Print side | Luk vindue

Tvix ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26434
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 21:13

Emne: Tvix ?
Skrevet af: Spurn
Emne: Tvix ?
Skrevet den: 30-Juli-2007 kl. 19:29

Hej Kyndige.

Jeg er ude efter en lille diskret afspiller af film og musik. Filmene og musikken ligger på en server i vores teknikrum i kælderen.

Indtil videre anvender jeg en Squeezebox til musikken, og har været utroligt glad for dette. Nu er det jeg også gerne vil have mulighed for at afspille film. Jeg har tænkt mig at rippe mine DVD'er ned på serveren (rå), og så have en diskret afspiller.

Jeg har set lidt på Tvix, som der er visse der anvender i forumet (har ikke set alternativer). Det jeg gerne vil vide er om Tvix eller andre indeholder det jeg er ude efter. Der skal helst ikke gå noget tabt på billede eller lydsiden ved at det er en billig lorteenhed.

Da alt kommer fra lan, skal den selvfølgelig understøtte dette, og HD behøves derfor ikke.

Hvilke modeller skal jeg kigge på, og hvad er jeres erfaringer ?

På forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: llr dk
Skrevet den: 30-Juli-2007 kl. 20:02
Jeg synes også du skulle kigge på rapsody n35 og se om det var noget for dig. Den er i hvert fald også rost på mpcclub.com (selvom tvix er om noget endnu mere rost)

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 08:32

TViX er genial til at afspille ISO filer. Jeg fandt en brugt 4000 på dba.dk som jeg er glad for. Den er genial til rå ISO filer. Jeg har monteret en 160 Gb HDD i den - skifter den i eftermiddag til en 400 Gb. Og så er den koblet op til min Synology NAS.

Der er ingen grund til at gå efter den nye model - 4100/5100, og 3100 har ikke LAN.

-------------

Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 16:51

Okay.

Hvordan ser det ud med firmware opgraderinger til de gamle, bliver der ved at komme opdateringer således at den kan holde trit med formaterne ? eks. H.264

4000 siger du, er det http://www.dvico.com/ - DViCO TViX HD M-4000P (0 GB)  ?

Jeg har læst nogle steder, at der anvendes et fileshare (uden beskyttelse) til delning af tingene. Hvis dette passer er det jo ikke særlig smart, og kan ihvertfald ikke anvendes her.

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 31-Juli-2007 kl. 19:58

Ja det er den jeg har.

Det er rigtigt at hvis man bruger NFS er sikkerheden ikke speciel god. Jeg læser dog kun fra min NAS via SAMBA (SMB).

Mht FW er der lige kommet en for ca. 1 uge siden. DVico er meget gode til at udgive nye FW, og har meget fokus på det. Mht at holde trit med formaterne og HD ligger begrænsningen i SIGMA chippen. Det er den som sætter begrænsningerne - den er ikke kraftig nok. Der er pt ingen afspiller på markedet som kan klare "True HD" Her skal man vente på SIGMA EM863xx chippen. Når du så samtidig snakker om netværk så skal du nok også regne med at HD filer skal placeres på en intern HDD (eller USB) for at kunne følge med.

Så igen - hvad vil du - også her kan man vente til der kommer noget bedre.

-------------

Skrevet den: 01-August-2007 kl. 07:37

Tak for dine fine besvarelser kim.t

Jeg er vist lige nødt til at tænke det her igennem igen.

Print side | Luk vindue