Print side | Luk vindue

Mitsubishi skiver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26006
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 02:08

Emne: Mitsubishi skiver
Skrevet af: kopalszczak
Emne: Mitsubishi skiver
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 10:29
er der nogen der har erfaringer med Mitsubishi DVD-R skiver kode MCC ORG20 16x. Azomedia har dem til rimelige penge

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 19:13

Jeg har ikke prøvet dem, men jeg er lidt skeptisk af følgende grunde:

Verbatim er et brand og et datterselskab af Mitsubishi Kagaku Media (MKM), som er et datterselskab af Mitsubishi Chemical Corporation (MCC), og de samme medier med forskellig indpakning sælges i hele verden under to forskellig brands; Mitsubishi i Asien og Verbatim i resten af verden.

Så i bedste fald er disse medier parallel-importeret fra Asien, og er sandsynligvis ikke første-sortering.

I værste fald er der slet ikke tale om Mitsubishi/Verbatim medier, men derimod om medier der bruger en "fake" media code MCC 02RG20, der så vil opfattes som en Mitsubishi media code af en DVD brænder. Medier med "fake" media code er af svingende kvalitet, fra noget dårligere end den ægte vare og til helt ubrugelig.

Så personligt ville jeg ikke tage chancen, men derimod købe f.eks. Verbatim printbare medier i stedet.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: kopalszczak
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 19:58
tak for hjælp

Skrevet af: Nimrod
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 21:36
Jeg har prøvet dem og vil ikke købe dem igen. De er for dårlige og mange kan ikke bruges (i hverken LG eller SAMSUNG dvd-brænder)

-------------
/ Nimrod

TOSHIBA 32WL68
PANASONIC DMR-EH65
JVC DR-MX1 der elsker LOADING

Print side | Luk vindue