Print side | Luk vindue

Amitech Homecenter Living 416 og DVB-C

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=26995
Udskrevet den: 08-Maj-2025 kl. 14:06

Emne: Amitech Homecenter Living 416 og DVB-C
Skrevet af: Peoke
Emne: Amitech Homecenter Living 416 og DVB-C
Skrevet den: 14-August-2007 kl. 06:45

Har lidt problemer med at få Homecenter Living 416 til at virke sammen med den indbyggede DVB-C tuner.

Når jeg laver en søgning, finder den kun lige en håndfuld TV kanaler og en masse radiokanaler. Den når op på 63 i alt, men den burde vel nærmere finde omkring 200.

Jeg er på TDC kabel TV og har selvfølgelig sat selectorkortet i :) Og ja DVB-C tuneren er kompatibel med TDC ;)

Nogen der kan hjælpe? Har prøvet at ringe til amitech support. Men de er ikke til megen hjælp.

-------------
But did you die?

Svar:
Skrevet af: magiske
Skrevet den: 14-August-2007 kl. 07:19

Hvilket DVB-C kort sidder der i den ??

/M

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 07:23
Hvad mener du? Der sidder et TDC selector kort sammen med et rødt Viacces CA-modul - Så det er som det skal være :)

-------------
But did you die?

Skrevet af: avh
Skrevet den: 14-August-2007 kl. 07:33

Evt.  muligheder..

1) Scannes der med korrekt symborate=6875 og qam= 64, hvis det ikke står rigtig vil antal fundne kanaler sandsynligvis være 0, så det må være ok.

2) Signalet er svagt eller støjfyldt (kabler, splitter, forstærker osv.). F.eks. prøv  midlertidigt at sætte den direkte til kabel-nettet og koble alt andet af...

3) En  mulighed kunne være at den tabel, der danner grundlag for scanningen ikke er ajourført.. 

Kan det lokaliseres, hvilke frekvenser der mangler i forhold til TDC-oversigt, f.eks. her http://www.perch.dk - www.perch.dk

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 07:53

1. Det er jeg ikke klar over, men den finder som sagt 63 kanaler

2. Tror heller ikke dette er problemet. den er tilsluttet direkte uden at være splittet op. Der er ingen problemer med analog TV, eller hvis jeg tilslutter en selector direkte til tv'et.

3. Det prøver jeg lige at kigge på

-------------
But did you die?

Skrevet af: Karlshoj
Skrevet den: 14-August-2007 kl. 08:20

Helt normalt at der kun bliver fundet ~65 kanaler ved søgning på DVB-C (TDC)

Dette er alle de ukodede kanaler, DR1, DR2, TV2, Infokanalen, mange radio kanaler.

For at aktivere alle de kodede kanaler skal du gå ind i Media Center\Indstillinger\TV\ProgramGuide\Rediger kanaler.

Her skulle du gerne have ca. 210 kanaler, marker alle dem du har abbonoment på. (En fordel kan være først at vælge fjern alle, hvorved kun kanaler fra fuldpakken markeres) Herefter skal EPG opsættes på normal vis.

PS. Mon ikke dette også står i din manual...

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 08:25

Jeg har været inde og markere de kanaler jeg har abbonoment på....

Og har selvfølgelig kigget i manuelen :)

-------------
But did you die?

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Jeg har været inde og markere de kanaler jeg har abbonoment på....

Og har selvfølgelig kigget i manuelen :)

Så forstår jeg ikke dit problem.

Hvis du kan markere de kanaler du har abbonoment på, må du kunne se mere end de 60 kanaler den finder ved søgning, da disse mest består af Radio kanaler.

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 08:55
Nej først sætter man den der programguide op. Det er vel bare en liste over kanalerne som mediacenteret henter fra nettet? Derefter skal man så ind og søge... Det er hvert fald sån det står beskrevet i manualet

-------------
But did you die?

Skrevet den: 14-August-2007 kl. 09:05

Ifølge der manual til DVB-C, står der følgende:

1) Scan efter kanaler

2) Vælg \Indstillinger\TV\Programguide\rediger kanaler (Har du ikke 200 kanaler her?)

3) Vælg ryd alle

4) Marker de kanaler du har abonnement på

5) Vælg Gem

6) Opsæt EPG for de valgte kanaler

Du kan ikke opsætte programguide før du har scannet efter kanaler (Dog opsætter du EPG postnummer ved installation, men intet med kanal mapping at gøre)

Print side | Luk vindue