Print side | Luk vindue

Forbedring af Selector signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27188
Udskrevet den: 07-Juni-2024 kl. 16:54


Emne: Forbedring af Selector signal
Skrevet af: Stuffedfrog
Emne: Forbedring af Selector signal
Skrevet den: 18-August-2007 kl. 21:18

Jeg har fornyligt købt mig et Panasonic PX70 og en Selector

Jeg synes at billedet står ganske fint på de fleste kanaler. Nogle bedre end andre.

Når jeg ser fodbold, er der dog tit ligesom lidt hvidt "sne" rundt om spillerne. Er det noget man kan gøre noget ved?

Jeg er ikke nogen teknisk haj, men kan det have noget at gøre med min kabling? Pt. bruger jeg et ganske alm. antennekabel fra Bauhaus hvor jeg selv har købt et han og hun stik og skruet på.

Vil det evt. forbedre noget hvis jeg køber et godt antennekabel som det her http://www.avconnection.dk/PGr=1554&SPage=Antenne_Kabler - http://www.avconnection.dk/PGr=1554&SPage=Antenne_Kabler

Scart stikket jeg bruger fra Selectoren til tv'et er det som hørte med i Selector æsken. Men det er vel også ganske udemærket? Eller kan man også der opnå en forbedring ved at købe bedre?

Scart stikket er ført til AV1 stikket på tv'et, og mine settings er som følgende:

Billede: Cinema

Konstrast: Ingen ændring

Lys: 2 klik til venstre

Farve: Ingen ændring

Skarphed: Ingen ændring

Farve: Varm

Farvestyring: Fra (nogle gange til)

P-NR: Fra

Tak på forhånd.

 

 

 

 




Svar:
Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 18-August-2007 kl. 21:23

antenne stikket har ikke noget at sige da det alligevel bliver omkodet til digitalt.. ergo det er enten signal eller intet signal..

Du kan måske vinde lidt på at købe et kvalitet scart kabel..



Skrevet af: kiss_alo
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 01:28
Måske er din skærm så god at du kan se kontrastforstærkningen, der hvor hvid møder sort. (kanter). Nogle gange er det tv-kanalen der sender kontrastforstærkning med billedet og så er det svært at komme af med. Hvis din skærm har en "skarphed"´s-indstilling, kan du prøve at skrue ned for den.

Formålet med kontrastforstærkningen er at det skal se skarpere ud, når grænsen er udtværet, men hvis skærmen er "for god" kan det blive for meget af det gode.

Jeg har sat min ned til 10% for ellers får jeg hvide kanter rundt om alle steder hvor hvidt møder sort, og det irriterer mig grænseløst.

Kik på et prøvebilled og se om problemet også er der, så kan du evt. finde en indstilling der passer dig.

Efter min mening gælder følgende:
Hvis en ensfarvet mørk flade møder en ensfarvet lys flade, skal farven være den samme helt hen til der hvor de mødes. Der skal ikke være en lys kant i det mørke og omvendt.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 02:13
Jeg har gode kabler, og jeg har det samme "problem".

Det er simpelthen Tv3+, tv2sport osv der sender i en for dårlig kvalitet.

Det ser præcis magen til ud på en digital parabolmodtager og et godt CRT fjernsyn.

DR (når de af og til sender fodbold), står billedet flot.


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

antenne stikket har ikke noget at sige da det alligevel bliver omkodet til digitalt.. ergo det er enten signal eller intet signal..



Jeg havde enkelte kanaler med en dårlig BER ( omkring 5-7 ) og den bragte jeg ned til 0 ved at montere gode afskærmede antennestik i stedet for de grå plast fra bauhaus. Så antennestikket har altså noget at sige i forhold til kvaliteten på det digetale  output...


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 15:17

Jeg sidder pt. og ser Manchester City vs Manchester United på Canal+. Jeg kan slippe lidt af med det "hvide sne" rundt om spillerne hvis jeg fuldstændigt skruer ned for skarpheden. Men det ødelægger jo så resten af billedet

Så jeg kan jo prøve at købe et bedre kabel og håbe på en forbedring. Ellers må jeg jo bare vente indtil den nye HD selector kommer

Canal+ har jo sagt at de fra januar 2008 vil begynde at sende 150 fodboldkampe om året i HD. Så det kan man jo kun glæde sig til



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 15:24

 

 Hvis alt er korrekt opsat, og kabler er i god kvalitet, så er der intet i vejen med billedet fra Sagem 60, det er kniv skarpt og helt i orden. Du bruger vel RGB, og har indstillet til lav.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvis alt er korrekt opsat, og kabler er i god kvalitet, så er der intet i vejen med billedet fra Sagem 60, det er kniv skarpt og helt i orden. Du bruger vel RGB, og har indstillet til lav.?

Jeg tror da at det er opsat korrekt. Her er mine præcise opsætninger:

Kabling: Mit antennekabel går fra antennestikket og er sat i min Selector i RF-IN.

Scart stikket sidder fra TV udgangen på Selectoren til AV1 indgangen på tv'et.

Selector opsætning:

Billedestørrelse: 16/9

RGB-Lysstyrke: Lav

VCR-Standard: VHS

Digital Output: Stereo

Tv  opsætning:

Billede: Cinema

Konstrast: Ingen ændring

Lys: 2 klik til venstre

Farve: Ingen ændring

Skarphed: Ingen ændring

Farve: Varm

Farvestyring: Fra (nogle gange til)

P-NR: Fra 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 15:50

 

 VCR-Standard: VHS.  Hvis det refererer til TV Out, så er det forkert det skal være RGB: 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 VCR-Standard: VHS.  Hvis det refererer til TV Out, så er det forkert det skal være RGB: 

Af hva' jeg kan se, så er der kun to muligheder på VCR-Standard i Selectoren. Enten VHS eller S-VHS.

Men den er sat til VHS hvilket jeg går ud fra er korrekt. På AV1 indgangen på tv'et hvor scart stikket sidder står der kun RGB og Video.

på AV2 indgangen står der dog både RGB, Video og S Video.



Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:09


Radiomanden:
VCR-Standard er Selectorens andet Scart-stik, og understøtter ikke RGB.
Her kan vælges mellem VHS og S-VHS

Stuffedfrog:
Din Selector / PX70 er sat fornuftigt op. Du er med garanti ramt af "kvantitet frem for kvalitet".
Dvs et sted i kæden er bitraten for lav. Men det giver plads til flere kanaler. Desværre.



-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:11

 

 Selector Scart 1 TV Out skal være RGB, hvad bruger du Scart 2 til.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:


Radiomanden:
VCR-Standard er Selectorens andet Scart-stik, og understøtter ikke RGB.
Her kan vælges mellem VHS og S-VHS

 Det er jeg klar over, men den udgang bruger man jo ikke, fordi den jo ikke har RGB.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Selector Scart 1 TV Out skal være RGB, hvad bruger du Scart 2 til.?

Hvordan ændrer man det? På selve Selectoren er der som sagt kun to muligheder under VCR-Standard. Enten VHS eller S-VHS.

Står AV1 ikke bare til RGB som standard?

Og Scart 2 bliver ikke brugt til noget. DVD afspilleren er røget ind i soveværelset. Min nye DVD afspiller med HDMI skulle komme en af de nærneste dage



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:23

 

 I opsætningen kan du ændre Output for TV Out til RGB >  VHS > RGB.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 I opsætningen kan du ændre Output for TV Out til RGB >  VHS > RGB.

Jeg går ud fra du mener opsætningen på selve tv'et? Nu er jeg ikke den største haj indenfor teknik, så hvis du kan fortælle mig hvordan jeg kommer til den opsætning vil jeg blive meget glad.

Har lige browset rundt i Menu på tv'et, men kan ikke rigtigt finde det



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:37

 

 Det er Selector i opsætningen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det er Selector i opsætningen.

Hehe, det blev jeg så ikke meget klogere på. Jeg troede at AV1 som standard var sat til RGB. Ellers er der jo ikke meget mening i, at jeg kan skrue op og ned for RGB-Lysstyrken?

Hvordan ændrer jeg så AV1 til RGB?

 

 



Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 17:06
jeg ved ikke om Radiomanden tænker på den gamle Selector. Du kan ikke ændre Selectoren 60 til RGB - det er "TV" udgangen som standard.

Og det er rigtigt du ikke har andre end VHS / S-VHS


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

jeg ved ikke om Radiomanden tænker på den gamle Selector. Du kan ikke ændre Selectoren 60 til RGB - det er "TV" udgangen som standard.

Og det er rigtigt du ikke har andre end VHS / S-VHS

  Jo, det var netop hvad jeg gjorde, for sådan en har jeg også, og man er ikke ligefrem inde i meuerne på dem hverdag. Sagem60 er på Recorderen, og den gamle er på TVet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 17:35

Så man kan altså ikke ændre på en Sagem 60? Så min opsætning er korrekt alligevel, eller? Jeg er lidt forvirret nu

Det "hvide sne" rundt om spillerne er der stadigvæk når jeg ser fodbold



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 17:43

 

 Så kan du udskifte Scartkablet med et High End i stedet for det medleverede lakridskabel.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Så kan du udskifte Scartkablet med et High End i stedet for det medleverede lakridskabel.

Så må jeg jo købe mig sådan et og håbe det hjælper

Er det her et okay scart kabel? http://www.avconnection.dk/?PNo=CT002-150&SPage=RGB-Scart_Kabler - http://www.avconnection.dk/?PNo=CT002-150&SPage=RGB-Scar t_Kabler

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:13

 

 De er i den bedre ende af mellemklassen, de kan også købes hos Thansen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 De er i den bedre ende af mellemklassen, de kan også købes hos Thansen.

Mon ikke sådan et vil være ganske fint så?

Og et fladt scartkabel er bedre end et normalt, ik'? Jeg vil bare lige sikre mig inden jeg bestiller



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:32

 

 Teoretisk, Praksis.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Teoretisk, Praksis.?

Haha, så teknisk er jeg slet ikke anlagt. Et 1,5m normalt Clicktronic scart kabel koster 179kr og et 1,5m fladt koster 199kr. Så jeg gik bare ud fra det flade måske var en smule bedre?

Men whatever du anbefaler køber jeg

 

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:46

 

 Hvad jeg mente var, at i teorien skulle et fladt være bedre, men om det er i praksis er en anden ting, jeg har begge typer, både af Bandridge/Profigold og Clicktronic.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 19-August-2007 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvad jeg mente var, at i teorien skulle et fladt være bedre, men om det er i praksis er en anden ting, jeg har begge typer, både af Bandridge/Profigold og Clicktronic.

Ahh, de 20kr det koster mere for et fladt kabel overlever jeg nok.

Nu vil jeg købe mig et bedre scartkabel og antennekabel og håbe på en forbedring

Jeg takker for hjælpen til alle!



Skrevet af: jezper
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 13:39

Meld endeligt tilbage om det forbedrer kvaliteten på dit setup!



Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af jezper jezper skrev:

Meld endeligt tilbage om det forbedrer kvaliteten på dit setup!

Jeg kom desværre 10 min forsent til thansen. Men jeg tager ud og køber et scart kabel i morgen.

På de fleste kanaler står mit billede ganske skarpt.  Det  er sådan set kun når jeg ser fodbold at jeg oplever det "hvide sne". Men heldigvis er der jo landskamp på onsdag



Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:


På de fleste kanaler står mit billede ganske skarpt.  Det  er sådan set kun når jeg ser fodbold at jeg oplever det "hvide sne". Men heldigvis er der jo landskamp på onsdag

Bare du ikke bliver skuffet næste gang du ser fodbold.
Problemet er som sagt at bitraten er alt for lav på de kanaler som normalt sender fodbold (TV3, 3+ og lign.).
Det kan selv det bedste scart-kabel ikke lave om på!!
Men det skader selvølgelig ikke at købe fornuftige kabler.
Jeg bruger selv Clicktronic fra Thansen. De er rigtig gode til prisen.



-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 22:03
Jeg forstår nu ikke helt den snak om at bitraten er for lav. (men det er den sikkert også)
Men, når man ser fodbold på tv3 og 3+, på deres egen digital modtager over satellit har billedet på et godt CRT-tv den samme sne/grumsethed rundt om spillerne og selve græsset kan se pixelleret ud til tider, når kameraet er i hurtig bevægelse.

Det må simpelthen være tv3 og 3+ (og tv2 sport for den sags skyld) der producerer live udsendelserne i for dårlig kvalitet!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 22:08

 

 Prisen på en Transponder er høj, så man pakker så mange kanaler som muligt i dem, og det går ud over kvaliteten, hvis der f.eks kun var halvt så mange i en Transponder ville kvaliteten være markant bedre.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 22:22

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

__________________
Panasonic 42PV70,
Philips 725/2 160GB,
PS3, Squeezebox 3, Selector, en blå cykel og to store pander.

No-name cykler og pander?



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 20-August-2007 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Bare du ikke bliver skuffet næste gang du ser fodbold.
Problemet er som sagt at bitraten er alt for lav på de kanaler som normalt sender fodbold (TV3, 3+ og lign.).
Det kan selv det bedste scart-kabel ikke lave om på!!
Men det skader selvølgelig ikke at købe fornuftige kabler.
Jeg bruger selv Clicktronic fra Thansen. De er rigtig gode til prisen.

Hehe, jeg forventer nu ikke at det pludselig vil stå knivskarpt. Men kan jeg få bare en smule forbedring, så er det jo bedre end ingenting

Og jeg synes faktisk at det er værst med Canal+. Det er en skam, fordi deres film står superskarpt. Men heldigvis begynder de snart at vise de fleste store fodboldkampe i HD



Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Jeg sidder pt. og ser Manchester City vs Manchester United på Canal+. Jeg kan slippe lidt af med det "hvide sne" rundt om spillerne hvis jeg fuldstændigt skruer ned for skarpheden. Men det ødelægger jo så resten af billedet

Så jeg kan jo prøve at købe et bedre kabel og håbe på en forbedring. Ellers må jeg jo bare vente indtil den nye HD selector kommer

Canal+ har jo sagt at de fra januar 2008 vil begynde at sende 150 fodboldkampe om året i HD. Så det kan man jo kun glæde sig til

Du kan ikke se canal plus fodbold i HD når det er TDC der er inde i billedet. Jeg har selv HD selector og jeg er mega skuffet over at TDC ikke kan tilbyde canal plus sport HD. Jeg har ringet til TDC og spurgt til det, og svaret var at canal plus ikke ville tilbyde TDC denne kanal. Jeg tror nu nærmere at det drejer sig om at TDC ikke vil betale hvad det koster.



-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Du kan ikke se canal plus fodbold i HD når det er TDC der er inde i billedet. Jeg har selv HD selector og jeg er mega skuffet over at TDC ikke kan tilbyde canal plus sport HD. Jeg har ringet til TDC og spurgt til det, og svaret var at canal plus ikke ville tilbyde TDC denne kanal. Jeg tror nu nærmere at det drejer sig om at TDC ikke vil betale hvad det koster.

Det er sgu godt nok skuffende hvis det passer! Den eneste grund til at jeg har fået canal+ er pga. fodbolden. Alle de film de viser har jeg alligevel set

Anyway, jeg har nu fået købt mig et antennekabel og scart kabel i god kvalitet.

http://www.avconnection.dk/?PGr=1554&SPage=Antenne_Kabler - http://www.avconnection.dk/?PGr=1554&SPage=Antenne_Kable r

http://www.avconnection.dk/?PGr=6&SPage=RGB-Scart_Kabler - http://www.avconnection.dk/?PGr=6&SPage=RGB-Scart_Kabler

Overordnet vil jeg sige, at jeg har fået en lille smule bedre billede - dog ikke noget at råbe hurra for.

Ang. bedre kvalitet på canal+'s fodboldkampe, så er den "hvide sne" stadigvæk rundt om spillerne.

Konklussion: Jeg kunne vist godt have sparet pengene

Ohh well, nu kan jeg da prale af at have nogle fine stik

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:50
Citér =Stuffedfrog

http://www.avconnection.dk/?PGr=6&SPage=RGB-Scart_Kabler -

Overordnet vil jeg sige, at jeg har fået en lille smule bedre billede - dog ikke noget at råbe hurra for.

Ang. bedre kvalitet på canal+'s fodboldkampe, så er den "hvide sne" stadigvæk rundt om spillerne.

 Der må være andet der spiller ind der, når jeg ser fra mine bokse (Sagem60 og 4210) så er der ingen skygger eller "sne".



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der må være andet der spiller ind der, når jeg ser fra mine bokse (Sagem60 og 4210) så er der ingen skygger eller "sne".

Tjah, bare jeg vidste hva' det var. Det er faktisk ret irriterende at se på. Det er ikke kun rundt om spillerne. Det er også omkring scoreboardet og på nogle kanal logoer som fx Sat 1 og Pro7.

Sidder pt. og kigger på Canal+ hvor de viser Newcastle vs Aston Villa. Deres scoreboard er ret stort, og det viser tydeligt hvidt sne rundt om- og på teksten N'CASTLE 0-0 A VILLA.

På visse programmer kan der også engang imellem opstå nogle bitte små lysglimt rundt omkring på skærmen. Men det er måske bare fordi at selve filmen/programmet er i dårlig kvalitet?

Ved DVD står skærmen "knivskarpt", og der er ingen problemer når jeg kører DVD Test Images DVD'en.

Jeg har ca. 3,5 meter til skærmen der hvor jeg sidder. Går jeg helt ned i den anden ende af stuen (ca. 5  meter til skærmen) minimerer den selvfølgelig problemet.

Selectoren står hele tiden og svinger imellem 268-275 i signalstyrke, så det er vel næppe det som er problemet?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 17:57

 

 Det er rigeligt i signal. Hvad er din BER, den skulle gerne stå på <E8.

Det kan også spille ind hvor meget komprimering der er på signalet, det plejer nu ikke at være et problem for CD, Viasat er værre



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:12

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er rigeligt i signal. Hvad er din BER, den skulle gerne stå på <E8.

Det kan også spille ind hvor meget komprimering der er på signalet, det plejer nu ikke at være et problem for CD, Viasat er værre

Min Bit Error Rate viser < 1.0 E-8. Og så viser den kort med jævne mellemrum 1.00E-8.

Carrier Lock og Frame Lock begge sat til JA, og Frekvens-Offset står til -13.4 KHz.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:24

 

 Så modtager du optimalt.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Så modtager du optimalt.

Så må jeg jo nok bare leve med  "problemet"




Print side | Luk vindue