Print side | Luk vindue

Nokia 6110 Navigator

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25271
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 10:23

Emne: Nokia 6110 Navigator
Skrevet af: steen5
Emne: Nokia 6110 Navigator
Skrevet den: 26-Juni-2007 kl. 22:59

Er der nogen der har den? og hvordan fungere den i en bil?

Synes det smart man altid har sin navigation på sig.

Nogen der ved hvor den kan købes billigst med et fornuftigt abo?

Steen

Svar:
Skrevet af: Skovtrold
Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 09:39

Har ikke en 6110, men har en E65 med samme program og en ekstern Bluetooth GPS modtager.

Jeg mener ikke selv at den er egnet til bilnavigation. Dertil er den for lille og for langsom. Men til gåture og cykelture egner den sig glimrende.

Hvis du benytter Nokias Maploader, kan du lægge de kort ind du skal bruge, så du slipper for at telefonen hele tiden går på nettet for at opdatere kortet.

Du skal lige huske på at du har et fuldt funktionelt kort der samarbejder med GPS'en og du kan også få beregnet ruter. Men du skal betale ekstra hvis du vil benytte den som navigator, d.v.s. at den løbende fortæller hvor langt du er nået og hvornår du skal dreje.

Jeg kender ikke noget til priserne.

-------------
JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70

Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 11:36

Hej Skovtrold,

hvor har du fået maps til E65? jeg kan kun finde den til N serien, og den version virker ikke på min E65

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 11:43

Jeg har en N73 med TomTom og det fungerer super godt, ja egentlig også til bilnavigation.. En rigtig god løsning hvis man gerne vil have en cool mobil, og så også navigation...

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 11:45
Skal lige tilføjes at det er en ekstra lille gps man har med sig, men den fylder meget lidt...

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 12:17

D.Jensen: Jeg bruger den til N73, og den kører uden problemer på min mobil.

Med hensyn til Tomtom og de andre navigationssystemer til Symbian, så koster de en del i indkøb. Maps er gratis. Desuden mener jeg at kunne huske at den GPS modtager der er indbygget i 6110 og N95 kun er kompatibel med Maps indtil videre. Det er muligt at andre navigationssystemer efterhånden er kommet med løsninger til de 2 mobiler, men jeg ved det ikke.

-------------

Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 12:40
Skovtrold: Tak, den virker ;o)

Skrevet den: 27-Juni-2007 kl. 19:24

Skovtrold er der ikke noget du har misforstået..

Nokia 6110 Navigator er den eneste Nokia der anvender route 66 navigation og den har kortet på sit hukommelseskort, så der er ikke noget med at hente kort mm. det er det jeg synes er godt ved netop den.

Skrevet den: 28-Juni-2007 kl. 07:28

Steen5:

Jo, du har fuldstændig ret. Jeg har fået mixet 6110 og N95 sammen. Det beklager jeg meget.

Det jeg skrev ovenfor gælder så kun for N95.

-------------

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 10-August-2007 kl. 23:15
Jeg har en 6110 Nav der er købt hos Telmore "med håndjern" til 199/måned i 6 mdr. og godt 1700 kr for telefonen.

Jeg kan kun sige "køb"!

Fremragende navigation og underholdning på farten med video i 320 x 240 (købte et 4 Gb miniSD ved siden af)

Desværre får man kun nordiske kort med og resten skal købes seperat til ca 50 € pr.land. Dyrt som faen men jeg regner ikke med at køre til udlandet ret meget...

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 21:21

Jeg købte mig også en. kunne ikke lade være. skønt altid at have navigationen på sig.

Den fungerer helt perfekt til formålet.

Købte min i Elgiganten til1500 kr+ tele2 abo. 200 kr/md.

Skrev ellers til telmore om de fik den på "programmet" med de skrev tilbage at de ikke havde tænkt sig at få den...

Skrevet af: Lohse
Skrevet den: 12-September-2007 kl. 23:41
Er også godt tilfreds med min 6110.

-------------
Pain is temporarily

Print side | Luk vindue