Jeg har ikke selv prøvet at gå den vej - men det kan godt være du render ind i et problem mht. opløsninger.
Der er forskel på PC opløsninger og A/V opløsninger.
Skærmen har eks. en native opløsning på 1600x1200 som giver det bedste billede men understøtter standard PC VESA opløsninger, der skaleres. Disse er eks.
1280x1024 1024x768 800x600 640x480
A/V (Audio/Video) opløsninger er anderledes - her taler vi om følgende
NTSC 480i/p (720x480) PAL 576i/p (720x576) HD 720p (1280x720) HD 1080i/p (1920x1080)
Hvor Sony recorderen som udgangspunkt vil outputte PAL 576i/p - altså 720x576 - men med mulighed for opskalering når der afspilles video til eks. 720p (1280x720)
Ingen af disse er altså samme opløsninger som skærmen umiddelbart understøtter - så som udgangspunkt ville jeg sige hvis skærmen overhovedet vil acceptere disse input over HDMI/DVI, så vil billedet ikke blive særligt godt. Stiller jeg min PC skærm til eks. 720p står det virkelig dårligt.
Der er ingen muligheder for at vælge PC opløsninger som output på Sony recorderen - så jeg har mine tvivl om hvor godt et resultat du vil få ud af denne konstellation.
En anden ting er at det er ikke sikkert det overhovedet er muligt at konvertere Sonyens HDMI out til et almindeligt PC DVI-D input, selvom du sætter en konverter på. Sonyen kan meget vel tænkes at ville lave et HDCP check og nægte at sende noget signal til en DVI-D indgang uden HDCP.
Der er dog en ting, nemlig det at din skærm åbenbart har s-video input, det er temmelig specielt på en PC-skærm bl.a. af de grunde jeg har beskrevet ovenfor - der vil selvfølgelig så være mulighed for at tilslutte recorderen via denne s-video indgang (her bruges 576i = 720x576) - men jeg ville blive forbavset hvis det gav et særligt godt billede da opløsningen stadig ikke passer til skærmen og skærmens indbyggede scaler formodentlig ikke er direkte optimeret til at skalere video input til skærmens opløsning (det er jo ikke et TV) - og slet ikke noget der ligner det du er vant til fra dit normale B&O tv.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|