Fona 2000 sælgere. For klamt.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26571
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 14:43
Emne: Fona 2000 sælgere. For klamt.
Skrevet af: DrRetina
Emne: Fona 2000 sælgere. For klamt.
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 14:31
Jeg skal lige have lidt luft.
Var lige en tur i Fona 2000 på strøget for at købe et kabel, anyways..
Ved kassen står der står så en sælger og taler med en kunde der er ved at købe en Xbox 360 med ekstra joystick og spil. Det hele ligger fremme på disken.
Kunden spørger om der ikke snart kommer en ny model som han måske skulle vente på. Sælgeren svarer at der kommer en ny "Sort model" der dog ikke bliver bedre men den har en smule større harddisk. Det kan dog være totalt ligemeget, for det sidste han har hørt er at den kommer til Danmark i slutningen af 2008 ![](smileys/smiley11.gif) Uden at kunden overhoved snakker om PS3 begynder sælgeren at forklare at PS3 har en chip der er 4 gange hurtigere men at det overhoved ikke kan ses på spillene, og at det der bluray er noget værre noget, for hvis "pickuppen" (som han kaldte det) gik i stykker på en PS3 kosten den 7000,- at skifte hvorimod den kun koster 4000,- at skifte på en Xbox 360. (og som han så sagde ordret) "Hvis man altså spiller en del så går pickuppen i stykker efter 2 et halvt år! og det er lidt surt at skulle betalt 4000-, for at få den skiftet, derfor er det godt dumt ikke at tegne en 4 års totaltforsikring!" så køre han videre med at der kun er 1 års garanti og at det er kunden der skal bevise at maskinen var defekt til at starte med og alt muligt andet løgn og bedrag. (ikke et ord om 3 års extra ring of death garanti eller noget). Da kunden så trak lidt på det ang. den ekstra garanti trak han endnu et Es op af ærmet. "Du skal tænke på at de trådløse joysticks går ekstremt let i stykker. Jeg har selv ødelagt 2... ups, så taber du den og så er den ødelagt, og det er jo kun 650,- ekstra. det er 1½ controller så er pengene givet godt ud. ja, så kan du smadre dem med vilje hvis du har lyst til det"
Jezz.. heldigvis blev jeg langt om længe lov til at betale for mit kabel hos en anden medarbejder og kunne komme væk derfra.
Hvad skal man gøre i sådan en situation? Sige til kunden at sælgeren er ved at tage røven på ham og alt det han har rådgivet ham med er bullshit? Det er jo svært hvis man ikke kender en skid til det. Seriøst, sælgeren sagde ikke EN RIGTIG ting til kunden.. stakkels mand.
Nå, nu kan jeg så kun sidde og være bange for at "pickuppen" på min Xbox 360 går i stykker efter 2 et halvt år??!! WTF. 4000,- for en ny pickup .. jeg var fanme for dum ikke at havde tegnet totalforsikring for 650,- ![](smileys/smiley36.gif)
------------- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret
|
Svar:
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 14:38
Afspiller PS3 også LP siden den skal bruge en pickup?
Ja, der er ikke noget så ækelt som at høre en sælger prakke kunden ekstra
forsikring på, fordi de samtidig står og fortæller, at deres produkt med
sikkerhed vil gå i stykker.
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 14:39
Tror ikke man kan gøre andet end at ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der arbejder i merlin, fona og el-giganten.
Det må da snart være gået op for alle at man ikke skal handle i ovenstående butikker medmindre man selv har forstand på det man skal købe og dermed ikke har brug for deres "service"
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 14:56
Ja, de FONA-sælgere er simpelthen helt vilde med at sælge folk forsikringer. Man skulle næsten tro, at de fik kommision pr. solgt forsikring, med den iver de lægger for dagen. For ca. 14 dage siden ville jeg selv købe en billig Packard Bell PC (søndags-tilbud) i FONA, og jeg var nær aldrig sluppet derfra igen.
Sælgeren var ét af de mest ihærdige mennesker, jeg nogensinde kan mindes at have mødt. Han havde tilsyneladende aldrig hørt om begrebet "Nej tak", for han blev bare ved med at ævle og presse på. Jeg var dog mest stædig, og slap derfra uden at betale mere end den pris varen kostede.
Egentlig ville han også ufatteligt gerne ha' solgt mig en PC-skærm ......
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 14:59
Den enkelte sælger får faktisk en hel del procenter pr forsikring de sælger!
Ellers gik de heller ikke så meget op i det. Jeg griner hver gang en ivrig sælger prøver at prakke mig en forsikring på.![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 15:00
Hmm... fæl oplevelse, men ligefrem at kalde alle sælgere fra Merlin,Fona og el-giganten for tåbelige fjolser ???
Nok om det. ![](smileys/smiley17.gif)
Rigtig god dag til alle.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 15:07
Skyum skrev:
Hmm... fæl oplevelse, men ligefrem at kalde alle sælgere fra Merlin,Fona og el-giganten for tåbelige fjolser ???
Nok om det. ![](smileys/smiley17.gif)
Rigtig god dag til alle.
|
Arh, jeg skrev OFTE tåbelige fjolser . Men det er os bare min mening.
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 15:31
Deres iver for at sælge forsikringerne er vel proportional med, hvor lidt man
reelt har behov for den.
Butikken giver sælgeren høj provision på forsikringer fordi den tjener mere
på dem end på de fysiske produkter, og når det er tilfældet, burde det vel
fortælle kunden, at der er fordi forsikringerne sjældent kommer til
udbetaling og derfor er - mere eller mindre - overflødige.
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 02-August-2007 kl. 15:35
Helt enig.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 12:34
furious jt skrev:
Tror ikke man kan gøre andet end at ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der arbejder i merlin, fona og el-giganten. |
Jo det ved gud man kan! Man kan ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der HANDLER der. Hvis de ikke gjorde dét, så var butikkerne der ikke. Så hvis man virkelig mener at butikken er så sløj, så lad dog være med at lægge penge der! Hvis man ryster på hovedet på vej ud af butikken, MED en vare under armen, så er det altså én selv der er fjolset, og ikke butikken.
furious jt skrev:
Det må da snart være gået op for alle at man ikke skal handle i ovenstående butikker medmindre man selv har forstand på det man skal købe og dermed ikke har brug for deres "service" |
Tydeligvis ikke, og det er netop dem der ikke har forstand på det de lever af, for dé kunder opdager netop aldrig at de bliver røvrendt.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 13:04
AV Precision skrev:
furious jt skrev:
Tror ikke man kan gøre andet end at ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der arbejder i merlin, fona og el-giganten. |
Jo det ved gud man kan! Man kan ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der HANDLER der. Hvis de ikke gjorde dét, så var butikkerne der ikke. Så hvis man virkelig mener at butikken er så sløj, så lad dog være med at lægge penge der! Hvis man ryster på hovedet på vej ud af butikken, MED en vare under armen, så er det altså én selv der er fjolset, og ikke butikken.
furious jt skrev:
Det må da snart være gået op for alle at man ikke skal handle i ovenstående butikker medmindre man selv har forstand på det man skal købe og dermed ikke har brug for deres "service" |
Tydeligvis ikke, og det er netop dem der ikke har forstand på det de lever af, for dé kunder opdager netop aldrig at de bliver røvrendt.
|
Jamen jeg er helt enig. Jeg kunne aldrig selv finde på at handle i de nævnte butikker medmindre de har et tilbud ingen andre kan hamle op med.( det er dog meget sjældent)
|
Skrevet af: karula
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 13:21
Ja, hvis man handler hos Tapeconnection og får problemer med sit
Pioneer TV, her tænker jeg på Dirty Screen, så får man heller ingen service,
kun besked på, at det ikke er en fejl, det siger Pioneer selv, siger de -
er de bedre end Fona eller Elgiganten, ja jeg spørger bare.
------------- Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Skrevet af: rigo
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 13:36
karula skrev:
Ja, hvis man handler hos Tapeconnection og får problemer med sit
Pioneer TV, her tænker jeg på Dirty Screen, så får man heller ingen service,
kun besked på, at det ikke er en fejl, det siger Pioneer selv, siger de -
er de bedre end Fona eller Elgiganten, ja jeg spørger bare.
|
![](smileys/smiley32.gif) ![](smileys/smiley32.gif) ![](smileys/smiley32.gif)
Hatten af for det indlæg. Er er SÅ nemt at skrive grimt om de store kæder, men selv special forretningerne (TC, HFK etc.) er heller ikke for fine i kanten. Jeg har stået i en af HFK's butikker og krumet tæer, og ovennævnte problemer med Pioneer skærme viser at TC også træder ved siden af en gang i mellem.
|
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 13:38
Jeg er helt enig i at mht reperation og returret der er fona i hvertfald rigtig gode.
Der kan HFK slet ikke følge med.
|
Skrevet af: slimsporet
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 17:23
DrRetina skrev:
Jeg skal lige have lidt luft.
Var lige en tur i Fona 2000 på strøget for at købe et kabel, anyways..
Ved kassen står der står så en sælger og taler med en kunde der er ved at købe en Xbox 360 med ekstra joystick og spil. Det hele ligger fremme på disken.
Kunden spørger om der ikke snart kommer en ny model som han måske skulle vente på. Sælgeren svarer at der kommer en ny "Sort model" der dog ikke bliver bedre men den har en smule større harddisk. Det kan dog være totalt ligemeget, for det sidste han har hørt er at den kommer til Danmark i slutningen af 2008 ![](smileys/smiley11.gif) Uden at kunden overhoved snakker om PS3 begynder sælgeren at forklare at PS3 har en chip der er 4 gange hurtigere men at det overhoved ikke kan ses på spillene, og at det der bluray er noget værre noget, for hvis "pickuppen" (som han kaldte det) gik i stykker på en PS3 kosten den 7000,- at skifte hvorimod den kun koster 4000,- at skifte på en Xbox 360. (og som han så sagde ordret) "Hvis man altså spiller en del så går pickuppen i stykker efter 2 et halvt år! og det er lidt surt at skulle betalt 4000-, for at få den skiftet, derfor er det godt dumt ikke at tegne en 4 års totaltforsikring!" så køre han videre med at der kun er 1 års garanti og at det er kunden der skal bevise at maskinen var defekt til at starte med og alt muligt andet løgn og bedrag. (ikke et ord om 3 års extra ring of death garanti eller noget). Da kunden så trak lidt på det ang. den ekstra garanti trak han endnu et Es op af ærmet. "Du skal tænke på at de trådløse joysticks går ekstremt let i stykker. Jeg har selv ødelagt 2... ups, så taber du den og så er den ødelagt, og det er jo kun 650,- ekstra. det er 1½ controller så er pengene givet godt ud. ja, så kan du smadre dem med vilje hvis du har lyst til det"
Jezz.. heldigvis blev jeg langt om længe lov til at betale for mit kabel hos en anden medarbejder og kunne komme væk derfra.
Hvad skal man gøre i sådan en situation? Sige til kunden at sælgeren er ved at tage røven på ham og alt det han har rådgivet ham med er bullshit? Det er jo svært hvis man ikke kender en skid til det. Seriøst, sælgeren sagde ikke EN RIGTIG ting til kunden.. stakkels mand.
Nå, nu kan jeg så kun sidde og være bange for at "pickuppen" på min Xbox 360 går i stykker efter 2 et halvt år??!! WTF. 4000,- for en ny pickup .. jeg var fanme for dum ikke at havde tegnet totalforsikring for 650,- ![](smileys/smiley36.gif)
|
Hvis jeg hører nogle sælger fyre noges pis af til en kunde. Kan jeg godt finde på at blande mig, synes det er for dårligt at en sælger ikke kender sine produkter.
|
Skrevet af: rigo
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 17:35
[/QUOTE]
Hvis jeg hører nogle sælger fyre noges pis af til en kunde. Kan jeg godt finde på at blande mig, synes det er for dårligt at en sælger ikke kender sine produkter.
[/QUOTE]
Helt enig (!!!)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-August-2007 kl. 21:19
AV Precision skrev:
Jo det ved gud man kan! Man kan ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der HANDLER der. | Det tror jeg ikke du mener, for vi taler om general fornuftig handle taktikker, som kan være at produktet man køber er betydelig billigere hos dem.
Hvorfor skulle jeg betale 500 mere for en PS3 f.eks. når El-giganten har præcis samme produkt? Hvorfor skal mit køleskab købes i punkt1 istedet når El-giganten gør billigere?
Du har ret i at hvis man går derind med forventninger om hjælp så skal man gå andetsted hen, derimod får at spare penge på et produkt som fås andre steder dyrere, så er man gået rigtig. Så er de altså heller ikke bedre.
Du har selv været en del af TC, som nu også nævnes og selv de kan præstere at lave fejl og fejlrådgive.. det tog dem 3 tv at sende mig mit :-) , så alle forhandlere sælger for at sælge, og har allesammen et par rådne kar hist og her.
|
Skrevet af: karula
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 08:44
Skulle man så også ryste på hovedet af de tåbelige fjolser,
der handler hos Tapeconnection?
------------- Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 09:12
furious jt skrev:
Jeg er helt enig i at mht reperation og returret der er fona i hvertfald rigtig gode.
Der kan HFK slet ikke følge med.
|
Hvor er du mener HFK ikke kan følge med...?
Mig bekendt så er deres rep. ret hurtigt og returret er op til butikken selv. Forstår godt de ikke ønsker at tage produkter retur som har været åbnet, for hvor er ærligheden i at købe et tv for at levere det tilbage 2 uger senere, og købe det over nettet.
Ud over det, så får jeg 2½ års garanti hvis jeg vil modtage deres nyhedsbrev, (2 ellers) og bemærk, det er garanti og ikke reklamationsret som i de fleste andre butikker (hvilket har meget at sige lovmæssigt)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 10:01
karula skrev:
Skulle man så også ryste på hovedet af de tåbelige fjolser,
der handler hos Tapeconnection?
|
Jeg har ingen specifikke kommentarer omkring Tape Connection, men helt generelt: Hvis man mener at en butik er useriøs og medarbejderne inkompetente, og man på trods af dette vælger at handle der, ja så mener jeg rent faktisk at man er et fjols. Man har i hvert fald ikke ret til at klage over butikken, hvis man selv er med til at støtte den.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 10:12
Selv om det ganske vist var træls med Tape Connection's håndtering af bl.a. Panasonic PV60-sagen, så har jeg nu alligevel ikke tænkt mig at afskrive dem fuldstændigt.
Så, ja: Jeg hører desværre også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér. ![](smileys/smiley2.gif)
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 10:14
pendec skrev:
Det tror jeg ikke du mener, for vi taler om general fornuftig handle taktikker, som kan være at produktet man køber er betydelig billigere hos dem.
Hvorfor skulle jeg betale 500 mere for en PS3 f.eks. når El-giganten har præcis samme produkt? Hvorfor skal mit køleskab købes i punkt1 istedet når El-giganten gør billigere? |
Jo, jeg mener det helt og holdent. Hvorfor du skal betale 500,- mere for samme produkt? Jamen, det har I jo lige argumenteret for: For at undgå de inkompetente medarbejdere. Og bare for at det ikke skal lyde som om at jeg bare spiller hellig, så har jeg købt to PS3'ere og en Nintendo Wii i EB Games, selvom jeg alle tre gange vidste at jeg kunne have sparet penge et andet sted. Det gjorde jeg fordi jeg har fået god rådgivning dér de gange jeg har haft brug for det. Måske ikke lige dén dag hvor jeg rent faktisk lagde pengene, men jeg VIL rent faktisk hellere betale 300,- ekstra hos EB Games end lægge penge i Elgiganten. Til gengæld forventer jeg så også en vis kompetence hvis jeg får brug for rådgivning om tilbehør, valg af spil osv.
Hvis man indtager dén holdning du tager, dvs. at prisen retfærdiggør dit valg af butik, så fraskriver du dig efter min mening også muligheden for at klage over butikkens service og kompetence. Du kan ikke bare adskille det sådan at du får dét du skal bruge, fordi du ved hvad du går efter, mens dem der har brug for hjælp bliver snydt. Du er nøjagtigt lige så meget med til at støtte butikken, som dem der benytter sig af den inkompetente rådgivning, og dermed er du selv medskyldig, hvis der er uvidende forbrugere der bliver snydt.
pendec skrev:
Du har selv været en del af TC, som nu også nævnes og selv de kan præstere at lave fejl og fejlrådgive.. det tog dem 3 tv at sende mig mit :-) , så alle forhandlere sælger for at sælge, og har allesammen et par rådne kar hist og her. |
Jeg vil ikke kommentere TC specifikt, men for mig at se er det et spørgsmål om at sætte forventningerne efter prisen. Hvis du vælger at købe det billigste sted konsekvent, så bør du også forvente inkompetence og dårlig rådgivning. Hvis du så får noget andet, så bør du være godt tilfreds. Hvis du vælger at betale ekstra for varen, så bør du _forvente_ at butikken leverer en vis kompetence, og sker det ikke, så er du i din gode ret til at være utilfreds. Men at klage over at lavprisvarehuse ikke har kompetente medarbejdere, ELLER at klage over at den kompetente forhandler er for dyr, det hænger bare ikke sammen.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 10:18
musicus skrev:
Så ja, desværre: Jeg hører også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Jeg vil iøvrigt gerne lige uddybe, at jeg ikke mener man er et fjols hvis man handler i Fona, Elgiganten osv. og iøvrigt er godt tilfreds. Man er et fjols hvis man mener butikkerne er useriøse, og _alligevel_ handler der.
Jeg vil lige indskyde at jeg har arbejdet 3 år i Fona. I den periode mødte jeg mange glade og tilfredse kunder. Disse mennesker mener jeg som sagt ikke er fjolser. I værste fald er de bare uvidende, fordi de ikke ved hvad de gik glip af. Fjolset er ham der ved at der er ugler i mosen, men går derud alligevel.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 12:28
AV Precision skrev:
Hvis du vælger at købe det billigste sted konsekvent, så bør du også forvente inkompetence og dårlig rådgivning. |
Hmm. Mener du virkelig det som du skriver her, Otto? At alle billige steder giver dårlig rådgivning og inkompetence. (Eller at det skal man forvente?).
Det er da et seriøst problem for hele detailmarkedet. For hvornår er det så ikke det billigeste sted mere. Hvor går grænsen for, hvornår man så kan forvente kompetence og god rådgivning? Hvis detailbranchen selv har sat denne græsen, som efter min mening er meget subjektiv, så er det også detailbranchen selv der er med til at smadre markedet totalt for dem selv. For forbrugerne kan jo ikke gennemskue det.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 16:43
Når sælgeren bruger ordet "pick-up" om laseren kan det sagtens skyldes at han af erfaring ved at (hovedparten af) kunderne ikke aner hvad en laser er. Og derfor bruger han et ord som kunderne kender og hvor virkningen er den samme.
Hvor mange af jer ved hvad "præmiefritagelse" er for noget - nej vel. Det er et helt almindeligt ord i min branche men jeg bruger det aldrig i telefonen for jeg skal alligevel forklare hvad det betyder. I stedet siger jeg at hvis den kære kunde bliver syg og dårlig så betaler det flinke forsikringsselskab præmien til forsikringen og man bevarer sin opsparing som om man stadig selv betalte til den. Det forstår folk.
Jeg ved ikke med jer men personligt bliver jeg irriteret når folk bruger fagudtryk som jeg ikke med rimelighed kan forventes at kende og forstå. Så føler jeg mig dum (ok - jeg gør ikke for mig rører det ikke, men andre gør) når jeg skal spørge om hvad det betyder. Så i stedet for at bruge fagudtrykket så sig det hvordan det virker med almindelige ord.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-August-2007 kl. 16:59
Hvordan kan en pickup/laser koste 7000kr.
Det er jo billigere at købe en ny maskine.
Måske burde sælgeren have fortalt at der er væsentligt flere fejl på xboksen end på PS2/PS3 maskinerne.
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 07:34
Har selv stået i HFK og fået at vide at de kun har LCD fordi "plasma er en gammeldags teknologi og at LCD var meget bedre".
Samme butik ville iøvrigt have en mindre formue for at give mig en brændt CD med med en regionsfri firmware til min Denon DVD. Godt at man så kan hente den gratis på nettet ![](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: mosede
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 07:55
I de sidste 7-8 år har jeg alene handlet på nettet når det drejede sig om anskaffelse af computer, kamera, dvd, tv og alle de andre lækre ting.
Jeg kunne aldrig drømme om at lade en tilfældig ekspedient i en butik "rådgive" mig og påvirke mit valg. Jeg synes da der er så mange andre muligheder for at få langt mere kompetent rådgivning. Nettet vrimler med hjemmesider hvor gadgets bliver anmeldt og diskuteret - tag bare recordere.dk. Jeg vil aldrig have tillid til den rådgivning jeg fik i butikken alligevel. Der kan være så mange grunde til at de prøver at prakke mig en ting på - den giver mest avance, de har for mange på lager, det er det "nemmeste" for sælgeren osv.
Det er ikke for at være arrogant, men jeg synes bare at jeg trækker på langt mere viden på den måde. Jeg indrømmer at jeg enkelte gange lige er gået i Elgiganten for at se mit nye TV i virkeligheden, men har alligevel købt det billigste sted på nettet i stedet.
Man kan indvende at hvis alle gør dét, så bliver der jo ingen butikker at se tingene i. Men det er heller ikke så vigtigt efter min mening,
|
Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 09:05
musicus skrev:
Ja, de FONA-sælgere er simpelthen helt vilde med at sælge folk forsikringer. Man skulle næsten tro, at de fik kommision pr. solgt forsikring, med den iver de lægger for dagen. For ca. 14 dage siden ville jeg selv købe en billig Packard Bell PC (søndags-tilbud) i FONA, og jeg var nær aldrig sluppet derfra igen.
|
Ja men det kan vel ikke komme bag på nogen at de for kommision, og er vel godt betalt.. Mener enddag der står på Elgigantens hjemmeside hvor meget sælgeren for pr. solgt forsikring.
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 11:34
AV Precision skrev:
musicus skrev:
Så ja, desværre: Jeg hører også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Jeg vil iøvrigt gerne lige uddybe, at jeg ikke mener man er et fjols hvis man handler i Fona, Elgiganten osv. og iøvrigt er godt tilfreds. Man er et fjols hvis man mener butikkerne er useriøse, og _alligevel_ handler der.
Jeg vil lige indskyde at jeg har arbejdet 3 år i Fona. I den periode mødte jeg mange glade og tilfredse kunder. Disse mennesker mener jeg som sagt ikke er fjolser. I værste fald er de bare uvidende, fordi de ikke ved hvad de gik glip af. Fjolset er ham der ved at der er ugler i mosen, men går derud alligevel.
|
Helt ærligt, er du ikke lidt dobbelt moralsk.. for først så er velvidende personer som handler i butikkerne fjolser, og så fremstår du selv som personen som har stået der og rådgivet personerne? Du lyder ikke meget bedre end dem som sælger forsikringen i el-giganten, og når man går ud af butikken så griner de af dig? Det var da sælgeren i butikken som oprindelig var inkompetent og kunden som var et fjols ved at købe der?
Fordi jeg vælger at købe i elgiganten velvidende om at sælgeren er uvidende om produktet, så gør det ikke mig dummere. Vi taler ikke om et lille samfund på 500 mennesker som skal støtte den lokale købmand og vælger at betale 2 kr mere for mælken selv om den er billigere 5km væk fra brugsen.
Jeg mener fjolset er den som går til "fagmanden" ud at bruge hans rådgivning, og betaler mere for produktet, og hvor han går hjem og henter informationen fra andetsteds, da han alligevel selv er af den mening at han "ved det hele". Jeg ser ham som fjolset for han betalte en merpris for at støtte forhandleren så han kunne overleve og ikke andet. Eller fordi han "ved" den forhandler kan man stole på, og alligevel køber man sin ps3 til +500 hos ham selvom man ved produktet er præcis det samme hos nogle andre, og garanti osv måske endda er "lidt bedre" hos andre, rådgivningen hos de andre kan måske være mindre god.
og så giver din "fona" historie mig da ikke lige mere tillid til din vurdering af kunde behandling og vurdering af produktet man køber der. Alle skal starte et sted og det gjorde du altså også. Så hav lidt respekt for andre som forsøger at udvikle sig og lære. det er helt sikkert tilfældet for flere af dem i fona/elgiganten ligesom det var for dig.
Jeg går ud fra at du så er personen som ikke hilser, på personer du mener er at et fjols, hvor man af ren og skær venlighed normalt kan hilse når man møder dem, af respekt for eksistensen af individualitet :-)
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 17:50
Jeg er et fjols ! Du er et fjols ! Alle er et fjols !
Skal du have endnu et smukt digt, dit fjols...
...dejligt vejr idag!
|
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 18:19
Kandersen skrev:
Hmm. Mener du virkelig det som du skriver her, Otto? At alle billige steder giver dårlig rådgivning og inkompetence. (Eller at det skal man forvente?). |
Jeg mener at man _som udgangspunkt_ bør forvente at pris og service hænger sammen, ja. De tilfælde hvor butikkerne adskiller sig fra dette, er så de butikker man skal vælge at handle i (hvis de adskiller sig positivt, forstås).
Problemet er i virkeligheden ikke at de billigste butikker generelt leverer dårlig service (med undtagelser). Problemet er at mange af de dyre også gør det. Men det er slet ikke dét jeg ønsker at diskutere - pointen er at hvis du, uanset butikkens pris, er utilfreds med en given butiks service, så mener jeg ikke at man kan tillade sig at brokke sig over den hvis man _alligevel_ vælger at handle der. Det kan ikke bare forsvares med at "de er jo de billigste".
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 18:32
pendec skrev:
Helt ærligt, er du ikke lidt dobbelt moralsk.. for først så er velvidende personer som handler i butikkerne fjolser, og så fremstår du selv som personen som har stået der og rådgivet personerne? |
Punkt 1: Jeg kan ikke se at det er dobbeltmoralsk, eftersom jeg netop ikke gør det længere. Jeg holdt netop op med det, fordi jeg ikke kunne forsvare firmaets forretningsmetoder. Uden at jeg skal ophøje mig selv, så synes jeg da netop at det er det modsatte af dobbeltmoral. Ingen kan vel forvente at jeg som 18-årig skulle sidde med den samme viden og dermed de samme holdninger, som jeg gør som 30-årig?
Punkt 2, så siger jeg jo netop at jeg IKKE har noget imod at folk vælger at handle i Fona. Jeg har noget imod at folk vælger at handle der, på trods af at de er utilfredse med butikkens måde at drive forretning på. Jeg har sådan set ikke sagt noget i denne tråd om hvad jeg generelt mener om hvorvidt man bør handle i Fona eller ej - det er op til den enkelte at vurdere om de opfylder de krav man har til butikken. Men jeg synes om noget det er dobbeltmoralsk at brokke sig over butikkens service, og så lægge sine penge der alligevel. Hvis du bevidst vælger servicen fra, for at få varen billigt, så lad være med at brokke dig over at servicen mangler! Eller, som dét tråden dybest set handler om, blive forundret når mere uvidende kunder gør et fejlkøb pga. den manglende service.
pendec skrev:
og så giver din "fona" historie mig da ikke lige mere tillid til din vurdering af kunde behandling og vurdering af produktet man køber der. Alle skal starte et sted og det gjorde du altså også. Så hav lidt respekt for andre som forsøger at udvikle sig og lære. det er helt sikkert tilfældet for flere af dem i fona/elgiganten ligesom det var for dig. |
Som sagt, jeg kritiserer jo netop IKKE medarbejderne i Fona/Elgiganten. De gør sådan set bare deres arbejde. Du har fuldstændigt mistolket mine indlæg.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 20:33
AV Precision skrev:
Som sagt, jeg kritiserer jo netop IKKE medarbejderne i Fona/Elgiganten. De gør sådan set bare deres arbejde. Du har fuldstændigt mistolket mine indlæg.
|
Det var dog emne debatten her, så fred være med det. Vi repræsenterer bare et par ud af mange meninger.. Og så kan folk jo selv vurdere holdningen og dens drejninger :-)
|
Skrevet den: 05-August-2007 kl. 21:03
pendec skrev:
Det var dog emne debatten her, så fred være med det. |
Og jeg underbyggede netop _ikke_ dén mening der har været givet udtryk for i debatten, men modsagde den. Jeg føler lidt at jeg bliver taget til ansvar for noget andre har sagt...
------------- Mvh Otto
|
|