Print side | Luk vindue

Fælleskøb! Pioneer Plasma PDP-??8XD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25618
Udskrevet den: 02-Juni-2024 kl. 20:07


Emne: Fælleskøb! Pioneer Plasma PDP-??8XD
Skrevet af: Sekam
Emne: Fælleskøb! Pioneer Plasma PDP-??8XD
Skrevet den: 07-Juli-2007 kl. 14:50

Hej alle.

Jeg er selv blevet hooked på Pioneers PDP-508XD

Så jeg tænkte om der var andre i samme situation, så vi måske kunne få stablet et fælleskøb på benene.

Der kunne f.eks. vælges imellem.

50" Pioneer PDP-508XD Kr. 37.999,00 ca. http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-508XD/index.html - Specs

42" Pioneer PDP-428XD Kr. 27.499,00 ca. http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-428XD/index.html - Specs

Mvh

Sekam




Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Juli-2007 kl. 15:07

Synes i skulle holde jer langt væk fra et Pioneer fælleskøb.

Tænk på hvordan det sidste endte.

En producent + forhandler der ikke levede op til de midste forventninger.

Vent hellere et ½år med at købe en af de nye pioneer, så burde man være i stand til at få oplyst hvilke uheldige features dette nye tv har....

Pioneer gør absolut intet for at hjælpe hvis der er noget galt med det, da de kører efter deres egne tolerancer/målinger.

De har muligvis rettet fejlene fra 427, men jeg tvivler....



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-Juli-2007 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Pioneer gør absolut intet for at hjælpe hvis der er noget galt med det, da de kører efter deres egne tolerancer/målinger.


Hvis der er noget RIGTIGT galt med fjernsynet, så bliver det selvfølgelig repareret eller byttet.


Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 07-Juli-2007 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Pioneer gør absolut intet for at hjælpe hvis
der er noget galt med det, da de kører efter deres egne tolerancer/målinger.


Hvis der er noget RIGTIGT galt med fjernsynet, så bliver det selvfølgelig
repareret eller byttet.


Der var også noget rigtig galt med 427XD - værre hos nogen end hos andre,
men galt var det.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 02:08
Det er der jo tydeligvis ikke, når de ikke er blevet byttet eller repareret. Det kan være DU synes det, men en decideret defekt er og bliver det altså ikke. Og det er indiskutabelt. Hvis fjernsynet ligepludselig mistede evnen til at gengive rød, eller noget, så var det en fejl, og så skulle selv Pioneer nok få byttet eller repareret.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 21:46
NYESTE INFORMATION:

Det må siges at være noget af en rutschebane vi alle har været igennem. Lad os tage en dyb indåndning og atter få overblik over situationen, så vi kan få stablet nogle leveringer på benene. Vi kører selvf. videre med de nye priser, så noget godt er der trods alt kommet ud af det.

Jeg tillader mig for god ordens skyld at starte fra begyndelse. Jeg har allerede været i kontakt med enkelte som ønsker at deltage. Disse står noteret længere nede i dette indlæg. Hvis du ønsker at deltage, men dit navn ikke står på nedenstående liste, bedes du blot melde ud til mig. Jeg har samtidig genopridset hele proceduren omkring bestilling, levering, priser ect.!

Du kan vælge fragt til døren i hele landen for £115 per skærm, BULK levering til Århus for £75 eller BULK til KBH for £50. Ligeledes per skærm. BULK foregår således at 4-6 personer går sammen om at få sendt en palle til en fælles adresse hvorefter skærmene afhentes i samlet trop. Til efterfølgende fællesafhentning kan det anbefales at leje en kassevogn. Dette koster få hundrede kroner for en hel dag og deles mellem de fire-seks købere. Fællesafhentning koordineres internt mellem de deltagende købere. Sidste G8 levering var BULK til KBH og forløb fuldstændig smertefri. Der stilles ikke en leveringsadresse til rådighed ved BULK Århus, da dette er udenfor speditørens område, hvilket også forklarer den højere pris. Det skal derfor aftales internt mellem deltagende på BULK Århus, hvortil leveringen skal foregå.

Ligegyldig hvilken model og leveringsform du beslutter dig for, så er bestillingsproceduren den samme. Du bestiller det ønskede udstyr direkte hos leverandøren (KrishAV.co.uk). Dernæst sender du en personlig email til leverandøren, mailadressen får du oplyst af mig via PB samt en kode som skal inkluderes i emailen.

Under emne mærker du din mail med den oplyste kode. Koden er til for leverandørens skyld, således at han ved hvordan han skal behandle din bestilling. Du skriver ligeledes dit fulde navn, samt adresse og hvilke varer du netop har bestilt på hans side. Ligeledes bør du nævne om du ønsker levering til døren eller KBH/Århus BULK. Sidst men ikke mindst skal du vedhæfte personID. Dette er for at øge sikkerheden omkring fælleskøbet. Gyldigt personID skal indeholde dit navn og din adresse. Det kan være et scan af kørekort, pas, sygesikringskort ect.! Det kan ligeledes være et screenshot af din netbank som du dernæst vedhæfter emailen.

Så snart din bestilling er afsendt bedes du ligeledes informere mig evt. her på recordere via PB. Jeg skal dog kun bruge dit fulde navn samt hvilke varer du har bestilt, således at jeg kan synkronisere med leverandøren.

PRISER:

428XD kr. 16.750

508XD kr. 24.154

LX508D kr. 33.000

LX608D kr. 50.000


Tilbehør:

PDP-S59 Underside Speakers kr. 1.450

PDP-S58 Sidemounted Speakers kr. 2.100

Vægbeslag / Fod kr. 1.375

STATUS:

KBH:

MaXer
lapo (2 stk.)
Sjaki

Århus:

Wickings
Voodoo
anvan

Ovenstående har alle afgivet bestilling. Der er yderligere bestilt 2 stk. LX til hjemmelevering.



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er der jo tydeligvis ikke, når de ikke er blevet byttet eller repareret. Det kan være DU synes det, men en decideret defekt er og bliver det altså ikke. Og det er indiskutabelt. Hvis fjernsynet ligepludselig mistede evnen til at gengive rød, eller noget, så var det en fejl, og så skulle selv Pioneer nok få byttet eller repareret.

Drop nu din uendelige afvisning af, at vores problem er en mangel. Vi mener det er en mangel, det mener Pioneer ikke, men det medfører ikke, at de har ret (og heller ikke det modsatte). Hvis enhver producent blot kunne afvise enhver mangel, med henvisning til deres interne specifikationer, så ville vi forbrugere stå meget dårligt. Pioneer har røvrendt deres kunder omkring problemerne med 427 og de vil meget vel gøre det samme, hvis de nye modeller har samme problem eller et lignende.

Så jeg kan også kun anbefale, at man venter minimum et ½ år, før man køber noget som helst fra Pioneer, så man har en ide om, hvilke problemer de nye modeller har.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er der jo tydeligvis ikke, når de ikke er blevet byttet
eller repareret. Det kan være DU synes det, men en decideret defekt er og
bliver det altså ikke. Og det er indiskutabelt. Hvis fjernsynet ligepludselig
mistede evnen til at gengive rød, eller noget, så var det en fejl, og så
skulle selv Pioneer nok få byttet eller repareret.


Jeg kan jo blot henvise til Sandals udmærkede arbejde, hvor han samlede
omkring 20-30 ejere af 427/4270, der nok ikke er enige med dig.
At Pioneer i den til dato nok svageste udredning og fejllokalisering i dén
grad vælger at løbe fra sit ansvar, er jo ikke ensbetydende med, at de har
ret. De er -desværre- bare så store, at en kamp mere eller mindre er tabt
på forhånd.



Skrevet af: Carll
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:17

Det er sgu ellers et fedt TV. Jeg har lige skiftet fra 507 til 508.

Tydelig bedre sort gengivelse, samt hurtigere skift mellem kanalerne er de første plusser jeg har oplevet.

Om det så er de ekstra penge værd kontra Pana eller Samsung skal jeg lade være usagt.



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:32

Oprindeligt skrevet af Carll Carll skrev:

Det er sgu ellers et fedt TV. Jeg har lige skiftet fra 507 til 508.

Der var heller ingen problemer med 507, da dette er et andet panel, end det der sidder i 427. Så jeg tror roligt, at folk kan købe et 508, de skal blot være varsomme med, at købe et 428, da dette meget vel, kan have samme problem som 427.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Sekam
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Der var heller ingen problemer med 507, da dette er et andet panel, end det der sidder i 427. Så jeg tror roligt, at folk kan købe et 508, de skal blot være varsomme med, at købe et 428, da dette meget vel, kan have samme problem som 427.

Hvori ligger forskellen på de 508 og 428, udover opløsning og størrelse?

De er vel lavet efter de samme forskrifter?



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:40
Folk der har problemer med deres gamle Pioneer bør blande sig udenom et evt fælleskøb af den nye model. Der er MASSER af indlæg i andre tråde om det emne.

Lad denne tråd blive på emnet, please.

Jeg er absolut interesseret




Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Sekam Sekam skrev:

Hvori ligger forskellen på de 508 og 428, udover opløsning og størrelse?

Hvad forskellen er mellem de nye modeller, ved jeg intet om, men i 507 sidder et NEC panel (ejet af Pioneer) mens der i 427 sidder et af Pioneers egne paneler (ellers er det omvendt).

Forsøger lidt at finde et link til dokumentationen.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Folk der har problemer med deres gamle Pioneer bør blande sig udenom et evt fælleskøb af den nye model. Der er MASSER af indlæg i andre tråde om det emne.

Jeg synes folk, der ikke lige tilbringer alt deres tid på dette forum, skal gøres opmærksom på, at der er problemer med Pioneers tidligere 42" og at den måde Pioneer har håndteret sagen, er under al kritik. Hvorvidt der kommer et fælleskøb og hvorvidt folk faktisk deltager, vil jeg ikke blande mig i.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 08-Juli-2007 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Carll Carll skrev:

Det er sgu ellers et fedt TV. Jeg har lige skiftet fra 507 til
508.


Tydelig bedre sort gengivelse, samt hurtigere skift mellem kanalerne er
de første plusser jeg har oplevet.


Om det så er de ekstra penge værd kontra Pana eller Samsung skal jeg
lade være usagt.



Jeg så 508'eren 'live' i fredags. Absolut seværdigt.
Må jeg spørge, hvad du har givet for din skærm?
Og - har du solgt din 507'er'?
Og for hvor meget?

Mvh. ptheglev


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 01:30
Hold jer til topic: FÆLLESKØB AF G8! Hvis I fortsat agter at diskutere G7, så opret en ny tråd eller benyt en af de mange som allerede eksisterer.

Jeg er interesseret i den billigste 508XD model.


Skrevet af: Meier
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af Sekam Sekam skrev:

Hej alle.

42" Pioneer PDP-428XD Kr. 27.499,00 ca. http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-428XD/index.html - Specs

Jeg er interesseret :-)



Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 09:13
Hvis prisen er god, er jeg også med på et fælleskøb af 428XD


Skrevet af: sidious
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 18:57

Jeg er også interesseret i 42" Pioneer PDP-428XD



Skrevet af: mskp
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 19:46
Jeg er interesseret i LX-508XD modellen når den dukker op - så denne interessetilkendegivelse er måske lige tidlig nok...:-)


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 15:14
Jeg havde ikke forventet at dette fælleskøb ville være SÅ dødt. Er jeg den eneste som er ved at eksplodere af iver over at få fat på en af de nye Pio skærme?


Skrevet af: Sekam
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 16:24

Nope, du er ikke den eneste. :)

Jeg kan personligt godt vente, da jeg først får ordentlig plads til september.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 18:48
Ditto. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal placere 50" i min 35 kvm lejlighed - MEN - det er jeg for ivrig til overhovedet at overveje. Der skal falde et TV og det skal falde snart 

Kan vi så få lidt interesse!


Skrevet af: SteenB
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Sekam Sekam skrev:

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-508XD/index.html -

42" Pioneer PDP-428XD Kr. 27.499,00 ca. http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-428XD/index.html - Specs

Jeg kunne også være interesseret i 428XD'eren. Selv om den 140 (!) sider lange tråd på AVforums godt kan give mig lidt kolde fødder.

Det kommer naturligvis også lidt an på prisen. 27K+fod/ophæng for et 42" er temmelig pebret set i forhold til, at man kan få et Panasonic PX70 til det halve med et glimrende billede ift. prisen.



-------------
M.v.h.
Steen B.
_________________________
Pioneer PDP-428XD, DVR-520/540H, DV-696AV
LG BD550
Sony KDL26-V4500, PS3 160GB
Samsung LE22B450, SMT-H3126
Sagem 60
Onkyo TX-SR607 AV-Receiver


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af SteenB SteenB skrev:

Selv om den 140 (!) sider lange tråd på AVforums godt kan give mig lidt kolde fødder.


Du skulle tage at læse den sidste side i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25145&PN=1&TPN=500 - denne tråd. Især det første indlæg. Hvis man forventer at finde et TV der er bedre end et 8G fra Pioneer, så bliver man skuffet...


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 19:39

608 til mig - eller hvad den nu kommer til at hedde

 



Skrevet af: Sjaki
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Jeg havde ikke forventet at dette fælleskøb ville være SÅ dødt. Er jeg den eneste som er ved at eksplodere af iver over at få fat på en af de nye Pio skærme?

Nej, du er bestemt ikke den eneste, der har eksplosionsfare !!

Jeg er dog meget spændt på at se, hvad der sker indenfor forhåbentlig kort tid. For det første har vi ikke set priser på http://www.hifipriser.dk - www.hifipriser.dk endnu, men spørgsmålet er hvor interessant det kan blive, fordi svenskerne http://www.prisjakt.se - www.prisjakt.se som udgangspunkt allerede ligger langt under de danske priser. Dog er de ikke begyndt at konkurrere på prisen endnu.

Hvis de svenske priser bliver konkurreret indbyrdes og i forvejen ligger 15-20% under danske priser pga. den svenske lire  skal der en meget god pris på et fælleskøb, for at kunne være med.

Når det så er sagt (og jeg lyder som en rigtig gnier) så er jeg faktisk villig til at betale lidt ekstra for at handle herhjemme og meget gerne via et fælleskøb.

Lad os se, hvad et fælleskøb kan skaffe af priser og leveringssituation !! De gjorde det jo meget godt i Norge (dog kender jeg ikke udgangspunktet / vejl. pris i Norge)

Jeg skal (bemærk skal) eje en 5080XA !!

Er også interesseret  i HD-Recordere fra Pioneer, hvis det kommer med.

Venlig hilsen,

Sjaki

P.S. Hvis jeg stadig var radio-handler og solgte Pioneer, ville jeg være godt sur i skralden over prisforskellen mellem Danmark og Sverige. Hvordan skal den forklares ???

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Skrevet af: khansen
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 10:57

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Pioneer gør absolut intet for at hjælpe hvis der er noget galt med det, da de kører efter deres egne tolerancer/målinger.


Hvis der er noget RIGTIGT galt med fjernsynet, så bliver det selvfølgelig repareret eller byttet.

den bemærkning ser jeg simpelthen bort fra - du ligger ikke inde med et tv som har tydelige fejl og som TC og pioneer ikke ønsker at lave....der findes MANGE eksempler på at de ikke lever op til deres ansvar...jeg har selv et pio skærm og ja design og billede er flot - faktisk super flot men servicen via dette fælleskøb har været lige nul!

Jeg vil klart også foreslå at vente et par måneder og se om denne version er bedre end den sidste 7. som i nogle tilfælde var perfekt men også i andre tilfælde var LANGT fra perfekt. Problemet lå primært hos 42' skærmene.

Men det er jo op til folk selv at bestemme - hvis jeg var mulig køber ville jeg bare lytte til de erfaringer vi andre som har gjort frem til nu mht. fælleskøbet hos TC sidste år - og pioneer's efterfølgende "service" til kunderne.......ønsker man ikke at tage ved lære af dem, ja så kør på og køb - forhåbentlig får de så en af de skærme som der ikke er noget galt med for i modsat fald er de fuck som flere af os andre.

God weekend



Skrevet af: khansen
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Carll Carll skrev:

Det er sgu ellers et fedt TV. Jeg har lige skiftet fra 507 til 508.

Der var heller ingen problemer med 507, da dette er et andet panel, end det der sidder i 427. Så jeg tror roligt, at folk kan købe et 508, de skal blot være varsomme med, at købe et 428, da dette meget vel, kan have samme problem som 427.

enig!



Skrevet af: khansen
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 11:01

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Folk der har problemer med deres gamle Pioneer bør blande sig udenom et evt fælleskøb af den nye model. Der er MASSER af indlæg i andre tråde om det emne.

Lad denne tråd blive på emnet, please.

Jeg er absolut interesseret


dette medie er vel netop til at komme med erfaringer for nye købere og råde og vejlede......nye købere kender jo ikke pr. deff. til problemet og det er da vigtig de bliver gjort opmærksom på det - så kan de jo selv vælge - vi er vel til for at hjælpe hinanden og ikke det modsatte?

Hvis jeg stod og skulle købe en 50' villle jeg klart købe men hvis det var en 42' ville jeg afvente og køre nogle erfaringer først.....mit råd.....

 



Skrevet af: khansen
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Folk der har problemer med deres gamle Pioneer bør blande sig udenom et evt fælleskøb af den nye model. Der er MASSER af indlæg i andre tråde om det emne.

Lad denne tråd blive på emnet, please.

Jeg er absolut interesseret


dette medie er vel netop til at komme med erfaringer for nye købere samt give råd og vejle......nye købere kender jo ikke pr. deff. til problemet og det er da vigtig de bliver gjort opmærksom på det - så kan de jo selv vælge - vi er vel til for at hjælpe hinanden og ikke det modsatte?

Hvis jeg stod og skulle købe en 50' villle jeg klart købe, men hvis det var en 42' ville jeg afvente og høre nogle erfaringer først.....mit simple råd.....men ja det nye tv lyder til at være fedt!

 



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

den bemærkning ser jeg simpelthen bort fra - du ligger ikke inde med et tv som har tydelige fejl og som TC og pioneer ikke ønsker at lave....


Eftersom jeg har et PX60 med til tider tydelig 'slange-ficering', så tillader jeg mig at sige, at du tager temmelig meget fejl (selvom jeg selvfølgelig ikke regner med, at Pioneer skulle gidde have noget at gøre med mit TV ). Jeg har dog lært at se igennem fingre med det, og fokusere på hvad der er godt ved TV'et, i stedet for at fokusere på den ene lille hage. Det er der mange herinde, der godt kunne tage ved lære af. Både Pioneer og Panasonic ejere.



Skrevet af: khansen
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

den bemærkning ser jeg simpelthen bort fra - du ligger ikke inde med et tv som har tydelige fejl og som TC og pioneer ikke ønsker at lave....


Eftersom jeg har et PX60 med til tider tydelig 'slange-ficering', så tillader jeg mig at sige, at du tager temmelig meget fejl (selvom jeg selvfølgelig ikke regner med, at Pioneer skulle gidde have noget at gøre med mit TV ). Jeg har dog lært at se igennem fingre med det, og fokusere på hvad der er godt ved TV'et, i stedet for at fokusere på den ene lille hage. Det er der mange herinde, der godt kunne tage ved lære af. Både Pioneer og Panasonic ejere.

nu skal jeg ikke kunne sige hvor meget det du nævner er i forhold til mig....og som der også er sagt skal vi ikke diskutere det her  ønsker blot at folk skal være obs på den behandling vi har fået med vores 42' pioneer skærme. Min fejl kommer ikke til tider men er der hele tiden (har set et tv som havde det lidt og ja her kunne jeg også godt leve med det men mit er MEGET tydelig hele tiden og her er det den dårlige serive fra TC kommer ind...måske pioneer ville gøre noget ved det hvis blot TC ville lade være med at skære alle over en kam og sige problemet ikke findes fordi ét ikke havde det vilde). Så for søren så fik jeg alligvel skrevet for meget....beklager .....men lad nu det ligge....man skal blot vide hvad man går ind til....og ja pioneer er som udgangspunkt super fedt!!!



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 16:20
At der førhen har været et enkelt tilfælde af fejl på en Pioneer skærm og at TC ikke har ydet forventet service, bør ikke afskrække nogle fra at deltage i et nyt fælleskøb af en helt anden skærm! Selvf. med den undtagelse at TC mod forventning bliver leverandør til dette fælleskøb 

Tag en dyb indåndning og lad os håbe på nogle rigtig gode priser, så vi hver især kan få markedets bedste TV hjem på værelset eller i stuen.

Giv los.


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 19:06
Er jeg den eneste der tænker ok 14 dages returret? Hvis man får en skærm der ikke lever op til det man ønsker så må man jo få det fragtet retur til sælgeren (ja fragten er så for egen regning men de 500 kr er så givet godt ud, hvis de ikke er til at hugge og stikke i) og få pengene retur inden de er gået. Den kan de no matter what ikke løbe fra (forpligtelsen).

Det kræver så man meget hurtigt får reageret og informeret sælger om at man agter at gøre det.

Udover det er der jo dybt beklageligt med fejl på de skærme, for dem der har oplevet det, men er der rent faktisk nogen der har gået til forbrugerstyrelsen for at få afklaret om fejlen er væsenlig nok til de rent faktisk skal lave den (for det er jo der en sådan strid skulle afgøres) :) ?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Er jeg den eneste der tænker ok 14 dages returret? Hvis man får en skærm der ikke lever op til det man ønsker så må man jo få det fragtet retur til sælgeren (ja fragten er så for egen regning men de 500 kr er så givet godt ud, hvis de ikke er til at hugge og stikke i) og få pengene retur inden de er gået. Den kan de no matter what ikke løbe fra (forpligtelsen).


Ja, den er vi også andre der har prøvet at lufte, men den præller af på skygge-folket, da de først blev opmærksomme på problemet efter der var blevet lavet larm om det blandt andet herinde. Ligesom med slangerne på Panasonic.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 20:16
Pas nu på I ikke flår tråden ud på et off-topic spor ved at tærske rundt i den samme debat som allerede er taget op i flere tråde. Pt. har det relevans for emnet, men det lugter lidt af upcoming flamewar, så lad den ligge her rødder!


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Pas nu på I ikke flår tråden ud på et off-topic spor ved at tærske rundt i den samme debat som allerede er taget op i flere tråde. Pt. har det relevans for emnet, men det lugter lidt af upcoming flamewar, så lad den ligge her rødder!


Mit indlæg var på ingen måde ment som noget der skulle puste mere ild i et bål der har brændt før. Men flere har nævnt at man herinde også skulle informere evt. nye købere om evt. ulemper man har oplevet før såvel som fordele, derfor mener jeg det er lige så vigtigt at man kender købeloven og bruger de aspekter det nu giver os som forbrugere.

Med al respekt kan man vel se om man er tilfreds med det man får eller ej :)

Ærligt så tror jeg ikke på de fællesindkøb er den evt. rabat værd man kan opnå i første omgang.
Dette er baseret på den meget ringe fortjeneste en forhandler ville få ud af købet og dermed svinder viljen ofte også til at yde service som måske ligge i  gråzonen af købeloven fordi det vil være ren tilsætning på et fælleskøb, fordi "citronen" har været presset helt i bund for forhandleren. Dog skal man jo altid overholde købeloven og dens rammer og sker dette ikke er det forbrugerstyrelsen, hvis man ikke er tilfreds eller mener der er overtrådt rammer. (men vær realistiske - syntes generelt vi i det danske samfund er på vej et sted hen med hvor alt er fejl osv uden at være lidt fornuftige i vores anskuelser).


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 13-Juli-2007 kl. 21:42
Hånden på hjertet, så er "risikoen for potentielt forringet service" ikke noget jeg medregner i mine overvejelser når det kommer til fælleskøb. Jeg ved hvad jeg er berettiget til via købeloven. Thats all I need.

Det er selvf. også et spørgsmål om at jeg aldrig har siddet i situationen hvor dyrt hardware skulle returneres og jeg har heller ingen planer om at det sker denne gang Giv mig muligheden for at spare et par tusindekroner, og jeg vil ikke tæve et sekund. Haps.

Alt til side, så bliver det da spændende at se hvad dette fælleskøb ender med rent prismæssigt.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 13:00
Vides det om recordere.dk overhovedet er på sagen vedr. fælleskøbet? 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 13:33
Foreløbig er der ikke så forfærdelig mange der har ytret ønske om fælleskøb i denne tråd - udover selvfølgelig dig der har gjort det mange gange

Men de 7-8 stykker der har vist interesse i denne tråd er slet ikke nok til at etablere et fælleskøb - så jeg tror ikke du skal regne med Recordere.dk er specielt meget "på sagen" lige pt.

Du skal nok samle mindst 50-100 interesserede før det måske kan blive til noget.

Hvis det da overhovedet er muligt at skaffe noget somhelst rabat ved et fælleskøb med de strategier Pioneer har nu.

Derudover skal du nok ikke regne med levering lige i den allernærmeste fremtid. Modellen er jo dårligt kommet endnu - og inden fælleskøb kan etableres, og bestillinger lægges og de første skærme leveres går der nok mindst et par måneder.

Hvorfor bestiller du ikke bare et selv, når du er sådan ved at eksplodere - til de priser de alligevel koster kan en tusse fra eller til vel ikke gøre nogen større forskel ?





-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 13:59
Jeg har ikke planer om at købe før der er flere online-tilgængelige brugererfaringer af 508 og 5080. Jeg skal lure hvilken af de 2 modeller jeg selv skal eje. Jeg besøgte i dag Scala-HiFi med et rødternet uldtæppe og en picnickurv fyldt med smørrebrød. Jeg bruger snildt en eftermiddag på at sidde og nyde synet af 508 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 14:13
Altid rart med en hyggelig picnictur 

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 14:33
Det er på sin vis synd at så mange må styre udenom 8G. Prisen er også katastrofalt høj. Se blot G7, den blev flået væk da den kom, og Pioneer skærme er næppe blevet mindre populære siden dengang. De er blot blevet dyrere.

Selv jeg, som efterhånden tilhører eliten af Pio-fanboism, overveje at tage til takke med en 507

Jeg kunne forestille mig at det for fleres vedkommende ikke kun handler om økonomi alene, men nærmere om at skulle bruge så mange penge på et TV. Det er altså ikke kun mulighed, men villighed det handler om.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 14:43
Helt enig - for mit eget vedkommende er det heller ikke selve skærmen der er problemet - jeg ville gerne eje en 508 eller 5080, men det er tanken om (og erfaringen ved) afskrivningen fordi priserne rasler ned. Når man ser herinde, 3-4 mdr. gamle skærme kun kan sælges for halvdelen af nyprisen er jeg ikke meget for at punge ud med de summer en 508/5080 koster.

Jeg er simpelthen for nærig


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 14:52
Selv har jeg siddet og fiflet lidt med en lommeregner og leget lidt med diverse muligheder for at bruge 35.000: En 507 for godt 22.000, hvilket efterlader mere end nok til at fornye resten af stuen også Jeg tror det er et glimrende tidspunkt at smide penge efter et 507. Det kan (til min orientering?) stadig betragtes som værende en af de bedre skærme på markedet, og prisen har ramt den absolutte bundlinje.

Så tager vi sgu G8 når de andre køber G9, spawn Det skal dog ikke være en hemmelighed at jeg er GRØN af misundelse over dem som allerede nu sidder og nyder billedet på deres 508/5080


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 14:57
Ahhhh.....hvad pokker Spawn - du har jo altid dit 42PX70 du kan nyde

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 15:00
Hother:

Man nyder ikke PX70 efter man har set et 508. Det er en tabt sag! Tag et tæppe med, så mødes vi i Scala-Hifi senere. Husk solcream!


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Juli-2007 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ahhhh.....hvad pokker Spawn - du har jo altid dit 42PX70 du kan nyde


Det har jeg - og det gør jeg - og jeg nyder også de 25.000,- det er billigere og alle de rare ting jeg kan få for de penge

8g Skærmene er skam meget lækre og spændende, men ja jeg tror nok jeg venter til næste generation - mit Pana er jo kun lige 3-4 mdr gammelt så det kan nok holde lidt endnu




-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Meier
Skrevet den: 10-August-2007 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Foreløbig er der ikke så forfærdelig mange der har ytret ønske om fælleskøb i denne tråd - udover selvfølgelig dig der har gjort det mange gange

Men de 7-8 stykker der har vist interesse i denne tråd er slet ikke nok til at etablere et fælleskøb - så jeg tror ikke du skal regne med Recordere.dk er specielt meget "på sagen" lige pt.

Du skal nok samle mindst 50-100 interesserede før det måske kan blive til noget.

Efter den glimrende anmeldelse her på siden, må der da være kommet lidt ny interesse for et fælleskøb?



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 10-August-2007 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Foreløbig er der ikke så forfærdelig mange der har ytret ønske om fælleskøb i denne tråd - udover selvfølgelig dig der har gjort det mange gange

Men de 7-8 stykker der har vist interesse i denne tråd er slet ikke nok til at etablere et fælleskøb - så jeg tror ikke du skal regne med Recordere.dk er specielt meget "på sagen" lige pt.

Du skal nok samle mindst 50-100 interesserede før det måske kan blive til noget.

Efter den glimrende anmeldelse her på siden, må der da være kommet lidt ny interesse for et fælleskøb?

Interesse fra køberne, ja, men det kræver også velvilje fra Pioneer, og vi ved jo hvor "hovski-snovski" de er blevet på det sidste.

Var der ikke noget med, at de ikke ville tillade salg over internettet, med mindre at forretningen også havde en fysisk butik, samt at det var slut med at "dumpe" prisen via fælleskøb?



Skrevet af: papman
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 00:12

Jeg er absolut interesseret i en g8-skærm. Primært 5080XD og 508XD, sekundært 428XD. Men det afhænger selvfølgelig en del af prisen.

Jeg tror desværre, at en dansk leverandør får særdeles svært ved at følge f.eks. de svenske priser. På 5080XD er der 7.000 kr. sparet ved bare lige at køre over Øresundsbroen og hente det (står til ca. 28.000 kr. afhængig af kursen). Og det er endda - som skrevet tidligere i denne tråd - den vejledende pris. Fra hele hovedstadsområdet, er der altså ikke ret langt til Malmø. Eller hvad med Tyskland, hvor en tur til Flensborg kan belønnes med et 428XD for ca. 17.000 kr.

Håber et fælleskøb kan give nogle attraktive priser.



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 09:20
Så kunne fælleskøbet bestå i at leje en kassevogn, køre til Malmø og købe 10/15/20 tv'er og så turnere landet rundt. Evt. ad flere omgange.

Jeg kunne godt være frisk men afventer lige og ser priserne på full hd'erne i løbet af et par måneder.




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 10:54

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Så kunne fælleskøbet bestå i at leje en kassevogn, køre til Malmø og købe 10/15/20 tv'er og så turnere landet rundt. Evt. ad flere omgange.

Jeg mener at man kun må tage med til eget brug, og hver enkelt køber derfor skal med i bussen/lastbilen. Altså at reglerne er personlig transport af de varer man tager med ind i landet - og ellers er det smugleri (og mega bøde hvis det opdages).

Omvendt var der noget med en dom forleden som gik imod de regler, men den er vist ikke afgjort endnu. Den er muligvis anket, men prøver lige at søge lidt.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 11:14

Hej Alle

Ja, det er kun varer til eget forbrug man toldfrit må indføre fra et andet EU land.

http://www.skat.dk/vejledninger/download/dansk_inden_for.pdf - Pjece fra Skat

--- 8-< -----------------------------

Du må have varer med til dig selv

Når du rejser til Danmark fra et andet EU-land, kan du tage varer med til dig selv uden at betale afgift.

At varerne er til dig selv betyder, at det kun er dig, medlemmer af din husstand eller dine gæster, der bruger varerne. Sælger du fx varerne i en idrætsklub eller på en arbejdsplads, er de ikke til dig selv, og så skal du betale afgift af varerne.

--- 8-< -----------------------------

Så umiddelbart er det ikke nogen god idé at køre en lastbil til Sverige, og tage TV med til andre. Det er ihvertfald ikke lovligt - med de nuværende regler.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: papman
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 11:30

Jeg synes da klart, at det var værd at overveje, om et evt. fælleskøb kunne laves i samarbejde med en leverandør i Malmø. Det ville selvfølgelig betyde, at folk selv skulle hente deres TV eller betale for at få det fragtet. Men i forhold til den danske udsalspris burde der være en hel del at spare. 



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 12-August-2007 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Ja, det er kun varer til eget forbrug man toldfrit må indføre fra et andet EU land.

http://www.skat.dk/vejledninger/download/dansk_inden_for.pdf - Pjece fra Skat

--- 8-< -----------------------------

Du må have varer med til dig selv

Når du rejser til Danmark fra et andet EU-land, kan du tage varer med til dig selv uden at betale afgift.

At varerne er til dig selv betyder, at det kun er dig, medlemmer af din husstand eller dine gæster, der bruger varerne. Sælger du fx varerne i en idrætsklub eller på en arbejdsplads, er de ikke til dig selv, og så skal du betale afgift af varerne.

--- 8-< -----------------------------

Så umiddelbart er det ikke nogen god idé at køre en lastbil til Sverige, og tage TV med til andre. Det er ihvertfald ikke lovligt - med de nuværende regler.

  /Lars

Hvis man nu er glad for fladskærme, så er 15-20 stk. vel ikke for meget til personligt brug?

Sælger svenskerne ikke på postordre til Danmark, for så er det vel ligetil?



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 15:13
Jeg har haft kontakt til en leverandør i UK som tilbyder levering til døren af 508XD for kr.26.142! (valutakurser.dk)

Jeg er personligt på denne vogn, men giv lyd fra jer om I også kunne være interesseret, da han er åben for at presse prisen yderligere ved større køb. Hvis der er interesse for et fælleskøb, vil jeg kontakte ham igen og forehøre mig nærmere vedr. proceduren ved reparationer osv.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Jeg har haft kontakt til en leverandør i UK som tilbyder levering til døren af 508XD for kr.26.142! (valutakurser.dk)

Jeg er personligt på denne vogn, men giv lyd fra jer om I også kunne være interesseret, da han er åben for at presse prisen yderligere ved større køb. Hvis der er interesse for et fælleskøb, vil jeg kontakte ham igen og forehøre mig nærmere vedr. proceduren ved reparationer osv.

Det lyder interessant!

Hvem er leverandøren?



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 16:01

I tyskland kan man også få det til disse priser hvis man køber en hel mængde. Det er forholdvis let at forhandle med de forskellige butikker dernede.

Dog hvis der går noget galt, så forvent ikke at i kan få tv'et reparation uden at det kommer til at koste en halv bondegård.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 16:53
Larxox:

Jeg har kontakt med ejeren af Krish Audio-Visual i London. Han er åben for et fælleskøb og jeg vender selvf. tilbage så snart jeg ved mere.


lahan:

Jeg arbejder netop på at lave en solid aftale med leverandøren, så vi ikke skal bekymre os, skulle uheldet nu være ude. Personligt foretrækker jeg UK fremfor Tyskland, da jeg har markant lettere ved at kommunikere på engelsk. Det er står heldigvis alle frit for om de ønsker at være med på fælleskøbet

Meld endelig ud, så jeg har et overblik over hvor mange der kunne være interesseret. Det har selvf. afgørende betydning for prisen.


Skrevet af: sidious
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 17:26

MediaMarkt ved flensburg, der skal de have 2499 Euro for Pioneer 428XD!

En af deres saelgere talere desuden dansk, kunne det ikke vaere en mulighed?



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 17:43
sidious:

Jo, det kunne det, og det kunne mange andre forhandlere også. Jeg har efterhånden haft kontakt til utrolig mange og umiddelbart er jeg mest tryg ved den nuværende fra UK. Jeg skal forsøge også at få en pris på 428XD.


Skrevet af: papman
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 17:44

Hvad med at indhente tilbud fra forskellige leverandører.

Hvis Krish Audio-Visual i London har en god pris, så kunne man da sagtens spørge nogle leverandører i Malmø og/eller Flensborg om, de kan matche den. For de fleste vil det nok være lidt mere trygt at handle tættere på. Men hvis Krish Audio-Visual kan levere en god garanti i forhold til reperationer, så er jeg da meget lydhør. 



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 17:46

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

sidious:

Jo, det kunne det, og det kunne mange andre forhandlere også. Jeg har efterhånden haft kontakt til utrolig mange og umiddelbart er jeg mest tryg ved den nuværende fra UK. Jeg skal forsøge også at få en pris på 428XD.

Er UK modellerne identiske med de danske.

Er det samme DVB-T system osv....

Samme type tekst-tv ...

 



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 17:49
lahan:

http://www.pioneer.co.uk/uk/products/62/63/413/overview.html - Pioneer.co.uk


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:20
Pioneer PDP 428XD á kr.17.299 (£1575).

v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).

Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).

v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).
 
Ovenstående er ex. tilbehør. Levering kan ske til døren på ca. 3 arbejds dage for 225£, men varene kan også sendes bulk til et fælles afhentningssted herhjemme hvilket mere eller mindre eliminerer leveringspriserne.

Selv samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor EU er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af forsendelsesudgifterne.


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:22
PS.

Jeg er personligt med på køb af 508XD og gerne en bulk levering til Københavnsområdet.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

<span style="font-weight: bold;">Pioneer PDP</span>
<span style="font-weight: bold;">428XD</span> á kr.17.299 (£1575).v.
5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).<span style="font-weight:
bold;">Pioneer PDP 508XD</span> á kr.24.714 (£2250).v. 5 stk. falder
prisen til kr.24.165 (£2200).
 
Ovenstående er ex. tilbehør. Levering kan ske til døren på ca.
3 arbejds dage for kr. 1.977 (£180), men varene kan også sendes <span
style="font-style: italic;">bulk</span> til et fælles afhentningssted
herhjemme hvilket mere eller mindre eliminerer leveringspriserne.Selv
samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et
fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor EU
er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer
Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var
tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte
TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af
forsendelsesudgifterne.


Cool, godt arbejde..

Jeg skal desværre bruge skærmen helst idag end i morgen, men ellers
havde jeg nok været på..


Skrevet af: sidious
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:26

Mstoft

Hvorfor det ? hvis uheldet er ude, saa er turen til flensburg da noget kortere ?



Skrevet af: sidious
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:31

Mstoft

Jeg har haft kontakt med Pioneer Dk, vedr. reperation af Plasma tv.

Jeg fik det svar at, tvet skal sendes til reperation ved den forhandler, som har solgt tvet til vedkommende.

Saa hvor har du den oplysning om, at Pioneer dk tager sig af reperationer fra andre EU lande ?



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:35
sidious:

Forhandleren selv oplyste mig om det i en mail, da jeg spurgte til det. De få Sharp skærme som ved det gamle fælleskøb havde haft brug for reparationer, var kvit og frit blevet repararet af Sharp Danmark. Det samme skulle eftersine gælde Pioneer. Jeg beder ham glædeligt uddybe det nærmere og vender selvf. tilbage med svar.


Skrevet af: sidious
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:45

Ja, ellers kontakt Pioneer Dk? jeg er nemli meget interesseret i det tv, bare ikk med de danske priser

 



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 18:56
Jeg har allerede forhørt mig hos Pioneer DK og venter stadig svar. Jeg er ligeså interesseret i at have styr på sagerne som du! At valget er faldet på denne forhandler skyldes bl.a. prisen, men først og fremmest den glimrende korrespondance jeg har haft med ejeren af butikken, og ydermere at han førhen har leveret til et succesfuldt fælleskøb på flatpanels.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af sidious sidious skrev:

Saa hvor har du den oplysning om, at Pioneer dk tager sig af reperationer fra andre EU lande ?

Der plejer at være 1 års garanti på tværs af landegrænserne. Men om Pioneer har ændret på det nu ved jeg ikke.

Så det 1. år kan det (sansynligvis) repareres her i landet. Ved fejl i det 2. år skal det retur til forhandleren, hvor end de nu bor i udlandet.

Bemærk dog, at man normalt også selv står for transporten til/fra serviceværkstedet hvis man benytter den 1-årige europa garanti. Det kan være rimeligt dyrt at sende en pakke på 30kg med kurer firma - bliv ikke overrasket hvis det koster 1500 kr hver vej. Altså 3000 kr for at få apparatet sendt til service her i landet, og sikkert et tilsvarende eller højere beløb til/fra England.

Købes der derimod herhjemme, så afhentes det, repareres og leveres tilbage til adressen igen. Dette gælder i 2 år.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lapo
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:09
Jeg melder mig lige ind i et fælleskøb af 508XD, hvis pris og betingelserne bliver fornuftige!!
Desuden ønsker min bror også at melde sig under samme fane, dog med et 428XD da hans plads er lidt trang!!




Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:28
Hvis vi blot er 6 købere total, kan vi få en samlet fragt "bulk" på £180, som vi selvf. deler. Der skal altså lægges 30£ til skærmens pris og det er så det totale beløb. Vi snakker altså 508XD til under 25.000.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:47

Hej mstoft, og tillykke med dit nye "logo". Jeg håber at du får succes med dit "fælleskøb", for det lyder rent prismæssigt ret fornuftigt.

Og måske du så langt om længe for det tv som du i uendelig lang tid har skrevet om



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:48
I kunne måske også få en pris på højttaleren til den store model.


Skrevet af: KillerT2
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Hvis vi blot er 6 købere total, kan vi få en samlet fragt
"bulk" på £225, som vi selvf. deler. Der skal altså lægges kr.411 til det
skærmens pris og det er så det totale beløb. Vi snakker altså 508XD til
<span style="font-style: italic;">under</span> 25.000.


Hej - jeg er ny her på forum'et men bestemt ikke ny indenfor plasma &
Pioneer i særdeleshed...

Jeg kunne også være frisk på fælleskøb - har nogen overvejet tyskland,
f.eks. my-solution.de? Jeg fik oplyst en pris fra dem på 508XD på 2850 €
+ VAT (det bliver 24800 DKK ved 17% tysk moms) og det var jo kun for et
stk.

Tyskland har den fordel at el-stikkene er de samme som i DK og der er
vist så vidt jeg ved 2 års reklamationsret ligesom i DK. Desuden er
fragten ofte billigere.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 21:01

Oprindeligt skrevet af KillerT2 KillerT2 skrev:

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Hvis vi blot er 6 købere total, kan vi få en samlet fragt
"bulk" på £225, som vi selvf. deler. Der skal altså lægges kr.411 til det
skærmens pris og det er så det totale beløb. Vi snakker altså 508XD til
<span style="font-style: italic;">under</span> 25.000.



Jeg kunne også være frisk på fælleskøb - har nogen overvejet tyskland,
f.eks. my-solution.de? Jeg fik oplyst en pris fra dem på 508XD på 2850 €
+ VAT (det bliver 24800 DKK ved 17% tysk moms) og det var jo kun for et
stk.

Måske du burde regne med 19% og ikke 17%. Medmindre det er ligesom i vestjylland hvor den fulde moms ikke er slået igennem endnu.



Skrevet af: Joho
Skrevet den: 15-August-2007 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af KillerT2 KillerT2 skrev:

 
Tyskland har den fordel at el-stikkene er de samme som i DK og der er
vist så vidt jeg ved 2 års reklamationsret ligesom i DK.
De 2 år er skam rigtig nok, men hele EU har en 2 års reklamationsperiode, grundet en EU forordning som alle lande skal følge i deres lovgiving



-------------
Med god hilsen

John


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 00:48
Joho:

Jeg var ikke klar over det var 2 år i hele EU, men det er vældig rart at vide. Nu er det heldigvis de færreste som nogensinde får brug for deres reklamationsret. 7-9-13


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af sidious sidious skrev:

Saa hvor har du den oplysning om, at Pioneer dk tager sig af reperationer fra andre EU lande ?

Der plejer at være 1 års garanti på tværs af landegrænserne. Men om Pioneer har ændret på det nu ved jeg ikke.

Så det 1. år kan det (sansynligvis) repareres her i landet. Ved fejl i det 2. år skal det retur til forhandleren, hvor end de nu bor i udlandet.

Bemærk dog, at man normalt også selv står for transporten til/fra serviceværkstedet hvis man benytter den 1-årige europa garanti. Det kan være rimeligt dyrt at sende en pakke på 30kg med kurer firma - bliv ikke overrasket hvis det koster 1500 kr hver vej. Altså 3000 kr for at få apparatet sendt til service her i landet, og sikkert et tilsvarende eller højere beløb til/fra England.

Købes der derimod herhjemme, så afhentes det, repareres og leveres tilbage til adressen igen. Dette gælder i 2 år.

  /Lars

Jeg hentede selv mit 508XD i sverige (og sparede 8500kr på det), man får en garanti folder med, og ud fra hvad jeg har forstået på det, så gælder der 2 år garanti for den lige meget om den er købt i dk eller sverige. Der står et tlf nr i folderen man skal ringe til og så kommer de inde for 72 timer, det var i hvert fald beskeden fra svenskerne også.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 01:53
ashdk:

Hvad gav du for TVet og hvor helt præcist har du købt det? Det lader til at den omfattende EU-garanti ikke er helt for sjov. Det er super.


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 02:16

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

ashdk:

Hvad gav du for TVet og hvor helt præcist har du købt det? Det lader til at den omfattende EU-garanti ikke er helt for sjov. Det er super.

Jeg købte det her: http://www.hificenter.se/index.php?page=136:0 - http://www.hificenter.se/index.php?page=136:0

De var super flinke, og ingen problemer, jeg gav ca 29.000 for det. Fik en kanon kurs på de svenske.

Der er nogen der har skrevet det er billigere i tyskland, men nu bor jeg i kbh, så der er liiiidt langt, så passede det noget bedre med at futte over broen til malmø og hjem igen med en 508XD.

Jeg glæder mig meget til at få den kalibreret af Otto, men det må lige vente til der er smidt en ny forstærker og en blu-ray afspiller på den.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 03:36
Tillykke med købet. Personligt synes jeg at selv Malmö er for langt væk. Det er så årsagen til at jeg får leveret det  Held og lykke med indkøb og kalibrering.


Skrevet af: KillerT2
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 09:08

Hmmm -  det ser ud til at Pioneer i Tyskland er blevet lidt hårde overfor internet-butikker der sælger de dyrere versioner af skærmene. Her er hvad jeg fik af svar fra my-solution.de da jeg spurgte på 508XD:

"Actually we could offer it to you for 3499,- but at the moment we dont get any delivery from Pioneer, because we sold them too cheap..."

Der er dog andre, der vil sælge, f.eks. kitchenland.de: 

"we can offer you 508XD for Euro 3499,00 + Euro 99,00 transport to DK, Delivery time is 1 week at the moment" 

Det bliver jo så 26780 DKK incl. tysk moms (som jo rigtigt nok er 19% og ikke 17% ) hvilket selvfølgelig er mere end i UK.



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 09:16
Og når de har solgt 11 stk. stiger momsen til 25%...og det er endda forudsat at de endnu ikke har solgt noget til Danmark i år.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Og når de har solgt 11 stk. stiger momsen til 25%...og det er endda forudsat at de endnu ikke har solgt noget til Danmark i år.

....og forudsat at de husker det



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg hentede selv mit 508XD i sverige (og sparede 8500kr på det), man får en garanti folder med, og ud fra hvad jeg har forstået på det, så gælder der 2 år garanti for den lige meget om den er købt i dk eller sverige. Der står et tlf nr i folderen man skal ringe til og så kommer de inde for 72 timer, det var i hvert fald beskeden fra svenskerne også.

Sålænge de bare leverer den garanti skriftligt - så er det jo fint

Det er værre med de forhandlere i England og Tyskland, som forsøger at sælge til Danmark ved at "forsikre" at man kan få det repareret lokalt - men enten ikke ved - eller glemmer at oplyse - at den slags normalt kun gælder det 1. år. Hvis det da overhovedet gælder - for det kan vist være svært at få den garanti på skrift.

Så når det kommer til hvad de udenlandske forhandlere siger, så er jeg altid skeptisk. For hånden på hjertet: De vil jo gerne sælge, og er derfor ikke uvildige rådgivere.

Hvis praksis for service er anderledes på det udstyr som er købt i Skandinavien, er det jo bare med til at gøre billedet endnu mere broget og uoverskueligt.

En ting har dette forum lært mig - lad være at tage ting for givet. Og garantier er kun noget værd, hvis de fås på skrift. Altså hvad de dækker - og ikke mindst betingelserne.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KillerT2
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 11:00

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Tillykke med købet. Personligt synes jeg at selv Malmö er for langt væk. Det er så årsagen til at jeg får leveret det  Held og lykke med indkøb og kalibrering.

mstoft - hvordan ser det ud med køb hos din kontakt i UK?

Jeg kunne være interesseret i en 508XD + en 428XD (til en kammerat) og vil også foretrække bulk-levering til Kbh-området.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 14:29
Gode nyheder. Jeg har netop modtaget skriftlig bekræftelse fra UK leverandøren om, at han vil dække alle fragtomkostninger 12 mdr. efter køb. Det er hermed sikkert at vi gennemfører fælleskøbet. Kontakt mig via PM hvis I ønsker at deltage, eller spørg her i forummet hvis I har nogle spørgsmål.


(Uddrag af New Pro Forma)
FAO: ALL DANISH BUYERS

KRISH AUDIO-VISUAL LTD ( LONDON ) EXCLUSIVELY OFFERS FREE RETURN SHIPPING ON ANY DEFECTIVE FLAT SCREEN TELEVISION WITHIN 12 MONTHS OF PURCHASE.



Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 14:36
KillerT2:

Det ser rigtig godt ud. Personligt står jeg for én af bulk leveringerne i KBH. Jeg kunne forestille mig at det bliver til min adresse i Gentofte. Indtil videre er der 3 ud af 6 ledige pladser tilbage på denne. Får vi den fyldt op, så husk at priser tager ydligere et dyk nedad.


Pioneer PDP
428XD á kr.17.299 (£1575).

v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).

Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).

v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).


Ovenstående er ex. tilbehør. Fragtomkostninger varierer alt efter den valgte fragtløsning.



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

KillerT2:

Det ser rigtig godt ud. Personligt står jeg for én af bulk leveringerne i KBH. Jeg kunne forestille mig at det bliver til min adresse i Gentofte. Indtil videre er der 3 ud af 6 ledige pladser tilbage på denne. Får vi den fyldt op, så husk at priser tager ydligere et dyk nedad.


Pioneer PDP
428XD á kr.17.299 (£1575).

v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).

Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).

v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).


Ovenstående er ex. tilbehør. Fragtomkostninger varierer alt efter den valgte fragtløsning.

Hvornår er der tilmeldingsfrist?

Jeg måske interesseret i en 428XD! Levering evt. i Århus-området.



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

KillerT2:

Det ser rigtig godt ud. Personligt står jeg for én af bulk leveringerne i KBH. Jeg kunne forestille mig at det bliver til min adresse i Gentofte. Indtil videre er der 3 ud af 6 ledige pladser tilbage på denne. Får vi den fyldt op, så husk at priser tager ydligere et dyk nedad.


Pioneer PDP
428XD á kr.17.299 (£1575).

v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).

Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).

v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).


Ovenstående er ex. tilbehør. Fragtomkostninger varierer alt efter den valgte fragtløsning.

Hvornår er der tilmeldingsfrist?

Jeg måske interesseret i en 428XD! Levering evt. i Århus-området.



Jeg vil gerne være med. Er interesseret i 508XD og vil gerne have leveret i Århus


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 15:11
Sukkerfar/Larxox:

Indtil videre kører vi ugen ud , men tillader interessen at vi fortsætter en uge mere, så gør vi det. Det afhænger udelukkende af antal tilmeldte.

Det kan sagtens arrangeres at lave en bulk levering i Århus også, det kræver blot at vi taler sammen og at en af jer kan tage imod varene på en adresse i Århus. Jeg står som nævnt selv for modtagelse i KBH. Jeg opretter straks en 6 stk. ordre til Århus også. Bekræft venligst at I ønsker at være med på denne, så kontakter jeg jer løbende med information via PM.

Husk at den samlede fragt kun er på 180£ ved 6 stk. bulk, så hvis alle pladser bliver fyldt, er det små 30£ hver i fragt.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

En ting har dette forum lært mig - lad være at tage ting for givet. Og garantier er kun noget værd, hvis de fås på skrift. Altså hvad de dækker - og ikke mindst betingelserne.


Selv hvis du får det på glitterfarvet papir, skal du stadig rejse kravet mod forhandleren i udlandet. Det kan næppe betale sig for en dansk forbruger at køre retssager i mod forhandlere Tyskland eller England. Tough luck...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Sukkerfar/Larxox:

Indtil videre kører vi ugen ud , men tillader interessen at vi fortsætter en uge mere, så gør vi det. Det afhænger udelukkende af antal tilmeldte.

Det kan sagtens arrangeres at lave en bulk levering i Århus også, det kræver blot at vi taler sammen og at en af jer kan tage imod varene på en adresse i Århus. Jeg står som nævnt selv for modtagelse i KBH. Jeg opretter straks en 6 stk. ordre til Århus også. Bekræft venligst at I ønsker at være med på denne, så kontakter jeg jer løbende med information via PM.

Husk at den samlede fragt kun er på 225£ ved 6 stk. bulk, så hvis alle pladser bliver fyldt, er det små 37£ hver i fragt.


Jeg kan godt tage imod i Århus. Bor inde midt i byen
Kan det iøvrigt betale sig at købe seperate højtalere med? Eller skal man have nogle helt andre?


Skrevet af: mstoft
Skrevet den: 16-August-2007 kl. 15:54
Det kan alt sammen bestilles sammen med TVet via samme leverandør. Jeg har netop anmodet om info vedr. priser og udvalg på tilbehør.



Print side | Luk vindue