Priser HD film
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25696
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 02:08
Emne: Priser HD film
Skrevet af: Boogie
Emne: Priser HD film
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 16:49
Hej alle
Jeg har lige surfet rundt på US-sider og der kan man købe næsten alle HD-DVD film for ca. $20 altså ca. 110,-
Er der nogen speciel grund til at de skal koste 250,- i DK???
Ved godt afgifterne er forskellige og kursen på $ er i bund, men alligevel!
Det er sgu da ikke mærkeligt, at der ikke bliver solgt flere afspillere (eller film) til de priser.
Snakkede i øvrigt med en fra Blockbusters hovedkontor, som sagde at de har planer om at udleje begge formater inden sååå længe.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25651&PN=1 - Archos WiFi 80GB til SALG
|
Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 16:55
Tja det er dyrt i Danmark.
I Canada kan man gå ned i en almindelig butik a la El-giganten og købe enten HD-DVD eller BD til 300kr for 3 stk.
Momsen er 14%, samt kursen er høj i forhold til US $.
Så ved ikke hvorfor det skal være så vildt dyrt i Danmark.
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 16:55
Dog har Blockbuster USA valgt Blu-ray.
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 16:58
Bendix skrev:
Dog har Blockbuster USA valgt Blu-ray. |
ja, ved det, men de sælger stadig HD-DVD. Tror Blockbuster i DK vil satse på begge formater.
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 17:00
lahan skrev:
Tja det er dyrt i Danmark.
I Canada kan man gå ned i en almindelig butik a la El-giganten og købe enten HD-DVD eller BD til 300kr for 3 stk.
Momsen er 14%, samt kursen er høj i forhold til US $.
Så ved ikke hvorfor det skal være så vildt dyrt i Danmark.
|
Til de priser, ville jeg eje både Blu-Ray og HD-DVD og købe en bunke film...
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 17:55
Med HD DVD er regionerne jo ikke et problem, så med mindre man nægter at se film uden danske undertekster, så er der jo ingen undskyldning for ikke at købe hos DVD Pacific eller Axel Music.
Mht. Blu-ray er det også muligt at købe film til billige priser, da det jo også blot kræver at man får en maskine fra USA eller Japan.
Nej, import er ikke for alle, men de fleste af os herinde er jo 'bevidste', så for os er der ikk' så mange undskyldninger for ikke at købe billige HD film. Hvis man vil, så kan man godt.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 18:15
Jeg syntes nu ikke det er helt så simpelt Naiera,
Undertekster betyder intet for mig personligt, men jeg er ikke Palle alene i verden
Jeg har både ekskone, kæreste og børn, onkler/tanter/fætre/kusiner/bedsteforældre/venner og bekendte og deres børn samt andet godtfolk der besøger mig jævnligt
Engang imellem er det hyggeligt at se en god film med en eller flere af ovennævnte - især en god HD film på vores gode HD plasma
You get the point ![](smileys/smiley2.gif)
Der er ikke samme nydelse ved at se en god film, hvis man skal sidde og oversætte halvdelen for de der kigger med og måske ikke er ligeså stærke i at se film uden undertekster.
Mon ikke de samme forhold er gældende for de fleste herinde - at man har andre man gerne vil tage hensyn til end blot en selv.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 18:19
spawn skrev:
You get the point ![](smileys/smiley2.gif) |
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede.
Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt.
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 20:11
Naiera skrev:
spawn skrev:
You get the point ![](smileys/smiley2.gif) |
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede.
Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt. |
Delvis enig i dit synspunkt, nu er det måske mig der er slow, men er der ikke noget med told og afgift når HD-DVD´erne kommer til DK??? Ved godt det kan lade sig gøre at snige sig udenom, men ikke altid -eller hvad?? Synes jeg har hørt historier, der koster nærmerst mere and hvis de var købt i DK.
Mht. AxelMusic koster HD-DVD´erne ikke 110,- mig bekendt!
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 20:56
Sidder lige med en større butikskædes Indkøbspriser:
HD DVD'erne ligger mellem 160-170 kr (Uden moms) og koster i udsalg 250 kr (incl moms) - det giver en avance på 30-40 kr, som skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
BD film ligger imellem 163 og 210 kr (Uden moms) og sælges for 250 kr hhv 300 kr (incl moms) - det giver en avance på 37 kr hhv 30 kr, som igen skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
Det er ikke for at forsvare butikkerne, men de tjener pt ikke fedt på film, der hjemtages stykvis. Bestiller de flere film får de nok en vis mængde rabat.
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 21:02
MichaelS skrev:
HD DVD'erne ligger mellem 160-170 kr (Uden moms) og koster i udsalg 250 kr (incl moms) - det giver en avance på 30-40 kr, som skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
BD film ligger imellem 163 og 210 kr (Uden moms) og sælges for 250 kr hhv 300 kr (incl moms) - det giver en avance på 37 kr hhv 30 kr, som igen skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
Det er ikke for at forsvare butikkerne, men de tjener pt ikke fedt på film, der hjemtages stykvis. Bestiller de flere film får de nok en vis mængde rabat.
/MichaelS
|
Men så er der noget som tyder på at Indkøbspriser er alt for høje, når man i udlandet kan købe dem væsentligt billigere. Endag langt under den danske indkøbspris.
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 21:17
Jeg tror problemet ligger i distributionen... ![Wink](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley2.gif)
/MichaelS
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 22:31
MichaelS skrev:
/MichaelS |
he - til de priser kan det da godt svare sig for TP og Fona at købe deres hd-film hos Axel i stedet for deres normale distrubutør. Men så bliver distrubutøren sikkert bare skidesur og lukker for andre ting.
|
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 23:23
MichaelS skrev:
/MichaelS
|
Se, der er jo noget galt et sted. Det er sgu noget finurligt, at en dansk butik giver 50,- mere i indkøb end hvad forbrugeren giver i butikken i USA (jeg formoder naturligvis, at amerikanske butikker faktisk tjener lidt på at sælge HD-film)
Nææ, de skulle gøre ligesom i de gode gamle mobiltelefon-dage, hvor de nærmest forærede dem væk. Før du så dig om, havde hele DK en mobil.
Men igen, DVD salget går vel strygende og citronen kan presses lidt mere, så hvorfor udgive og sælge HD-film for billigt...
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 09-Juli-2007 kl. 23:45
Stampe skrev:
he - til de priser kan det da godt svare sig for TP og Fona at købe deres hd-film hos Axel i stedet for deres normale distrubutør. Men så bliver distrubutøren sikkert bare skidesur og lukker for andre ting.
|
Det må de bare ikke - du må ikke importere DVD film til EU (fra ikke-EU lande) med henblik på videresalg. Smart lov for de danske distributører, ikke?
Distributøren bliver ikke bare sur, han kommer med et SWAT team (APG, fogedretten, m.v.) og splitter din butik ad. Et http://lifesucks.dk/182 - eksempel fra den onde virkelige verden.
EDIT: man må selvfølgelig gerne parallelimportere fra andre EU-lande, og jeg så lige at Laserdisken har fået en http://www.laserdisken.dk/html/list_tekst.dna?listen=Anti-FDV - anti-FDV sektion , hvor man kan købe DVD film med danske undertekster uden at Foreningen af Danske Videogramdistributører tjener en krone.![](smileys/smiley4.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: NerdALMIGHTY
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 00:10
Jeg har personligt lige fået min første Blu-ray film hjem til min PS3. Planet Earth til ca. 450 kr. hos Axelmusic.
Jeg tør slet ikke tænke på hvad den kommer til at koste i Danmark når den kommer til salg engang, men omkring det dobbelte vil være mit bud.
Filmen blev sendt fra england, og den bukker derfor ikke under for told. Jeg har i hvert fald ikke købt min sidste BD film fra dem.
Til priser på omkring 130 kr. stykket for en normal spille film i Blu-ray format, er de endog billigere end de fleste nyudgivelser på almindelig DVD i danmark, så kan det næsten ikke betale sig andet.
|
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 01:19
Boogie skrev:
Naiera skrev:
spawn skrev:
You get the point ![](smileys/smiley2.gif) | Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede. Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt. |
Delvis enig i dit synspunkt, nu er det måske mig der er slow, men er der ikke noget med told og afgift når HD-DVD´erne kommer til DK??? Ved godt det kan lade sig gøre at snige sig udenom, men ikke altid -eller hvad?? Synes jeg har hørt historier, der koster nærmerst mere and hvis de var købt i DK.
|
Nej, der er heller ingen der har skrevet, at de koster 110,- hos Axel. Enkelte film kan dog fås for 125,- inklusive forsendelse; f.eks. Terminator 2 på Blu-ray.
Og ja, det er muligt at 'snige sig udenom' med enkelte butikker. Sådan fungerer det dog ikke med Axel Music. Priserne er ikke så lave som hvis man gik i en butik med god rabat i forhold til vejledende udsalgspris i USA, men stadig priser der er langt under hvad man ville betale for film købt her i landet.
|
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 08:44
Naiera skrev:
Boogie skrev:
Naiera skrev:
spawn skrev:
You get the point ![](smileys/smiley2.gif) | Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede. Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt. |
|
Nej, der er heller ingen der har skrevet, at de koster 110,- hos Axel. Enkelte film kan dog fås for 125,- inklusive forsendelse; f.eks. Terminator 2 på Blu-ray.
Og ja, det er muligt at 'snige sig udenom' med enkelte butikker. Sådan fungerer det dog ikke med Axel Music. Priserne er ikke så lave som hvis man gik i en butik med god rabat i forhold til vejledende udsalgspris i USA, men stadig priser der er langt under hvad man ville betale for film købt her i landet. |
Du har ret, de kan købes til en ok pris hos Axel og der risikere man ikke at skulle betale told osv.???
|
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 18:08
Lige først: I behøver altså ikke at citere det hele hvergang. Det er tåbeligt at mit indlæg allerede er kopieret 3 gange - det oprindelige indlæg står der jo endnu.
For det andet: Det er ikke butikkerme, men distributionen det tjener pengene. Tilgengæld er der hurtig service og mulighed for mængde rabat.
/MichaelS
|
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 18:10
NerdALMIGHTY skrev:
Jeg har personligt lige fået min første Blu-ray film hjem til min PS3. Planet Earth til ca. 450 kr. hos Axelmusic.
|
Hvor lang tid gik der fra du bestilte den til du fik den ?
/MichaelS
|
Skrevet den: 10-Juli-2007 kl. 18:26
Boogie skrev:
Du har ret, de kan købes til en ok pris hos Axel og der risikerer man ikke at skulle betale told osv? |
Nej.
|
Skrevet af: sune
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 08:09
Jeg er netop kommet hjem efter en måneds rundrejse i Californien, og fik købt lidt HD-DVD skiver med hjem osse :-), så derfor lige en kommentar ang. prisniveauet derovre:
Butikspriserne ligger generelt fra $20-$27 (+tax) for HD-DVD/BD titler afhængigt af hvor man køber dem.
Det største og billigste udvalg fandt jeg hos kæden Fry's hvor prisen var $20 pr skive (de havde omkring 125+ HD-DVD titler på hylden) og jeg fandt stort set alt hvad jeg skulle bruge her.
Der dyreste sted var en Virgin Megastore med $27 pr skive, men de fleste steder lå omkring de $22-$23.
De store supermarkedskæder (f.eks WalMart,Target) har oftest et mindre udvalg af HD-DVD/BD titler på hylden men ikke noget at råbe hurra for.
/Sune
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 08:20
sune skrev:
Det største og billigste udvalg fandt jeg hos kæden Fry's hvor prisen var $20 pr skive (de havde omkring 125+ HD-DVD titler på hylden) og jeg fandt stort set alt hvad jeg skulle bruge her.
/Sune |
Det er sgu håbløst med DK-priser, hvis de koster 110,- i en fysisk butik...
Der må være nogle et sted, der griner hver gang en dansker køber en skive herhjemme!
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 08:28
Boogie skrev:
sune skrev:
Det største og billigste udvalg fandt
jeg hos kæden Fry's hvor prisen var $20 pr skive (de havde omkring 125+
HD-DVD titler på hylden) og jeg fandt stort set alt hvad jeg skulle bruge
her./Sune |
Det er sgu håbløst med DK-priser, hvis de koster 110,- i en fysisk
butik...
Der må være nogle et sted, der griner hver gang en dansker køber en
skive herhjemme! |
I en vis forstand er det os, der burde grine. De amerikanske er bl.a. meget
billige, fordi dollaren er så utrolig lav, og det er den bl.a. fordi den
amerikanske økonomi er i bund, så i en vis forstand har vi fået
kompensationen på lønsedlen.
I hvert fald skal man ikke regne med, at der et bestemt sted i
distributionsleddet sidder en og tjener 190 kroner i avance på hver hd-
film, der bliver solgt i DK
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 08:57
Jo da, dollaren er i bund og lønnen i DK er steget, men det hænger stadig ikke sammen rent prismæssigt... Ved ikke hvor mange led der er i distributionen, men et sted havner pengene jo...
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 16:52
sune skrev:
Jeg er netop kommet hjem efter en måneds rundrejse i Californien, og fik købt lidt HD-DVD skiver med hjem osse :-), så derfor lige en kommentar ang. prisniveauet derovre:
Butikspriserne ligger generelt fra $20-$27 (+tax) for HD-DVD/BD titler afhængigt af hvor man køber dem.
Der dyreste sted var en Virgin Megastore med $27 pr skive, men de fleste steder lå omkring de $22-$23.
De store supermarkedskæder (f.eks WalMart,Target) har oftest et mindre udvalg af HD-DVD/BD titler på hylden men ikke noget at råbe hurra for.
/Sune |
Det virker lidt dyrt. Fik du også checket priserne hos "FutureShop".
Der kan man nemlig få 3 film BD eller HD-DVD til 300kr. Det er selvfølgeligt incl 14% tax og en kurs på 5.3 for CAD$. Jeg talte dog ikke antallet af titler, men rækkerne med film var lange så udvalget virkede ret stort.
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 17:04
Det virker da ikke specielt dyrt. I øvrigt er Californien jo ikke det samme som Canada.
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 18:32
Naiera skrev:
Det virker da ikke specielt dyrt. I øvrigt er Californien jo ikke det samme som Canada. |
Nej det er netop det som undrer mig. Tax er væsentligt lavere i Californien samt US$ er jo helt i bund. Så havde forventet at de ville være noget billigere dernede.
Men det er jo stadig en god pris i forhold til DK.
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 18:37
Nu er f.eks. $20 for en HD DVD eller Blu-ray film jo den sædvanlige pris i nogle butikker; det du snakker om i Canadiske FutureShop er helt klart et midlertidigt slag-tilbud af en art, ikke andet, og ikke noget der burde undre forfærdeligt meget.
|
Skrevet den: 12-Juli-2007 kl. 19:43
Naiera skrev:
Nu er f.eks. $20 for en HD DVD eller Blu-ray film jo den sædvanlige pris i nogle butikker; det du snakker om i Canadiske FutureShop er helt klart et midlertidigt slag-tilbud af en art, ikke andet, og ikke noget der burde undre forfærdeligt meget.
|
Kan vist godt være det er et tilbud som kører i de fleste butikker i Canada. Det som undrer mig mest er nu også de danske priser.
|
|