Print side | Luk vindue

PS3 - Sikke noget sjusk!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25966
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 14:58

Emne: PS3 - Sikke noget sjusk!
Skrevet af: Lund@DK
Emne: PS3 - Sikke noget sjusk!
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 19:42
Hej med jer..

Det er simpelthen utroligt.. Købe en Playstaion 3, og hold op hvor er den
fed, men glansen går sku af den når den larmer som en hårtørrer!
Jeg sende den så tilbage, efter at have læst om flere tilfælde af larmende
maskiner = Defekt!

Så modtager jeg en ny, og igen... Phfyyyyyyyyyyyyyyyh..... BLÆSERSTØJ!

Hvad er det for noget sjusk. Helt ærligt, et stort firma som Sony der laver
den fremtidsmaskine bør i alle tilfælde have styr på tingene.
Man kan ikke længere kalde det en børnesygdom!

Hvad kan jeg gøre ved problemet? Sende l**tet tilbage, og droppe håbet
om en "ikke mandags-model"? Vente på en update det fixer problemer?
Sende Sjukstaion 3 tilbage, og håbe på en ny uden problemerne?

Mit råd er pt: Hold jer fra PS3 indtil der kommer en udmelding fra Sony.
Man bliver trist til mode over den.
Hvem gider se en film på sit lækre tv, med lækkert lyd, og dyre kabler -
Med konstant larm i omgivelserne?

Mvh
Kasper.

-------------
Jamen jah!

Svar:
Skrevet af: MightyDuch
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 20:32

Hej Kasper

Jeg oplevede samme problem. Jeg havde sat PS3'en ind på en hylde oven over HD'optageren, men opdagede hurtigt at den ikke kunne af med varmen, hvilket resulterede i konstant og meget høj blæser.

Men nu har jeg placeret maskinen i "fri luft", og oplever slet ikke problemer i samme omfang som før. Blæseren kører da ind i mellem men slet ikke i samme omfang og med samme støjgene som før.

Mvh

Jacob

-------------
Have mercy I'm only a rookie :)

Skrevet af: klander
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 20:37
Hvad vil du med denne tråd ? det har her på siden længe været snakket om dette emne. Men køb dig en Xbox360 og få en korntørre , og ja det er for ringe af Sony for det er en fejl, jeg kender 14 der har en PS3 og kun 2 går op i hastigheds trin 3 når det er meget varmt 25 grader i rummet. Og de andre min inkl går ikke op i mere end trin 2, og der kan man lige hører den når der er stille. 

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hvad vil du med denne tråd ? det har her på siden længe
været snakket om dette emne. Men køb dig en Xbox360 og få en korntørre
, og ja det er for ringe af Sony for det er en fejl, jeg kender 14 der har en
PS3 og kun 2 går op i hastigheds trin 3 når det er meget varmt 25 grader i
rummet. Og de andre min inkl går ikke op i mere end trin 2, og der kan man
lige hører den når der er stille. 

Jeg vil gere skabe fokus på problemet!
Det er som bare det min ven.

-------------
Jamen jah!

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 21:12
Tror du blæser problemere mere op end det er. Lad din konsol få lidt fri luft. Er altså sjælendt at min kommer op på niveau 3.
Og så sagt opfattter vi støj forskelligt

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 21:31
Min PS3 er ligeglad med, hvor jeg placerer den. Den går op på niveau 3 i idle og op på niveau 4 ved opskalering af DVD film. 

Ifølge sælger er det en meget normal opførsel. 

Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min PS3 er ligeglad med, hvor jeg placerer den. Den går op
på niveau 3 i idle og op på niveau 4 ved opskalering af DVD film. 
Ifølge sælger er det en meget normal opførsel. 

Min har nu stået i min vindueskarm i 1 time med åben vindue = Masser
frisk luft!
Den støjer stadig meget (som før) selvom den ikke laver noget, altså den
står i lobby'en uden aktivitet.

Tror der er et problem for Sony, som ikke engang de selv kan styre. Om
det er kølepasta, hardware eller software må kun Sony vide!
Jeg ved kun at det er for dårligt at kunder skal stå i denne situation ;)

-------------
Jamen jah!

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 17-Juli-2007 kl. 22:40

tror også du har været uheldig et par gange.. min når heller ikke over niveau 3.. men du skal endelig ikke tro det bliver bedre med en xbox 360 hvis du nu overvejer den istedet...

Måske bare aflevere den tilbage og vent et års tid?

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 01:14
Jeg må indrømme, at jeg er tæt på at bestille en ny PS3 fra Elgiganten bare for at se, om den også støjer. Hvis den gør det, kan jeg jo bare benytte mine 30 dages retturet.  

Skrevet af: bulk
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 01:20

Jeg må indrømme, at jeg er tæt på at bestille en ny PS3 fra Elgiganten bare for at se, om den også støjer. Hvis den gør det, kan jeg jo bare benytte mine 30 dages retturet.  

ja og se alt det du får med for 4699 ..  http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000KNR3lfD6;sid=faX49TsmhOXs9X27MzYx89rlLhDGFEKUH-g=?ProductID=ONLD4QFHJ_sAAAETeix0cLl_&CatalogCategoryID=rqXD4QFHrv4AAAEOfCos9Q5E&Selected=Specifications - her

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 07:20
Hvordan ser man hvad blæserniveau den kører på? 

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvordan ser man hvad blæserniveau den kører på? 

Du kan ikke se det men hører det, når man starter den op kører blæserne lige et par sek. Derefter skulle der være stille "man kan lige hører den hvis man ligger øret ned til den" det er niveau 1, så er det bare med at lytte hvor mange gange den skifter niveau.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 12:10

OK - Tak for det!

Umiddelbart lamer den ikke mere end min Pioneer DVDR-545HX-S.....

Men igen er den heller ikke helt lydløs!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 12:53
Man kan også vælge at slå lydløs fra sit tv, så hører man det jo næsten ikke 

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 18:45
Har du overvejet at få tjekket din hørelse?

Skrevet af: NerdALMIGHTY
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 21:33
Jeg ved ikke om jeg er en "af de heldige", men min PS3 larmer i hvert fald ikke specielt.

Ved spil og afspilning af Blu-ray film har jeg endnu ikke lagt mærke til den. En enkelt gang ved afspilning af en DVD film i opskaleret tilstand kunne jeg høre en svag summen fra blæseren,  men bestemt ikke noget som man ikke kunne distrahere fra når man så film samtidigt.

Nu skal man jo huske på at det ikke er en DVD afspiller men en hurtig computer man har med at gøre. Man kan vel ikke forvente at maskinen overhovedet ikke larmer, når dens køling er ganske almindelige blæsere og ikke vand køling. En normal PC larmer jo også en smule.

Skrevet af: agupma
Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

tror også du har været uheldig et par gange.. min når heller ikke over niveau 3.. men du skal endelig ikke tro det bliver bedre med en xbox 360 hvis du nu overvejer den istedet...

Husk nu lige, at Xboxen ikke larmer når man afspiller DVD-film - det er kun under spilafvikling, hvilket for det meste overdøves af lyden fra spillet.
Hilsen en glad Xbox 360 ejer

Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af agupma agupma skrev:

Husk nu lige, at Xboxen ikke larmer når man afspiller DVD-film - det er kun under spilafvikling, hvilket for det meste overdøves af lyden fra spillet.

Ehh jo det gør den så.. og meget mere end ps3'eren.. det jo ikke kun blæserne der larmer i xboxen men også deres cdrom drev..

Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:24

Oprindeligt skrevet af agupma agupma skrev:

Ehh jo det gør den så.. og meget mere end ps3'eren.. det jo ikke kun blæserne der larmer i xboxen men også deres cdrom drev..

Det er kun dvd-drevet der larmer på min... Hører som sagt stort set ikke blæserne.

Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:25
så har du da været en af de heldige.. vær glad for det :)

Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:36

så har du da været en af de heldige.. vær glad for det :)

Er jeg også  Men som en tidligere skrev så opfatter vi jo alle sammen larm forskelligt.

Skrevet af: blackknightdk
Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:51

hey

har lige fået min ps3 og den siger ikke meget, nærmest lydløs også under dvd afspilning

min står også så der er masser af plads til at det varme luft kan komme vææk

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 11:36
Xbox 360 larmer helt sikkert, og hele tiden. Det bliver bare værre når man kører noget fra drevet.

Skrevet den: 21-Juli-2007 kl. 00:36

Min PS3 larmer mere end min 1. generations Xbox 360, når den går op på niveau 4 ved afspilning af DVD film.  Holder min PS3 sig "kun" på niveau 3, som åbenbart er default niveauet, er støjen nogenlunde ens på de to konsoller. Dog er støjens lyd forskellig.

Jeg har nu set en gammel "On The Spot" (10/19/06) udsendelse fra Gamespot, hvor de kun taler om PS3 og dens spil og der er der en gut fra Sony, som meget stolt fortæller om kølesystemet og hvor lidt blæseren støjer.

EDIT: Indslaget starter omkring 1:55:40 inde i programmet.

EDIT EDIT: "On The Spot" (10/26/06) har et indslag i starten af programmet, hvor der er en demonstration af en PS3 i studiet. Sony's udsending svarer på et spørgsmål fra en seer, om hvor meget en PS3 støjer. Hans svar er, at den støjer omkring de 20 dB.  Læg også mærke til, at man slet ikke kan høre, at PS3'en er tændt.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2007 kl. 10:08
Hvornår indser du at der er noget galt med din PS3?

Måske du burde bruge din energi over for forhandleren i stedet for her.

Skrevet den: 21-Juli-2007 kl. 18:20
Jeg er jo netop ikke sikker på, at min PS3 er defekt. Forhandleren siger, at den opfører sig normal (og det er altså en forhandler, som solgte over 40 stk. PS3 d. 23/3, så de må jo have lidt erfaring med den).

Nordisk Film er ikke til nogen hjælp, da de bare kommer med deres standardsvar, hvor de gør opmærksom på, at en PS3 jo er at sammenligne med en PC og man derfor skal forvente en vis blæserstøj og at Sony ikke har meldt ud om generelle problemer med blæserstøj.

Dårlig service! 

Skrevet den: 21-Juli-2007 kl. 19:26

Jeg er jo netop ikke sikker på, at min PS3 er defekt. Forhandleren siger, at den opfører sig normal (og det er altså en forhandler, som solgte over 40 stk. PS3 d. 23/3, så de må jo have lidt erfaring med den).

Nordisk Film er ikke til nogen hjælp, da de bare kommer med deres standardsvar, hvor de gør opmærksom på, at en PS3 jo er at sammenligne med en PC og man derfor skal forvente en vis blæserstøj og at Sony ikke har meldt ud om generelle problemer med blæserstøj.

Dårlig service! 

Hvis jeg solgte 40 stk F16 behøver jeg ikke at vide en skid om dem, andet end at kan vist nok flyve stærkt. Og SJ hvis den larmer ligeså meget som en Xbox360, så er der helt sikkert noget galt med den. Og fordi man er sælger i en butik behøver man ikke at vide meget om det man sælger, bare man sælger noget.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: thokra
Skrevet den: 26-Juli-2007 kl. 20:56

Jeg har haft en PS2, Old Xbox og nu Xbox 360 og jeg synes den larmer helt ekstremt, skal spille med høj lyd uden at lægge mærke til det, hvis den afspiller film er lyden mere moderat. Har været på besøg hos min nabo og han har en ps3 og den siger ikke en lyd kontra min xbox 360.

Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 27-Juli-2007 kl. 15:06
Har netop fået PS3 - den siger ikke en lyd. Kanon maskine og super brugervenlig. Bør stå i ethvert hjem .

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Juli-2007 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Har netop fået PS3 - den siger ikke en lyd. Kanon maskine og super brugervenlig. Bør stå i ethvert hjem .

Har du købt fjernbetjeningen også?  Hvis ikke, så brug de godt 200 kr sådan en koster. Den gør betjeningen af DVD / Blu-ray meget bedre.

Og så kører den bluetooth, ligesom controlerne når de er trådløse. De betyder man ikke behøver pege

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 27-Juli-2007 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Har du købt fjernbetjeningen også?  Hvis ikke, så brug de godt 200 kr sådan en koster. Den gør betjeningen af DVD / Blu-ray meget bedre.

Og så kører den bluetooth, ligesom controlerne når de er trådløse. De betyder man ikke behøver pege

/Lars

Jamen det har jeg skam gjort. Det virkede som en logisk beslutning, da jeg netop ønskede mig den, for at kunne se DVD / BD. Nu mangler jeg bare den første BD film - Kigger efter en der er brugt og til rimlig pris.

Steffen

Skrevet den: 08-August-2007 kl. 20:25
Jeg skrev endnu engang til Nordisk Film om problemet med min støjende PS3 blæser og svaret er, at jeg skal indlevere min PS3 til den butik, som jeg købte den hos, som så skal sende den til ombytning hos Nordisk Film.

Jeg citerer fra svaret: "Den skal jo helst ikke være til gene for film/spiloplevelsen."

Print side | Luk vindue