Print side | Luk vindue

Lyd fra en PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26013
Udskrevet den: 20-Februar-2025 kl. 23:47

Emne: Lyd fra en PS3
Skrevet af: Alex2007
Emne: Lyd fra en PS3
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 11:34

Hej,

Er det nogen der ved om det er muligt at få PCM lyden fra en blu-ray disk afspillet på en PS3 konverteret analogt over i en forforstærker?

-------------
Mvh.
Alex

Svar:
Skrevet af: McClane
Skrevet den: 19-Juli-2007 kl. 18:01
Ja, det kan du sagtens. Der følger et kabel med din PS3 som du kan bruge.  Du skal bare lige huske at ændre dine indstillinger, så din afspiller ved hvor den skal sende lyden hen.

Skrevet af: Alex2007
Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 09:38

McClane, tak for svaret, men jeg formulerede vist ikke mit spørgsmål helt godt nok. For det jeg mener er om det er muligt at få 5.1/6.1/7.1 lyden over fra PS3'en analogt til en forforstærker?

I dag kører jeg lyden over digitalt, men min forforstærker kan ikke decode PCM 5.1 lyden. Derfor må jeg nøjes med Dolby Digital eller DTS på skiver hvor det er på.

-------------
Mvh.
Alex

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Juli-2007 kl. 17:00

PCM lyd er kun Stereo/ProLogic (simuleret Surround) til 5.1 kræves DD. Der er 2 typer Prologic I og II. I anvendes vist kun sjældent, type II kan afkodes af alle nye Surroundanlæg. Analog lyd har intet med PCM eller DD at gøre.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue