Print side | Luk vindue

Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv")

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26199
Udskrevet den: 16-Februar-2025 kl. 14:43

Emne: Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv")
Skrevet af: Ole
Emne: Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv")
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:03

Så er der frit slag for diskussion, hvis I virkelig gider at kæmpe færdigt!

Det oprindelige spørgsmål (citeret nedenfor) kan diskuteres http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20643&PN=1&TPN=1 - her (LCD TV)

Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Hej er der nogle her der kan hjælpe med køb af et 37" lcd tv, jeg har ikke selv noget som helst forstand på det, men det skal udelukkende bruges til at se tv og dvd på, jeg regner med at skulle bruge ca 10000 kr på det.

Da jeg har fulgt en lille smule med her kan jeg se at der kan komme nogle ret heftige diskutioner ang. lcd kontra plasma, og det er ikke det der er hensigten så jeg har besluttet at det er lcd jeg skal ha.

-------------
Moderator, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: tosa
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 15:46

hmmm, jeg har ikke lige lagt mærke til "religionskrige" mellem plasma og LCD herinde.

Jeg tror den generelle konsensus herinde er, at plasma er bedre end LCD i de fleste henseender. Og inden for plasma verdenen er Pioneer som regel dem der viser det bedste billede, med panasonic på 2. pladsen (men så er panasonic også en del billigere).

Inden for LCD er markedet noget anderledes, da der vel i grunden ikke er et mærke eller model der er fremtrædende i de anbefalinger der gives. flatpanels har en liste over TV (både LCD og plasma) der er anbefalelsesværdige til hhv. stuen, soveværelset eller til Spilkonsol/DVD. Listen kan du finde her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738&archive=&start_from=& - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1169844738&archive=&start_from=&

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 15:52

Hej , jeg ville tage den liste som kun meget svagt vejledende , da feks SONY-PIONEER-PANASONIC og andre er kommet med nye modeller i mellemtiden...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg ville tage den liste som kun meget svagt vejledende , da feks SONY-PIONEER-PANASONIC og andre er kommet med nye modeller i mellemtiden...

MVH

Men de nævnte panasonic og pioneer er alligevel plasmaskærme som højbo jo ikke går efter. Og det sony der er nævnt, er jo kun på 26", hvilket også er mindre end det højbo leder efter

Skrevet af: Diamanten
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 18:36

Det er simpelthen fantastisk hvor svært det er at få et godt råd på dette forum uden at diskussionen ender i den sædvanlige hvorfor-køber-du-ikke-et-plasma-og-helst-panasonic. Selv når manden udtrykkeligt frabeder sig al snak om plasma lykkedes det alligevel på snedig vis at dreje diskussionen derover!!!

Nå men for at vende tilbage til dit spørgsmål Højbo, så vil jeg da anbefale dig at kikke nærmere på Sony's nye d3000 serie. Den findes ganske vist ikke i 37" men derimod 40". Pris mæssigt ligger den indenfor din budget, ca. 11.500,- i netbutikkerne.

Hvis det skal være 37" er Toshiba's c3000 serie en mulighed. Den findes i 37" og fås desuden med DVB-T tuner (c3030). Til gengæld ligger den prismæssigt under dit budget..   Personligt ville jeg dog nok tage Sony'en...  Regner selv med at investere i 32d3000 indenfor kort tid.   Og ligesom dig har jeg også besluttet at det IKKE bliver plasma 

Held og lykke i din søgen..... Diamanten 

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 18:47
Jamen, folk er kun så frække at nævne plasma, fordi manden skriver udtrykkelig at det KUN skal bruges til TV og DVD. Hvorfor skulle det dog være LCD så? Det er fuldstændig ulogisk, med mindre man har sol stående direkte ind på skærmen, i hvilket tilfælde man nok bør kigge på indretningen af stuen i stedet for på nyt TV.

Skrevet af: shaman
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:02

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvorfor skulle det dog være LCD så?

Fordi manden beder om det... hvor svært kan det være?

-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:02

Man behøver vist ikke at have solen direkte i sit tv, for at opleve hvor ringe plasma er m.h.t. til genskin....

Der er også kommet et par nye http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/consumer/tv_gr_dk_consumer/flat_tv_ca_dk_consumer/ce/_productId_37PFL7662D_12_DK_CONSUMER/widescreen_flat_TV+37PFL7662D_12?proxybuster=0Y21QIJJTQZVFJ0RMRESHQVHKFSEKI5P - Philips modeller, de kunne måske også opfylde dine krav.

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/consumer/tv_gr_dk_consumer/flat_tv_ca_dk_consumer/ce/_productId_37PFL7662D_12_DK_CONSUMER/widescreen_flat_TV+37PFL7662D_12?proxybuster=0Y21QIJJTQZVFJ0RMRESHQVHKFSEKI5P -  

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:03

Jamen, folk er kun så frække at nævne plasma, fordi manden skriver udtrykkelig at det KUN skal bruges til TV og DVD. Hvorfor skulle det dog være LCD så? Det er fuldstændig ulogisk, med mindre man har sol stående direkte ind på skærmen, i hvilket tilfælde man nok bør kigge på indretningen af stuen i stedet for på nyt TV.

Vi er nogle der ikke kunne drømme om at møblere hjemmet efter et TV. Jeg er én af dem! Desuden kan jeg snildt overleve den, i mine øjne, marginale forskel der er i billed kvaliteten til plasmaens fordel. Når jeg så har gjort op på disse to områder, står der en række fordele og ulemper tilbage på begge systemer. Det er netop her at LCD'en vinder klart i mine øjne igen.... længere er den sådan set ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis dette ellers så glimrende forum atter kunne komme tilbage til den lidt mere nuancerede  udgave som det var tidligere. Jeg er ved at....   ....over at alle skal vælge plasma og helst panasonic, fodi det er så bla bla bla...

Beklager det sure opstød midt i din tråd Højbo....

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:06

Ja ja diamanten , vi er en del der mener , og derfor anbefaler vi selvfølgelig også , PANASONIC , da til alm tv dvd og andet er det bedste bud i 10000 kr klassen som flere efterspørger...hvis folk vil give ex 20-30000 kr ja så er det jo en anden sag

Hvis jeg VILLE have et LCD , ja så blev det nok et SONY..

Mange herinde spørger efter råd om PLASMA/LCD og om forskellige mærker , men det bedste råd , er altid at gå ud og kig jer omkring og lån evt et med hjem , og vil de ikke det , ja så find et andet sted at handle

Og husk et råd er kun et råd , og ikke en garanti...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:13

Diamanten , hvad er det der i dine øjne gør at LCD klart vinder over PLASMA som du udtrykker det  , så lad os diskutere det , og ja lad os alle prøve at holde en god tone , selv om det nogle gange er svært når det hele løber lidt løbsk

MVH

-------------

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:16

Jamen du godeste, hvis der er noget galt i, at medlemmer anbefaler de tv apparater som de har kendskab til og erfaring med, så er vi sørme langt ude.

Der vil jo slet ingen grund til at svare på spørgsmål, og dette forum vil da nærmest være uden værdi. Og så er det i øvrigt ligegyldigt om emnet er plasma eller LCD, eller om fabrikatet hedder Panasonic eller Sony. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Fordi manden beder om det... hvor svært kan det være?

'Vi' går selvfølgelig ud fra, at folk vil have det bedst mulige TV til deres brug og pengepung. Så jo, det er svært, for folk der ved bedre, at lade være med at gøre opmærksom på, at der er et bedre og billigere alternativ.

Hvis man har været ude og kigge på fjernsyn IRL og gør udtrykkeligt opmærksom på, at man ikke kan fordrage plasma TV, jamen så er situationen nok en anden. Det var dog ikke tilfældet her.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Diamanten Diamanten skrev:

Vi er nogle der ikke kunne drømme om at møblere hjemmet efter et TV. Jeg er én af dem! Desuden kan jeg snildt overleve den, i mine øjne, marginale forskel der er i billed kvaliteten til plasmaens fordel. Når jeg så har gjort op på disse to områder, står der en række fordele og ulemper tilbage på begge systemer. Det er netop her at LCD'en vinder klart i mine øjne igen.... længere er den sådan set ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis dette ellers så glimrende forum atter kunne komme tilbage til den lidt mere nuancerede  udgave som det var tidligere. Jeg er ved at....   ....over at alle skal vælge plasma og helst panasonic, fodi det er så bla bla bla...

Fald dog lige lidt ned. Der er ingen der tvinger dig til noget som helst. Hvis du ikke vil gøre bare lidt for at forbedre mulighederne for god billedkvalitet i din stue, jamen så lad være. Men det skal da være tilladt at nævne, at det kunne være en god idé... Hvis forskellen i dine øjne er marginal, jamen så hyg dig med dit LCD TV. Hvad der er godt for mig er ikke nødvendigvis godt for ALLE andre.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:22

Ja ja diamanten , vi er en del der mener , og derfor anbefaler vi selvfølgelig også , PANASONIC , da til alm tv dvd og andet er det bedste bud i 10000 kr klassen som flere efterspørger...hvis folk vil give ex 20-30000 kr ja så er det jo en anden sag

Hvis jeg VILLE have et LCD , ja så blev det nok et SONY..

Mange herinde spørger efter råd om PLASMA/LCD og om forskellige mærker , men det bedste råd , er altid at gå ud og kig jer omkring og lån evt et med hjem , og vil de ikke det , ja så find et andet sted at handle

Og husk et råd er kun et råd , og ikke en garanti...

MVH

Mr. Hopgreve!!! Jeg er på ingen måde uenig med i at Panasonic'en er et udmærket TV. Mennesker er vidt forskellige... gudskelov! Og derfor har vi alle naturligvis forskellige preferencer og prioriteter. Jeg ville f.eks aldrig kunne leve med genskin i skærmen ligesom burn-in er en parameter der alene kan få mig til at fravælge plasma. Om det så er en reel risiko eller ej. Blot det at risikoen teoretisk er til stede er nok til at jeg vælger et alternativ! Det skal dog lige tilføjes at det ikke er burn-in alene der påvirker mit valg 

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:28

Fald dog lige lidt ned. Der er ingen der tvinger dig til noget som helst. Hvis du ikke vil gøre bare lidt for at forbedre mulighederne for god billedkvalitet i din stue, jamen så lad være. Men det skal da være tilladt at nævne, at det kunne være en god idé... Hvis forskellen i dine øjne er marginal, jamen så hyg dig med dit LCD TV. Hvad der er godt for mig er ikke nødvendigvis godt for ALLE andre.

Ved egentlig ikke hvorfor det lige er jeg skal falde ned!!!

Anyway jeg hygger mig med mit LCD... og tak for det forresten! Men nu ville jeg så gerne give Højbo et råd med på vejen, idet han tilsyneladende, har taget den samme beslutning som jeg. Er det ok Naire...  

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 19:46

Hvis man har været ude og kigge på fjernsyn IRL og gør udtrykkeligt opmærksom på, at man ikke kan fordrage plasma TV, jamen så er situationen nok en anden. Det var dog ikke tilfældet her.

Jo, det var nemlig lige akkurat tilfældet her: Manden giver udtryk for kendskab til Plasma vs LCD diskussionerne i dette forum og gør udtrykkeligt opmærksom på at han ikke ønsker sådanne diskussioner - at han har besluttet sig for at det skal være LCD.

Da jeg har fulgt en lille smule med her kan jeg se at der kan komme nogle ret heftige diskutioner ang. lcd kontra plasma, og det er ikke det der er hensigten så jeg har besluttet at det er lcd jeg skal ha.

-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 20:18

Højbo!

Efter sigende skulle JVC også lave nogle supergode LCD. Jeg syntes bare deres produkt sortiment er en smule forvirrende! Men der er vist et par stykker i dette forum der har et rimeligt godt kendskab til JVC. Udover billed kvaliteten bliver de bla. rost for lyd kvaliteten, som jo ellers ikke altid er supergod i fladskærms tv. Design mæssigt ser de også lækre ud... men det er selvfølgelig en smags sag

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 20:41

Jeg har også hørt at Samsung går for at være blandt de bedre LCD TV. Der er jo bl.a. også nogle af Samsungs modeller på den liste jeg linkede til i mit første indlæg i denne tråd.

Skrevet af: højbo
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 20:46

Hej mange tak for de forskellige svar, og ikke for at fornærme nogen men jeg har besluttet mig for det skal være lcd og der er vist ingen grund til at forklare hvorfor da vi jo helt åbenlyst har mange forskellige meninger.

Jeg ville bare høre om der var nogle gode foreslag til noget bestemt.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 20:54

Næh jeg tror såmænd ikke at du har fornærmet nogen. Der var vel bare nogen der ville hjælpe dig til det bedste valg ud fra dine forudsætninger, og de behov som du har.

Held og lykke med dit valg og dit køb

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: paw954
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:02
samsung le37m87 er et godt valg  det her alt  3 x hdmi osv + ci slot dvb-t tuner osv 1920x1080p /i  '''' pris set til 11000 kr le37m87 = le37m86 ind-mad det samme

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:07

Hej højbo , næ nej der skal meget mere til at fornærme os , held og lykke i jagten på dit nye tv , du må lige skrive når du har fået købt det

MVH

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:17

Hov er der ikke noget med at Sony har DVB-C indbygget ?

Så hvis du har kabel-tv, så er det da klart et Sony du skal gå efter.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:22

Jo, det var nemlig lige akkurat tilfældet her: Manden giver udtryk for kendskab til Plasma vs LCD diskussionerne i dette forum og gør udtrykkeligt opmærksom på at han ikke ønsker sådanne diskussioner - at han har besluttet sig for at det skal være LCD.

Læser du hvad jeg skriver overhovedet? Jeg skrev ikke om at læse diskussioner på nettet.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:23

Ved egentlig ikke hvorfor det lige er jeg skal falde ned!!!

Fordi det er dig der virker (eller virkede) pænt opkørt og bruger bandeord.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:54

Læser du hvad jeg skriver overhovedet? Jeg skrev ikke om at læse diskussioner på nettet.

At du ikke skrev om diskussioner på nettet, er irrelevant.

Det der er relevant, er at trådens opretter nævnte diskussionerne på forummet, frabad sig dem og udmeldte han havde besluttet sig for LCD (uden foriøvrigt at nævne noget om hvorfor) - og du burde respektere det og ikke bekymre dig om det er logisk eller ej i dine øjne - manden har jo tydeligvis gjort sig sine overvejelser i det hensyn!

Om han har besluttet sig fordi han har været ude IRL og sammenligne, om han har en ekstrem lys stue, eller hvad ved du eller jeg... er sagen underordnet. 

-------------
/Søren

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 21:57

Næh, ikke sådan som jeg startede den bane af diskussion.

Jeg er udmærket godt klar over hvad brugeren skrev i første indlæg, men nej, jeg holder fast i, til helvede fryser over, at det ikke er forfærdeligt svinsk af folk, at spørge præcis hvorfor han har bestemt sig for LCD. _ISÆR_ når det udelukkende skal bruges til TV og DVD! Der nævnes ydermere, at han slet ingen forstand har på det, og brugeren har da også taget en beslutning der ligger stik modsat af al sund fornuft. Selvfølgelig medmindre der er formildende omstændigheder, såsom direkte sollys 20 timer i døgnet, eller noget andet i den retning... Det er der dog heller ikke nævnt noget om.

Igen er der altså ingen der prøver at trække noget ned over hovedet på nogen. I øvrigt er det ikke PLASMA-FANATIKERE der overfalder tråden og ham der startede den, men stakkels forulempede LCD-tilhængere der bliver stiktossede over at én enkelt bruger nævner plasma i et indlæg hvor der skam også gives LCD-forslag! Det er ikke 'plasma-folket' der skal tage en slapper her. Tråden drejede kun over i den nuværende diskussion fordi en forulempet LCD-ejer blev sur.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:14

Næh, ikke sådan som jeg startede den bane af diskussion.

Jeg er udmærket godt klar over hvad brugeren skrev i første indlæg, men man kan ikke læse sig til hvad der giver bedst billedkvalitet på Internet-fora, så nej, jeg holder fast i til helvede fryser over, at det ikke er forfærdeligt svinsk af folk, at spørge præcis hvorfor han har bestemt sig for LCD. _ISÆR_ når det udelukkende skal bruges til TV og DVD!

Han skriver jo ikke noget som helst om at han baserer sin beslutning på diskussionerne på nettet! Grunden kunne lige så godt være den du nævnte... men det er underordnet, for manden har besluttet sig for LCD og frabeder sig direkte kommentarer som dine - hvorfor så insistere på aalligevel at komme med dem?

Man kan ikke redde hele verden, og der skulle nødig gå "Jehova's vidner" i recordere.dk 

Fint nok at ville hjælpe og jeg er helt enig i at Plasma bør overvejes når det primære formål er TV og DVD kiggeri, men når folk specifikt frabeder sig det, bør det respekteres.

-------------
/Søren

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:14

ja, jeg vil altså også lige påpege, at det indlæg der startede plasma/LCD diskusionen var dette:

Det er simpelthen fantastisk hvor svært det er at få et godt råd på dette forum uden at diskussionen ender i den sædvanlige hvorfor-køber-du-ikke-et-plasma-og-helst-panasonic. Selv når manden udtrykkeligt frabeder sig al snak om plasma lykkedes det alligevel på snedig vis at dreje diskussionen derover!!!

Nå men for at vende tilbage til dit spørgsmål Højbo, så vil jeg da anbefale dig at kikke nærmere på Sony's nye d3000 serie. Den findes ganske vist ikke i 37" men derimod 40". Pris mæssigt ligger den indenfor din budget, ca. 11.500,- i netbutikkerne.

Hvis det skal være 37" er Toshiba's c3000 serie en mulighed. Den findes i 37" og fås desuden med DVB-T tuner (c3030). Til gengæld ligger den prismæssigt under dit budget..   Personligt ville jeg dog nok tage Sony'en...  Regner selv med at investere i 32d3000 indenfor kort tid.   Og ligesom dig har jeg også besluttet at det IKKE bliver plasma 

Held og lykke i din søgen..... Diamanten 

Jeg havde inden da skrevet at den generelle konsensus herinde er, at plasma i de fleste henseende er at foretrække, men kom derefter med det højbo ønskede, nemlig nogle forslag til LCD skærme.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:20

Jamen jeg må give Naiera ret. Dette forum drejer sig vel om i bund og grund af øse af erfaringer - også i forholdet til hvad en spørger som udgangspunkt selv giver udtryk for - under forudsætning af, at der er andre og måske endda bedre muligheder. Hvis ikke dette er tilfældet, så mister dette forum sin værdi.

Hvis man ikke vil høre andres meninger, så må mit forslag være, at man simpelthen ikke spørger. Et forum er vel alt andet lige, et forum for diskussion.

Men naturligvis skal man da respektere en spørgers valg - og det gør vi nu også 

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:24

Hej shaman , jeg er altså ikke helt enig med dig , det håber jeg er i orden , dette her er jo trods alt et debat forum , og selv om at man frabeder sig noget , ja så synes jeg godt at man skal kunne spørge ind til hvorfor vedkommende er kommet frem til sin konkrete mening og herefter give sine egne råd , det kunne jo være at han eller en selv havde overset noget , der er jo ingen af os der er ufejlbarlige

MVH

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:30

der er jo ingen af os der er ufejlbarlige

MVH

Jo, jeg er

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 22:50

(...) manden har besluttet sig for LCD og frabeder sig direkte kommentarer som dine - hvorfor så insistere på aalligevel at komme med dem?

Nu kommenterer jeg jo, som udgangspunkt, kun den noget voldsomme reaktion på en noget uskyldig kommentar, der hurtigt blev vendt til noget direkte brugbart for tråden, endda med link til en lang liste over forskellige TV. Hvis reaktionen kommer på grund af at der er plasma TV på denne liste, ja så er den bare endnu mere misforstået... Der er jo ingen regel på forummet om at man SKAL følge alle frabedelser. Så må du kalde 'os' uhøflige, men hvis der anbefales plasma TV til en der, af ukendte årsager, har besluttet sig for LCD, så er det altså ikke med ondt i sinde.

(...) bør det respekteres.

Jamen, så vil jeg være så svinsk at tillade mig at være uenig i dette. Når det strider mod al fornuft, baseret på de informationer der er givet, så vil jeg til enhver tid tillade mig at lege djævlens advokat, og spørge til hvorfor det lige præcis skal være det, der med garanti giver dårligere billedkvalitet i den omtalte brugssituation.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:02

Hej shaman , jeg er altså ikke helt enig med dig , det håber jeg er i orden , dette her er jo trods alt et debat forum , og selv om at man frabeder sig noget , ja så synes jeg godt at man skal kunne spørge ind til hvorfor vedkommende er kommet frem til sin konkrete mening og herefter give sine egne råd , det kunne jo være at han eller en selv havde overset noget , der er jo ingen af os der er ufejlbarligeMVH

Jeg regner heller ikke med at alle er enige med mig, so alles fjong 

Jeg synes blot at når man læser første indlæg, efterlades der ingen tvivl om at manden prøver på at forhindre netop en LCD kontra Plasma diskussion, NØJAGTIG som den tråden desværre udvikledes til.

Hvad dælen skal man så gøre hvis man kun er interesseret i LCD? Hvlke magiske ord skal man opfinde i trådens start for ikke at høre den sædvanlige smøre om Plasma? Eller er det obligatorisk, uundgåeligt, en fast bestanddel af enhver LCD tråd, for at sprede ordet til den uvidende hob?

Konstruktivt foreslag?

-------------
/Søren

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:06

Jeg synes blot at når man læser første indlæg, efterlades der ingen tvivl om at manden prøver på at forhindre netop en LCD kontra Plasma diskussion, NØJAGTIG som den tråden desværre udvikledes til.

Måske, men lad være med at skyde skylden på 'plasma-folket', for det er ikke dem der får tråden til at sprænge i luften...

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:06

i

(...) bør det respekteres.

Jamen, så vil jeg være så svinsk at tillade mig at være uenig i dette. Når det strider mod al fornuft, baseret på de informationer der er givet, så vil jeg til enhver tid tillade mig at lege djævlens advokat, og spørge til hvorfor det lige præcis skal være det, der med garanti giver dårligere billedkvalitet i den omtalte brugssituation.

Jamen så fortsæt du bare din mission

-------------
/Søren

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:07

Måske, men lad være med at skyde skylden på 'plasma-folket', for det er ikke dem der får tråden til at sprænge i luften...

Hvor har jeg skudt skyld på hvem?

-------------
/Søren

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:08

Konstruktivt foreslag?

Man kunne skrive at man skal bruge den som computerskærm 50% af tiden eller at der er direkte sollys halvdelen af døgnet. Eller begge dele.

Skrevet den: 24-Juli-2007 kl. 23:37

Konstruktivt foreslag?

Man kunne skrive at man skal bruge den som computerskærm 50% af tiden eller at der er direkte sollys halvdelen af døgnet. Eller begge dele.

To gode forslag, som begge implicit kunne være med når man specifikt laver en "LCD TV" tråd og nævner man har fulgt med på recordere.dk, og ikke er interesseret i Plasma kontra LCD debat.

-------------
/Søren

Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 00:53

@ Højbo

En mulighed, læs denne test af Sony KDL32D3000 som tester fjernsynet og giver det "HIGHLY RECOMMENDED":
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/ - http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/
Det er godt nok kun 32" men skulle være muligt at få det til ca din forventet pris. Ellers næste størrelse i samme serie er et 40"

God fornøjelse med jagten

Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 01:42

Jeg starter lige med at bakke "Shaman" og andre 100% op.

Vi har her en der skriver ind og har afgjort sit valg til LCD og straks er "Panafolket" der med spørgsmål om hvorfor. Det er totalt mangel på respekt for andre. En latterlig og masse udokumenteret påstande om ditten og datten. Panasonic er et tv til 9000 kr. man behøver nok ikke studentereksamen for at regne ud, at det ikke er det fedeste tv på denne jord. At det så er et ok køb til prisen er en anden sag, men stop da de lovprisninger. I har købt det Pana og tillykke, men det gør ikke jeres skærm derhjemme bedre, at i prøver at få alle med på ideen om, at det er "så fantastisk" i alle henseender.

Til Højbo:

Jeg har købt Samsungs M86 40" LCD og den er jeg vildt glad for, et fremragende billede synes jeg, og den kan du også få i 37".

Har også hørt meget godt om Sony's LCD skærme, men tag ind et sted og kig dem mens de står ved siden af hinanden... og træf dit valg

-------------
Benitez

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 02:10
Oprindeligt skrevet af Benitez Benitez skrev:

Vi har her en der skriver ind og har afgjort sit valg til LCD og straks er "Panafolket" der med spørgsmål om hvorfor. Det er totalt mangel på respekt for andre. En latterlig og masse udokumenteret påstande om ditten og datten.

Sludder. Sådan var det IKKE i denne tråd, men alligevel flippede en 'LCD-person' ud blot fordi ordet plasma blev så meget som nævnt.

Hvordan kan du opfatte det som mangel på respekt for andre, hvis man venligt spørger, med de bedste intentioner, om det ene eller det andet? Mener du virkelig, at det er så pokkers respektløst? Det er eddermame et kedeligt syn på tilværelsen.

To gode forslag, som begge implicit kunne være med når man specifikt laver en "LCD TV" tråd og nævner man har fulgt med på recordere.dk, og ikke er interesseret i Plasma kontra LCD debat.

Bortset fra at der i dette tilfælde blev skrevet, sort på hvidt, at TV'et udelukkende skulle bruges til TV og DVD...

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 05:49

Næh nej Benitz - Pana 70 serien er ikke det fedeste TV på jorden. Men set ud fra ualmindelige mange tests (og brugererfaringer), er det noget af det bedste man kan få, altså med mindre man vil ofre over dobbelt så meget.

Og jeg vil til enhver tid fastholde, at det må være et kompetent medlems ret at komme med forslag til andre produkter, fabrikater eller formater m.v., såfremt der findes alternativer der er på højde med eller bedre.

Når det så er sagt, så er selv "Panafolket" som du kalder os, da af den mening, at folk selv bestemmer hvad de vil købe. Men de er minsandten da blevet rådgivet om alternativer. Og er det ikke det som det hele går ud på?

Om medlemmet så til sidst vælger et LCD synes jeg da er helt fint, hvis bare man får et produkt man er tilfreds med, og som opfylder ens behov. Længere er den vel ikke.

-------------

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 09:01

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og for at se en smule objektivt på det. Der er kommet en lang ligegylding smøre ud af det. Ja der er blevet foreslået et plasma tv selv om dette var frabedt, det i sig selv synes jeg ikke der er noget galt i, det er da ok at spørge hvorfor det skal være lcd.

Der hvor det går galt er lige så snart en lcd tilhænger/plasma hader flipper ud og himler op om jeg ved ikke hvad, hvis den første plasma kommentar nu bare var ignoreret, så ville hele den diskution om hvem der mener man må hvad, have været undgået.

Helt ærligt, det er en forum med mange kompetente brugere og alle har hver deres mening og det skal der være plads til, og i princippet har folk lov til at foreslå hvad de synes er bedst, selv om det ligger uden for spørgsmålet, især når det ikke forklaret hvorfor. Så er det op til den der spørger at ignorere det eller svare på hvorfor valget er som det er. Ud over dette er det op til moderator at fjerne beskeder der ligger alt for langt fra topic.

Angående lcd tv, så tror jeg ikke du kan gå galt af Sony eller samsung.

Skrevet af: klander
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:05

Uha  Hvis jeg var en NY bruger her på forummet og havde sagt at jeg vil have et nyt TV og at det skulle være LCD, og så ser at man kommer ud for denne ævlen og kævlen der lige pludselig er mellem Plasma/LCD. Ja så vil jeg sku flygte herfra!!  Kan man ikke her bare hjælpe personen med råd til et LCD hvis det er det de vil have og hvis det er Plasma han/hende vil have så hjælpe med råd til et Plasma. Jeg kender flere jeg har anbefalet til dette forum, der har sagt de tør sku ikke spørge om noget her for de starter jo bare en krig, og det kan de ikke bruge til noget..

Så Folks HJÆLP folk til DET de vil have..

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:15

Hehe, jeg tror da ikke nye folk skal føle sig bange for at stille spørgsmål. Jeg spurgte for ca. 2-3 uger siden som helt grøn (mht. mærker og modeller og LCD/plasma spørgsmålet - jeg var lidt inde i teknologierne) om hvilket TV jeg skulle vælge, og fik nogle svar.

Jeg er da super tilfreds med de svar jeg fik både her, og i andre fora, og jeg endte med at følge de råd jeg fik, og er nu super tilfreds med det TV jeg har købt på den baggrund. Men en af de vigtigste ting man skal huske, når man skal købe, er at komme ud og se om det nu også er det man gerne vil have, før man bestiller TV'et der jo i mange tilfælde kommer op over 10K som i mine øjne er mange penge.

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:16

Hej klander , ja det er ikke let , men mange almindelige forbrugere skriver jo bare at de skal have et nyt LCD , for det har deres familier og venner , ja så må man altså henlede personen til at der er altså alternativer , hvis jeg oprettede en tråd om noget jeg VILLE have , ja så ville jeg altså sætte pris på om der var nogle der satte spørgsmåls tegn ved mit valg , der kunne jo være noget men selv havde overset , så sig til dine venner at de kan roligt skrive , der er ikke noget at være bange for

MVH

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:30
Nu tror jeg heller ikke de direkte er bange for at spørge, men ofte kan disse tråde om TV hvor de har sagt at DET skal værer LCD og IKKE plasma, besvares med måske 4-7 svar, men de ender ofte med 30-40 svar hvor de 35 svar er "ævlen - kævlen" mellem Plasmafolket og LCDfoket. Og det har de ikke en disse at bruge til, jeg sidder også tit her og læser og lære da også noget engang imellem, men jeg ryster også ofte på hovedet af det der Plasma / LCD slagsmål.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:30

Det jeg savner er lidt variation og balance i indholdet på dette forum.

Hver gang man åbner en tilsyneladende decideret LCD TV tråd og glæder sig til at høre lidt erfaringer om hvilke LCD TV der kan anbefales, skal man partout endnu engang tvangsindlægges til at høre om Panasonic plasma TV.

Der er allerede en utrolig eksponering af lige netop Panasonic og Pioneer plasma TV på dette forum.

Kunne man ikke oprette en fladskærmskøbsguide, som hvem-det-måtte-vedrøre kunne henvise til i deres signatur, noget i retning af:

Fladskærms købsguide -SE HER INDEN DU KØBER LCD!

Der så kunne linkes til en guide, hvis indhold kunne være... "Pana eller Pioneer Plasma er det eneste rigtige valg for 90 procent af potentiellle LCD kunder". Efterfulgt af f.eks Naiera's liste over 'undskyldninger' for de sidste 10%;

1) Hvis man skal bruge den som computerskærm 50% af tiden.
2) Hvis der er direkte sollys halvdelen af døgnet.
3) Hvis begge ovenstående forhold gør sig gældende.

Wink 

Ville det være nok til at undertrykke trangen til at indblande plasma i deciderede spørgsmål om køb af LCD TV, så folk der gerne øser af deres erfaring med andre TV også kan komme til?

EDIT: Fjernede ordet "plasmatilhængere" som kunne unødigt støde. Præciserede kilden til listen (punkt 1 til 3).

-------------
/Søren

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:31

Som forholdsvis ny bruger af dette forum, kan jeg godt se at der er nogle der føler sig trådt over tæerne, men i mine øjne er det aldrig til skade at få flere meninger om end LCD/PLASMA problematikken ikke kan løses generelt idet vi har forskellige syn på det, forskellige krav og så er der det økonomiske.

Eksempelvis havde jeg flg. positive oplevelse.

Jeg havde selv "valgt" en Denon Receiver, men blev gjort opmærksom på at jeg måske skulle kigge på en Onkyo også.   Nu vælger jeg sansynligvis Onkyo pga. noget jeg blev gjort opmærksom på her i dette forum.

Glæd jer nu over hinandens gode råd og brug det i vil.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:48
Jeg synes godt nok at du er ualmindelig grov shaman

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes godt nok at du er ualmindelig grov shaman

Det er i så fald utilsigtet... jeg ved ikke hvad der skal til, om det overhovedet er muligt at undgå - jeg ville bare ønske der ikke var så mange LCD vs Plasma diskussioner i næsten alle deciderede LCD tråde.

Hvorfor er jeg grov i dine øjne, om jeg må spørge?

-------------
/Søren

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:08

Hej shaman - jo det synes jeg fordi at vi er mange der faktisk seriøst prøver at vejlede andre. Og vores vejledning bunder i vores erfaringer og de kendskaber som vi i øvrigt måtte have. Jeg har ofte selv vejledt til køb af et LCD såfremt spørgerens behov var til et LCD.

Dine bemærkninger omkring "plasmatilhængere" føler jeg langt hen ad vejen, at du gør den gruppe til utroværdige - og derfor synes jeg at du var grov. 

Som jeg skriver længere oppe i tråden synes jeg at det er helt fint at folk køber et LCD, bare at de er orinteret om alternativer lige til deres behov. 

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:20

Hej Hother - tog din pointe til mig og har 'diplomatiseret' indlægget lidt... Er det bedre nu?

Var ikke min hensigt at støde, jeg leder virkelig efter en gylden mellemvej, og faktisk skulle det hele have været med et glimt i øjet, men kan godt se der var flere torne end glimt... ;)

-------------
/Søren

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:28

Jeg er da glad for at du kunne se tornene - men derudover....nej ikke rigtigt. For Naiera forsøger faktisk samme seriøse behandling - han har bare sin måde at gøre det på.

Jeg tror nu at du har forstået pointen til senere brug

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:32

lige en fra mig

jeg har haft en  pana- th 42v600   plasma   godt biledet men kun vis dit rum er mørke lagt  synes jeg  ver ikke godt til pc  el til kiss via net

så retur med det og nu et lcd m87 samsung skide til alt

( synes jeg  )

men her du et mørkt rum så er det helt klart plamsma ( synes jeg )

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:32

Jeg er da glad for at du kunne se tornene - men derudover....nej ikke rigtigt.

Jeg tror nu at du har forstået pointen til senere brug

Ja, men du får mig jo ikke til at redigere mit indlæg indtil det reflekterer dine meninger, så budskabet er uændret - at jeg vil undgå Plasma vs LCD diskussioner i tråde der specifikt gør opmærksom på at kun LCD erfaringer ønskes.

Min mening har jeg jo ret til at bibeholde, ikke? ;)

-------------
/Søren

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:35

Selvfølgelig har du ret til din mening shaman - den vil ingen tage fra dig

Jeg vil desuden slet ikke have dig til at redigere udfra mine meninger - men personlige henvisninger i den sammenhæng mener jeg nu fremdeles er galt. Men okay

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:49

Selvfølgelig har du ret til din mening shaman - den vil ingen tage fra dig

Jeg vil desuden slet ikke have dig til at redigere udfra mine meninger - men personlige henvisninger i den sammenhæng mener jeg nu fremdeles er galt. Men okay

Før var du imod at jeg generaliserede ved at bruge et specifikt ord som nu er fjernet, fordi det efter din mening gjorde en hel gruppe til utroværdige.

De fleste af mine meningsudvekslinger er foregået med Naiera, og for at undgå yderligere mistanker om generalisering af en specifik gruppe, angav jeg kilden på de punkter jeg ordret citerede ham for.

Du nævner faktisk selv;

..Naiera forsøger faktisk samme seriøse behandling - han har bare sin måde at gøre det på.

Og mine indlæg er nok præget af 'hans måde at gøre det på'. Og så vil jeg iøvrigt tage resterende diskussioner om Naiera med manden selv.

-------------
/Søren

Skrevet af: Jenning
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:50

Jeg nu læst denne tråd og synes ligesom nogle andre, at det er ærgeligt, at trådens opretter ikke bare kan få svar på det spørgsmål som han har.

Det er meget fint at folk er behjælpelige med deres erfaringer, men når nu opretteren har skrevet at han har læst nogle diskussioner og har valgt at han vil have et LCD, hvorfor så begynde på alt det der med "har du nu husket alle plasma's fortræffeligheder".

Tråden bliver alt for hurtig uoverskuelig og der er alt for meget opretter ikke kan bruge til noget.

Jeg prøvede lige for sjovt, at søge på plasma i forum-overskrifter, og sjovt nok var der i de tråde ikke en masse "lcd-fanatikkere" der havde været inde og spørge til hvorfor opretter ikke havde tænkt over lcd fortræffeligheder.

Og til den der med, at man kan undgå diskusionen ved at skrive at 50% af tiden er pc-brug, så kan jeg "unskyld mig" ikke se hvad det har med sagen at gøre, når nu han har formuleret sit spørgsmål som han har.

Der er ikke i nogen af de tråde jeg lige var inde på med plasma jf. ovenstående, hvor der var lcd fanatikkere der spurgte til om de var sikre på at de ville have plasma, da der jo er mange reflektioner, burn in risici mv.

Når det så er sagt, synes jeg kun, at det er godt med lidt oplysninger fra begge lejre, hvis der bliver lagt op til det af personen der opretter tråden ellers synes jeg, at man skal repektere at folk har truffet 1. valg af mange.

Det var bare lige et lille indspark som jeg håber i tager konstruktivt imod.

mvh Jenning

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 11:53
Jenning - hørt.

-------------
/Søren

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:02

jep    ********

spør lige jer selv   plasma-folk

hvorfor at så få

ikke er med på plasma**

men lcd kun det ikke vare fordi at det nye format( kommer i 2009 ) ikke kan gå med pladsma*** med det kan lcd måske ?   

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:10
Hvad er nu det for noget med et nyt format som kommer i 2009 som plasma ikke kan håndtere?

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af paw954 paw954 skrev:

jep    ********

hvorfor at så få

ikke er med på plasma**

men lcd kun det ikke vare fordi at det nye format( kommer i 2009 ) ikke kan gå med pladsma*** med det kan lcd måske ?   

Oplys os paw954, hvad er det for et format??

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:19

jep    ********

hvorfor at så få

ikke er med på plasma**

Hvad har det som sker i 2009 med de skærme man skal købe nu at gøre?, uanset hvad man gør i fremtiden må man da tage hensyn til den der har købt sit tv i fortiden.

Og mere generelt til tråden.
At man nogle gange måske stiller spørgsmål til en som kommer om at købe en LCD skærm, skal man huske der er altså også at mange folk når de nævner en fladskærm bruger ordet LCD skærm, uden iøvrigt at have det fulde overblik over fordele/ulemper og der syntes jeg da det kan være meget legalt at spørge ind til det, der er mange skrøner om Plasma tv (og ganske sikkert også andre teknologier) og mener en bruger at her kan brugeren måske gøre et bedre køb syntes jeg da kun man gøre ham/hende en tjeneste ved at gøre opmærksom på det, så kan brugeren jo vælge at lytte til det også kigge på de anbefalede skærme også, også derfra foretage sit valg.

Og det kan såmænd da være ligegyldigt om hvor specifikt brugeren spørger, for jeg har da før set folk skifte mening i sidste sekund og faktisk være enormt glad for det valg man endte op med, så prøv da at give lidt plads til hinanden i debatten, tingene behøves ikke være så firkantede  

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:31

Hvad har det som sker i 2009 med de skærme man skal købe nu at gøre ***

ja vis nu det uddør ???

marker som Loewe // b-o / Metz /// olevia  /  er ikke glad for plasma

læs selv på net**

så gider jeg ikke ha det **

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:34

Hej paw954 , jeg forstår overhovedet ikke hvad det er du prøver at fortælle os

MVH

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:35
B&O? De har flere plasma TV i brochuren, så jeg ved ikke, hvad du mener med dét.

Olevia er et klon-mærke. Jeg ved ikke hvorfor du gider hive dem frem.

Og hvad så hvis teknologien 'uddør'? Hvad har det at gøre med at vælge TV NU?

Skrevet af: mejersken
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:40

man kan få en sony 32v2500 til en fordelagtig pris for tiden

lige over 6000 kr

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:41
HVad så med Pioneer, de laver kun plasma  og de udvikler endda nye modeller. Du har stadigvæk ikke sagt noget om det nye "format" som du snakkede om. hvis det er om digital TV eller HD TV du mener så kan begge typer TV klare dette.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 12:44
Jeg tror egentlig bare at vi skal lade paw954´s emne falde. Jeg tror at det var en "misforståelse"

-------------

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:01

Jeg tror, han tænker på H.264-baseret HDTV og lukningen af de analoge sendere, selvom han mildest talt skriver uforståeligt...

Jeg vil for øvrigt give rhsin ret i, at man ude i den store vide verden stort set altid sætter lighedstegn mellem LCD og flad-tv; at "LCD bare er det man skal have" uden at vide hvorfor. Derfor kan det i mine øjne godt være legitimt at spørge en spørgende, om vedkommende har overvejet plasma, som jeg også mener på mange punkter er både jævnbyrdig med og til tider overlegen ift. LCD.

Ideen med at spørge i et forum er vel også at kunne drage nytte af andres erfaringer, og forhåbentlig ende med mere viden end før man spurgte.

Og endeligt mht. den tidligere kommentar om, at der aldrig er "plasmatråde", hvor LCD-tilhængere prøver at belære de "uvidende" om LCD-teknologiens fortræffeligheder, så kan jeg igen pege på den forudindtagethed, der sætter lighedstegn mellem LCD og flad-tv. Mange derude har den fejlagtige opfattelse, at plasma er om noget lige så forældet som billedrørstv og i al fald slet ikke kan vise et ordentligt billede. Hvis de da overhovedet kender til plasma...

At så mange producenter kun satser på produktion af LCD-tv skyldes vist mere økonomiske end tekniske aspekter. Bl.a. kan nævnes, at LCD både bruges til tv og til monitorer, så på mange måder er det billigere at producere og mere fleksibelt. Desuden kræver det en vis ekspertise at lave ordentlige plasma-paneler, og det gør det igen dyrere at producere plasma *medmindre* man allerede har den ekspertise. Der er selvfølgelig meget andet i spil end blot disse par eksempler.

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:04

prøv lige og se her

http://digg.com/hardware/HD_VMD_A_New_Competitor_in_the_Format_Wars - http://digg.com/hardware/HD_VMD_A_New_Competitor_in_the_Form at_Wars

øøø hvad skrav jeg   ikke hvis ??

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:08
Øhhhh....og? - paw954

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:08

og ja jeg ved godt at pladsma ikke er uddød

samsung er osse på vej med et nyt

http://www.magasinetdigitalt.dk/202.0.html?&no_cache=1&tx_xanobianews_pi1showUid=178&cHash=173070b18b - http://www.magasinetdigitalt.dk/202.0.html?&no_cache=1&a mp;tx_xanobianews_pi1[showUid]=178&cHash=173070b18b

Plasma og full HD - 1080p

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:11

ja ja jeg lad den ligge

vi alle købe nok et nyt til den tid

Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:13
Godt så - paw954

-------------

Skrevet af: Ole
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:19

Så røg vi da ud i en ny rekord for off-topic.

Hvis I virkeligt gider at diskutere færdigt, så værsgo! Men det skal stadigt holdes på et sobert niveau!

Det oprindelige spørgsmål (citeret nedenfor) kan diskuteres http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20643&PN=1&TPN=1 - her (LCD TV)

Hej er der nogle her der kan hjælpe med køb af et 37" lcd tv, jeg har ikke selv noget som helst forstand på det, men det skal udelukkende bruges til at se tv og dvd på, jeg regner med at skulle bruge ca 10000 kr på det.

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 13:36

ja ja jeg lad den ligge

vi alle købe nok et nyt til den tid

eh, det har intet med tv at gøre, det er et nyt disk format ligesom HDDVD og Blu-ray, dog nok ikke noget man skal regne med, da ingen af det store producenter backer det.

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 15:03

Jeg ville næsten ikke svare på dette, men følte alligevel trangen.

Højbo skriver han ingen forstand har på det og jeg regner med at han mener det rette valg af fladskærm. Derefter listes kriterier op, som efter min og sikkert mange andres mening bedst opfyldes af plasma, og alligevel fravælger han eksplicit plasma fremfor LCD? Det kan jeg altså ikke helt få til at hænge sammen...

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Print side | Luk vindue