Print side | Luk vindue

Mere støj ved at spille ps2 spil på ps3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=25988
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 12:59

Emne: Mere støj ved at spille ps2 spil på ps3
Skrevet af: KrabbeDK
Emne: Mere støj ved at spille ps2 spil på ps3
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 13:55

Hej alle sammen..

Er der andre der oplever at ps3 støjer mere (niveau 3) når man spiller ps2 spil??? eller er det bare min der opføre sig mærkeligt?? for normalt gå den kun op i niveau 2 ved f.eks. motorstom spillet i flere timer...

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 14:11
Det kan faktisk godt være - den europæiske model har jo kun understøttelse af de gamle ps2 spil via software emulering istedetfor direkte hardware understøttelse, det kræver mere arbejde for CPU'en og dermed måske mere varmeudvikling og behov for mere køling. 

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 15:38
Det kan jeg godt nikke genkendende til, men jeg har alligevel fyret godt op for anlæget når jeg spiller de gamle PS2 spil, har nemlig kun Final Fantasy X og X-2

-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 15:47

Mere LAM ved at spille ps2 spil på ps3 (overskriften)

<fnis>

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 15:57

Det har du nok ret i spawn... det sku os for dårligt at de ikke har den nødvendige hardware.  

tak for jeres svar spawn og mike...

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Mere LAM ved at spille ps2 spil på ps3 (overskriften)

<fnis>

haha savner du allerede skolen hr. lærer

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 16:11

-------------

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af KrabbeDK KrabbeDK skrev:

...for normalt gå den kun op i niveau 2 ved f.eks. motorstom spillet i flere timer...

Ok, det tror jeg så ikke helt på.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 19:49

Det har du nok ret i spawn... det sku os for dårligt at de ikke har den nødvendige hardware.  

Hvordan ser man om den har den rigtige hardware for at spille PS2.

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 20:38

Min ps3 stå op ved ik om det er det der gør at den kun gå op i niveau 2 når man spiller et ps3 spil...!

Du kan gå ind på der her link...  http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm;ZSESSIONID=GppV D0wBLk81Q51QYXnZvMFQhzV468yHycN7W22kn2ph298nyNry!294199817?l ocale=da_DK - http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm;ZSESSIONID=GppV D0wBLk81Q51QYXnZvMFQhzV468yHycN7W22kn2ph298nyNry!294199817?l ocale=da_DK         Og se om du kan spille et specifik ps2 spil

Skrevet den: 18-Juli-2007 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan ser man om den har den rigtige hardware for at spille PS2.

Jeg kender ikke så forfærdelig meget til PS3 - men som jeg har forstået det er alle Europæiske udgaver uden hardware til PS2 spil, de bruger alle softwareemulering til at afvikle disse. Det er kun USA versionerne af PS3 der har hardware til PS2 spil - men dette er fjernet i den nye 80GB version de lancerer også i USA.

Ellers ved Naiera alt om PS3 

-------------

Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 15:46

Tror du har ret i Spawn...

Fandt det her i brugervejledning til ps3... det kunne godt tyde på at Europæiske udgaver ikke havde den hardware der skal til for at spille ps2 spil...

Kunne ikke finde den omtalte software i PLAYSTATION®Store... men den er nok i opdateringen 1.82v

Installation af PLAYSTATION®2 Formateret software

Du kan installere PLAYSTATION®2 Formateret software, der er kompatibelt med harddisken, på PS3™-systemets harddisk. Tilgængeligheden af software, der er kompatibelt med denne funktion varierer, afhængigt af det pågældende område. Yderligere oplysninger findes på http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/support.html - SCE-webstedet for dit land/område .

Klargøring af installation

For at kunne anvende denne funktion skal du først installere [PS2 System Data] på harddisken. Du kan downloade [PS2 System Data] fra (PLAYSTATION®Store).

1.

Vælg    (PLAYSTATION®Store) under   (Netværk).
Hvis du vil bruge   (PLAYSTATION®Store), skal du oprette en PLAYSTATION®Network-konto.

2.

Download [PS2 System Data] fra (PLAYSTATION®Store).
Følg instruktionerne på skærmen for at downloade. Når downloadet er gennemført, installeres [PS2 System Data] automatisk. [PS2 System Data] gemmes i (Værktøj til spildata) under (Spil).

3.

Luk (PLAYSTATION®Store).

Installation af PLAYSTATION®2 Formateret software

Når du starter et spil i PlayStation®2-format, som skal installeres på harddisken, vises følgende skærm.

Først skal der oprettes en spildeling på PS3™-systemets harddisk, og derefter skal PLAYSTATION®2 Formateret software installeres. Følg vejledningen på skærmen for at oprette spildeling og installere softwaren.

Tips

• Den installerede datatype, antallet af diske og den påkrævede plads på harddisken varierer, afhængigt af den anvendte software. Yderligere oplysninger fås ved at besøge http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/support.html - SCE-webstedet for dit land/område .
  • Installerede spil i PlayStation®2-format software startes under (Spil).

Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 15:51

Vil det sige at man kan ligge sine gamle PS2 spil ind på HDD?

-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-Juli-2007 kl. 17:49
Okay hurtigt.

Alle PS3'er i EU og alle andre steder end Japan og USA har kun software emulation af PS1/PS2 spil - en emulation der fungerer overraskende godt hvis man spørger mig. US/JP modellerne har kun hardware emulatore fordi de ikke havde softwaren parat til launch og det næste batch der leveres i USA bliver uden PS1/2 hardware indbygget, altså ren software ganske som vores PS3'ere.

Det med harddisken herover er så vidt jeg ved når PS2 spil vil bruge harddisken - der findes jo PS2 harddiske og nogle spil understøtter det eller også er det når man downloader PS1/2 spil - men jeg er faktisk i tvivl og jeg har aldrig set det før.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Print side | Luk vindue