Print side | Luk vindue

PS3 Tilslutning til TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26233
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 14:26

Emne: PS3 Tilslutning til TV
Skrevet af: plouger
Emne: PS3 Tilslutning til TV
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 09:20

Hey.

Jeg er ved at købe en PS3. Mit Plasma TV har ikke HDMI, men kun DVI.  Hvad vil så være den bedste mulighed at koble de 2 enheder sammen med?

Jeg tænkte på et HDMI til DVI kabel  og så kører lyden via en anden udgang over i min Surroundforstærker

-------------
Hilsen

Plouger

Svar:
Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 16:03

Det vil absolut være det bedste at køre det som du selv nævner.
HDMI->DVI og så lyd til reciever via Toslink

Hvis altså dit TV er HD-Ready, da DVI skal understøttte HDCP, og det gør det på alle HD-Ready skærme.

Skrevet af: plouger
Skrevet den: 25-Juli-2007 kl. 20:49

Tak for svaret.

Min skærm er HD Ready og jeg har optisk lyd i min surroundforstærker :)  Så jeg bestiller fluks tilbudet hos Elgiganten

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Det vil absolut være det bedste at køre det som du selv nævner.
HDMI->DVI og så lyd til reciever via Toslink

Hvis altså dit TV er HD-Ready, da DVI skal understøttte HDCP, og det gør det på alle HD-Ready skærme.

-------------
Hilsen

Plouger

Skrevet af: jobs
Skrevet den: 26-Juli-2007 kl. 19:21

Hejsa,

Har lige selv købt en PS3 i dag og har en Plasma uden HDMI.

Jeg købte et HDMI --> DVI kabel, men kan ikke få lyden til at virke uanset hvad jeg gør.

Har et surroundanlæg tilsluttet hvor surround og TV er forbundet via component.

Har forsøgt og smide lyden fa PS3 til TV gennem det medfølgende SCART stik, men da jeg kører billede gennem HDMI - DVI lader det til og konflikte, eftersom jeg slår over på DVI kanalen for billede.

Er den eneste løsning et optisk kabel som i nævner, og vil det give lyden selv om jeg kører med det HDMI - DVI kabel?

Hvor kan man købe et sådant optisk kabel?

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Juli-2007 kl. 19:33
Alle steder der har et nogenlunde udvalg af kabler, som f.eks. Fona. Eller Av-connection.dk

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 26-Juli-2007 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af jobs jobs skrev:

Hejsa,

Har lige selv købt en PS3 i dag og har en Plasma uden HDMI.

Jeg købte et HDMI --> DVI kabel, men kan ikke få lyden til at virke uanset hvad jeg gør.

Har et surroundanlæg tilsluttet hvor surround og TV er forbundet via component.

Har forsøgt og smide lyden fa PS3 til TV gennem det medfølgende SCART stik, men da jeg kører billede gennem HDMI - DVI lader det til og konflikte, eftersom jeg slår over på DVI kanalen for billede.

Er den eneste løsning et optisk kabel som i nævner, og vil det give lyden selv om jeg kører med det HDMI - DVI kabel?

Hvor kan man købe et sådant optisk kabel?

Det kommer helt anpå hva det er for noget sorround / TV du har og hvad det kan. PS3 kan du jo sætte til at smide lyd & billede igennem lige hvad du vil. Det er f.eks ikke noget problem for den at smide billede ud af HDMI & lyd ud af PS AV Multi eller optisk.

Så det kommer helt anpå hvad dit anlæg/TV kan, om det vil virke med optisk.

Skrevet af: jobs
Skrevet den: 27-Juli-2007 kl. 03:02

Det eneste der virkede for mig var og smide et HDMI - DVI kabel i til billede og et optisk kabel til lyden.

Alt andet gav mig billede men ingen lyd. Det kører uden problemer nu :)

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Juli-2007 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af jobs jobs skrev:

Du skal smide lyden via optisk - du får den ikke med på HDMI->DVI - DVI tager ikke lyden med....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Print side | Luk vindue