke købte en af deres skærme her da de var på tilbud.

De skærme de har i butikkerne - nogen ide om hvor de ender op henne? Altså om de bliver solgt på auction eller noget



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

lol shit - er pæææænt glad for jeg ikke købte en af deres skærme her da de var på tilbud.

De skærme de har i butikkerne - nogen ide om hvor de ender op henne? Altså om de bliver solgt på auction eller noget

der bliver formentligt udpeget en kurator, og han vil forsøge at realisere virksomhedens aktiver, man vil sikkert forsøge at sælge ud i store portioner hvis det er muligt.. for hurtig afslutning.. ellers kan det da være de ender på dam auktioner... hvem vil købe en ny skærm uden garanti??.. så skal den ihvertfald være meget billig.



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 08:54

Ja - bestemt meget billig :)



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:02
Det er da også bare godt det samme - færre elendige TV for uvidende kunder at købe! Så må man håbe de går i et Panasonic Center i stedet, eller noget i den retning...


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:06

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

 



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?



Skrevet af: Mad4Real
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?



Ja samme spørgsmål har jeg .. jeg ringede til min bank med de mente ikke man kunne hive den tilbage da det er 2 måneder siden jeg har betalt men jeg har nu sat min bankdame på sagen for at prøve at annulere overførslen !
skal nok skrive mere når jeg ved noget og ellers må man jo have fat i kurator
eller forbrugerstyrelsen

 



Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?


Hvis ikke du har modtaget produktet bør du kunne gå i banken og få dem til at trække beløbet tilbage alt efter hvor lang tid siden det er. Men jeg er absolut ikke sikker!


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Mad4Real Mad4Real skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?



Ja samme spørgsmål har jeg .. jeg ringede til min bank med de mente ikke man kunne hive den tilbage da det er 2 måneder siden jeg har betalt men jeg har nu sat min bankdame på sagen for at prøve at annulere overførslen !
skal nok skrive mere når jeg ved noget og ellers må man jo have fat i kurator
eller forbrugerstyrelsen

Jeg mente ikke at sælger måtte hæve pengene inden ordren var blevet afsendt ??   



Skrevet af: Mad4Real
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:44
det har de så gjort.. d kan min bankdame jo se ! :-(


Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Mad4Real Mad4Real skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?



Ja samme spørgsmål har jeg .. jeg ringede til min bank med de mente ikke man kunne hive den tilbage da det er 2 måneder siden jeg har betalt men jeg har nu sat min bankdame på sagen for at prøve at annulere overførslen !
skal nok skrive mere når jeg ved noget og ellers må man jo have fat i kurator
eller forbrugerstyrelsen

 


I forhold til forbrugerstyrelsen kan de INTET gøre. Det er en konkurs...
Kurator følger den gang som en konkurs nu følger, og derigennem skal du ikke regne med at få penge igen. Hvis ikke du kan annulere overførslen er der intet at gøre. Sorry, life is a bitch, and then you buy AlfaView!!!


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af Mad4Real Mad4Real skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja...dem kommer jeg ikke til at savne.

Og:Det er mig en gåde at så forholdsvis mange mennesker stadig betaler for en vare,de endnu ikke har modtaget......LAD VÆR`

LREV

Hvordan står man egentligt hvis man har betalt via kreditkort ?



Ja samme spørgsmål har jeg .. jeg ringede til min bank med de mente ikke man kunne hive den tilbage da det er 2 måneder siden jeg har betalt men jeg har nu sat min bankdame på sagen for at prøve at annulere overførslen !
skal nok skrive mere når jeg ved noget og ellers må man jo have fat i kurator
eller forbrugerstyrelsen

Jeg mente ikke at sælger måtte hæve pengene inden ordren var blevet afsendt ??   

Det troede jeg heller ikke, men tror ofte det sker. Jeg fik også trukket 20k en hel mdr før jeg modtog mit tv. Dette var dog ikke hos AlfaView.



Skrevet af: moose
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:48

Jeg troede heller ikke, at de måtte trække pengene, før de afsendte, men dette er åbenbart kun en anbefaling.

Banken kan føre pengene tilbage i forskellige tilfælde (ved returnering af varer, trukket for meget mv.) MEN ikke ved konkurs:

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/ - http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbag efoersel/



Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:54
Man kan jo så argumentere for at de muligvis ikke er gået konkurs endnu. Begæringen skal først indgives, så indtil da må det være muligt at trække pengene tilbage.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:55

Tror faktisk heller ikke at de må....men sådan er der jo så meget-man må vel heller ikke modtage bestillinger og penge,velvidende at firmaet er krakket?

Så sent som idag var det stadig muligt at bestille og BETALE fladskærme i deres internet shop!!

lrev

 



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: stigc
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Man kan jo så argumentere for at de muligvis ikke er gået konkurs endnu. Begæringen skal først indgives, så indtil da må det være muligt at trække pengene tilbage.

Det vil da få folks tillid til internet betaling til at falde ....

-------------
Stig

Blot min ringe mening !


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:03

Hej!

Til FORUD-betaling.....ja

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Til FORUD-betaling.....ja

Det lader det dog til, at Alfaview selv var herre over.

De kunder der er kommet i klemme i internet butikken, har fået trukket pengene selvom det ikke var forudbetaling.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Mad4Real
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:27
ja intet man kan gøre lige nu siger de
Jeg snakkede med Sø og handelsretten og forbrugerstyrelsen
forbruger styrelsen som linket også viste at man ikke kna hive pengene tilbage via dankort

Sø og handelsretten sagde man kunne ringe efter kl 13 da Alfaview's sag så var behandlet og man kunne henvise til en kurator på boet

hvis man har penge i klemme kan man ringe kl 13
til dette nummer og sige man ønsker krav i deres bo
nummeret er

33479222

Håber d kan hjælpe nogen !
så må vi se om der blir en kr til dem der har penge i klemme !


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:28

Oprindeligt skrevet af Mad4Real Mad4Real skrev:

det har de så gjort.. d kan min bankdame jo se ! :-(

I forhold til dit spørgsmål i en anden tråd om hvorvidt der er noget at gøre, hvis dine penge hænger fast: Det er der ikke. Hvis banken ikke kan tilbageføre betalingen jvfr. gældende regler for kreditkort (hvilket jeg så ikke skal gøre mig klog på om de kan under omstændighederne, men det burde de jo kunne svare bedst på), så er dine penge tabt.

EDIT: Så ikke lige din sidste mail. Som kunde står du allerbagerst i køen når pengene deles ud, så sandsynligheden for at du får så meget som en krone er yderst lille. Hvis man har penge til at betale sine kreditorer, vil man normalt ikke erklære sig konkurs, så når kreditorerne har været der, er der temmeligt sikkert ikke nogen leftovers.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Til FORUD-betaling.....ja

Det lader det dog til, at Alfaview selv var herre over.

De kunder der er kommet i klemme i internet butikken, har fået trukket pengene selvom det ikke var forudbetaling.

  /Lars

Ved det godt-men personligt foretrækker jeg betaling ved modtagelsen-som jeg også valgte da jeg handlede med T.C-selvom de på det tidspunkt var meget "oppe i tiden"-og folk nærmest gik i selvsving over deres fantastiske evner

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:35

Når der først er udpeget en kurrator, så er det stort set umuligt at få noget som helst ud.

Oprindeligt var dankort reglerne forstået sådan at man altid kunne gå ned i sin bank og få pengene retur, og så var det PBS og bankens problem, men den fik PBS sig sneget uden om sidst der var en konkurs.

Når der er udpeget en kurrator, så skal han få så mange penge ind for aktiver som muligt, og herefter bliver der betalt penge tilbage til kreditorer i en bestemt rækkefølge.

Men, da rækkefølgen gør at LG (Lønmodategernes Garantifond) som betaler løn til de ansatte i deres opsigelsesperiode og deres feriepenge m.m., skal have først, så er det sjældent at der er andre end LG der reelt får penge ud.

Så pengene er formentligt tabt for den gemene forbruger.

Mvh

Brian



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: moose
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:39
De allerførste, der skal have penge, er kuratorerne, andre advokater mv. Hvis de af en eller anden grund ikke får formøblet dem alle sammen til sig selv, så har de lavet en regnefejl


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 10:40

Læs fx. denne her:

http://www.e-maerket.dk/sw919.asp - http://www.e-maerket.dk/sw919.asp

Der står bla. at "Forbrugeren skal gøre indsigelsen ved at henvende sig til udstederen af betalingskortet, hvilket oftest er forbrugerens pengeinstitut. Pengeinstituttet skal hjælpe forbrugeren med at udfylde en indsigelsesblanket og herefter skal pengeinstituttet uden yderligere stillingtagen til indsigelsen tilbageføre beløbet til forbrugeren."

Og, "Pengeinstituttet kan imidlertid ikke som udgangspunkt afvise forbrugerens ønske om indsigelse."

Hvordan pengeinstitutterne formåede at tørre den af på forbrugeren, det forstår jeg ikke.

Men, de der evt. har betalt med dankort på nettet bør i det mindste gå ned og gøre ovenstående krav gældende over for deres bank.



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt var dankort reglerne forstået sådan at man altid kunne gå ned i sin bank og få pengene retur, og så var det PBS og bankens problem, men den fik PBS sig sneget uden om sidst der var en konkurs.

Pengene skal jo komme et sted fra... Der er trods alt også grænser for hvor meget man kan holde hånden over forbrugerne - der er nu engang en vis risiko ved at leve... (det lyder mere kynisk på skrift end jeg mener det, jeg har absolut medfølelse for dem der mister penge når nogen går konkurs).



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Mad4Real Mad4Real skrev:

det har de så gjort.. d kan min bankdame jo se ! :-(

I forhold til dit spørgsmål i en anden tråd om hvorvidt der er noget at gøre, hvis dine penge hænger fast: Det er der ikke. Hvis banken ikke kan tilbageføre betalingen jvfr. gældende regler for kreditkort (hvilket jeg så ikke skal gøre mig klog på om de kan under omstændighederne, men det burde de jo kunne svare bedst på), så er dine penge tabt.

EDIT: Så ikke lige din sidste mail. Som kunde står du allerbagerst i køen når pengene deles ud, så sandsynligheden for at du får så meget som en krone er yderst lille. Hvis man har penge til at betale sine kreditorer, vil man normalt ikke erklære sig konkurs, så når kreditorerne har været der, er der temmeligt sikkert ikke nogen leftovers.

Når der er indgivet konkursbegæring, så er det på det tidspunkt en grænse. Der MÅ ikke udtales så meget som en femøre i det øjeblik en virksomhed er gået konkurs. Fra det øjeblik konkursen er konstateret, så tager en kurator over og alt står stille, indtil kuratoren har fået overblik over debitore/kreditore. Der må ikke fjernes noget, der må ikke købes eller udbetales noget overhovdet. I princippet er virksomheden sat under administration, og den siddende bestyrelse/ledelse er sat ude af drift.

Så nej, det er IKKE muligt, end ikke for en bankdame, at tilbageføre pengene på det tidspunkt.

Til slutkunden må man nok konstaterer, at løbet er kørt. Der vil oftest står væsentlige vigtigere kreditore med langt flere penge ude og svømme, som nu kæmper for at få det de kan. Men den lille slutkunde skal nok ikke forvente at se noget som helst overhovdet. Som Otto siger, hvis der skulle være penge til alle i en konkurs, så er der ikke tale om en konkurs. Konkurs skyldes jo netop mangel på penge i en meget væsentlig grad.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:19

Jeg har lavet en indsigelse mod et firma fra Schweiz da jeg ikke fik min vare, men det tager banken 14 dage at behandle den, og til den tid er Alfa View med garanti gået helt ned...

Jeg er ret sikker på at der er en "force majeaure" (eller hvordan det staves) i forbindelse med internetkøb og betaling med kreditcard... Synes det er synd for jeg har også helt og blindt troet at Alfa var et fornuftigt firma (der dog lavede skodskærme) og regnede ikke med at de ville gå nedenom og hjem...

Men der kan man bare se...

Jeg fik en Tosh' fra tyskland og det er jeg glad for... pay on delivery



-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Læs fx. denne her:

http://www.e-maerket.dk/sw919.asp - http://www.e-maerket.dk/sw919.asp

Der står bla. at "Forbrugeren skal gøre indsigelsen ved at henvende sig til udstederen af betalingskortet, hvilket oftest er forbrugerens pengeinstitut. Pengeinstituttet skal hjælpe forbrugeren med at udfylde en indsigelsesblanket og herefter skal pengeinstituttet uden yderligere stillingtagen til indsigelsen tilbageføre beløbet til forbrugeren."

Og, "Pengeinstituttet kan imidlertid ikke som udgangspunkt afvise forbrugerens ønske om indsigelse."

Hvordan pengeinstitutterne formåede at tørre den af på forbrugeren, det forstår jeg ikke.

I tilfælde af en konkurs, så kan banken intet gøre for forbrugeren. Det skal ske INDEN konkurs begæringen. Dvs. man skal som forbruger reagere meget hurtigt.

Hvis folk har gået i op til flere måneder og ventet på en vare som de har betalt for via internettet, så er det (undskyld mig), satme også for dumt, at de ikke har været i banken for længe siden.

Dels er det totalt uacceptabelt at man trækker penge fra folks konti, før man sender varen. Rent faktisk er jeg næsten ret sikker på, at dette kan ligge meget tæt på katagorien for bedrageri, specielt når/hvis man kan påvise, at virksomheden har haft viden om økonomiske vanskeligheder.
Der er dog ingen tvivl om, at dette stunt som Alfaview står bag, det spolerer fuldstændigt intentionerne med internethandel nu, og bankerne bør nu tage deres procedure meget kraftigt op til overvejelse, så dette ikke sker igen i en anden virksomhed.

Dernæst bør folk sgu være kloge nok til at vide, at hvis pengene er trukket, og varen ikke er dukket op forholdsvis kort efter (alt efter hvor den kommer fra, eller de er informeret omkring atypiske forhold), så er der meget stor grund til at alarmklokkerne bør klinge voldsomt.
Så venter man altså ikke med at få ophævet handlen, uanset hvor godt et tilbud man så end har stået med. For hvor godt er et tilbud, hvis varen aldrig dukker op?

Af hvad jeg har læst og hørt i medierne i denne sag, så mener jeg dog der er nogle der bør overveje en anmeldelse af virksomheden for bedrageri. Det er katastrofalt det der er foregået, efter min mening.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:47

Well - som jeg forstår reglerne, så skal banken tilbageføre pengene prompte, og så er det ifølge reglerne banken og ikke forbrugeren der kan stille sig op som kreditor i køen...

Det er dermed banken der i princippet skal dække det tab - og det tager _ikke_ 14 dage - ifølge reglerne skal det ske prompte.

Men, sidste gang der var sådan en sag fik de sneget sig uden som, men jeg kan ikke huske hvordan...



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:54

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som kunde står du allerbagerst i køen når pengene deles ud, så sandsynligheden for at du får så meget som en krone er yderst lille.

Det er nu en tilsnigelse... Konkursloven bestemmer i hvilken rækkefølge de enkelte kreditorer skal have dækning, og kravets størrelse (om det er 10.000 kr eller 50 mill.) har ingen betydning. Den såkaldte konkursorden er beskrevet her
http://www.hhx-erhvervsret.dk/Universalforfoelgning.htm - http://www.hhx-erhvervsret.dk/Universalforfoelgning.htm

Visse krav, f.eks. løn til personalet og udgifter til konkursbehandlingen, er privilegerede krav (dvs. de har fortrinsret), men derefter samles alle kreditorer i gruppen simple krav (kunders forudbetaling, kredit fra leverandører, banker, etc). Visse kreditorer kan dog have en ekstra sikkerhed i form at pant i specifike aktiver eller virksomhedspant, ligesom leverandører kan have solgt med ejendomsforbehold.

Bottom line... det er umuligt at vide. Hvis man har forudbetalt, er der ikke andet at gøre end at anmelde sit krav til kurator. Derefter kan kun tiden vise hvad der kommer ud af det. Desværre kan konkursbehandlingen tage flere år.

Disclaimer: IANAL - dette er ikke juridisk rådgivning.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:54

Ahh, ok.

Sidste gang var det fordi det var billetter der var omdrejningspunktet.

Se følgende side:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/00/kortindehavers-indsigelser/ - http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/ aftaler/00/kortindehavers-indsigelser/

Da der var tale om billetter, så var varen modtaget:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/00/kortindehavers-indsigelser/finansraadet/ - http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/ aftaler/00/kortindehavers-indsigelser/ finansraadet/

Jeg vil stadig mene at hvis der er betalt med dankort på deres webside, så er det bankens problem at de er gået konkurs, og ikke forbrugerens...



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:54

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Well - som jeg forstår reglerne, så skal banken tilbageføre pengene prompte[...]

Ikke ved konkurs.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: moose
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:55

Binnerup:

Ikke i følge Forbrugerrådet (se også link øverst på side 2 i denne tråd). Citat vedrørende køb med betalingskort:

"Hvis internetbutikken går konkurs, så du ikke får din vare, men pengene trækkes på din konto, kan du dog ikke få tilbageført pengene. I de situationer må du normalt stille krav i konkursboet."



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:57

Det er korrekt, at det er bankerne der skal betale forbrugerne pengene tilbage. Dog kan de opkræve en selvrisiko af forbrugeren.
Og det er også korrekt at det er banken der dermed må slås med virksomheden (kurratoren).  Det er også den eneste rigtige måde at gøre det på.

Et eller andet sted tror jeg bare ikke det er sådan det vil foregå.
Jeg har selv prøvet at skulle have penge retur (misbrug af Visa kort). Det tog vel omkring 2½ måned før jeg så de penge igen. Jeg fik dog dem alle.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 11:59

Fair nok, som jeg læser det så var det bare netop forskellen at billetten var modtaget sidste gang der var en sag....

Og her er TV'et jo ikke modtaget...



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: stigc
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Til FORUD-betaling.....ja

lrev


Nope, der står jo 'betalingkort'......

-------------
Stig

Blot min ringe mening !


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Når der er udpeget en kurrator, så skal han få så mange penge ind for aktiver som muligt, og herefter bliver der betalt penge tilbage til kreditorer i en bestemt rækkefølge.

Men, da rækkefølgen gør at LG (Lønmodategernes Garantifond) som betaler løn til de ansatte i deres opsigelsesperiode og deres feriepenge m.m., skal have først, så er det sjældent at der er andre end LG der reelt får penge ud.

Så pengene er formentligt tabt for den gemene forbruger.

Mvh

Brian

Faktisk er det skat som står forrest med deres momskrav.. alle andre kreditorer kommer bagefter.. og almindelige forbrugere som har betalt en vare som de ikke har fået står faktisk bagefter den almindelige forbruger.

Og da det er sansynligt at der ikke engang er til en almindelig dividende på måske 15-20% til kreditorerne er det derfor helt sikkert der ikke er noget til de forbrugere som er i klemme... desværre  



-------------
Mvh

René


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Binnerup:

Ikke i følge Forbrugerrådet (se også link øverst på side 2 i denne tråd). Citat vedrørende køb med betalingskort:

"Hvis internetbutikken går konkurs, så du ikke får din vare, men pengene trækkes på din konto, kan du dog ikke få tilbageført pengene. I de situationer må du normalt stille krav i konkursboet."

Alfa View er ikke gået konkurs endnu... man begærer selv selskabet konkurs men det vil selskabets kreditorer uden tvivl modsætte sig, der vil derfor blive indsat en kurator som skal danne et overblik over selskabets aktiver og passiver, og i den mellemliggende periode mener jeg faktisk godt man kan lægge pres på sin bank såfremt man har betalt med kreditkort og sige at man ikke har modtaget den aftalte vare og at de derfor skal tilbageføre beløbet.

Og dette vil jeg ikke mene er på kant med de juridiske regler da selskabet ikke er teknisk konkurs endnu... og formentlig heller ikke bliver begæret konkurs i dag.... men først på et senere tidspunkt hvor man har et overblik over selskabets "rester"

Så til dem der har betalt via kreditkort så er det altså med skriftligt overfor jeres bank og kræve beløbet tilbageført fordi handlen ikke er opfyldt.. sørg for dokumentation til jeres bank.. og sørg for kopi af jeres begæring om tilbagebetaling.. for overholder banken ikke reglen om at tilbageføre beløbet er der måske en chance i at kunne gå efter banken.



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Callee
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 14:03

fuck de er da nogle møgsvin!  

 

 

godt jeg aldrig har købt noget af deres lort !



Skrevet af: Frank
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 17:47

Men der er ingen tvivl om, at der er begået noget ulovligt, da firmaet hævede pengene, uden at sende varene - og især hvis de var vel-vidende, at de måske aldrig ville være i stand til at sende varene.

Jeg er selv ejer af en internet butik, og beløbet må ikke hæves, før varen sendes. Så det er jo under en eller anden form bedrageri eller svindel. Måske de skulle politianmeldes ?????

Jeg spekulerer på, at som internet butiks-ejer betales der jo en promille til PBS, som en eller anden form for "pengetank" som netop er beregnet til at hjælpe dem der er blevet svindlet. Er det ikke korrekt ??

Så hvis det de har gjort er svindel, så kan disse måske komme i sving ?? Men det skulle jo heller ikke forbavse nogle, hvis der skruelåget på den pengetank sidder rigtig godt fast.



-------------
Venligst
Frank Jensen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 18:13

 

 Firmaet er netop nu på TV2 finans blevet erklæret konkurs.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mad4Real
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 18:14
Frank .. d eneste jeg kunne læse var da jeg slog det op
var at butikken ikke BØR hæve penege inden varen er sendt.. det ord Bør har jeg det svært med ..
men nu har jeg sendt et brev til advokaten d står hvis man går går ind på deres hjemmeside! så nu er det den lange tunge gang ...


Skrevet af: Frank
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 18:36

Ja, det er typisk slatten dansk lovgivning.

Efter at have kigget lidt i mine papire, tror jeg at promille pengetanken kun gælder udenlandske kort.



-------------
Venligst
Frank Jensen


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 19:49

Kunne da aldrig i livet finde på at forudbetale omkring 10k+ for en skærm

jeg så ikke fik med.....de skulle satme skamme sig...men det virker som om det har været planlagt at de bare skulle skrabe penge ind velvidende at de ville dreje nøglen...det burde forbydes-----

 



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Kunne da aldrig i livet finde på at forudbetale omkring 10k+ for en skærm

jeg så ikke fik med.....de skulle satme skamme sig...men det virker som om det har været planlagt at de bare skulle skrabe penge ind velvidende at de ville dreje nøglen...det burde forbydes-----

 

 

Jeg havde det også lidt dårligt med at jeg forudbetalte min NAD T753v2 hos hifiklubben på Amager.

Da de havde et restsalg af recieverne, men det var NAD der havde dem. Skulle man forudbetale HELE beløbet før de ville modtage bestilling på den...

Lidt dårlig politik, men fik dog min NAD....



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 20:02
Burde forbydes.....det er altså forbudt, man kalder det bedrageri

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: claros
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 20:27

Jeg købte en Alfaview skærm tilbage i december og fik den leveret i starten af januar. Der var leveret forkerte højtalere til den, og dem måtte jeg så vente yderligere en uge på. Det pissede mig noget af, men bestyreren af butikken kom personligt ud og afleverede dem hos mig privat, så alt i alt var forløbet OK.

Rent faktisk er jeg meget godt tilfreds med skærmen og på det tidspunkt var 8K for en 32" jo en aldeles fornuftig pris. Jeg forudbetalte skærmen, hvilket var kravet i forbindelse med et timetilbud de havde den 1. dec sidste år. Ved normal handel var det ikke et krav, at der skulle lægges x kroner up front, man kunne nøjes med et langt mindre depositum på omkring 1000 kr - sådan var det i hvert fald i Kolding.

Jeg er selvsagt lidt ærgelig over, at jeg nu ikke længere har nogen garanti på min ½ år gamle skærm, og jeg kan ikke på nogen måde billige Alfaviews metoder den seneste tid, men indtil alt det her kom frem for lyset har jeg faktisk ikke haft grund til at fortryde mit køb og rent designmæssigt er deres skærme jo i særklasse i forhold til mange af de mere anerkendte mærker (mener jeg i hvert fald)

Har dog stor sympati med alle dem der måtte have penge i klemme og det bliver nok svært, meget svært, at få mønt ud af den rodekasse, men pøj pøj med det juridiske slag.

/C



Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-Juni-2007 kl. 22:24

tilslutter mig hother ! , det er også svineri at man skal betale det fulde beløb i forud bestilling for et tv , og kan risikere at alle pengene er tabt.der burde lovgives på dette område , så vi forbrugere ikke står med håret i postkassen , mens direktøren sidder i sin villa i rungsted og ikke vil udtale sig

Til jer der har købt en alfa view , tegn en elektronik forsikring i jeres forsikrings selskab , så er i dækket ind hvis der sker noget eller den går i stykker



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 08:54

Prøv at checke forsiden på eb.dk i dag.

Det er vist ikke helt tilfældigt at Alfaview krakkede !!



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 09:47

For to år siden kom regningen. Kim Holmgaard Christensen og svogeren blev hver idømt to års fængsel for groft mandatsvig.

Betyder det at han har siddet og (for)drevet Alfaview bag tremmer?



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 09:53

Jeg har læst de mange gode indlæg omkring alfeviews konkurs,,,

Jeg så et indlæg omkring hvis man havde betalt og bestilt over nettet, at så kunne man ikke få banken til at tilbage fører sin indbetaling p.g.a en konkurs.....

Reglen for intenet køb ( fjernsalg loven, som gælder for alle EU lande) Er at firmaet først må hæve beløbet på købers konto , NÅR varen er afsendt fra firmaet. Hvis firmaet alligevel hæver beløbet altså transauktioenen og man ikke modtager sine varer, skal banken sørge for at pengene bliver tilbage ført når kunden har gjort indsigelse overfor sin bank.

Så kommer vi til et punkt der hedder,,og som så måske der kan være tvivl om,,,at hvis man har accepteret at Alfaview har hæves beløbet for net købet ,, ved IKKE at gøre indsigelser,, kan man måske komme i klemme, men en internet køber har altid ca. 1/2 år til at gøre indsigelser,,,

SÅ HVIS NOGEN HAR LAVET INTERNET HANDEL HOS ALFAVIEW, SÅ KAN I FORMENTLIGT KRÆVE PENGENE RETUR, OG 100 % SIKKERT HVIS TRANSAUKTIONEN ER FOREGÅET INDENFOR DE SIDSTE 14 DAGE,,,også selv om der nu er tale om en konkurs,,,,

Jeg håber at begge direktører kan stilles til ansvar for deres dispositioner,,,

HVIS NOGEN KENDER ANDRE FORUMS  SOM HAR DEBAT OM ALFAVIEW KONKURS SER JEG GERNE LINKET.

hilsen fra en der mistede 20,500,00



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Reglen for intenet køb ( fjernsalg loven, som gælder for alle EU lande) Er at firmaet først må hæve beløbet på købers konto , NÅR varen er afsendt fra firmaet. Hvis firmaet alligevel hæver beløbet altså transauktioenen og man ikke modtager sine varer, skal banken sørge for at pengene bliver tilbage ført når kunden har gjort indsigelse overfor sin bank.

Det punkt blev faktisk debateret tidligere i dette emne, hvor man bl.a. fandt frem til denne vejledning:

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/ - http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbag efoersel/

Hvor der står:

Konkurs
Hvis internetbutikken går konkurs, så du ikke får din vare, men pengene trækkes på din konto, kan du dog ikke få tilbageført pengene. I de situationer må du normalt stille krav i konkursboet.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 10:23
Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 10:36

Seneste nyt

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece

 



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,


Ja men ved en konkurs så er det et helt andet apparat der går igang, så du kan tro på det eller lade være, men der er ingenting at gøre udenfor konkursloven. Kunder indgår nu i konkursordenen, jf. konkurslovens kapitel 10 og der er de rigtigt ringe stillet, særligt hvis der ikke er mange penge tilbage i selskabet.


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?

dit link virker ikke,,,,



Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 11:53
jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,


Hvad er det lige du vil finde i fjernsalgsloven? Loven er ikke længere gældende, når der foreligger en konkurs.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,

Ok, men forbrugerstyrelsens jurister har ellers almindeligvis ganske godt styr på den slags. Hvad de skriver på forbrug.dk stiller man normalt ikke spørgsmålstegn ved.

Jeg er ikke jurist, men jeg kan se at almindelige forbrugerlove ikke har nogen virkning når et firma er gået konkurs. Det er ikke muligt at hæve sine penge igen, for firmaet er ikke aktivt mere.

Men når jeg tænker over det, virker det egentlig logisk nok. For hvem skulle egentlig lægge penge ud for de krakkede firma - uden at få dem tilbage igen? Din bank? Staten? EU?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Seneste nyt

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece

 



404 Not Found


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:49

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article310991.ece - http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article310991 .ece

 

 



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Seneste nyt

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece

 



404 Not Found


Ja den er forsvundet, men den handlede om at Alfaviews tekniske direktør tidligere er dømt for svindel.

"

Alfaview-direktør tidligere dømt for svindel

Af JENS NIELSEN, ComON

Offentliggjort 20.06.07 kl. 11:02

Den tekniske direktør hos den krakkede fladskærmsproducent Alfaview har en dom for bedrageri bag sig.

For to år siden blev Kim Holmgaard Christensen idømt to års fængsel for groft mandatsvig. Siden blev han en af bagmændene i AlfaView, skriver Ekstrabladet i dag.

Bedrageridommen kom sig af, at Kim Holmgaard Christensen i sit selskab United Liberty Oil i perioden 1994-1997 havde narret en række mennesker til at investere i værdiløse oliekilder eller oliekilder, som han ikke selv ejede. Blandt andre en række danske kendisser som bokseren Brian Nielsen og skuespilleren Anders Birchow blev snydt til at investere i alt 200 millioner kroner i olie-eventyret.

Da firmaet lukkede uden, at den lovede gevinst blev udbetalt til investorerne, gik bagmandspolitiet ind i sagen. Det københavnske salgskontor blev ransaget og der blev rejst sigtelse mod de to ejere, Kim Christensen og Claus Weywadt, som begge siden blev dømt.

Det har ikke været muligt for ComON at komme i kontakt med Alfaviews administrerende direktør og ejer Ole de Leeneeer og få en kommentar til oplysningerne om den tekniske direktørs kriminelle fortid.

Efter begæring af firmaet selv blev der i går udstedt konkursdekret mod Alfaview."



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?

dit link virker ikke,,,,

Jeg har ikke postet noget link, det var en henvisning til forbrug.dk. Iøvrigt - kunne du ikke godt lære at brug 1 punktum i stedet for 4 kommaer? Normalt retter jeg ikke på folk, men i dit tilfælde er det temmeligt irriterende at se på.



Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 14:31
kan du ikke sende mig det link fra forbrug.dk at internet loven træder ud af kraft ved køb på internettet ved konkurs, da fjernsalgs love jo netop blev lavet for at beskytte købere på internettet.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 14:48

Jeg er snotforvirret og det virker du også til at være. For Lars har postet det link og du har ovenikøbet kommenteret det med "Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,, "

Se side 4 i tråden.



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

kan du ikke sende mig det link fra forbrug.dk at internet loven træder ud af kraft ved køb på internettet ved konkurs, da fjernsalgs love jo netop blev lavet for at beskytte købere på internettet.


Konkurslovens §17, stk. 2
En skyldner (virksomhed eller privatperson) er insolvent når han ikke kan opfylde sine forpligtelser.

Konkurslovens §17, stk. 1.
Er en skyldner insolvent skal hans bo tages under konkursbehandling.

Konkurslovens §29
Ved afsigelsen af konkursdekretet mister skyldneren retten til at overdrage eller opgive sine ejendele, modtage betaling og andre ydelser, modtage opsigelser, reklamationer og lignende erklæringer, stifte forpligtelser eller på anden måde råde over sin formue med virkning for boet.

Efter disse 3 regler, så eksisterer virksomheden ikke mere og der er ingen råderet over virksomhedens formue, negativ eller postitiv, råderetten er overgået til kurator, som efter konkursordenen skal udbetale det der er i virksomheden, hvis der er noget.
Når virksomheden ikke eksisterer længere, så er den ikke underlagt nogen lov. En død person kan heller ikke køre for hurtigt i bil, eller det er i hvert fald noget jeg gerne vil se, hvis det sker.

Og eftersom, igen, at virksomheden ikke eksisterer, så kan der heller ikke købes varer hos den.
Konkurslovens §60
Er en ydelse, for hvilken der skal svares vederlag, kommet boet i hænde efter konkursens begyndelse, og indtræder boet ikke i aftalen, skal boet tilbagelevere ydelsen.

Så eneste måde at få sine penge tilbage på, er hvis de er blevet indbetalt efter konkursdekretet, da der ikke er nogen til at modtage de penge.

Så konkurs burde faktisk ikke være så svært at forstå, hvis du bare sammenligner det med noget der er dødt.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

kan du ikke sende mig det link fra forbrug.dk at internet loven træder ud af kraft ved køb på internettet ved konkurs, da fjernsalgs love jo netop blev lavet for at beskytte købere på internettet.

De love findes.

Men de krav har du overfor firmaet, og når firmaet ikke findes mere, så er den beskyttelse jo også væk.

Når et firma er gået konkurs, så må alle kreditorer stille sig op i en lang kø hos kurator. De penge der måtte være tilbage forledes til kreditorene efter bestemte regler - samt efter hvor mange penge man har tilgode.

Der er sjældent penge nok til små kreditorer. Omvendt er det jo værd at prøve.

Men hjælp fra forbrugerlove kan du skyde en hvid pind efter.

  /Lars

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:07

Hej Alle

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/ - Link til forbrug.dk, hvor der forklares at man ikke kan få penge refunderet hvis et firma er konkurs.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: scout
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:27

Se tidligere afgørelser herom

226/2004, 200/2004, 190/2004, 203/2004

http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendelser/Kendelser.htm?verdictGuid1=%7b433F6778-3BBD-47A0-996B-EDE0FC710905%7d&verdictGuid2=%7bCA861733-AFC1-4418-90A3-20D7A1356EFA%7d#L - http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendels er/Kendelser.htm?verdictGuid1=%7b433F6778-3BBD-47A0-996B-EDE 0FC710905%7d&verdictGuid2=%7bCA861733-AFC1-4418-90A3-20D 7A1356EFA%7d#L



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af scout scout skrev:

Se tidligere afgørelser herom

226/2004, 200/2004, 190/2004, 202/2004

http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendelser/Kendelser.htm?verdictGuid1=%7b433F6778-3BBD-47A0-996B-EDE0FC710905%7d&verdictGuid2=%7bCA861733-AFC1-4418-90A3-20D7A1356EFA%7d#L - http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendels er/Kendelser.htm?verdictGuid1=%7b433F6778-3BBD-47A0-996B-EDE 0FC710905%7d&verdictGuid2=%7bCA861733-AFC1-4418-90A3-20D 7A1356EFA%7d#L



Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det, men jeg fandt dog én enkelt sag hvor der var konkurs i og den er afgjort helt korrekt efter konkurslovens bestemmelser.

http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendelser/l/lovombetalingskortvissebetalingsmidler/fjernsalgstransaktioner/2004203.htm - " - - Kortholder må derfor rette henvendelse direkte til [aftenskolens] bo, …”."


Glemte lige noget. De sager du henviser til er alle om festivalsbilletter, jeg er sikkert blevet blind  men jeg kunne ikke finde 202


Skrevet af: scout
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Glemte lige noget. De sager du henviser til er alle om festivalsbilletter, jeg er sikkert blevet blind  men jeg kunne ikke finde 202

Sorry, der skulle have stået 203



Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 15:57

det var da en masse at skulle læse,,jeg fandt KUN 1 hvor der var faldet dom,,, om konkurs og betaling på internettet,,,

Men det er en dom for internet betaling for ydelse,,og ikke en varer,, ydelser købt på nettet kan ikke fortrydes , det ved jeg godt,, det samme gælder for transport,,,( fly m.m.)

Det jeg prøver at påpeje er at hvis alfaview har modtaget ordre på nettet og fuldført ( hævet )  pengene fra kundens konto, så er jeg sikker på at konkurs bodet må udrede disse penge til alle der har fået stjålet disse penge, da en internet butik IKKE må hæve et  beløb, førend varen er afsendt.



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af scout scout skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Glemte lige noget. De sager du henviser til er alle om festivalsbilletter, jeg er sikkert blevet blind  men jeg kunne ikke finde 202

Sorry, der skulle have stået 203



Hehe du må også undskylde, efter at have læst det igen, så tror jeg at jeg kom til at læse det forkert. Jeg så Lars' indlæg og troede dit var en eller anden form for modsvar.


Skrevet af: claus64
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det jeg prøver at påpeje er at hvis alfaview har modtaget ordre på nettet og fuldført ( hævet )  pengene fra kundens konto, så er jeg sikker på at konkurs bodet må udrede disse penge til alle der har fået stjålet disse penge, da en internet butik IKKE må hæve et  beløb, førend varen er afsendt.

Tvivler stærkt på at "boet må udrede disse penge til alle der har fået stjålet diss penge". Jeg tror nærmere at det kan blive en politi-anmeldelse fra en eller anden der ikke mener de har overholdt reglerne. Men fordi at et firma har lavet noget ulovligt og derefter går på røven, så er der vidst ingen regel der siger at dem der er blevet taget ved næsen SKAL have ALLE deres penge af boet. Så vidt jeg er orienteret :)

 

VH Claus



Skrevet af: hekke
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det jeg prøver at påpeje er at hvis alfaview har modtaget ordre på nettet og fuldført ( hævet )  pengene fra kundens konto, så er jeg sikker på at konkurs bodet må udrede disse penge til alle der har fået stjålet disse penge, da en internet butik IKKE må hæve et  beløb, førend varen er afsendt.


Hej jørgenkock
Der står desværre ikke, at de ikke må hæve pengene før varen er sendt, men at de ikke bør


Skrevet af: Frank
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 16:19

Jørgen - efter også at have læst en del, så er der ikke så meget tvivl om, at Lars har ret.

Der er et helt separat sæt regler, når først firmaet er konkurs.

Og jeg (som ejer af en internetbutik) troede også, at det var forbudt at hæve pengene før varene afsendes. Men uanset hvor jeg læser, kan jeg i lighed med andre her på forummet, kun finde, at sælgeren ikke BØR hæve pengene, før varen afsendes.

Og netop her, er der f...... stor forskel på BØR og alt muligt andet.

Så det er bag i køen af kreditorer - desværre.



-------------
Venligst
Frank Jensen


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

det var da en masse at skulle læse,,jeg fandt KUN 1 hvor der var faldet dom,,, om konkurs og betaling på internettet,,,

Men det er en dom for internet betaling for ydelse,,og ikke en varer,, ydelser købt på nettet kan ikke fortrydes , det ved jeg godt,, det samme gælder for transport,,,( fly m.m.)

Det jeg prøver at påpeje er at hvis alfaview har modtaget ordre på nettet og fuldført ( hævet )  pengene fra kundens konto, så er jeg sikker på at konkurs bodet må udrede disse penge til alle der har fået stjålet disse penge, da en internet butik IKKE må hæve et  beløb, førend varen er afsendt.



Jf. købeloven har du ret til ydelse mod ydelse uanset om der er tale om en håndgribelig eller uhåndgribelig vare, så det er ligegyldigt om det er festivalsbilletter, rengøringshjælp eller fladskærmstv.
Når først en konkursbegæring er indsendt, så træder konkursloven i kraft og ingen anden lov er derefter gældende, for virksomheden eksisterer ikke mere.

Så det var sidste gang jeg skrev det, så hvis du mener at du har et krav mod boet, så skal du gøre dit krav gældende til kurator.

Ovenstående er lovens ord, hvis du vil prøve dig af anden vej syntes jeg du skal gøre det, men det kræver enten en lovændring eller en særlov hvis du skal kunne gøre krav gældende udenfor konkursloven på nuværende tidspunkt.

Jeg ved godt det lyder uretfærdigt og ikke er det du og andre Alfaview kunder vil høre, men det er sådan det er.

Det skal dog siges at jeg naturligvis føler med jer, det er rigtigt surt at stå med måske 15.000,- kr. ude hos en skiderik og udsigten til at de penge er væk er rigtig stor, men loven er loven og når den rammer som i dette tilfælde, så rammer den hårdt.
I, der har købt et tv og ikke har fået det leveret, er på nuværende tidspunkt kreditorer hos Alfaviews "døds"bo og i har ret til at indgive et massekrav og hvis der er penge tilbage i boet til at dække dette krav, så vil udbetalingen ske forholdsmæssigt indbetalingen, hvilket vil sige at er der er kreditorudestående på 1 mio kr. og 100.000,- til at dække dette krav, så vil du/i få 10% af det indbetalte tilbage.

Så uanset om Alfaview, da det eksisterede, ikke har overholdt loven, så kan du ikke rejse en sag mod selskabet, da det ikke længere eksisterer.

Og som en anden skrev, gider du ikke godt spare på de kommaer, min skærm bliver slidt af al den stilstand.


Skrevet af: Monolithos
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 19:04
Off-Topic! Chefens ur til http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50070032 - salg  


Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Monolithos Monolithos skrev:

Off-Topic! Chefens ur til http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50070032 - salg  


HAHAHAHA hvor er det fesent... Nu skal der bare skrabes penge sammen!


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 19:14

Jeg tror vi taler forbi hinanden,,,

Jeg har allerede sendt mit krav til boet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,20,500,00

Hvis nogen,,via hjemme siden hos Alfaview,,,,,,, har købt og fået hævet beløbet fra sin konto ,,,uden varen er sendt,,,skal beløbet tilbage føres,,, også selv om internet butikken er gået konkurs,,,, det er jeg helt sikker på.

jeg har også selv internet butik hvor kunder kan købe og MÅ IKKE tage kundernes penge førend vi har være på posthuset med varen og kvitering derpå,,,,,,så kan vi tage pengene fra kundens konto, og IKKE før, det skriver vi under på overfor pbs.

Hvis jeg da jeg handlede med alfaview, var taget tilbage til mit kontor og afgivet ordren på internet, havde jeg ikke mistet 20,500,00 da jeg så ville have reageret på hævningen og varen ikke var kommet. Men var jo ved en  nabo butik og kunne så lige så godt ordne det hele der, når jeg nu alligevel var i butikken,  desvære,,

SÅ ALLE DER HAR KØBT VIA INTETNET STÅR RET GODT, SÅFREMT ALFAVIEW HAR HÆVET PENGENE PÅ DERES BESTILLING. SÅFREMT HÆVNINGEN IKKE ER FORETAGET FOR FLERE MÅNEDER SIDER,,OG VÆRET PASSIVE,, MEN SÅ KOMMER DET MÅSKE DEM TILGODE AT DE VAR UVIDENDE OM FJERNSALGS LOVEN.

de 20,500 har jeg vinket farvel til,,,,,,,,,,,,,,, men skal nok få fat i de bagmænd ( direktørerne)

 



Skrevet af: Kim.H
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Hvis nogen,,via hjemme siden hos Alfaview,,,,,,, har købt og fået hævet beløbet fra sin konto ,,,uden varen er sendt,,,skal beløbet tilbage føres,,, også selv om internet butikken er gået konkurs,,,, det er jeg helt sikker på.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Når selskabet er konkurs, kan der ikke hæves på det konkursramte selskabs konto. Hvor skulle pengene i øvrigt også komme fra i det tilfælde?



Skrevet af: Frank
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 19:55

Nej, det er ikke korrekt.

Se skrivelsen om fjernsalg her, se side 28 øverst til højre.

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_om_internet_og_postordre.pdf - http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_ om_internet_og_postordre.pdf

Og hvad agter du at gøre, hvis du får fat i direktørene ?? Ud over at de kan politianmelde dig for chikane eller hvad du nu kunne finde på, så får du intet ud af det.



-------------
Venligst
Frank Jensen


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 21:33

 

Konkurs

Hvis Internetbutikken går konkurs, så du ikke får din vare, men pengene trækkes på din konto, kan du dog ikke få tilbageført pengene. I de situationer må du normalt stille krav i konkursboet.

ups,,,,,,,,, det er jo direkte en fejl i loven om fjern salg,,,at forbrugeren kan stilles i den situation,,,,,,,, NU er det så heldigt at jeg også er politiker,,,, så den fejl, bør jo rettes for at få tillid til internet handel, det kan jo ikke være rigtig at en forbruger handler tirsdage formiddag hos alfaview el. andet firma som så senere på dagen går konkurs, og kunden har tabt sine penge, det har 100 % ikke være tilsigtet med denne eu lov.

fejrn salg loven blev lavet for 100 % at sikre internet handel for forbrugerne,,,, nu vil jeg hurtigst muligt kontakt justitministeriet samt mit parti DF om denne fejl i loven og så er jeg så heldig,,jeg bor i Dragør ,,hvor Lene Espersen også bor,,men kan sige med helt sikkerhed, det har ikke være lovens hensigt. at forbrugere kan blive snydt med handel på internettet, MEN DET KAN OGSÅ VÆRE EN FORFEJLET FORTOLKNING AF LOVEN, da min bank sagde tirsdag morgen, hvis transauktionen havde været over internettet, altså nethandel, havde vi reddet dine penge, så meget er uvist endnu , jeg får tid de næste dage til at kontakte folketinget om et evtl. problem men denne lovgivning.



Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 21:38

jeg glemte lige at svar på hvad jeg ville gøre ved bestyrelsen og direktørene,,, lolllllllllllllllllllllll jeg har anmodet p.t. om at kurator sætter bagmands politiet på opgaven, og hvis de ikke gør det så henvender jeg mig til folketinget , så de kan tage affærer,,,  JEG GØR KUN DETTE FOR ALLE ALMINDELIGE KØBERER, VI ER SÅ HELDIGE AT VI KAN TRÆKKE TABET FRA I VORES REGNSKAB, SÅ SKATTE FAR BETALER CA. 30 % SOM ER SELSKABS SKATTEN. men jeg tænker på alle familierne og de unge mennesker , der bare taber pengene ud i den blå luft.

Og nej de direktører skal IKKE bo i luksus boliger, når de har franarret så mange penge fra folk.

( HVAD JEG SELV VILLE GØRE,,,,,,,,,,,,, TJAEEEEEEEEEEEEEE)



Skrevet af: hwhdk
Skrevet den: 20-Juni-2007 kl. 22:02

jeg glemte lige at svar på hvad jeg ville gøre ved bestyrelsen og direktørene,,, lolllllllllllllllllllllll jeg har anmodet p.t. om at kurator sætter bagmands politiet på opgaven, og hvis de ikke gør det så henvender jeg mig til folketinget , så de kan tage affærer,,,  JEG GØR KUN DETTE FOR ALLE ALMINDELIGE KØBERER, VI ER SÅ HELDIGE AT VI KAN TRÆKKE TABET FRA I VORES REGNSKAB, SÅ SKATTE FAR BETALER CA. 30 % SOM ER SELSKABS SKATTEN. men jeg tænker på alle familierne og de unge mennesker , der bare taber pengene ud i den blå luft.

Og nej de direktører skal IKKE bo i luksus boliger, når de har franarret så mange penge fra folk.

 

Kuratorer har efter lovgivningen ved mistanke om ulovligheder en selvstændig pligt til at afgive en endberetning til politiet. dog næppe bagmandspolitiet.

Folketinget skal ikke give sig af med at politianmelde borgere eller selskaber. En sammenblanding af den lovgivende og udøvende magt-



Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 00:00
Hvordan sætter man et 'jørgenkoch'-filter på en gruppe?


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af Frank Frank skrev:

Og jeg (som ejer af en internetbutik) troede også, at det var forbudt at hæve pengene før varene afsendes. Men uanset hvor jeg læser, kan jeg i lighed med andre her på forummet, kun finde, at sælgeren ikke BØR hæve pengene, før varen afsendes.

Så læser du åbenbart ikke de aftaler du indgår .

Fra http://www.pbs-international.dk/15FCA328-D59C-4936-B83D-E9364AE783D2.W5Doc - PBS's FAQ pkt. 5 kan du se, at i hvert fald hvis du indgår en aftale med PBS, så indvilliger du i at overholde følgende:

5. Hvornår må en forretning baseret på internettet eller post- og telefonordre trække beløbet fra mit kort?
Det må den først, når varen afsendes, for så betragtes varen som leveret. Hvis der ikke er nogen leveringstid – for eksempel ved køb af musikfiler eller software, der downloades direkte fra en netbutik – må butikken trække pengene med det samme.


Og så vidt jeg ved kan du ikke hæve på Dankort uden en aftale med PBS .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Frank
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 07:44

Jo, jeg har skam læst det - en gang for mange år siden.

og min overbevisning - som jeg også har skrevet tidligere - var også at det skulle være sådan. Og det er også sådan jeg har praksiseret handlerne i alle disse år.

Men i tidligere indlæg er der flere henvisninger til, at der står BØR andre steder, og der er vist endda links.

Da jeg så begyndte at kigge mig omkring, fandt jeg også flere steder, hvor der står BØR - og ikke ét sted hvor der stod IKKE MÅ.

Og ellers er jeg helt enig med Jørgen - det er svineri når de samme personer igen, igen og igen kan køre et firma i grus, med tab til følge for reelle firmaer og/eller personer. Og får de endelig en sanktion, så er familien stor, og de starter bare i en stråmands navn.

Men det findes jo - endda i stort tal. Når jeg bliver kontaktet af et nyt firma, bruger jeg tit http://www.unfairpris.dk - www.unfairpris.dk , og det er jo forbavsende hvor mange tvivlsomme firmaer der har samme bagmænd.



-------------
Venligst
Frank Jensen


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Frank Frank skrev:

Men i tidligere indlæg er der flere henvisninger til, at der står BØR andre steder, og der er vist endda links. Da jeg så begyndte at kigge mig omkring, fandt jeg også flere steder, hvor der står BØR - og ikke ét sted hvor der stod IKKE MÅ.


Det er fordi der ikke står "MÅ IKKE" i selve lovteksten, men derimod i den private aftale man som kreditkortsbetalingsmodtager indgår med PBS. Det er altså ikke et lovbrud i sig selv at trække pengene før, men det er et aftalebrud med PBS (og dermed - indirekte - et lovbrud), hvis man hæver pengene før varen er afsendt.

Så, summa summarum: En internetbutik, der hæver på dit (Visa-)Dankort før varen afsendes, overtræder sin aftale med PBS og risikerer dermed at få aftalen inddraget eller - i værste fald - at blive meldt til politiet for kontraktbrud.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: stigc
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 10:20

men hvad hjælper det når butikken er konkurs, så skulle man reagere inden butikken lukkede...



-------------
Stig

Blot min ringe mening !


Skrevet af: JesperK
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

 

Konkurs

Hvis Internetbutikken går konkurs, så du ikke får din vare, men pengene trækkes på din konto, kan du dog ikke få tilbageført pengene. I de situationer må du normalt stille krav i konkursboet.

ups,,,,,,,,, det er jo direkte en fejl i loven om fjern salg,,,at forbrugeren kan stilles i den situation,,,,,,,, NU er det så heldigt at jeg også er politiker,,,, så den fejl, bør jo rettes for at få tillid til internet handel, det kan jo ikke være rigtig at en forbruger handler tirsdage formiddag hos alfaview el. andet firma som så senere på dagen går konkurs, og kunden har tabt sine penge, det har 100 % ikke være tilsigtet med denne eu lov.

fejrn salg loven blev lavet for 100 % at sikre internet handel for forbrugerne,,,, nu vil jeg hurtigst muligt kontakt justitministeriet samt mit parti DF om denne fejl i loven og så er jeg så heldig,,jeg bor i Dragør ,,hvor Lene Espersen også bor,,men kan sige med helt sikkerhed, det har ikke være lovens hensigt. at forbrugere kan blive snydt med handel på internettet, MEN DET KAN OGSÅ VÆRE EN FORFEJLET FORTOLKNING AF LOVEN, da min bank sagde tirsdag morgen, hvis transauktionen havde været over internettet, altså nethandel, havde vi reddet dine penge, så meget er uvist endnu , jeg får tid de næste dage til at kontakte folketinget om et evtl. problem men denne lovgivning.

 

? Du ta'r pis på os ik?



-------------
/Jesper


Skrevet af: dstruct
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 12:39
Fik af vide af min far hvem der stod bag firmaet, siden dengang har jeg frarådet alle jeg kunne at røre det firma. Kim Holmegaard Christensen er et svin uden lige og uden nogen sans for moral!

-------------
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E


Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 12:58

det var da en ubehagelig reaktion at læse,,,



Skrevet af: jørgenkoch
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 13:00
det var da rart at en mere kunne bekræfte hvad jeg skrive om hvornår en internet butik må hæve et beløb fra en kundes konto,,,,ikke før vare er afsendt,,,


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Juni-2007 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

det var da rart at en mere kunne bekræfte hvad jeg skrive om hvornår en internet butik må hæve et beløb fra en kundes konto,,,,ikke før vare er afsendt,,,

Ja, men det er ikke loven man bryder, men derimod forretningsbetingelserne hos PBS.

Jeg tror ikke PBS har andre muligheder for sanktioner, end at opsige aftalen, og det er jo ligesom lidt ligegyldigt når firmaet er konkurs.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue