Print side | Luk vindue

Trådløst til fjernsynet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=2639
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 17:40


Emne: Trådløst til fjernsynet
Skrevet af: enoch
Emne: Trådløst til fjernsynet
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 14:14

Hejsa.

Ved godt at emnet nok ikke passer så godt ind under her, men kunne heller ikke lige finde et andet sted hvor det passede bedre (eller?)

Nååå, men jeg kunne godt tænke mig at videreføre antenne kablet trådløst ind til vores fjernsyn i soveværelset istedet for de 10m kabel vi idag har liggende på gulvet

Som jeg har læst det kan det ikke lade sig gøre at videresende hele antenne signalet, men kun en kanal af gangen. Så vidt jeg kan forstå er den løsning med indbygget tuner vist sagen for mig..

Jeg har iøvrigt lige bestilt en KISS DP-558, måden jeg kunne sende dette signal videre trådløst til soveværelset kunne dette lade sig gøre således?:

1. Sætte Antenne kablet fra væggen ind i KISS'en
2. Sætte T-stik på udgangen af KISS'en (det har den vel forhåbenligt?)
3. Sæt det ene stik fra T-stikket til fjernsynet i stuen og det andet stik til en trådløs dims.
4. Sæt en trådløs dims i soveværelset (til SCRAT indgangen right?)

Herefter burde det vel fra soveværelset være mulighed for at se DVD fra KISS'en samt fjernsyn samt mulighed for at skifte kanal hvis den trådløse dims har indbygget tuner eller har jeg misforstået det helt ?

Nogen må meget gerne skrive om hvilke mærker m.m. jeg skal kigge efter. Jeg vil meget gerne have godt billede samt lyd, så prisen er ikke helt så vigtigt, dog max. pris på omkring 1500 kr. måske lidt mere hvis "the produkt" koster lidt mere.

Håber at høre fra nogen snart

MVH

Peter




Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 15:45

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Ved godt at emnet nok ikke passer så godt ind under her, men kunne heller ikke lige finde et andet sted hvor det passede bedre (eller?)

Gruppen "hjemmebiografen" er til alt det andet, så her passer den fint

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Nååå, men jeg kunne godt tænke mig at videreføre antenne kablet trådløst ind til vores fjernsyn i soveværelset istedet for de 10m kabel vi idag har liggende på gulvet

Hvis du har nogen som helst mulighed for at beholde et antennekabel ind til soveværelset, så gør det. Det er langt bedre end nogen trådløs løsning.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Som jeg har læst det kan det ikke lade sig gøre at videresende hele antenne signalet, men kun en kanal af gangen. Så vidt jeg kan forstå er den løsning med indbygget tuner vist sagen for mig..

Så må vi på jagt efter sådan en. Det mest almindelige er stadig modellerne uden tuner, dem kan man få nærmest overalt, mens dem med tuner kun er set få steder på nettet.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jeg har iøvrigt lige bestilt en KISS DP-558, måden jeg kunne sende dette signal videre trådløst til soveværelset kunne dette lade sig gøre således?:

1. Sætte Antenne kablet fra væggen ind i KISS'en
2. Sætte T-stik på udgangen af KISS'en (det har den vel forhåbenligt?)
3. Sæt det ene stik fra T-stikket til fjernsynet i stuen og det andet stik til en trådløs dims.
4. Sæt en trådløs dims i soveværelset (til SCRAT indgangen right?)

Ja, den trådløse modtager skal sættes til SCART indgangen på TV'et i soveværelset.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Herefter burde det vel fra soveværelset være mulighed for at se DVD fra KISS'en samt fjernsyn samt mulighed for at skifte kanal hvis den trådløse dims har indbygget tuner eller har jeg misforstået det helt ?

Ja, indtil videre har du kun sørget for at få TV-kanalerne fra antenne sendt videre ind i soveværelset (som en kanal ad gangen). Men du mangler at forbinde en video-udgang fra KiSS'en til en videoindgang på den trådløse AV-sender (hvis den ellers har sådan en). KiSS'en sender ikke noget ud på antenneudgangen.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Nogen må meget gerne skrive om hvilke mærker m.m. jeg skal kigge efter. Jeg vil meget gerne have godt billede samt lyd, så prisen er ikke helt så vigtigt, dog max. pris på omkring 1500 kr. måske lidt mere hvis "the produkt" koster lidt mere.

Håber at høre fra nogen snart

Det er så her min viden kommer til kort. Jeg kender mange trådløse sæt, men ikke med tuner. Har faktisk kun set en enkelt model på nettet engang (navn glemt). Men håber andre kan hjælpe.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Ved godt at emnet nok ikke passer så godt ind under her, men kunne heller ikke lige finde et andet sted hvor det passede bedre (eller?)

Gruppen "hjemmebiografen" er til alt det andet, så her passer den fint

Okey, UPS

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Nååå, men jeg kunne godt tænke mig at videreføre antenne kablet trådløst ind til vores fjernsyn i soveværelset istedet for de 10m kabel vi idag har liggende på gulvet

Hvis du har nogen som helst mulighed for at beholde et antennekabel ind til soveværelset, så gør det. Det er langt bedre end nogen trådløs løsning.

Tjaa, kablet kan godt beholdes men er ikke så "frue-venligt" (hvis man forstår hvad jeg mener?)

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Som jeg har læst det kan det ikke lade sig gøre at videresende hele antenne signalet, men kun en kanal af gangen. Så vidt jeg kan forstå er den løsning med indbygget tuner vist sagen for mig..

Så må vi på jagt efter sådan en. Det mest almindelige er stadig modellerne uden tuner, dem kan man få nærmest overalt, mens dem med tuner kun er set få steder på nettet.

Okey, men det smarte med dem der har tuner er at jeg ikke skal ind og vælge kanal på min video eller i dette tilfælde min KISS ikke?

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jeg har iøvrigt lige bestilt en KISS DP-558, måden jeg kunne sende dette signal videre trådløst til soveværelset kunne dette lade sig gøre således?:

1. Sætte Antenne kablet fra væggen ind i KISS'en
2. Sætte T-stik på udgangen af KISS'en (det har den vel forhåbenligt?)
3. Sæt det ene stik fra T-stikket til fjernsynet i stuen og det andet stik til en trådløs dims.
4. Sæt en trådløs dims i soveværelset (til SCRAT indgangen right?)

Ja, den trådløse modtager skal sættes til SCART indgangen på TV'et i soveværelset.

Okey fino.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Herefter burde det vel fra soveværelset være mulighed for at se DVD fra KISS'en samt fjernsyn samt mulighed for at skifte kanal hvis den trådløse dims har indbygget tuner eller har jeg misforstået det helt ?

Ja, indtil videre har du kun sørget for at få TV-kanalerne fra antenne sendt videre ind i soveværelset (som en kanal ad gangen). Men du mangler at forbinde en video-udgang fra KiSS'en til en videoindgang på den trådløse AV-sender (hvis den ellers har sådan en). KiSS'en sender ikke noget ud på antenneudgangen.

Nåå ja klart.. Dvs. jeg skal også have en SCART indgang på den trådløse dims så.

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Nogen må meget gerne skrive om hvilke mærker m.m. jeg skal kigge efter. Jeg vil meget gerne have godt billede samt lyd, så prisen er ikke helt så vigtigt, dog max. pris på omkring 1500 kr. måske lidt mere hvis "the produkt" koster lidt mere.

Håber at høre fra nogen snart

Det er så her min viden kommer til kort. Jeg kender mange trådløse sæt, men ikke med tuner. Har faktisk kun set en enkelt model på nettet engang (navn glemt). Men håber andre kan hjælpe.

Æv, men forskellen på dem med og uden tuner er netop det at jeg kan skifte kanal inden i soveværelset i stedet for at rende frem og tilbage ikke?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:20

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Æv, men forskellen på dem med og uden tuner er netop det at jeg kan skifte kanal inden i soveværelset i stedet for at rende frem og tilbage ikke?

Ikke hvis du bruger KiSS'ens tuner.

  1. Forbind en video-udgang fra KiSS'en til en almindelig trådløs sender (uden egen tuner)
  2. Placér det lille medfølgende fjernbetjeningsøje, så det kan "ramme" KiSS'en.
  3. Forbind den trådløse modtager til en SCART indgang i soveværelset.

Nu kan du ligge i soveværelset og styre din KiSS. Skifte TV-kanaler, afspille DVD eller HDD.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Æv, men forskellen på dem med og uden tuner er netop det at jeg kan skifte kanal inden i soveværelset i stedet for at rende frem og tilbage ikke?

Ikke hvis du bruger KiSS'ens tuner.

  1. Forbind en video-udgang fra KiSS'en til en almindelig trådløs sender (uden egen tuner)
  2. Placér det lille medfølgende fjernbetjeningsøje, så det kan "ramme" KiSS'en.
  3. Forbind den trådløse modtager til en SCART indgang i soveværelset.

Nu kan du ligge i soveværelset og styre din KiSS. Skifte TV-kanaler, afspille DVD eller HDD.

  /Lars

Jeps, men men men, vil det ikke normalt være ret klodset at have sådan en infrarød dims stående foran ens apparat (i dette tilfælde KISS'en)?



Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Æv, men forskellen på dem med og uden tuner er netop det at jeg kan skifte kanal inden i soveværelset i stedet for at rende frem og tilbage ikke?

Ikke hvis du bruger KiSS'ens tuner.

  1. Forbind en video-udgang fra KiSS'en til en almindelig trådløs sender (uden egen tuner)
  2. Placér det lille medfølgende fjernbetjeningsøje, så det kan "ramme" KiSS'en.
  3. Forbind den trådløse modtager til en SCART indgang i soveværelset.

Nu kan du ligge i soveværelset og styre din KiSS. Skifte TV-kanaler, afspille DVD eller HDD.

  /Lars

Jeps, men men men, vil det ikke normalt være ret klodset at have sådan en infrarød dims stående foran ens apparat (i dette tilfælde KISS'en)?

Meeen, hvis man nu skal prøve dette, altså med en trådløs uden tuner og hvor man så sætter en infrarød dims foran KISS'en, hvad skal man så gå efter mærke og model m.m.?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:30

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jeps, men men men, vil det ikke normalt være ret klodset at have sådan en infrarød dims stående foran ens apparat (i dette tilfælde KISS'en)?

På det Philips sæt jeg har, er den lille IR-sender mindre end en halv lakridskonfekt. Der sidder 2 af dem på en tynd ledning, og de skal bare placeres et sted så de kan "ramme" KISS'en.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jeps, men men men, vil det ikke normalt være ret klodset at have sådan en infrarød dims stående foran ens apparat (i dette tilfælde KISS'en)?

På det Philips sæt jeg har, er den lille IR-sender mindre end en halv lakridskonfekt. Der sidder 2 af dem på en tynd ledning, og de skal bare placeres et sted så de kan "ramme" KISS'en.

  /Lars

Jamen, det må da prøves, hvad hedder sættet?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:42

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jamen, det må da prøves, hvad hedder sættet?

Jeg købte mit sæt for et par år siden, så det er forlængst erstattet af nyere - og sikkert smartere - modeller.

Men Philips har disse for tiden:  http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?productId=SBCVL1100_00_DK_CONSUMER&fredhopperpage=index.jsp&fhquery=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Ctv_gr_dk_consumer%2Fcategories%3Cwireless_tv_networking_ca_dk_consumer%2Fcategories%3Cav_tv_link_su_dk_consumer%26fh_view%3Dlister&activeCategory=&language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER - Philips trådløs AV Link

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Jamen, det må da prøves, hvad hedder sættet?

Jeg købte mit sæt for et par år siden, så det er forlængst erstattet af nyere - og sikkert smartere - modeller.

Men Philips har disse for tiden:  http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?productId=SBCVL1100_00_DK_CONSUMER&fredhopperpage=index.jsp&fhquery=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Ctv_gr_dk_consumer%2Fcategories%3Cwireless_tv_networking_ca_dk_consumer%2Fcategories%3Cav_tv_link_su_dk_consumer%26fh_view%3Dlister&activeCategory=&language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER - Philips trådløs AV Link

  /Lars

Okey nice.. Så vidt jeg kan er det denne jeg skal benytte mig af: Trådløst TV Link SBCVL1100/00 ?

Så er spørgsmålet bare hvor man normalt kan købe sådan et sæt online?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 17:17

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Så er spørgsmålet bare hvor man normalt kan købe sådan et sæt online?

http://www.elgiganten.dk - http://www.elgiganten.dk

Gå ind under TV, video & DVD, og videre ind under Tilbehør. Så er det på side 2, som Philips TV-Link.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Så er spørgsmålet bare hvor man normalt kan købe sådan et sæt online?

http://www.elgiganten.dk - http://www.elgiganten.dk

Gå ind under TV, video & DVD, og videre ind under Tilbehør. Så er det på side 2, som Philips TV-Link.

  /Lars

Meget fornemt jeg tager i den lokale elgigant imorgen og kigger på den.



Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Så er spørgsmålet bare hvor man normalt kan købe sådan et sæt online?

http://www.elgiganten.dk - http://www.elgiganten.dk

Gå ind under TV, video & DVD, og videre ind under Tilbehør. Så er det på side 2, som Philips TV-Link.

  /Lars

Hej Lars

Hvilken model fra Philips er det du har? (ligner den lidt den El-giganten har?)

Hvis den ligner lidt har du så mulighed for lige at skrive hvad højden på den er ?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 18:53

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Hvis den ligner lidt har du så mulighed for lige at skrive hvad højden på den er ?

Den ligner lidt. Jeg vil tro at selve boksen er 6 cm høj, men der er en antenne som rager højere op (den kan lægges ned, men så er signalet noget dårligere i modtager enden).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Hvis den ligner lidt har du så mulighed for lige at skrive hvad højden på den er ?

Den ligner lidt. Jeg vil tro at selve boksen er 6 cm høj, men der er en antenne som rager højere op (den kan lægges ned, men så er signalet noget dårligere i modtager enden).

  /Lars

Okey, skal ellers prøve at presse en KISS DP-558 ind sammen med denne boks i en højde af 13 cm



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-November-2004 kl. 20:14

Hej enoch

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Okey, skal ellers prøve at presse en KISS DP-558 ind sammen med denne boks i en højde af 13 cm

Den kan også hænge på højkant hvis det hjælper.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 10-November-2004 kl. 18:47

Hej enoch

Føtex har tilbud på netop en Philips TV-link VL 1100 til 599kr(fra d.11/11 til 13/11), så hvis du ikke har købt eller måske har købt dyre og har mulighed for at få differencen udbetalt, skal du nok være lidt hurtig.



-------------
PV


Skrevet af: Mads
Skrevet den: 10-November-2004 kl. 23:36

  Hej Vendel
Du skriver følgende:

Føtex har tilbud på netop en Philips TV-link VL 1100 til 599kr(fra d.11/11 til 13/11), så hvis du ikke har købt eller måske har købt dyre og har mulighed for at få differencen udbetalt, skal du nok være lidt hurtig.

Kan du fortælle mig hvor du har set dette? Jeg har både været på http://www.foetex.com - www.foetex.com samt checket mine Føtex reklamer fra denne uge, men kan ikke finde tilbudet.



Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 04:24

Hej Mads

Jeg ved ikke om den er med i den store føtex reklameblad, men den er i den reklameblad som de kalder føtex weekend, den som kommer midt i ugen. Det er et 4 siders reklame, TV-linket er på sidste side.



-------------
PV


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:

Hej enoch

Føtex har tilbud på netop en Philips TV-link VL 1100 til 599kr(fra d.11/11 til 13/11), så hvis du ikke har købt eller måske har købt dyre og har mulighed for at få differencen udbetalt, skal du nok være lidt hurtig.

Hejsa, jamen jeg har "desværre" lige købt den til 899 (mener jeg det var) i el-giganten, har de prisgaranti på sådan noget så jeg kan få pengene fra 599 til 899 tilbage?

Hvordan foregå det så, jeg får ikke reklamer og jeg kan heller ikke se det på deres website?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Hejsa, jamen jeg har "desværre" lige købt den til 899 (mener jeg det var) i el-giganten, har de prisgaranti på sådan noget så jeg kan få pengene fra 599 til 899 tilbage?

Hvordan foregå det så, jeg får ikke reklamer og jeg kan heller ikke se det på deres website?

Ja, El-Giganten har prisgaranti. De kræver vist som regel dokumentation for den anden pris. Men det kan vist også klares med et telefonopkald til nærmeste Føtex.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: enoch
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af enoch enoch skrev:

Hejsa, jamen jeg har "desværre" lige købt den til 899 (mener jeg det var) i el-giganten, har de prisgaranti på sådan noget så jeg kan få pengene fra 599 til 899 tilbage?

Hvordan foregå det så, jeg får ikke reklamer og jeg kan heller ikke se det på deres website?

Ja, El-Giganten har prisgaranti. De kræver vist som regel dokumentation for den anden pris. Men det kan vist også klares med et telefonopkald til nærmeste Føtex.

  /Lars

hi hi... Var lige i føtex og hentede deres weekend-reklame. Derefter gik turen til elgigaten som "glædeligt" betalte mig 300 kr. tilbage

Jeg takker for den der gav mig info. omkring tilbudet i føtex samt elgigantens prisgaranti... takker.



Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 21:21

Hej Mads.

Oprindeligt skrevet af Mads Mads skrev:

Jeg har både været på http://www.foetex.com/ - www.foetex.com samt checket mine Føtex reklamer fra denne uge, men kan ikke finde tilbudet.

Den skulle være her.

http://www.foetex.dk/internet/fotex/Fotex.nsf/web/foetex_weekend?OpenDocument - http://www.foetex.dk/internet/fotex/Fotex.nsf/web/foetex_wee kend?OpenDocument

 



-------------
PV


Skrevet af: Henrik M
Skrevet den: 11-November-2004 kl. 22:53

Hej Enoch

Første gang jeg skriver til forummet, men måtte lige bemærke en detalje.

Den omtalte TV-link anvender frekvenser på 433 Mhz, hvilket er et frekvensområde som radioamatører også anvender. TV-linken sender formentlig med meget lille effekt, vel omkring 0,05 watt. Mange radioamatører sender med 50 watt fra antenner med god forstærkning, der sidder højt oppe.

Begge har tilladelse til at sende der, så begge kan forstyrrer hinanden. Får du forstyrrelse, er det sikkert fordi du ligger i nærheden af en radioamatør.

Jeg er selv radioamatør, og er ret plaget af en TV-link 1 km væk. Men det samme gælder vel den anden vej. Jeg vil dog ønske dig held og lykke med projektet, og håber at du ikke bor i nærheden af mig  



Skrevet af: jønne
Skrevet den: 29-November-2004 kl. 09:11

Har lige købet et Philips TV-link (SBCVL 1100) til at forbinde mit hovedanlæg til et ekstra TV i soveværelset (< 10 meter mellem de to anlæg).

Oplever generelt en meget dårlig kvalitet på billedet.  Kan dog få et godt billede frem på modtager-TVet, hvis jeg står og holder modtager-linket i en bestemt position en armlængde væk fra TV'et.

Er dog en noget ubekvem stillling at se TV på , og min kone gider ikke stå og holde det 

Har prøvet alle 4 kanaler på linket.

Er det nogen der har erfaring med hvor følsomt TV-linket er for forstyrrelser. Manualen anbefaler at prøve at flytte henholdsvis sender og modtager lidt rundt ('1 cm ad gangen' - som der står).

Nogen erfaringer ?

Jønne 

 



Skrevet af: butch
Skrevet den: 29-November-2004 kl. 09:17

Man skal være opmærksom på at der er mange kilder til forstyrelse af de trådløse TV-link, det gælder f.eks. bland andet trådløs telefon og trådløs netforbindelde  m.v. disse skal holdes så langt væk fra hinanden som muligt.

 

Butch



-------------
Butch


Skrevet af: Kaiser
Skrevet den: 29-November-2004 kl. 11:05

Jeg har købt en Thomson VS460 Trådløs video sender fra GodPris til 699,- til at sende signal fra stuen til soveværelset (ca. 10 meter + 1 væg). Jeg har ikke haft problemer med at få et skarpt billede frem på skærmen næsten uanset hvordan jeg stiller sender/modtager, selvom jeg også har en trådløs telefon...dog: Når jeg tænder for micro-bølge-ovnen i køkkenet så går den helt grassat.

/Kaiser



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-November-2004 kl. 16:12

Hej Jønne

Oprindeligt skrevet af jønne jønne skrev:

Er det nogen der har erfaring med hvor følsomt TV-linket er for forstyrrelser. Manualen anbefaler at prøve at flytte henholdsvis sender og modtager lidt rundt ('1 cm ad gangen' - som der står).

Ting at prøve / være opmærksom på:

  • Placer sender/modtager højere oppe.
  • Flyt rundt på sender/modtager
  • Antennens position kan også have betydning
  • Andet trådløst udstyr i nærheden kan genere

Ja, det kan godt være følsomt at få det placeret rigtigt. Men når først forbindelsen er der, så syntes jeg det virker ganske fornuftigt.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: John G J
Skrevet den: 29-November-2004 kl. 18:18

Jeg har selv haft sådan en tingest et par år. Jeg må indrømme at jeg til sidst ikke gad den mere, jeg gav den væk til min nabo.

Jeg var irreteret over de forstyrrelser der altid var der:

* naboen kom kørende på sin tunet knallert

* konen brugte hårtørrer osv. osv

Mit råd til jer der vil anskaffe en trådløs forbindelse er: lad vær ! træk en ledning istedet.



-------------
john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV


Skrevet af: Kaiser
Skrevet den: 03-December-2004 kl. 17:10
Fordelen ved at have en trådløs forbindelse er, at så kan man sende fjernbetjeningssignalet tilbage. Det kan man ikke med en ledning, og så er meget af fidusen væk, i hvertfald for mig.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-December-2004 kl. 16:31

Hej Kaiser

Oprindeligt skrevet af Kaiser Kaiser skrev:

Fordelen ved at have en trådløs forbindelse er, at så kan man sende fjernbetjeningssignalet tilbage. Det kan man ikke med en ledning, og så er meget af fidusen væk, i hvertfald for mig.

Det er muligt aligevel. Hvis man vælger en kabel løsning for bedre kvalitet, så kan man supplere med en trådløs IR link.

http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=1p2232234992pdetail - HiFi Klubben

http://www.koz.dk/product.asp?product=604&page=1 - Koz 1 og http://www.koz.dk/product.asp?product=71&page=1 - Koz 2

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: shelmer
Skrevet den: 05-December-2004 kl. 19:20

Hej Enoch

Den helt rigtige løsning kommer fra Triax. Jeg har brugt det i årevis før de trådløse oerhovedet dukkede op.

Kig her:

http://keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=417 - http://keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=417  der findes flere tillægspakker, til udvidelse til flere rum.

 

mvh

shelmer



Skrevet af: lassil98
Skrevet den: 07-Januar-2005 kl. 15:22

Hvis jeg fårstår det ret kører man så signalet fra antenne stikket igennem videoen(eller dvd mm.) Igennem det trådløse og så op til dit fjernsyn??? HVordan får man så programmerne???



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 12:52

Jeg ved ikke helt om dette kan bruges - det er muligvis at skyde over målet, til formålet:

Philips Streamium produkter: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?activeCategory=HOME_AUDIO_VIDEO_GR_DK_CONSUMER&fhquery=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_dk_consumer%2Ffh_att_concept%253DFH_CE_CN_STREAMIUM&clickEventData=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_dk_consumer%2Ffh_att_concept%253DFH_CE_CN_STREAMIUM&fredhopperpage=index.jsp&language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&proxybuster=3DPQQ22I3G3FRJ0RMRESHQNHKFSEKI5P - http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp ?activeCategory=HOME_AUDIO_VIDEO_GR_DK_CONSUMER&fhquery= fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_ dk_consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_dk_consumer%2 Ffh_att_concept%253DFH_CE_CN_STREAMIUM&clickEventData=fh _location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk _consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_dk_consumer%2Ff h_att_concept%253DFH_CE_CN_STREAMIUM&fredhopperpage=inde x.jsp&language=da&country=DK&catalogType=CONSUME R&proxybuster=3DPQQ22I3G3FRJ0RMRESHQNHKFSEKI5P



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: cathrine97
Skrevet den: 06-November-2005 kl. 18:41

Ang. trådløst til tv og video

Har købt en thomson vs 240 fik at vide i elgiganten at det var den sidate nye ! 999 kr

Kan godt få dvd`en til at spille film i soveværelset, men jeg kan ikke se tv. Skal jeg trække en almindelig antenne ????? for at se tv i soveværelset.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Har set en thomson vs460 på nettet, til 499 på tilbud. Kan jeg mon få mine penge tilbage fra elgiganten



Skrevet af: abacus
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 00:04

Har set denne link, er det noget?

http://www.emb.dk/category.262.article.1279 - http://www.emb.dk/category.262.article.1279

MVH

Niels




Print side | Luk vindue