Print side | Luk vindue

Blu-Ray reklame spot i danske biografer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25387
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:26

Emne: Blu-Ray reklame spot i danske biografer
Skrevet af: Zavior
Emne: Blu-Ray reklame spot i danske biografer
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 10:41
Var igår inde at se Die Hard 4.0 som jeg godt kan anbefale jer at se. Men før filmen var der en lang og meget flot reklame spot for Blu-Ray. Nogen der ved om man kan downloade den i high def et sted? Har kikket efter den men kan ikke finde noget.

Men man må da sige at SONY "gør" noget for at promovere Blu-Ray. Jeg har i hvert tilfælde ikke set et ligendene reklame fremstød fra HD-DVD's side!

Svar:
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 11:01
Beskriv lige spottet lidt ... Jeg tror det er det der i starten af mange Blu-ray film

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 16:06
Var det den her??

http://www.blu-ray.sony-europe.com/player/player.php?lang=en

Den er ihvertfald rigtig flot. Og speciel

Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 19:45
Jeps Sploink det er netop dette spot jeg ledte efter. Syntes det er meget flot levet og specielt. Kunne bare godt tænke mig en high def udgave.

Når SONY så begynder sådan en kampagne for Blu-Ray og samtidig også har PS3 på markedet og derudover butikernes hjælp så ser det da ikke for godt ud for HD-DVD.

Nu må i forstår mig ret, men jeg var faktisk rundt og kikke i de forskillige butikker og de enste som havde HD-DVD titler på hylderne var EL-Giganten og Stereo Studiet. Hvor de så kun havde valget mellem to forskellige titler. Til sammenligning var der 5-10 titler på Blu-Ray. Hehe men igen kan det jo skyldes at HD-DVD er mere populært

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 20:43
Sony har altså en god marketings afdeling i forhold til det visuelle. Fed reklame, og jeg kan forstille mig at med 423423 biograf højtalere at det lød fedt :)

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Zavior Zavior skrev:

N�r SONY s� begynder s�dan en kampagne for Blu-Ray og samtidig ogs� har PS3 p� markedet og derudover butikernes hj�lp s� ser det da ikke for godt ud for HD-DVD.

Nu m� i forst�r mig ret, men jeg var faktisk rundt og kikke i de forskillige butikker og de enste som havde HD-DVD titler p� hylderne var EL-Giganten og Stereo Studiet. Hvor de s� kun havde valget mellem to forskellige titler. Til sammenligning var der 5-10 titler p� Blu-Ray. Hehe men igen kan det jo skyldes at HD-DVD er mere popul�rt

Fanboy (det kommer fra en der har både hd-dvd og snart blu-ray). For det første er det kun tåber der køber film i dk for det andet kan hd-dvd i flere tilfælde tilbyde noget blu-ray ikke kan: http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Exclusive_HD_Content/Disc_Announcements/Warner_to_Debut_First_Blue_Screen_Picture-in-Picture_Commentary_with_300_HD_DVD_/722 - 300 og Blood Diamond Det er ok med mig at råbe ad Warner for jeg synes ikke det er særligt pænt gjort men måske de er trætte af at vente på at blu-ray skal få spec's på plads.

Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 22:33
LOL... Hvad fan boy snak er der i hans kommentar?? 

Han fortæller hvad han har observeret i butikkerne, og så er han bare stemplet?

Jeg vil da også mene at de har god marketing med sådan en reklame kampagne, som for blu-ray til at stå endnu bedre.
Er da også begyndt at hælde mere til blu-ray selv, så er jeg måske også hardcore fan boy?

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 22:46
Tja - jeg ved snart ikke, lige pt udkommer der rigtigt mange HD DVD´er. HD tror jeg ikke forsvinder - og jeg håber det ikke. Det er et format der tog sine kunder alvorligt fra starten  - formatet i sin helhed var stort på plads fra day 1

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Zavior Zavior skrev:

N�r SONY s� begynder s�dan en kampagne for Blu-Ray og samtidig ogs� har PS3 p� markedet og derudover butikernes hj�lp s� ser det da ikke for godt ud for HD-DVD.

Nu m� i forst�r mig ret, men jeg var faktisk rundt og kikke i de forskillige butikker og de enste som havde HD-DVD titler p� hylderne var EL-Giganten og Stereo Studiet. Hvor de s� kun havde valget mellem to forskellige titler. Til sammenligning var der 5-10 titler p� Blu-Ray. Hehe men igen kan det jo skyldes at HD-DVD er mere popul�rt

Fanboy (det kommer fra en der har både hd-dvd og snart blu-ray). For det første er det kun tåber der køber film i dk for det andet kan hd-dvd i flere tilfælde tilbyde noget blu-ray ikke kan: http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Exclusive_HD_Content/Disc_Announcements/Warner_to_Debut_First_Blue_Screen_Picture-in-Picture_Commentary_with_300_HD_DVD_/722 - 300 og Blood Diamond Det er ok med mig at råbe ad Warner for jeg synes ikke det er særligt pænt gjort men måske de er trætte af at vente på at blu-ray skal få spec's på plads.

Ikke at det er nogen garanti, men både "300" og "blood diamond" kan da forudbestilles på blu ray på moviezoo og så har jeg svært ved at se hvorfor jeg er en tåbe fordi jeg køber film i danmark.

Hvis vi snakker "ekslusiv" titler er det da vist blu ray der har fat i den lange ende

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Juni-2007 kl. 23:56

I en reklame siges der, " Det er dumt at betale for meget", og det gør man da når der købes film i DK, derudover er udbuddet af HD film da heller ikke det største herhjemme, så det giver da god mening og økonomi at købe andet sted.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-Juli-2007 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

I en reklame siges der, " Det er dumt at betale for meget", og det gør man da når der købes film i DK, derudover er udbuddet af HD film da heller ikke det største herhjemme, så det giver da god mening og økonomi at købe andet sted.

Men ligefrem at bruge ordet tåbe, iøvrigt er man da sikker på filmen kan afspilles og har danske undertekster

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juli-2007 kl. 00:10

Der skulle ikke være de store problemer med at afspille dem, og slet ikke hvis de købes i Europa. Mangel på undertekster, den slags begrænsninger er der mange, inklusiv mig selv der ikke har, så det er uden betydning, en ganske stor del af min nuværende samling er R1, da det ofte går for lang tid inden at de udkommer i Europa, hvis de da gør det.  

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-Juli-2007 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der skulle ikke være de store problemer med at afspille dem, og slet ikke hvis de købes i Europa. Mangel på undertekster, den slags begrænsninger er der mange, inklusiv mig selv der ikke har, så det er uden betydning, en ganske stor del af min nuværende samling er R1, da det ofte går for lang tid inden at de udkommer i Europa, hvis de da gør det.  

Det må da nærmere være en begrænsning hvis underteksterne ikke er der, det er da klart at det er dyrere med dem, der er vel ingen der gider skrive dem gratis.

Skrevet den: 01-Juli-2007 kl. 00:20
Om det er HD-DVD eller Blu-Ray der vinder er lidt ligemeget for mig. Jeg vil bare gerne opleve HD i en fart. Jeg ved så bare ikke hvilken vogn der køre hurtigst

Klart jeg har en PS3 som jeg købte til spil efter som jeg betragter den hovedsaligt som en spille maskine. Har investere i et par Blu-Ray film for at få en forsmag på HD.

Så hvis "tåberne" hverken køber HD-DVD eller Blu-Ray i Danmark så tror jeg godt vi kan vinke farvel til begge formater i DK. Hvis man ikke vinder i detailhandlen kan formaterne ikke skube DVDen ned fra hylderne som jeg trode var meningen. Men det kan da godt ske at HD bare er et nicheprodukt til HIFI folket

Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 02-Juli-2007 kl. 13:20
Hvad er det værste, der kan ske (bedste for nogen) ofr HD-DVD?

At Universal bliver formatneutral. Det vil sandsynligvis betyde, at man fortsætter med at udgive HD-DVD'ere i en rum tid endnu, med mindre de studier, som leverer i formatet, vil stemples

Jeg vil tro, man vil udgive mindst et år mere, men der vil ikke blive lagt de store ressourcer i andet end filmen.

Skrevet den: 02-Juli-2007 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Ikke at det er nogen garanti, men både "300" og "blood diamond" kan da forudbestilles på blu ray på moviezoo og så har jeg svært ved at se hvorfor jeg er en tåbe fordi jeg køber film i danmark.

Hvis vi snakker "ekslusiv" titler er det da vist blu ray der har fat i den lange ende

Prøv at læse det link jeg postede så vil du se at de to film får flere og mere interessante features på hd-dvd versionen end på br-versionen. Hvis man ikke går op i den slags (det gør jeg) men kun filmen så er formatet underordnet.

"Tåbe" er nok lige overdrevet men hvad skal du give for de to film? Jeg køber Blood Diamond på hd-dvd hos Axel til - hold nu fast - 134 kr. Den kaster på br 250 kr. hos moviezoo. 300 koster - pudsigt nok 300 kr. hos moviezoo. Der har jeg ikke en Axel-pris endnu men det bliver ikke over 200 kr.

Kan du se pointen

Eller sagt på en anden måde: jeg har ondt af folk der er afhængige af danske undertekster for I bliver godt nok f*****.

Skrevet den: 02-Juli-2007 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Swearengen Swearengen skrev:

Hvad er det værste, der kan ske (bedste for nogen) ofr HD-DVD?

At Universal bliver formatneutral. Det vil sandsynligvis betyde, at man fortsætter med at udgive HD-DVD'ere i en rum tid endnu, med mindre de studier, som leverer i formatet, vil stemples

Jeg vil tro, man vil udgive mindst et år mere, men der vil ikke blive lagt de store ressourcer i andet end filmen.

Atter bliver jeg nødt til at henvise til at 300 og Blood Diamond får en betydeligt bedre hd-dvd udgave end blu-ray - hvordan forklarer du det?

Skrevet den: 02-Juli-2007 kl. 16:29

Atter bliver jeg nødt til at henvise til at 300 og Blood Diamond får en betydeligt bedre hd-dvd udgave end blu-ray - hvordan forklarer du det?

At formatkrigen ikke er ovre, endnu!

Når og hvis Universal går formatneutral, er det point of no return. Der vil ikke komme nye brugere til HD-DVD og dermed vil det begrænsede antal brugere betyde, at det er dårlig business at satse på at lave vilde HD-DVD udgaver. Kræfterne vil blive brugt på Blu-Ray.

Skrevet den: 02-Juli-2007 kl. 20:17

[

Forskellen er kun ekstra materiale. Om det gør det til en bedre film, er jo individuelt

Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 17:05
Jeg syntes det er sjovt at Sony's markedsføring stadig diskuteres.
Sony markedsfører sig så massivt, fordi det er sidste chance for at sætte sig på et format. De missede med Betamax og SACD, så nu er det alvor og de har rigtigt mange penge ude og svømme i Blu-ray, at det skal blive en succes.

Grunden til, at jeg tror de får det svært, er fordi markedet er så lille for HD film som det er og det bliver ikke markant større sålænge en film, hvadenten det er HD-DVD eller Blu-ray, koster 250,- til 300,- kr. for det er langt over hvad den almindelige forbruger vil betale når en DVD koster 100,- kr. - 150,- kr.

Så er der dem der siger, at det koster HD-discs ikke i USA. Nej det er rigtigt, men det Amerikanske marked er uinteressant for 95% af befolkningen, da der ingen danske undertekster er på, så uanset hvad så skal prisen på Europæiske titler væsentligt ned, hvis et af de 2 formater overhovedet skal have en chance, ellers kan de markedsføre sig massivt herfra og til dommedag, det vil ingen virkning have.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Grunden til, at jeg tror de får det svært, er fordi markedet er så lille for HD film som det er og det bliver ikke markant større sålænge en film, hvadenten det er HD-DVD eller Blu-ray, koster 250,- til 300,- kr. for det er langt over hvad den almindelige forbruger vil betale når en DVD koster 100,- kr. - 150,- kr.

Det er jo kun nedsatte DVD'er der ikke koster vejledende udsalgspris, som stadig er 200,- for de fleste udgivelsers vedkommende. Enkelte steder kan man spare en tyver, men nye film koster bestemt ikke mellem 100 og 150 kroner.

Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er jo kun nedsatte DVD'er der ikke koster vejledende udsalgspris, som stadig er 200,- for de fleste udgivelsers vedkommende. Enkelte steder kan man spare en tyver, men nye film koster bestemt ikke mellem 100 og 150 kroner.

Det er rigtigt at vejledende udsalgspris er 200,- kr. men det er jo ligegyldigt om vi snakker spritnye eller 1 måned gamle film, det ændrer ikke på, at HD Discs er dobbelt så dyre som en standard DVD og dermed uinteressante for langt de fleste forbrugere.
Jeg kunne tage et simpelt gennemsnit af hele DVD kataloget og sammenligne det med hele HD kataloget, så tror jeg at prisen for HD Discs er langt over dobbelt så dyre.

Skrevet af: barfodcph
Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 19:34

Det er rigtigt at vejledende udsalgspris er 200,- kr. men det er jo ligegyldigt om vi snakker spritnye eller 1 måned gamle film, det ændrer ikke på, at HD Discs er dobbelt så dyre som en standard DVD og dermed uinteressante for langt de fleste forbrugere.
Jeg kunne tage et simpelt gennemsnit af hele DVD kataloget og sammenligne det med hele HD kataloget, så tror jeg at prisen for HD Discs er langt over dobbelt så dyre.
[/QUOTE]

Det er jo ældre film (min. 4 måneder) der kommer på tilbud, ikke helt nye udgivelser. Om ikke så længe kommer der vel også noget der hedder "Nice Price" eller lignende inden for Blu-Ray/HD-DVD....mon ikke?

Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af barfodcph barfodcph skrev:

Det er jo ældre film (min. 4 måneder) der kommer på tilbud, ikke helt nye udgivelser. Om ikke så længe kommer der vel også noget der hedder "Nice Price" eller lignende inden for Blu-Ray/HD-DVD....mon ikke?

[/QUOTE]

Nice price er alligevel ikke nok til at få gang i forbrugerne og iøvrigt vist også et uddødt begreb, hvor Nice Price var en halvering af listeprisen og listeprisen er blevet lidt udvandet af Internetbutikkerne.
Det er lige nøjagtigt på dette punkt, som det eneste, at jeg er enig med den kære fremtidsforsker der nærmest har dræbt HD Discs på forhånd.
Prisen for HD Discs skal ned til maksimalt det samme niveau som DVD idag ellers overlever det ikke som mere end et luksusprodukt for entusiaster, for gennemsnitsforbrugeren vil ikke skifte til en større udgift og derfor kan Sony reklamere alt det de har lyst til, forbrugeren bider bare ikke på krogen før prisen er rigtig.

Glemte lige noget.
HD Discs er selvfølgelig i sin spæde ungdom her i Europa og ikke mindst Danmark og producenterne ved jo ligeså godt som enhver økonom, hvor vigtig prisen er for afsætningen af et produkt der i bund og grund ikke er anderledes end et tilsvarende billigere produkt, så prisen skal nok falde.
Men om vi får Nice price er usikkert pga. Internethandelen da der nærmest ikke er 2 butikker med den samme pris.

Problemet er bare, at prognosen lige nu siger at vi skal hen på efteråret før vi kommer til at se et væsentligt skred i HD Discs og så ligger vi yderligere 1 år oveni før der er en markedsandel der er værd at skrive hjem om og spørgsmålet er hvor lang tid Sony kan blive ved med at smide om sig med penge på den måde.
Som jeg ser det, så er den rigtige fremgangsmåde den som HD-DVD gruppen fører, hvor man er afventende med markedsføringen, ligesom forbrugerne er afventende med at købe og når man så har titlerne og afspillerne til den rigtige pris på gaden, så går man ud og markedsfører sig massivt.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Juli-2007 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Swearengen Swearengen skrev:

Når og hvis Universal går formatneutral, er det point of no return. Der vil ikke komme nye brugere til HD-DVD og dermed vil det begrænsede antal brugere betyde, at det er dårlig business at satse på at lave vilde HD-DVD udgaver. Kræfterne vil blive brugt på Blu-Ray.

Hvorfor skulle filmselskaberne dog ikke ønske at sælge til de kunder, der (som dig) har valgt en HD-DVD afspiller? En HD-DVD afspiller er billigere end en Blu-Ray, og på produktionssiden er det lidt billigere at producere en HD-DVD disc end en Blu-Ray ditto (for de små disc udgivelser kan forskellen faktisk være betydelig, idet AACS er et krav på BD-ROM mod frivilligt på HD-DVD, og licensafgifter til AACS LA kan let løbe op i 10.000 dollars per udgivelse).

Hvis vi ser bort fra spillekonsoller som PS3 og XBoX add-on, er der i øvrigt solgt flere standalone HD-DVD afspillere end Blu-Ray afspillere. Ingen af de to systemer har dog solgt særligt meget, så det siger måske ikke så voldsomt meget...

Senere på året skal Blu-Ray folket til at lære at leve med BD+ (AACS er åbenbart ikke nok for DRM-fanatikerne i Hollywood), og eftersom BD+ ikke har være brugt eller testet før, kan der meget vel blive behov for mange frusterende firmware upgraderinger i de små Blu-Ray hjem.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 04-Juli-2007 kl. 00:11

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvorfor skulle filmselskaberne dog ikke ønske at sælge til de kunder, der (som dig) har valgt en HD-DVD afspiller?

Fordi Blu-Ray måske bliver formatvinder og Universal bliver formatneutral, inden der er kommet en stor nok base af HD-DVD ejere. Lets face it, 1% (hvis det er så meget) af potentielle brugere er hoppet på HD vognen, i Danmark 1 promille. Den store majoritet venter. Uanset hvor billig HD-DVD måtte være, så er der ikke stor business i, at bruge udviklingsomkostninger på ekstramateriale på et format, som kun få % af brugerbasen ejer.

Hvis vi ser bort fra spillekonsoller som PS3 og XBoX add-on, er der i øvrigt olgt flere standalone HD-DVD afspillere end Blu-Ray afspillere. Ingen af de to systemer har dog solgt særligt meget, så det siger måske ikke så voldsomt meget...

Nemlig. En dråbe i havet. Men når formatvinderen er fundet, hvilket KAN være Universal som går formatneutral, så vil hr. og fru Jensen og hr. og fru Smith turde købe en afspiller.

Senere på året skal Blu-Ray folket til at lære at leve med BD+ (AACS er åbenbart ikke nok for DRM-fanatikerne i Hollywood), og eftersom BD+ ikke har være brugt eller testet før, kan der meget vel blive behov for mange frusterende firmware upgraderinger i de små Blu-Ray hjem.

Nørderne som os, her og på diverse film- og hifi foraer er de eneste som bekymrer sig om dette og vi er en forsvindende del af det samlede forbrugerkorps. Hr. og fru forbruger aner intet om disse tiltag og vil formodentlig være ligeså uvidende herom, efter de har ejet en blu-ray afspiller i 5 år. Lidt ligesom 95% ikke aner hvad PAL og NTSC er idag. De er interesserede og tilfredse i at købe en film hos El-giganten eller Fona.

Mht. frustrerende firmware opgraderinger, så er det formodninger. Nogen forventer stadig at Anders Fogh indfører minimalstaten, men nu 7 år efter bliver det istedet til kvalitetsreformer med fagbevægelserne  Ingen kan spå om fremtiden og hvis vi gør det, er det sikker med base i vore egne præferencer.

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 04-Juli-2007 kl. 19:35
"Fordi Blu-Ray måske bliver formatvinder og Universal bliver formatneutral" skrives der, men mit gæt er Universal ender på Blue-ray da sony ejer 25 % af dette filmselskab. HD ender som betamax.

Skrevet den: 04-Juli-2007 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

"Fordi Blu-Ray måske bliver formatvinder og Universal bliver formatneutral" skrives der, men mit gæt er Universal ender på Blue-ray da sony ejer 25 % af dette filmselskab. HD ender som betamax.

Kilde til at Sony ejer 25% af Universal?
Så vidt jeg kan se er ejerne GE med 80% og Vivendi SA med 20%
http://en.wikipedia.org/wiki/NBC_Universal - http://en.wikipedia.org/wiki/NBC_Universal

Men... meget apropos var deltagerne i den såkaldte http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Corp._v._Universal_City_Studios - Betamax retssag faktisk Sony og Universal.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 10:20

Jeg køber Blood Diamond på hd-dvd hos Axel til - hold
nu fast - 134 kr. Den kaster på br 250 kr. hos moviezoo.

Hvorfor sammenligner du en US version med en dansk version?

Blood Diamond koster 134 på begge formater hos Axelmusic.com

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 10:22
tjek denne bla. http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_sisters_%28studios%29 - http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_sisters_%28studios%29  det hænger sammen i en stor hat. Det var en film ansat som fortalte mig at sony ejer 25 % af universal

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 10:23

Jeg syntes det er sjovt at Sony's markedsføring
stadig diskuteres.Sony markedsfører sig så massivt, fordi det er sidste
chance for at sætte sig på et format. De missede med Betamax og SACD,
så nu er det alvor og de har rigtigt mange penge ude og svømme i Blu-
ray, at det <span style="font-weight: bold;">skal</span> blive en
succes.

Nu er det BDA der står bag Blu-ray, og satte Sony sig ikke på et format
med CD'en (udviklet sammen med Philips)?

Hvis der er nogen, som er desperate, er det da Toshiba, som gik igang
med at udvikle HD DVD, da de indså at hvis Blu-ray blev fremtidens
format, ville de miste alle de dejlige licenskroner, som de i dag får pga.
DVD'en.

I øvrigt underligt at Sony nærmest kritiseres for at markedsføre et
produkt de gerne vil sælge.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 10:28

Hvorfor skulle filmselskaberne dog ikke ønske at
sælge til de kunder, der (som dig) har valgt en HD-DVD afspiller? En HD-
DVD afspiller er billigere end en Blu-Ray.

Én af HD DVD modellerne er i dag billigere, men det kan hurtigt ændre
sig, og meningen var vel også, at hvis alle udgiver på Blu-ray, er der nok
ingen, der vil købe en HD DVD afspiller på trods af en lidt billigere pris.

Derfor vil der kun være en konstant mængde afspillere (pt. ca. 150.000 i
USA), som bliver uinteressant at lave film til, hvis antallet af Blu-ray
afspillere bliver meget større.

I øvrigt er der solgt over 100.000 stand alone Blu-ray afspillere, så det er
ikke fordi HD DVD med en billigere pris har solgt meget mere end Blu-
ray.

Senere på året skal Blu-Ray folket til at lære at leve
med BD+ (AACS er åbenbart ikke nok for DRM-fanatikerne i Hollywood),
og eftersom BD+ ikke har være brugt eller testet før, kan der meget vel
blive behov for mange frusterende firmware upgraderinger i de små Blu-
Ray hjem.

Og de er mere frustrerende end de firmwareopdateringer der er til HD
DVD? Der er lige kommet en, og der kommer en igen til september - hvor
de store modeller endelig får en funktion, som Toshiba har lovet længe.

BD+ er heller ikke noget du som kunde skal lære at leve med - 99% af
kunderne aner ikke det er der, og det er kun til gene for dem, der gerne
vil kopiere filmene.

Der er vist heller ingen tvivl om hvilken lejr der har haft flest
børnesygdomme - ikke engang på AVSForum, hvor størstedelen er HD
DVD fanatikere.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

tjek denne bla. http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_sisters_%28studios%29 - http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_sisters_%28studios%29  det hænger sammen i en stor hat. Det var en film ansat som fortalte mig at sony ejer 25 % af universal

Wikipedia artiklen skriver at der er 7 store studier, ikke noget om ejerskaber. Du må komme med en bedre kilde til at Sony ejer 25% af Universal.

-------------

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

BD+ er heller ikke noget du som kunde skal lære at leve med - 99% af kunderne aner ikke det er der, og det er kun til gene for dem, der gerne vil kopiere filmene.

Specifikationerne for BD+ er mig bekendt ikke tilgængelige, så ingen af os kan vide hvad systemet præcist gør. Det eneste, som jeg har set er overordnede beskrivelser om at BD+ kode på discen (der afvikles i en virtual machine) bestemmer du må se filmen eller ej, bl.a. ved at checke om afspilleren er blevet "modificeret". Det kan også bruges til at håndhæve regionskodning, hvis det en dag lykkedes at finde regionsfrie hacks til afspillerne. Det er ikke nødvendigvis kun et spørgsmål om at forhindre kopiering (BD+ filmene skal nok havne på p2p alligevel...).

Sony har tidligere været villig til at http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Sony_BMG_CD_copy_protection_scandal - gå ganske langt for at forhindre folk i at kopiere de CDere, som de havde købt.

-------------

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 12:09

Jeg syntes det er sjovt at Sony's markedsføring
stadig diskuteres.Sony markedsfører sig så massivt, fordi det er sidste
chance for at sætte sig på et format. De missede med Betamax og SACD,
så nu er det alvor og de har rigtigt mange penge ude og svømme i Blu-
ray, at det <span style="font-weight: bold;">skal</span> blive en
succes.

Nu er det BDA der står bag Blu-ray, og satte Sony sig ikke på et format
med CD'en (udviklet sammen med Philips)?

Hvis der er nogen, som er desperate, er det da Toshiba, som gik igang
med at udvikle HD DVD, da de indså at hvis Blu-ray blev fremtidens
format, ville de miste alle de dejlige licenskroner, som de i dag får pga.
DVD'en.

I øvrigt underligt at Sony nærmest kritiseres for at markedsføre et
produkt de gerne vil sælge.

Først og fremmest så kritiserer jeg ikke Sony for at markedsføre sig, jeg kritiserer dem for at markedsføre sig forkert.
Det de er ude i lige nu er at smide diamanter for svin og det er for mig ligesom RealityTV, fordummende men ganske underholdende at se på.
Markedet for HD discs er i øjeblikket så forsvindende lille, at ingen af de 2 formater overhovedet står til at overleve som en standard, men derimod  muligvis som nicheprodukter hvis der på det marked overhovedet er plads til 2.
Det ved Sony og derfor markedsfører de sig massivt til trods for at den massive markedsføring giver en underskud pr. solgte Blu-ray film.

Den eller nærmere de 2 artikler der vækkede min interesse igår var at EU's konkurrenceråd nu vil have Sony til at dokumentere om der ligger konkurrenceforvridende aftaler med de selskaber der eksklusivt støtter Blu-ray. Hvis det er tilfældet, så kan vi sagtens se en udvikling i Europa, hvor vi enten:
1. Vil få alle film i fremtiden på begge formater eller
2. En film overhovedet ikke udkommer i Europa.

Husk på at EU er en den eneste del af verden hvor HD formatkrigen er ligegyldig, for vi producere hverken den ene eller den anden, derfor er det derimod vigtigt at vi har konkurrence på området.
En holdning som Microsoft vist kan nikke genkendende til, eftersom de var de sidste der var i kløerne på de Europæiske konkurrencemyndigheder.
SÅ lige nu står Sony til dagsbøder på op mod 15 Mio. dollars, hvis de Europæiske konkurrencemyndigheder finder konkurrencenforvridende aftaler på området og det, min ven, er noget mere værd at snakke om for så er det ikke alene utroligt dyrt for Sony at markedsføre Blu-ray i Europa men det samme som at markedsføre et produkt som ingen Europæer alligevel har adgang til at købe, for efterkommer Sony ikke de krav der måtte komme, så bliver Blu-ray fjernet fra hylderne i Europa.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 16:13

Specifikationerne for BD+ er mig bekendt ikke
tilgængelige, så ingen af os kan vide hvad systemet præcist gør. Det eneste,
som jeg har set er overordnede beskrivelser om at BD+ kode på discen (der
afvikles i en virtual machine) bestemmer du må se filmen eller ej, bl.a. ved at
checke om afspilleren er blevet "modificeret". Det kan også bruges til at
håndhæve regionskodning, hvis det en dag lykkedes at finde regionsfrie
hacks til afspillerne. Det er ikke nødvendigvis kun et spørgsmål om at
forhindre kopiering (BD+ filmene skal nok havne på p2p alligevel...).

Og? Hvis du har en almindelig afspiller kan den afspille en almindelig film
uden problemer.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 16:17

Først og fremmest så kritiserer jeg ikke Sony for
at markedsføre sig, jeg kritiserer dem for at markedsføre sig forkert. Det
de er ude i lige nu er at smide diamanter for svin og det er for mig
ligesom RealityTV, fordummende men ganske underholdende at se
på.Markedet for HD discs er i øjeblikket så forsvindende lille, at ingen af
de 2 formater overhovedet står til at overleve som en standard, men
derimod  muligvis som nicheprodukter hvis der på det marked
overhovedet er plads til 2. Det ved Sony og derfor markedsfører de sig
massivt til trods for at den massive markedsføring giver en underskud pr.
solgte Blu-ray film.

Og det er ikke en døjt anderledes end hvad der sker overalt, når to nye
produkter kæmper om samme kunders penge.

Jeg vil nu heller ikke kalde Sonys kampagne for massiv. Deres Bravia
kampagne var massiv - den anden er jo nærmest usynlig.

Den eller nærmere de 2 artikler der vækkede min
interesse igår var at EU's konkurrenceråd nu vil have Sony til at
dokumentere om der ligger konkurrenceforvridende aftaler med de
selskaber der eksklusivt støtter Blu-ray.

Husk på hvem der har bedt EU kommissionen om at tjekke Sony m.fl.

SÅ lige nu står Sony til dagsbøder på op mod 15
Mio. dollars, hvis de Europæiske konkurrencemyndigheder finder
konkurrencenforvridende aftaler på området og det, min ven, er noget
mere værd at snakke om for så er det ikke alene utroligt dyrt for Sony at
markedsføre Blu-ray i Europa men det samme som at markedsføre et
produkt som ingen Europæer alligevel har adgang til at købe, for
efterkommer Sony ikke de krav der måtte komme, så bliver Blu-ray
fjernet fra hylderne i Europa.

Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet og se om der overhovedet er
kød på den historie?

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 16:37

Og? Hvis du har en almindelig afspiller kan den afspille en almindelig film uden problemer.

Hvis regionskoden passer, ja. Jeg er dog ikke tryg ved BD+ systemet, men ok... jeg har heller ikke så stor tillid til Sony som dig.

En R1 DVD er for mig også en almindelig film, som jeg kan købe og afspille på min helt almindelige DVD afspiller.

-------------

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 17:01

Og? Hvis du har en almindelig afspiller kan den afspille en
almindelig film uden problemer.
Hvis regionskoden passer, ja.

Hvilket ikke er anderledes end i dag!

Jeg er dog ikke tryg ved BD+ systemet, men ok... jeg
har heller ikke så stor tillid til Sony som dig.

Nu er det ikke Sony, men BDA, der står bag udviklingen af BD+ på baggrund
af pres fra Fox.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 17:11

Og det er ikke en døjt anderledes end hvad der sker overalt, når to nye
produkter kæmper om samme kunders penge.

Jeg vil nu heller ikke kalde Sonys kampagne for massiv. Deres Bravia
kampagne var massiv - den anden er jo nærmest usynlig.

Husk på hvem der har bedt EU kommissionen om at tjekke Sony m.fl.

Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet og se om der overhovedet er
kød på den historie?

Jeg ved godt at det er HD-DVD folket der har bedt EU's konkurrencemyndigheder kigge nærmere på sagen, men der er jo en simpel grund til at EU overhovedet gider bruge tid på det og det er at det ser en hel del ulden ud i kanterne.
Paramount og Werners hjemmevideo er de 2 eneste der udgiver på begge formater, mens samtlige selskaber som Sony ejer en del af, udelukkende udgiver på Blu-ray.
Universal har meldt ud at man benytter udelukkende HD-DVD og den afgørelse kan Sony jo takke sig selv for, hvis det da ikke var fordi Sony nok ikke bekymrer sig så meget om Universal i sidste ende.

Det er klart, at dette må vække en mistanke om konkurrenceforvridende aftaler og jeg mener også at EU burde kigge på mulighederne for retur kommission, hvilket er ulovligt i Europa, for det er da bemærkelsesværdigt at Sony kan få så mange tilhængere blandt producenter.
Men jeg er da enig, lad os slå koldt vand i blodet og se hvad udfaldet bliver, men jeg vil igen henvise til at Microsoft har prøvet at betale dagsbøder til EU, men har nu rettet lidt her og der i deres operativsystem, det tror du vel ikke skete fordi EU's konkurrenceråd bare starter en undersøgelse og så glemmer den når der er gået et par uger.

Aftalerne ligger der, det kan ingen fornuftig tænkende person være i tvivl om.

Skrevet den: 05-Juli-2007 kl. 18:19

Hvis regionskoden passer, ja.

Hvilket ikke er anderledes end i dag!

Jo, der er en ret afgørende forskel. Der er ikke nogen effektiv teknisk mulighed for at håndhæve regionskodesystemet på DVD. Regionskoder på DVD er en joke; det samme er ikke nødvendigvis tilfældet på Blu-Ray med BD+.

Men lad os se hvor stor skaden bliver... Jeg vil grine en vis legemsdel i laser, hvis Slysoft hacker BD+ inden for kort tid efter dets fremkomst.

Det vil selvfølgelig blive "rød laser" i så fald.

-------------

Print side | Luk vindue