PS3 larmer for meget som filmafspiller?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26403
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 14:54
Emne: PS3 larmer for meget som filmafspiller?
Skrevet af: nysted
Emne: PS3 larmer for meget som filmafspiller?
Skrevet den: 29-Juli-2007 kl. 23:48
Halløjsa
Jeg har lige skaffet mig en PS3 og det er jo mægtigt... men jeg ville lige se en dvd helt almindeligt, uden opscallering eller noget, og efter 30 minutter så begyndte blæseren at køre....?`og det blev den så ved med til jeg var færdig med at se film....
Så kan det godt være folk siger at det er niveau 1-2-3 eller hvad det skal være men en film afspiller skal bare tie stille når man ser film... efter min mening i hvert fald. Så med mindre at de laver nogle software opdateringer der forbedre afspillingen af film til at bruge blæseren mindre (læs: slet ikke bruge blæseren ved film) så synes jeg ikke man skal kigge efter en PS3 som film afspiller...
Men igen det kan jo være at jeg bare har været uheldig, nogen siger at der er fejl på nogle PS3, men den lyder nu ikke som et fly, bare blæseren der så småt starter, hvilket jeg synes hører gamle computere til at bruge blæsere ved film afspilning.
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-Juli-2007 kl. 02:36
Min 'larmer' skam også ved Blu-ray afspilningen. Sådan er dét bare. Jeg har valgt at leve med det, for jeg lægger sådan set ikke rigtig mærke til det, med mindre jeg lige tænker over det...
|
Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 14:45
Min siger ikke et dyt. Den opskalerer alm. DVD film, så de ser ret imponerende ud. BD er helt fantastisk. Så netop et afsnit af blue planet i går.
Jeg synes den er alle pengene værd.
Steffen
|
Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 15:11
Hvor sætter man opskalering af DVD? Synes ikke rigtigt at menuerne er s... sigende
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 16:17
Nu er opskalering jo også tilføjet efter manualen blev skrevet
|
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 22:32
Naiera skrev:
Nu er opskalering jo også tilføjet efter manualen blev skrevet ![](smileys/smiley2.gif) |
Flot svar ![](smileys/smiley8.gif)
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 22:46
Steffen32 skrev:
Min siger ikke et dyt. Den opskalerer alm. DVD film, så de ser ret imponerende ud. BD er helt fantastisk. Så netop et afsnit af blue planet i går.
Jeg synes den er alle pengene værd.
Steffen
| Så tror jeg du skal have checket om blæserne overhovedet fungere. Har endnu ikke hørt om en fuldstændig PS3.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 22:47
rigo skrev:
Hvor sætter man opskalering af DVD? Synes ikke rigtigt at menuerne er s... sigende ![](smileys/smiley18.gif) |
Under BD/DVD afspilning menu punkt i indstillings menu til venstre, og med nyeste FW, kan du vælger VIDEO OPTIONS under afspilning, og så sætte det der.
|
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 22:52
pendec skrev:
rigo skrev:
Hvor sætter man opskalering af DVD? Synes ikke rigtigt at menuerne er s... sigende ![](smileys/smiley18.gif) |
Under BD/DVD afspilning menu punkt i indstillings menu til venstre, og med nyeste FW, kan du vælger VIDEO OPTIONS under afspilning, og så sætte det der.
|
Dit svar viser meget godt hvor ugennemskueligt det er. Jeg kan ikke finde de punkter du nævner, men der et et punkt der hedder DVD opskalering. Og denne kan sættes til enten: Dobbeltskalerng, Normal eller Fuld skærm.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 12:47
rigo skrev:
pendec skrev:
rigo skrev:
|
Dit svar viser meget godt hvor ugennemskueligt det er. Jeg kan ikke finde de punkter du nævner, men der et et punkt der hedder DVD opskalering. Og denne kan sættes til enten: Dobbeltskalerng, Normal eller Fuld skærm.
|
Så fandt du da vej :-) , menu'n er vel den hvor man vælger dvd/musik indstillinger.. og BD/DVD menu (dansk oversat) er vel et punkt når du kører nedad?.. jeg har ikke lavet sony's menu design. Og den var altså ikke lige tændt da jeg gav forklaringen.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 14:56
Jeg vil fraråde at aktivere opskaleringen, da det betyder en øgning af blæser støj. Min PS3's blæser går fra niveau 3 til 4 ved aktivering af opskalering og det er ganske enkelt ulideligt at høre på.
|
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 17:02
SJ skrev:
Jeg vil fraråde at aktivere opskaleringen, da det betyder en øgning af blæser støj. Min PS3's blæser går fra niveau 3 til 4 ved aktivering af opskalering og det er ganske enkelt ulideligt at høre på. ![](smileys/smiley21.gif) |
Ikke noget problem her da PS'eren står under lærredet, og min projektor hænger op over hovedet så det er den jeg hører.![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 17:03
pendec skrev:
rigo skrev:
pendec skrev:
rigo skrev:
|
|
Så fandt du da vej :-) , menu'n er vel den hvor man vælger dvd/musik indstillinger.. og BD/DVD menu (dansk oversat) er vel et punkt når du kører nedad?.. jeg har ikke lavet sony's menu design. Og den var altså ikke lige tændt da jeg gav forklaringen.
|
Jeg kan godt finde hvor det sættes, men hvad er forskellen på de forskellige? Dobbeltskalerng, Normal eller Fuld skærm.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 18:48
Hvis du er så "heldig", at din PS3's blæser går op på niveau 4 ved opskalering af DVD film, så tror jeg godt, du kan regne med, at den vil overdøve alt i rummet. Vi taler virkelig om voldsom susen her.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-August-2007 kl. 18:50
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 11:25
rigo skrev:
Jeg kan godt finde hvor det sættes, men hvad er forskellen
på de forskellige? Dobbeltskalerng, Normal eller Fuld skærm. |
Dobbeltskalering fordobler ganske simpelt billedets linjer, så f.eks. en NTSC
DVD bliver på 960 linjer. Du får så sorte rammer hele vejen rundt.
Fuld skærm skalerer billedet op, så det fylder hele skærmen - også 4:3, så
det vil blive strukket ud i bredden.
Normal skalerer billedet op, så det fylder hele skærmen, men proportionerne
bevares, så du vil få bjælker i siderne ved 4:3.
|
|