Print side | Luk vindue

Ny Toshiba HD-DVD generation

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26809
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 05:36

Emne: Ny Toshiba HD-DVD generation
Skrevet af: lakke
Emne: Ny Toshiba HD-DVD generation
Skrevet den: 08-August-2007 kl. 18:30

Egentligt undrer det mig lidt, at der endnu ikke nogen, som diskuterer den snarlige introduktion (september, oktober) af Toshiba's 3. generation af HD-DVD afspillere, der i US-versionerne  består af HD A3, HD A30 og HD-A35.

http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173 - http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173

Med priser fra 299 - 499 US dollars (og givet endnu lavere via internet-forretningerne), så er man ved at nærme sig et prisniveau, hvor man er tæt på 'almindelige' DVD-maskiner i den lidt bedre ende af skalaen, hvilket må være et stærkt argument for at vælge en HD-DVD afspiller - også selv om man i første omgang er på udkig efter en god afspiller til almindelige DVD'er.

Som det diskuteres på forskellige internet-fora, så er det ikke annonceret, hvorvidt 'flagskibet'  A35 inkorporerer Silicon Optix REON billedprocessoreren, og dermed kan betragtes som en afløser for HD-XE1 (XA2).

Hvis det er tilfældet, så får markedet nu tilgang til en HD-DVD afspiller, der samtidig kan konkurrerere med de allerbedste og dyreste rene DVD-afspillere - hvilket det (endnu) ikke ser ud til at være lykkedes for nogle i Blu-ray lejren . Og det vel at mærke til en pris, som selv i Europa helt givet vil kommer under 4000 kr. inden for relativt kort tid.

Det synes jeg lyder særdeles attraktivt.

Svar:
Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 09-August-2007 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

Egentligt undrer det mig lidt, at der endnu ikke nogen, som diskuterer den snarlige introduktion (september, oktober) af Toshiba's 3. generation af HD-DVD afspillere, der i US-versionerne  består af HD A3, HD A30 og HD-A35.

http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173 - http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173

Med priser fra 299 - 499 US dollars (og givet endnu lavere via internet-forretningerne), så er man ved at nærme sig et prisniveau, hvor man er tæt på 'almindelige' DVD-maskiner i den lidt bedre ende af skalaen, hvilket må være et stærkt argument for at vælge en HD-DVD afspiller - også selv om man i første omgang er på udkig efter en god afspiller til almindelige DVD'er.

Som det diskuteres på forskellige internet-fora, så er det ikke annonceret, hvorvidt 'flagskibet'  A35 inkorporerer Silicon Optix REON billedprocessoreren, og dermed kan betragtes som en afløser for HD-XE1 (XA2).

Hvis det er tilfældet, så får markedet nu tilgang til en HD-DVD afspiller, der samtidig kan konkurrerere med de allerbedste og dyreste rene DVD-afspillere - hvilket det (endnu) ikke ser ud til at være lykkedes for nogle i Blu-ray lejren . Og det vel at mærke til en pris, som selv i Europa helt givet vil kommer under 4000 kr. inden for relativt kort tid.

Det synes jeg lyder særdeles attraktivt.

Det lyder meget interessant, jeg er superglad for min XE1 og hvis den nye generation er endnu mere konkurrencedygtig prismæssigt i forhold til Blu-Ray afspillere kan det give lidt mere medvind til HD DVD lejren. Familien Danmark er ret optaget af prisen for en DVD/HD afspiller og en pris på den gode side af 4k kan få flere til at investere i en sådan fætter  Selvfølgelig er der langt ned til de 200 kr. man kan købe en discount DVD afspiller for i dag men hvis folk alligevel skal have en kvalitetsmaskine skal de alligevel hoste op med et lignende beløb f.eks. for en Denon. Så hvorfor ikke tage HD med til de samme penge?  

/Halsted

Skrevet af: Jesper Nielsen
Skrevet den: 10-August-2007 kl. 22:38
Jeg overvejer meget den nye A35. Jeg har også lige set at Onkyo har annonceret deres HD DVD afspiller.. Prisen er $ 899,- i vejl. udsalg derovere..

-------------
Jesper Nielsen

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 10-August-2007 kl. 22:59
Fedt at Toshiba lancerer nye modeller. Det er bare et problem for HD-DVD, at Toshiba stort set er de eneste der laver HD-DVD-maskiner. Ved BluRay kan man næsten altid finde en model fra sit yndlingsmærke.

Jeg er ikke imod HD-DVD, er faktisk ved at lave HD-DVD addon til min HTPC lige nu... Men der skal snart komme positivt nyt fra HD-DVD lejren! Men egentlig tror jeg ikke man lige nu skal bekymre sig om, hvilket format der vinder. Køb den maskine der tiltaler dig, skiverne skal nok kunne afspilles også i fremtiden.

Hilsen Morten

Skrevet af: Carsten Selleri
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 21:35

Stæler lige tråden for at stille mit spørgsmål:

Er der kommet en officiel release dato på HD-EP35 her i Danmark og nogen der kender hvad vejl. udsalgspris komme til at lyde på præcist?

Skrevet af: SørenR
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 09:38

Uha ventetiden er godt nok lang. Jeg kan ikke finde noget om en europæisk releasedato.

Måske skulle man købe den her http://www.dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=60311 - http://www.dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=60311

til $400, men så kommer der jo sikkert told mm oveni prisen.

Er der nogle som har erfaringer med køb i usa ? Personlig synes jeg, at det måske er lidt langt væk ved evt. rep/returnering af varen.

Måske skulle man bare springe på en HD-XE1 ?!

-------------
Søren Riis

Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 09:43

SørenR,

Ja jeg har kun rosende ord tilovers for XE1 maskinen. Den er genial, stabil, opscalerer SD DVD rigtig godt og opdatering af maskinen er nemt.

Den mangler endnu 1080/24p output men den firmware er på trapperne.

Eneste negative jeg kan sige er opstartstiden. Den er forholdsvis lang, omkring 30 sekunder plus/minus.

/Halsted

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 10:13
Ahhh...visse vasse Halsted, det er næsten lige meget hvad du får fat i (Blu-Ray/HD), så er opstarttiden lang. Enig i din anbefaling af Tosh´en 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 11:00

Hother,

hehe ja lige bortset fra PS3

/Halsted

Skrevet af: vasen
Skrevet den: 24-Oktober-2007 kl. 15:42
Er toshibas HD-afspillere kodefri på SD delen eller er de låst til R2 herhjemme.?

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-Oktober-2007 kl. 16:17
De er selvfølgelig låst til R2.

Skrevet af: vasen
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 09:22
Øv....

Skrevet af: Naite22
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 04:35

edit.

Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 04:37
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

SørenR,

Ja jeg har kun rosende ord tilovers for XE1 maskinen. Den er genial, stabil, opscalerer SD DVD rigtig godt og opdatering af maskinen er nemt.

Den mangler endnu 1080/24p output men den firmware er på trapperne.

Eneste negative jeg kan sige er opstartstiden. Den er forholdsvis lang, omkring 30 sekunder plus/minus.

/Halsted

Men kan den klare 1080P??? Har hørt at alle HD-afspillerne endnu ikke kan køre 1080P, "kun" 1080i... Men man vil jo for hulen gerne have toppen af toppen, når nu det er HD.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 13:19
Ja, XE1 kan godt, og har altid kunnet, klare 1080p. Du har hørt forkert...

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 08:33

Naite22,

Det er lillebroren E1 som "kun" kan klare 1080i. Det er skam også en dejlig maskine til en god pris. Har man ikke behov for 1080p output er det et godt valg.

2.5 firmwaren er nu frigivet til XE1 og 1080/24p output fungerer glimrende. Endnu et godt argument for at købe en XE1

/Halsted

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af vasen vasen skrev:

Er toshibas HD-afspillere kodefri på SD delen eller er de låst til R2 herhjemme.?

Prøv at se her:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=23992 - http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=17& amp;t=23992

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 13:07

Bjur,

Det ser ud til at det virker ud fra de både den danske og den engelske tråd som der linkes til. Jeg tror jeg må hjem og prøve. Det kunne være så fedt hvis det virker

Så har min Kiss nemlig udspillet sin rolle

/Halsted

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 13:21
Du må lige skrive hvordan det går

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Naite22,

Det er lillebroren E1 som "kun" kan klare 1080i. Det er skam også en dejlig maskine til en god pris. Har man ikke behov for 1080p output er det et godt valg.

2.5 firmwaren er nu frigivet til XE1 og 1080/24p output fungerer glimrende. Endnu et godt argument for at købe en XE1

/Halsted

Cool... Sikkert et dumt spørgsmål, men jeg ved faktisk ikke dette. Hvordan opdaterer man sådan en maskine med den nyeste firmware!? Er det sådan at den bare skal kobles til nettet, og gør det så selv når man tænder for den?

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 15:06
Ja, den kan enten opdateret løbende hvis den er tilsluttet til nettet (ved faktisk ikke om den har en ethernetport).
Ellers går man bare ind på producentens hjemmeside og downloader nyeste firmware, brænder den og smækker den i sin maskine!

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 15:36

Toshiba´s HD DVD afspillere opdateres via ethernetporten. Alternativt - har jeg ladet mig fortælle - kan man få opdateringen på en CD-ROM. Det sidste er vist kun i England.

Selv er jeg tilmeldt Toshiba´s e-mails service, hvor de oplyser op nye opdateringer.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 15:59

Denne gang er det faktsik blevet muligt at hente et image - har selv gjort det.

Instruktioner her - på side 2 får man endda at vide hvor man kan hente et image
http://www.toshibahddvd.co.uk/media/File/FW_2_5_UK.pdf - http://www.toshibahddvd.co.uk/media/File/FW_2_5_UK.pdf

Bemærk at denne opdatering sker i 2 omgange - har forvirret en del som troede at deres Tosh var gået defekt.

When you 1st turn the machine on after the update, a 2nd update will start, and the machine will turn off for a 2nd time. This is normal for this update.

Skrevet den: 05-November-2007 kl. 14:56

Hej alle glade Toshiba XE1 ejere

Nogen der har installeret firmware 2.5.1 med succes?

/Halsted

Print side | Luk vindue