HD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27307
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 15:31
Emne: HD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med?
Skrevet af: Tarkin
Emne: HD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med?
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 17:13
I disse spændende 'high def' tider, kunne det være interessant at se, hvilket video format brugerne på Recordere.dk støtter op om, altså om det kun er Blu-ray, kun HD-DVD eller måske begge formater?
Når og hvis der nogensinde findes en vinder af formatkrigen - som indtil videre primært kører på købefilmsdelen - kan det være sjovt at se tilbage på, om afstemningen svarede overens med virkeligheden.
/Tarkin
PS. Vi der har oplevet både Betamax, Video2000, VHS, Laserdisc m.fl. komme og gå, muntrer os lidt ved hele denne "formatkrig" - jeg gør i hvert fald...
|
Svar:
Skrevet af: FriendlyMots
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 17:17
Altså, jeg bruger min ps3 som filmfremviser, ergo måtte BluRay da gerne vinde. Men hovedsagen er at der kommer en vinder. Hvem det bliver gør mig ikke noget så længe de bare skynder sig.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 17:19
Jeg har afspillere til begge formater, men foretrækker Blu-ray da PS3'en kan sende 24 fps ud, så jeg altså, med den rette projektor, kan få 24 billeder i sekundet uden at tilføje en hundedyr DVDO VP50 til setuppet. Det irriterer mig derfor en smule at Paramount og hvemend der nu betalte dem den der milliard kroner, kunstigt har forlænget 'krigen'.
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 17:27
Da jeg har mulighed for at afspille begge formater er jeg "græsk katolsk" mht en evt vinder af formatkrigen!!
For mig at se er det cool at HD DVD er Reg. fri og derfor kan købes fra 3. lande uden fare for at den ikke virker.. Jo flere selskaber der slutter op om HD DVD jo bedre (lige pt.)
Jeg kan også se en lille fare i at Sony både producerer, distribuerer og derudover også har en stor del af aktierne i formatet og afspillerdelen.. Derfor synes jeg ikke det er så "forkert" at MS/ Tosh evt har støttet nogen selskaber økonomisk..
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 17:48
Ingen tvivl - mit hjerte ligger hos HD. For mig er det en lille David som kæmper mod en overlegen modstander - derfor.
Man kan komme med mange argumenter om både for og i mod, og det ene og det andet - men sådan er jeg nu indrettet![](smileys/smiley4.gif)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: micker
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 18:34
så vidt jeg har læst mig frem til er der 50 gb kapacitet på bluray (som DL mener jeg) og 30 på HD DVD (DL), siger det ikke lidt sig selv at Bluray er vejen frem og har flest muligheder?
Jeg er ikke så meget inde i det, det kan være jeg tager fejl. Men det er bare sådan som jeg ser det.
------------- Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 19:05
BD, nok først og fremmest fordi jeg har en PS3, men også en del fede film kommer dertil. Ligesom der kommer til HD DVD, men har ikke en afspiler
Dog er det møg irriterende at der skal være 2 formater, dybt latterligt ![](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 19:34
Jeg holder med DVD, gider ikke deres HD fis i en hornlygte.
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 19:54
Godt være Blu ray Måske føre lidt. Men syntes at HD DVD skal vinde. Ik pågrund af jeg har en HD afspiller til min XBOX 360. Da den alligevel bliver skiftet ud med en rigtig afspiller når krigen er over.
Men syntes bare der kommer mange fede film til HD, + det er temmelige billige afspillere.
Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg desværre at Blu ray vinder, pågrund af ps3.
|
Skrevet af: Jesper Nielsen
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 19:58
Har stemt HD DVD.
------------- Jesper Nielsen
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:00
Hvorfor, nå du ikke gidder deres HD's fis in en hornlygte, som du selv siger????
*edit* Jesper Nielsen
Se bort fra denne, jeg læste forkert på hvilken afsender ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:07
Sploink skrev:
Hvorfor, nå du ikke gidder deres HD's fis in en hornlygte, som du selv siger????
*edit* Jesper Nielsen
Se bort fra denne, jeg læste forkert på hvilken afsender ![](smileys/smiley36.gif)
|
![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: mial
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:18
Mens vi overvejer og analyserer mulighederne på blue-ray/hd-dvd markedet, så har andre en anden mening om 'sagen' :
http://www.business.dk/article/20070521/medier/70521007/ - http://www.business.dk/article/20070521/medier/70521007/
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:31
Allerhelst ville jeg se ét HD format, der forener HD-DVD og blu-ray, eller bare et helt tredje. Jeg føler nemlig ikke, at hverken den ene eller den anden side har gjort sig rigtigt fortjent til at vinde.
Hvis jeg *skulle* vælge, så ville jeg dog pege på HD-DVD, og det af flere årsager. Den allerførste grund ville være fordi blu-ray lejren er så ekstremt selvglad.
En anden grund ville være BD+. Jo mere DRM, jo mindre interesse har jeg i formatet. Ikke nok med, at jeg finder hele DRM konceptet latterligt i sig selv, så giver det som regel flere problemer for den ærlige forbruger. Der har jo f.eks været en del problemer med HDCP handshake'et ved HDMI, for bare at nævne et enkelt eksempel. Og jeg kan slet ikke forligne mig med en lille BD+ "betjent", der sidder i min player og overvåger om stakkels Steven Spielberg nu ikke bliver snydt for en krones royalty.
En tredje årsag ville være Sony. Jeg har såmænd ikke så meget imod Sonys produkter. Har selv et surround anlæg og tv fra dem. De har dog et kolossalt problem med at bruge andre firmaers standarder. De *skal* bare altid lave deres eget format. Betamax, Video8, Hi8, MiniDisc, MemoryStick og nu altså også blu-ray. Selvfølgelig har nogle af formaterne haft succes, men det havde været så meget nemmere, hvis Sony for en gangs skyld kunne bruge mere åbne standarder ud at føle trang til at "ville gøre det bedre". Og så den klamme måde at prøve at presse deres seneste standard igennem ved at påtvinge Playstation fans et blu-ray drev, der nok har fordoblet prisen på PS3. Usmageligt i mine øjne.
Sidst men ikke mindst, og lidt i forlængelse af tidligere punkt, HD-DVD er den officielle efterfølger af DVD iflg. DVD Consortium. Den har også den bedste bagudkompatibilitet til DVD, hvilket måske senere ikke er så vigtigt, men lige nu og her synes det at have en vis relevans.
Personligt regner jeg i den næste lange tid at holde fast i normale DVD film/medier. Det er godt nok til mig... ![](smileys/smiley2.gif)
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 21:11
Blu-Ray med alt deres regions og BD+ crap minder mig om et eller anden stalinistisk styre. Så for mig er valget nemt.
HD-DVD ![](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 21:20
Poster den også lige her.
Fra i dag :
|
Blu-ray verkauft sich besser als HD DVD
|
Im Kampf der DVD-Nachfolgeformate Blu-ray und HD DVD scheint sich Ersteres in der Gunst der Verbraucher durchzusetzen. So hat das Marktforschungsinstitut Home Media Research ermittelt, dass zwischen dem 1. Januar und dem 1. Juli 2007 weltweit 1,6 Millionen Blu-ray-Discs, aber nur 795.000 HD-DVD-Filme verkauft wurden.
Während der Film „300“ 190.000-mal im Blu-ray-Format abgesetzt werden konnte, gingen hiervon lediglich 97.000 HD-DVD-Exemplare über die Ladentheke. Darüber hinaus hat das Filmstudio Walt Disney erklärt, im kommenden Jahr sein Titelangebot für das hochauflösende Blu-ray-Format weiter auszubauen.
Zur Kategorie: Video-/DVD-Gerät
|
21.08.2007 / mailto:st@hsid.de - sb |
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 22:15
Jeg har ikke taget stilling til formatkrigen. Så med såvel HD-DVD som Blu-ray afspillere i huset, spiller jeg indtil videre på begge heste. ![](smileys/smiley2.gif)
Mit hjerte banker dog nok mest for HD-DVD - selv om jeg alligevel mere tror på blu-ray som en mulig sejrherre. Men den tid, den sorg.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 23:38
Jeg har kigget lidt på listen over de 100 mest indtjenende amerikanske film nogensinde - den såkaldte "Box-Office Top 100" - set i forhold til solgte biografbilletter i USA (inflation ej medregnet).
Det viser sig, at selv efter at Paramount/DreamWorks er gået over til at støtte HD-DVD lejren 100% (tilsyneladende for de næste 18 måneder), så sidder Blu-ray stadig tungt på vægtskålen med 79 "Top 100" film bag sig imod HD-DVD's 55. NB. 34 af de 100 film stammer fra neutrale filmselskaber eller er Paramount film, som har Steven Spielberg som instruktør - disse er ikke indbefattet af den nye Paramount HD-DVD alliance.
Så hvis man hører til den type, der oftest køber blockbuster film (i hvert fald fra USA) tør jeg godt vove den påstand, at man lige så godt kan satse på Blu-ray formatet. Det vinder højst sansyndligt i sidste ende...
... måske lige med mindre at Warner Bros. også går over til kun at støtte HD-DVD... ![](smileys/smiley2.gif)
BOX-OFFICE TOP 100 U.S. FILMS
1 |
Paramount / Fox |
Titanic (1997) |
Blu-ray |
HD-DVD |
2 |
Fox |
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) |
Blu-ray |
|
3 |
Paramount |
Shrek 2 (2004) |
|
HD-DVD |
4 |
Universal |
E. T. The Extra-Terrestrial (1982) |
Blu-ray |
HD-DVD |
5 |
Fox |
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) |
Blu-ray |
|
6 |
Disney (Buena Vista) |
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) |
Blu-ray |
|
7 |
Sony Pictures |
Spider-Man (2002) |
Blu-ray |
|
8 |
Fox |
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) |
Blu-ray |
|
9 |
New Line Cinema |
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) |
Blu-ray |
HD-DVD |
10 |
Sony Pictures |
Spider-Man 2 (2004) |
Blu-ray |
|
11 |
Icon Entertainment |
The Passion of the Christ (2004) |
Blu-ray |
|
12 |
Universal |
Jurassic Park (1993) |
Blu-ray |
HD-DVD |
13 |
New Line Cinema |
The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) |
Blu-ray |
HD-DVD |
14 |
Disney (Buena Vista) |
Finding Nemo (2003) |
Blu-ray |
|
15 |
Sony Pictures |
Spider-Man 3 (2007) |
Blu-ray |
|
16 |
Paramount |
Forrest Gump (1994) |
|
HD-DVD |
17 |
Disney (Buena Vista) |
The Lion King (1994) |
Blu-ray |
|
18 |
Paramount |
Shrek the Third (2007) |
|
HD-DVD |
19 |
Warner Bros. |
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) |
Blu-ray |
HD-DVD |
20 |
New Line Cinema |
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) |
Blu-ray |
HD-DVD |
21 |
Fox |
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) |
Blu-ray |
|
22 |
Fox |
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) |
Blu-ray |
|
23 |
Fox |
Independence Day (1996) |
Blu-ray |
|
24 |
Disney (Buena Vista) |
Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl (2003) |
Blu-ray |
|
25 |
Disney (Buena Vista) |
Pirates of the Caribbean: At World's End (2007) |
Blu-ray |
|
26 |
Disney (Buena Vista) |
The Sixth Sense (1999) |
Blu-ray |
|
27 |
Disney (Buena Vista) |
The Chronicles of Narnia: The Lion... (2005) |
Blu-ray |
|
28 |
Fox |
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) |
Blu-ray |
|
29 |
Warner Bros. |
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) |
Blu-ray |
HD-DVD |
30 |
Fox |
Home Alone (1990) |
Blu-ray |
|
31 |
Warner Bros. |
The Matrix Reloaded (2003) |
Blu-ray |
HD-DVD |
32 |
Universal |
Meet the Fockers (2004) |
|
HD-DVD |
33 |
Paramount |
Shrek (2001) |
|
HD-DVD |
34 |
Warner Bros. |
Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) |
Blu-ray |
HD-DVD |
35 |
Disney (Buena Vista) |
The Incredibles (2004) |
Blu-ray |
|
36 |
Universal |
Dr. Seuss' How the Grinch Stole Christmas (2000) |
|
HD-DVD |
37 |
Universal |
Jaws (1975) |
Blu-ray |
HD-DVD |
38 |
Disney (Buena Vista) |
Monsters, Inc. (2001) |
Blu-ray |
|
39 |
Warner Bros. |
Batman (1989) |
Blu-ray |
HD-DVD |
40 |
Fox |
Night at the Museum (2006) |
Blu-ray |
|
41 |
Sony Pictures |
Men in Black (1997) |
Blu-ray |
|
42 |
Warner Bros. |
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) |
Blu-ray |
HD-DVD |
43 |
Disney (Buena Vista) |
Toy Story 2 (1999) |
Blu-ray |
|
44 |
Disney (Buena Vista) |
Cars (2006) |
Blu-ray |
|
45 |
Universal |
Bruce Almighty (2003) |
|
HD-DVD |
46 |
Paramount |
Raiders of the Lost Ark (1981) |
Blu-ray |
HD-DVD |
47 |
Warner Bros. |
Twister (1996) |
Blu-ray |
HD-DVD |
48 |
Disney (Buena Vista) |
My Big Fat Greek Wedding (2002) |
Blu-ray |
|
49 |
Sony Pictures |
Ghostbusters (1984) |
Blu-ray |
|
50 |
Paramount |
Beverly Hills Cop (1984) |
|
HD-DVD |
51 |
Fox |
X-Men: The Last Stand (2006) |
Blu-ray |
|
52 |
Paramount |
War of the Worlds (2005) |
Blu-ray |
HD-DVD |
53 |
Fox |
Cast Away (2000) |
Blu-ray |
|
54 |
Universal |
The Lost World: Jurassic Park (1997) |
Blu-ray |
HD-DVD |
55 |
Paramount |
Transformers (2007) |
|
HD-DVD |
56 |
Disney (Buena Vista) |
Signs (2002) |
Blu-ray |
|
57 |
New Line Cinema |
Rush Hour 2 (2001) |
Blu-ray |
HD-DVD |
58 |
Fox |
Mrs. Doubtfire (1993) |
Blu-ray |
|
59 |
Universal |
King Kong (2005) |
|
HD-DVD |
60 |
Paramount |
Ghost (1990) |
|
HD-DVD |
61 |
Sony Pictures |
The Da Vinci Code (2006) |
Blu-ray |
|
62 |
Disney (Buena Vista) |
Aladdin (1992) |
Blu-ray |
|
63 |
Paramount |
Saving Private Ryan (1998) |
Blu-ray |
HD-DVD |
64 |
Paramount |
Mission: Impossible 2 (2000) |
|
HD-DVD |
65 |
Fox |
X2: X-Men United (2003) |
Blu-ray |
|
66 |
New Line Cinema |
Austin Powers in Goldmember (2002) |
Blu-ray |
HD-DVD |
67 |
Universal |
Back to the Future (1985) |
|
HD-DVD |
68 |
Warner Bros. |
300 (2006) |
Blu-ray |
HD-DVD |
69 |
New Line Cinema |
Wedding Crashers (2005) |
Blu-ray |
HD-DVD |
70 |
Warner Bros. |
Charlie and the Chocolate Factory (2005) |
Blu-ray |
HD-DVD |
71 |
New Line Cinema |
Austin Powers 2: The Spy Who Shagged Me (1999) |
Blu-ray |
HD-DVD |
72 |
Warner Bros. |
Batman Begins (2005) |
Blu-ray |
HD-DVD |
73 |
Carolco / Lightstorm |
Terminator 2: Judgment Day (1991) |
Blu-ray |
HD-DVD |
74 |
Warner Bros. |
The Exorcist (1973) |
Blu-ray |
HD-DVD |
75 |
Universal |
The Mummy Returns (2001) |
|
HD-DVD |
76 |
Disney (Buena Vista) |
Armageddon (1998) |
Blu-ray |
|
77 |
Warner Bros. |
Superman Returns (2006) |
Blu-ray |
HD-DVD |
78 |
MGM / Loew's |
Gone With the Wind (1939) |
Blu-ray |
|
79 |
Disney (Buena Vista) |
Pearl Harbor (2001) |
Blu-ray |
|
80 |
Warner Bros. |
Happy Feet (2006) |
Blu-ray |
HD-DVD |
81 |
Paramount |
Indiana Jones and the Last Crusade (1989) |
Blu-ray |
HD-DVD |
82 |
Fox |
Ice Age: The Meltdown (2006) |
Blu-ray |
|
83 |
Paramount |
Madagascar (2005) |
|
HD-DVD |
84 |
Disney (Buena Vista) |
Toy Story (1995) |
Blu-ray |
|
85 |
Sony Pictures |
Men in Black II (2002) |
Blu-ray |
|
86 |
Universal / Paramount |
Gladiator (2000) |
|
HD-DVD |
87 |
Fox |
The Day After Tomorrow (2004) |
Blu-ray |
|
88 |
Fox |
Mr. & Mrs. Smith (2005) |
Blu-ray |
|
89 |
Disney (Buena Vista) |
Snow White and the Seven Dwarfs (1937) |
Blu-ray |
|
90 |
Disney (Buena Vista) |
Dances with Wolves (1990) |
Blu-ray |
|
91 |
Warner Bros. |
Batman Forever (1995) |
Blu-ray |
HD-DVD |
92 |
Warner Bros. |
The Fugitive (1993) |
Blu-ray |
HD-DVD |
93 |
Warner Bros. |
Ocean's Eleven (2001) |
Blu-ray |
HD-DVD |
94 |
Paramount |
What Women Want (2000) |
|
HD-DVD |
95 |
Warner Bros. |
The Perfect Storm (2000) |
Blu-ray |
HD-DVD |
96 |
Universal |
Liar Liar (1997) |
|
HD-DVD |
97 |
Paramount |
Grease (1978) |
|
HD-DVD |
98 |
Universal |
Jurassic Park III (2001) |
|
HD-DVD |
99 |
Paramount |
Mission: Impossible (1996) |
|
HD-DVD |
100 |
Fox |
Planet of the Apes (2001) |
Blu-ray |
|
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 23:43
Meget kan nå at ske inden disse film rent faktisk bliver udgivet.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: DrRetina
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 23:43
Ehh, men tror du ikke f.eks The Godfather vil sælge mere end Home Alone??
Nå, men..
folk stemmer på Blu-Ray fordi de har betalt kæmpe overpris for en PS3 hvilket de så hæpper på... hvilket er synd. Med lidt sund fornuft villle enhver dansker forbande et regions kodet format langt væk, men folk har smidt for mange penge efter det. Too bad.
------------- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret
|
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 23:59
DrRetina skrev:
Ehh, men tror du ikke f.eks The Godfather vil sælge mere end Home Alone??
|
Jo, jeg har da også selv alle Godfather filmene både på Laserdisc og DVD, men ikke Home Alone. Jeg siger ikke, at filmene på listen er lig med dem der vil sælge bedst på HD - blot at rigtig mange af de amerikanske blockbusters med tiden vil kunne fås på Blu-ray, flere end der vil kunne fås på HD-DVD.
DrRetina skrev:
folk stemmer på Blu-Ray fordi de har betalt kæmpe overpris for en PS3 hvilket de så hæpper på... hvilket er synd. Med lidt sund fornuft villle enhver dansker forbande et regions kodet format langt væk, men folk har smidt for mange penge efter det. Too bad.
|
Det er muligt. Jeg har ikke PS3 eller anden HD afspiller, men jeg ved godt hvilket format, jeg ville sætte mine penge på, hvis det var jeg skulle have en nu. Indtil videre kan jeg sagtens leve med de efterhånden ret billige DVD skiver. Og som Jesper Lund skriver, kan der ske meget endnu, før HD bølgen ruller derudaf.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 00:09
Skrevet af: mhelt
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 08:50
Ja, jeg har også prøvet begge formater (på hhv ps3 og tosh hd-xe1) og det ene format virker ikke mere færdigt end det andet IMO - de er jævnbyrdige på billede og lyd, der er nogle teknikaliteter på extras hvor de hver især har nogle fordele - men extras gør ikke noget for mig. PS3'eren kører til gengæld cirkler om toshiba hd-xe1 rent responsmæssigt, navigation mm. Og da der pt findes flere film til BD som jeg synes om end til HD-DVD - så endte det med Blu-Ray for mit vedkommende - og min anbefaling vil være at gå efter filmene.
Mvh
Martin
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 09:49
DrRetina skrev:
Alt respekt for at du helt sikkert har sat dig godt ind i tingene, men har du set både HD-DVD og Blu-Ray i funktion, og ved at nærundersøge en del titler sat dig ind i hvilke plusser og minusser der er ved formaterne I DAGLIG BRUG?
|
Jeg har ikke selv haft testet HD-DVD vs. Blu-ray i funktion på afspillere, men om den ene afspiller, eller rettere det ene format er en smule bedre end det andet på visse punkter (som jeg kan forstå basalt set omhandler interaktive dele, ekstramateriale m.v.) kan ikke få mig til at vælge det ene frem for det andet format. Det der afgør sagen klart for mig, er udbudet er film på det givne format, og her vil alle vel give mig ret i, at det stadig klart er Blu-ray der sidder på størstedelen af titlerne. Det kan også ses på salgsstatistikkerne for de (dog forholdsvis få) Blu-ray og HD-DVD der er udkommet indtil nu.
Jeg kan vitterlig ikke se, hvorfor man skal satse på et format, der ikke har størstedelen af Hollywood selskaberne bag sig. At Microsoft støtter HD-DVD har så godt som ingen betydning for mig. Begge HD formater er udviklet specielt med film for øje – computer og spilindustrien må komme i anden række. Og lur mig, om ikke det går ligesom med de forskellige DVD optageformater – HD formaterne bliver alligevel samlet i et og samme drev til computerne.
Det store spørgsmål er for mig at se, om det også vil ske på filmsiden, altså om HD filmafspillerne (og recorderne) bare vil kunne klare alle formaterne. I givet fald kan Blu-ray og HD-DVD jo sagtens eksistere side om side.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 10:21
Tarkin skrev:
Det kan også ses på salgsstatistikkerne for de (dog forholdsvis få) Blu-ray og HD-DVD der er udkommet indtil nu. |
Det tror jeg ikke man skal lægge nogetsomhelst i - for det første er salgstallene for HD titler uanset om det er BD eller HDDVD så forsvindende lille at det er helt umuligt at udlede noget af det, for det andet skyldes den marginale overvægt at solgte titler på BD sikkert mange andre årsager, eks. salges af PS3 som dog samtidig har vist sig at være enormt skuffende ved slet ikke at have haft den impact på BD film fronten som man havde håbet. I forhold til hvor mange PS3 der er solgt - er det meget få BD titler der er solgt. For det tredie har priserne på HD afspillerne indtil nu sat en meget effektiv bremseklods for udbredelsen overhovedet. Først når priserne kommer ned i et mere tåleligt leje for den almindelige bruger vil vi se hvad majoriteten vælger at adoptere. Når/hvis fru Jensen kan købe en HDDVD afspiller i kvickly for 1500,- så vil hun vælge det format fremfor BD hvis en afspiller her koster 3000,- - Indtil nu er det kun entusiasterne der er villige til at lægge kassen for de første afspillere samt de der alligevel har købt en PS3 spillekonsol og lige skal prøve de der BD film - der har domineret markedet. Dagligdags forbrugeren er ligeglad om det er BD eller HDDVD, de køber det der er billigst - så formatspørgsmål bliver ikke afgjort før priserne bliver sådan at dagligdags forbrugeren for alvor begynder at købe HD.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 10:37
DrRetina skrev:
|
Det var da en pudsig konstatering.
Kunne det slet ikke være, at folk har købt en PS3, fordi de netop ville have en temmelig god og ikke mindst billig Blu ray afspiller?
Taget i betragtning af hvad en PS3 kan og koster, så er det faktisk en ekstrem billig Blu Ray afspiller. Så prisen er bestemt ikke blevet dyrer med en BD drev i. Jeg er lige ved at påstå, at jeg tror Sony har tabt temmelig mange penge på det. Omvendt får de disse penge hjem igen ved bla. salg af film.
Jeg er glad for min PS3, og jeg føler ikke på eet eneste tidspunkt, at jeg er blevet presset til noget. På udgivelsesdatoen (PS3 dagen), der kunne du ikke finde et tilnærmelsesvis ligende alternativ til en Blu Ray (eller HD DVD) afspiller, til bare noget der lignede samme økonomi.
Så din konstatering er efter min mening så gal og ubegrundet som den overhovdet kan være.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 11:00
Har sat min stemme på HD DVD. Har selv HTPC med HD DVD addon, og synes HD DVD har virket som et mere færdigt format fra start end bu-ray. Største grund for mig til at støtte HD DVD udover billigere afspillere er helt klart regionsfrihed, så man slipper for begrænsninger på den front.
Men regner med at satse på dualformat den dag LOTR EE engang udkommer i HD;)
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 11:44
Prøv lige at forklare hvordan hd-dvd er mere "færdigt" end BD og hvordan det påvirker oplevelsen af at se film??
EDIT: Og jeg køber i øvrigt stort set alle film i US så regionskodning er ikke et reelt problem - heller ikke på BD
Mvh Martin
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 12:38
Bl.a. HD DVD har haft deres specifikationer på plads et stykke tid. Kan man ligeledes sige tilsvarende om Blu-ray, der efterhånden har været lang tid om at få specifikationerne på plads til BD+?
Jeg er udmærket klar over at mange BD er multiregionskodet, men selvom det ikke er et problem på efterhånden mange udgivelser, sætter det stadig en begrænsning ift. HD DVD.
Gider ikke at skulle bekymre mig om regionskodning, og slipper heldigvis også for det indtil videre. Og danske undertekster er underordnet.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 12:42
HD-DVD interaktivtet? Hvad er det?
Og hvad har det med BD+ at gøre som er kopibeskyttelse?
Edit: Hov det oprindelige indlæg er vist blevet redigeret Jeg spørger igen: Hvilke færdige ting i specifikationerne påvirker oplevelsen af filmen til fordel for HD-DVD?
og BD+ virker faktisk i alle BD-afspillere. Det er så rigtigt at BDA (organisationen bag BD) er i gang med at tilføje elementer til specifikationerne som kommer til udtryk ved at der kommer nye releases (1.1, 2.0, 3.0). Disse ting kan man så vælge at drage i anvendelse på _ekstra_ materialet - men alle afspillere fra dag 1 kan afspille alle nuværende og kommende BD-film.
Det er rigtigt at BD har et minus med regionskode i forhold til HD-DVD. I praksis er problemet heldigvis ikke så stort - af mine 15 titler er der 2 med regionskode.
Mvh Martin
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 12:51
Ja, sorry indholdet stod forkert i første omgang. Stod op på det forkerte ben imorges, så tingene blev rodet sammen. Nåede hurtigt at læse det igennem og rette det til. Det der er humlen som jeg ser det er, at Blu-ray først lige er begyndt med nye afspillere, der der kan håndtere de strengere krav til BD+. De har med andre ord først lige fået deres standard på plads. Det problem er HD DVD kommet over så vidt jeg er orienteret.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 13:10
Det er forkert at BD+ kun virker i nye afspillere. BD+ virker i alle afspillere fra dag 1. Til gengæld kommer der så nye features til BD (profile 1.1, 2.0 og 3.0) som ikke nødvendigvis er med i de første afspillere. Fælles for disse features er at de påvirker mulighederne interaktivitet i ekstramaterialet, men ikke evnen til at afspille filmen.
Mvh Martin
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 13:15
Det der menes med færdigt er, at de forskellige elementer der tilføjes til Blu-ray specifikationerne, har jeg ikke i samme grad set til HD DVD. Jeg har ikke nævnt noget om der påvirker filmomlevelsen, men personligt så jeg hellere at de elementer er på plads, og da jeg ikke ser samme former for tilpasninger til HD DVD, mener jeg det er et mere færdigt produkt. Correct me if I'm wrong![](smileys/smiley1.gif)
EDIT: Til sidste post: Så vidt jeg kan se, har jeg heller ikke skrevet nogen steder at BR med BD+ skiver ikke kan afspilles i gamle afspillere. Men som du også skriver, kan der blive problemer med de "gamle" afspillere og ekstra materialet, og da det jo også en vigtig del for nogen, der giver i dyre domme for en skive og ikke mindst en "forældet" afspiller på nogen punkter![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 13:33
Jeg har Valgt at stemme på BD,
Begrundelse: PS3, billig afspiller samt at spillene bliver lavet på mediet siger i sig at de vil forsætte med at bruge det lige meget hvad. Stor udbredelse af de film jeg kan li, i hvert fald største delen kommer på BD ca. 75 % af de film jeg vil have. plus hvis jeg køber dem i fx i US så koster de ikke mere end 142 kr pr stk. hvilket jeg vil sige er meget billigere end jeg ville kunne købe dem for her i landet.
Og hvis man vurdere på hvad der er af plads på en BD skive, så er der altid mulig for at bygge mere på dem. Og når Ps3'eren er online kan den altid opdateres til at kunne bruge de nye features. hvilket jeg synes er udemærket.
Bare sig jeg er en nar, men det er disse grunde jeg har til det.
På Den anden side kan jeg godt se at HD DVD har nogle få fede titler. samt er små 10 kr billigere i US pr stk. samt ingen regioner. ellers ville jeg ikke mene at der var så meget mere at komme efter.
Men hvad faen de skal jo nok finde ud af det inden ikke længe eller 10 år. ![](smileys/smiley4.gif)
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 13:45
Vedr. produktets færdighed:
Jamen det er da rigtigt at det selvfølgeligt er en smule besværligt at formatet udvikles - lige som det fx er langt fra er alle CD-afspillere der understøtter CD+text og så vidt jeg husker kom DTS muligheden også først et par år efter DVD-specifikationerne blev færdiggjort. Jeg er faktisk for at formatet videreudvikles i takt med den tekniske udvikling - så længe det ikke sker på bekostning af kompatibilitet med den grundlæggende film.
Mvh Martin
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:17
Vedr. produktets færdighed:
HD-DVD's "window of opportunity" for nye specs er så godt som ovre.
Bly-Ray specs er langt fra færdige. Der kommer nye ting til (hvilket man kan se som noget positivt hvis man vil) men som "gamle" afspillere oftest ikke kan understøtte.
Så at sige at de to formate er lige færdige/ufærdige er noget vås.
------------- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:25
Hvad med HD-DVD's 3. lag da? ![](smileys/smiley2.gif)
------------- Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:27
Som Paramount's Chief Technology Officer Alan Bell siger i et interview..
Bell: HD DVD came out of the DVD Forum. The DVD Forum is
very experienced at developing and managing specs. [HD DVD] was
launched in a very stable way, with stable specifications, and they had
specified a reference player model, so all players had to be compatible
with the HDi interactivity layer, and all players had to be capable of
the interactivity. So when we publish titles in the future that have
interactivity, we can be assured that every HD DVD player will be able
to handle this content.
PCW: So, as a studio, you believe that the underlying stability of HD DVD's specs is a benefit?
Bell: When you look at what the DVD Forum has specified as required,
it's a good set of advanced technologies. You can be assured that that
benefit will be available to all consumers, no matter what [player]
model they purchased. That speaks to the DVD Forum, that it published
specs that were complete and market-ready, and that it didn't need to
publish up [and change the specs], as Blu-ray has. To some degree,
[such changes are] going to create some legacy issues.
For example, HD DVD players have [ethernet] connectivity built-in. If
the player doesn't have that, or it's optional, you can't rely on that
[as a feature].
Det siger vist det hele.
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:34
Jeg kan ikke deltage i afstemningen, for jeg er hamrende ligeglad med hvilket format der vinder - BARE DET KUN BLIVER ET AF DEM, og det sker ASAP, ellers ser jeg en fare for at de begge to dør, da forbrugerne bare bliver forvirrede og så holder sig til DVD. Måske hælder jeg en smule til HD DVD - det virker som om udgivelserne er billigere, end Blu-Ray, eller tager jeg fejl? Og at formatet er mere "modent".
Jeg så gerne at et af de to formater blev det nye DVD format, men det kræver så også at priserne på film ikke er så latterligt høje. De skal ned på niveau med almindelige DVD'er.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:35
Hvad siger det?
At Paramount fik 150mio$ siger vist mere end ovenstående (som altså fortsat udelukkende handler om extras)
Og ja at Toshibas referenceafspiller er fuldt kompatibel med Toshibas afspillere og kloner - det er godt gået af Toshiba. Sådan er ting jo lettere for monopoler .
Og du har fortsat ikke besvaret mit spørgsmål om hvor 3 lags HD-DVD'en findes beskrevet i HD-DVD 1.0 specifikationen?
------------- Pio 5090H
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:36
Simon R. skrev:
Jeg kan ikke deltage i afstemningen, for jeg er hamrende ligeglad med hvilket format der vinder - BARE DET KUN BLIVER ET AF DEM, og det sker ASAP, ellers ser jeg en fare for at de begge to dør, da forbrugerne bare bliver forvirrede og så holder sig til DVD. Jeg så gerne at et af de to formater blev det nye DVD format, men det kræver så også at priserne på film ikke er så latterligt høje. De skal ned på niveau med almindelige DVD'er.
|
Simon, endeligt et fornuftigt indlæg ![](smileys/smiley32.gif)
Ville give dig en eller anden form for rigtig høj karakter hvis jeg kunne, så du skal blot vide at det var fantastisk at læse blandt alle de tåbelige indlæg, "krigen" medfører.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:51
Det er meget underholdene ![](smileys/smiley2.gif)
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:53
Kim Jespersen skrev:
Simon R. skrev:
Jeg kan ikke deltage i afstemningen, for jeg er hamrende ligeglad med hvilket format der vinder - BARE DET KUN BLIVER ET AF DEM, og det sker ASAP, ellers ser jeg en fare for at de begge to dør, da forbrugerne bare bliver forvirrede og så holder sig til DVD. Jeg så gerne at et af de to formater blev det nye DVD format, men det kræver så også at priserne på film ikke er så latterligt høje. De skal ned på niveau med almindelige DVD'er. |
Simon, endeligt et fornuftigt indlæg ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley32.gif)
Ville give dig en eller anden form for rigtig høj karakter hvis jeg kunne, så du skal blot vide at det var fantastisk at læse blandt alle de tåbelige indlæg, "krigen" medfører.
|
Hvis man ikke ønsker at deltage i denne "tåbelige" afstemning og debat, kan man bare lade være. Der er absolut ingen grund til at komme med nedladende indlæg, specielt fra folk som udgiver sig for at være ligeglade.
Men jo, jeg kunne da godt have lavet en svarmulighed mere; "Det rager mig en høstblomst"...
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 15:56
Tarkin skrev:
Hvis man ikke ønsker at deltage i denne "tåbelige" afstemning og debat, kan man bare lade være. Der er absolut ingen grund til at komme med nedladende indlæg, specielt fra folk som udgiver sig for at være ligeglade.
Men jo, jeg kunne da godt have lavet en svarmulighed mere; "Det rager mig en høstblomst"... |
Jeg svarer Simon fordi han skal vide at det er et godt indlæg han har lavet og dette er den eneste måde jeg kan gøre det på. Hvis du finder det nedladende fordi du er i en af de 2 lejre, så er det dit problem.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 16:17
Kim Jespersen skrev:
Jeg svarer Simon fordi han skal vide at det er et godt indlæg han har lavet og dette er den eneste måde jeg kan gøre det på. Hvis du finder det nedladende fordi du er i en af de 2 lejre, så er det dit problem.
|
Hvis du ville fortælle Simon, at du synes hans indlæg var godt, kunne du bare have skrevet en personlig besked til ham, istedet for at skrive en offentlig nedladende bemærkning, til folk der seriøst går op i emnet. Hvis du og Simon er så hamrende ligeglade med Blu-ray og HD-DVD, så brug da for fa'en tiden på noget andet end lige denne tråd.
I øvrigt er jeg ikke "i en af de to lejre". Som du også kan læse længere oppe i tråden, har jeg hverken Blu-ray eller HD-DVD. Jeg holder mig indtil videre til DVD. Men HVIS jeg skulle vælge et format nu, ville det blive Blu-ray, simpelthen fordi flest film/filmselskaber går mod Blu-ray. Hvis der var flest film bag HD-DVD formatet, ville jeg med 100% sikkerhed vælge det format.
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 18:08
Siden hvornår har det været "ulovligt" at give sin mening til kende i en tråd, bare fordi du har glemt svarmuligheden "Jeg er ligeglad"? Det er din poll, der har en fejl, Tarkin Og så forstår jeg i øvrigt ikke den fanatisme omkring formaterne. Jeg kunne forstå det hvis der var kæmpeforskel i kvaliteten, men kvaliteten og mulighederne er jo nogenlunde de samme. Jeg har selv en PS3 og derfor kun mulighed for Blu-Ray afspilning pt., men skifter situationen til at HD DVD vinder, så er jeg klar på at hoppe derover, også selvom det vil koste mig nogle penge at købe filmene IGEN (jeg kunne jo også købe en combi afspiller, hvis der kommer sådan en, der er til at betale). Men det ville i hvert fald være bedst for alle at der kom en vinder, uanset hvilken.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 19:24
Og det er så en kandsgerning,at der i dette kalenderår er solgt ca dobbelt så mange BD film, - end HD-DVD film ! Om det så er via kunstig åndedræt (PS3 ),- eller hvad - så ændrer det ikke ved fakta ! !
Men som Spawn siger,så er det en statestik,ud fra et - endnu - meget lille marked.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 20:43
Fanboys stort set alle sammen "Min er større end din" Jeg synes - og den holdning har jeg lov at have - at afstemningen er tåbelig og latterlig og bare opfordrer til fanboy posts.
Med al ære og respekt så fokuser da for hele hule helvede på at vi får film (både billed og lyd) i hidtil uset god kvalitet (og den er lige god på begge formater, det viser al hidtidig sammenligning) i stedet for at slå hinanden i hovedet med specifikationer og statistikker som I alligevel ikke fatter betydningen af.
Så ja - der skulle have været en 4. mulighed: "jeg er revende ligeglad - jeg vil bare se film i bedst mulig kvalitet"
|
Skrevet den: 22-August-2007 kl. 22:47
Kim Jespersen skrev:
Tarkin skrev:
Men jo, jeg kunne da godt have lavet en svarmulighed mere; "Det rager mig en høstblomst"...
|
|
Der tager du fejl, Kim Jespersen. Hvis der er nogen der finder din måde at udtrykke dig på for nedladende, så er det sådan set dit problem. Du har 2 mulighed. Unlad at udtrykke dig, eller formuler dig på en anden måde. Foreløbg har du kaldt os alle for tåber. Det er et direkte personligt angreb, og bestemt ikke i overenssstemmelse med den måde man opfører sig på. Samtidig ytre du dig temmelig off topic (uden for emnet), som heller ikke er en måde at opfører sig på.
Så jo, problemet er dit, og det ser jeg gerne ændret!
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: mosede
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 06:32
Kandersen skrev:
Der tager du fejl, Kim Jespersen. Hvis der er nogen der finder din måde at udtrykke dig på for nedladende, så er det sådan set dit problem. Du har 2 mulighed. Unlad at udtrykke dig, eller formuler dig på en anden måde. Foreløbg har du kaldt os alle for tåber. Det er et direkte personligt angreb, og bestemt ikke i overenssstemmelse med den måde man opfører sig på. Samtidig ytre du dig temmelig off topic (uden for emnet), som heller ikke er en måde at opfører sig på.
|
Hørt!!
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 10:19
Simon R. skrev:
Siden hvornår har det været "ulovligt" at give sin mening til kende i en tråd, bare fordi du har glemt svarmuligheden "Jeg er ligeglad"? Det er din poll, der har en fejl, Tarkin
|
Det er bestemt ikke "ulovligt" at give sin mening til kende, selvom man er ligeglad med det det stemmes om, bare man ikke begynder at komme med nedladende personlige bemærkninger (siger ikke, at dit indlæg var nedladende). Men jeg kan bare ikke se, hvad formålet er, med at fortælle at man er ligeglad! Møder du fx også op til en offentlig høring og fortæller alle deltagerne, at du er flintrende ligeglad med hvad de beslutter sig for? ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley11.gif)
Stampe skrev:
Fanboys stort set alle sammen "Min er større end din" Jeg synes - og den holdning har jeg lov at have - at afstemningen er tåbelig og latterlig og bare opfordrer til fanboy posts.
Med al ære og respekt så fokuser da for hele hule helvede på at vi får film (både billed og lyd) i hidtil uset god kvalitet (og den er lige god på begge formater, det viser al hidtidig sammenligning) i stedet for at slå hinanden i hovedet med specifikationer og statistikker som I alligevel ikke fatter betydningen af.
Så ja - der skulle have været en 4. mulighed: "jeg er revende ligeglad - jeg vil bare se film i bedst mulig kvalitet"
|
Jeg kan ikke se, at det er tåbeligt og latterligt at finde ud af, hvilket format - hvis ikke begge - brugerne på recordere.dk helst ser vinde den formatkrig, der pulserer for tiden. Med godt 150 afgivne stemmer er jeg ikke den eneste, der har en mening om det. Hvis man er ligeglad med hvem der vinder og/eller ligeglad med afstemningen, så skal man da for hævlede blande sig uden om.
Men jeg vil give dig ret i, at en afstemning som denne kan give anledning til "mudderkastning" imellem folk, der holder med det ene eller andet format. Det har bestemt ikke være hensigten, men det kan for mig at se aldrig lade sig gøre at holde sådanne diskussioner uden for et forum som dette.
Jeg går selv mest op i billedkvalitet, og hvad det angår, kan det jo være hip som hap hvem der vinder af de to formater. Det der er interessant for mig er, hvordan det ligger med hvilke film og filmselskaber der benytter formaterne. Det er da pudsigt, at fordelingen af Blu-ray og HD-DVD tilhængere svarer meget godt overens med fordelingen i blockbusterfilmene. Det var sådan set mit overordnede idé med afstemningen, at finde ud af. IKKE at tale stort for det ene eller andet format, eller starte endnu en mudderkastningstråd.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 10:20
Jeg vil hermed opfordre alle brugere til ikke at komme med flere bemærkninger, der taler for det ene eller andet format, men kun at kommentere selve afstemningsresultatet, hvis man måtte ønske det.
Jeg frabeder mig flere kommentarer lig Kim Jespersens, Simon R.'s og Stampes, da de er useriøse.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 12:38
Kandersen skrev:
Kim Jespersen skrev:
Tarkin skrev:
|
|
|
Nej jeg har kaldt lunddal for en tåbe da han enten ikke kunne eller ville svare direkte på et indlæg fra mig, men svarede på så meget andet og jeg har kaldt flere indlæg for tåbelige.
Jeg må indrømme, at jeg havde regnet med at forskellen er tydelig, men det kan jeg så forstå at det er den ikke.
Efter i går aftes, så tænkte jeg lidt over hvad jeg havde skrevet og hvad jeg havde skrevet til andre og der er jo netop ikke den ting som jeg ikke ville have sagt eller foretaget mig i en debat i mit private hjem. Så hvis den propapanda der i øjeblikket kører fra Blu-ray lejren var kommet frem i en debat hos mig efter jeg havde sagt nøjagtigt hvad jeg havde skrevet, så er jeg da ikke i tvivl om at han kunne have været min bedste ven, han fik at vide han var en tåbe og hvis han så bare fortsatte, så havde jeg da smidt ham ud. Det skal der da ikke herske nogen tvivl om, at folk der ønsker at debattere med mig, de bør som minimum have objektive kontrasvar klar eller undlade at indlede sig i en debat med mig.
Så enkelt er det, så hvis det er mig der står til skideballen herinde, så fred være med det, men jeg kan ikke tage det seriøst. Jeg finder faktisk lunddals svar til mig ligeså eller måske endda mere fornærmende, end direkte at blive kaldt en tåbe, men derfor render jeg da ikke tudende til andre.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 12:43
Tarkin skrev:
Jeg vil hermed opfordre alle brugere til ikke at komme med flere bemærkninger, der taler for det ene eller andet format, men kun at kommentere selve afstemningsresultatet, hvis man måtte ønske det.
Jeg frabeder mig flere kommentarer lig Kim Jespersens, Simon R.'s og Stampes, da de er useriøse. |
Det syntes jeg er en fantastisk idé, så kan det være vi kan slippe for alle de propaganda indlæg fra Blu-ray siden.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 13:09
Kim Jespersen skrev:
Nej jeg har kaldt lunddal for en tåbe da han enten ikke kunne eller ville svare direkte på et indlæg fra mig, men svarede på så meget andet og jeg har kaldt flere indlæg for tåbelige. |
Nu har jeg i ikke i sinde at diskutere dette med dig, hverken her eller i privat besked. Har du et problem med min moderering, så tag du en snak med Lars.
I anden tråd, som omhandler præcis det samme emne skrev du: Åh gud, i er da de mest hjernevaskede mennesker, men når det står i en blog, så er det naturligvis rigtigt. Mage til tåber skal man da lede længe efter.
I den tråd har du sågar fået fjernet indlæg (af Lars).
Her fortsætter du med din nedladende måde at formuler dig på. Du er direkte personlig over for folk som åbenbartlyst ikke dele samme opfattelse som dig. Det er forøvrigt heller ikke nemt, da du tidligere har meldt ud, at du slet ingen mening har om dette, og du mest af alt bare skriver for undeholdningens skyld.
Når folk klager over dig, og jeg, som moderator, gør dig opmærksom på, at det ikke er specielt underholdende, på en meget præcis måde. Ja, så er det altså ikke for mine blå øjne skyld, at jeg gør dette.
Er du utilfreds, så tag den med Lars. Jeg er ret sikker på, at han nok skal tage din anmodning som underholdende!
End of discussion!
------------- Mvh
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 14:01
Kandersen skrev:
Kim Jespersen skrev:
Nej jeg har kaldt lunddal for en tåbe da han enten ikke kunne eller ville svare direkte på et indlæg fra mig, men svarede på så meget andet og jeg har kaldt flere indlæg for tåbelige. |
Nu har jeg i ikke i sinde at diskutere dette med dig, hverken her eller i privat besked. Har du et problem med min moderering, så tag du en snak med Lars.
I anden tråd, som omhandler præcis det samme emne skrev du: Åh gud, i er da de mest hjernevaskede mennesker, men når det står i en blog, så er det naturligvis rigtigt. Mage til tåber skal man da lede længe efter.
I den tråd har du sågar fået fjernet indlæg (af Lars).
Her fortsætter du med din nedladende måde at formuler dig på. Du er direkte personlig over for folk som åbenbartlyst ikke dele samme opfattelse som dig. Det er forøvrigt heller ikke nemt, da du tidligere har meldt ud, at du slet ingen mening har om dette, og du mest af alt bare skriver for undeholdningens skyld.
Når folk klager over dig, og jeg, som moderator, gør dig opmærksom på, at det ikke er specielt underholdende, på en meget præcis måde. Ja, så er det altså ikke for mine blå øjne skyld, at jeg gør dette.
Er du utilfreds, så tag den med Lars. Jeg er ret sikker på, at han nok skal tage din anmodning som underholdende!
End of discussion!
|
Nej jeg er personlig overfor folk der vil diskutere med mig og så ikke svarer på det jeg har skrevet, men i stedet fortsætter i vanlig gange.
Jeg er ikke utilfreds, nærmest ligeglad med at det er blevet fjernet igen og jeg skrev ikke til dig for du er Moderator, jeg skrev fordi du havde svaret mig.
Men du drager også konklussioner, jeg skriver det ikke for underholdningens skyld, jeg skriver det fra et objektivt økonomisk synspunkt, ja forbrugersynspunkt om man vil og at jeg netop ikke nogen interesse til hverken den ene eller den anden side gør måske dét til en styrke, men det er yndet at fortælle mig, at jeg faktisk har en interesse til det ene eller det andet og det bryder jeg mig ganske vist ikke om at folk fortæller mig, for jeg er udemærket godt klar over min egen sindsstemning.
Så det har intet med at folk ikke deler min opfattelse, det har noget at gøre med at de ikke vil indse at deres propagandaforsvar er ukorrekt og uhensigtsmæssig.
Men jeg forstår da udemærket godt at folk der har brugt 10.000,- til 20.000,- kr. på nuværende tidspunkt på et system der muligvis ingen fremtid har, uanset om det så er Blu-ray eller HD-DVD, er en slem en at sluge om et par år eller hvornår dette hysteri får en ende. Naturligvis hvis jeg har ofret mange penge på noget, ser jeg det da også gerne bestå mere end på kort sigt og derfor, hvis jeg havde en interesse, så måtte jeg jo forsøge at sørge for at netop min investering er holdbar på længere sigt.
Så derfor er det nu gået over til mudderkast mellem 2 lejre og det var det jeg ville væk fra, jeg prøvede hårdt, men netop den del af mine indlæg var der undladt at svare på, men så blev den drejet tilbage med mudderkast mod Microsoft.
Jeg finder den debatform fordummende og fornærmende og uanset om du kan se det eller ej, så var det netop det faktum jeg forholdte mig til. Så du kan givetvis finde utallige eksempler fra mine indlæg på direkte fornærmende adfærd mod den pågældende bruger og det vil også være ment som fornærmelse, for hvis han fornærmer mig, så får han tilbage på samme niveau som sproget i hans indlæg.
Det står jer naturligvis frit for at fjerne mig herinde fra, hvis enhver saglig debat ikke er velkommen og at mudderkast derfor må anses som den tilbageværende mest givtige debatform. Jeg har været gennem det her før med Lars og tager den da gerne igen, at det kan ikke være i forbrugerens interesse, og dette board nok må anses som værende for forbrugere, at debatter vindes af de personer der er flest af og som kan svine mest til.
Iøvrigt har jeg som debattør aldrig forstået udtryk som "End of discussion", "Sådan er det bare" eller lign. skulle de afslutte noget?
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 14:33
Kim Jespersen skrev:
Tarkin skrev:
Jeg frabeder mig flere kommentarer lig Kim Jespersens, Simon R.'s og Stampes, da de er useriøse.
|
Det syntes jeg er en fantastisk idé, så kan det være vi kan slippe for alle de propaganda indlæg fra Blu-ray siden.
|
Og du bliver ved og ved! Har du da slet ingen respekt for andre? (notorisk spørgsmål)
Jeg er snart derhenne ved at jeg laver en ny afstemning med overskriften; "Hvem stemmer for at Kim Jespersen smides ud af recordere.dk"... Resultatet af afstemningen kan nemt effektueres.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 14:49
Der er en funktion der hedder rapportér, som kan anvendes. Jeg vil tro en poll om en bruger er i strid med retningslinjerne for dette forum (omend jeg ikke lige kan finde dem???)
------------- Pio 5090H
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 15:24
Tarkin skrev:
Jeg frabeder mig flere kommentarer lig Kim Jespersens, Simon R.'s og Stampes, da de er useriøse. |
Nøj, det er vel nok intelligent, bare at affeje folk, der har andre meninger end en selv som useriøse - DET er meget seriøst. Hvad er der useriøst i at fortælle - i en poll omkring hvad man synes skal vinde, HD DVD eller Blu-Ra - at man er ligeglad, da begge formater er af samme kvalitet?
Det er din poll der er flawed, fordi den ikke indeholdt muligheden "Jeg er ligeglad hvilket format der vinder". Hvordan kan du gå ud fra, at alle hælder til det ene eller det andet format ELLER mener, at der er plads til begge formater?
Din fejl, ikke min Og da det er et frit forum, har jeg lov til at svare som jeg har lyst, så længe det holder sig indenfor trådens rammer.
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 15:36
Simon R. skrev:
Det er din poll der er flawed, fordi den ikke indeholdt muligheden "Jeg er ligeglad hvilket format der vinder". Hvordan kan du gå ud fra, at alle hælder til det ene eller det andet format ELLER mener, at der er plads til begge formater?
Din fejl, ikke min Og da det er et frit forum, har jeg lov til at svare som jeg har lyst, så længe det holder sig indenfor trådens rammer.
|
(Dybt suk!) Tarkin, hvorfor tilføjer du ikke bare valgmuligheden "Det hele rager mig en bønne", så vi kan få fred for det plagsomme barn.
Han spammer jo tråden på livet løs, og ikke meget tyder på at han lige forløbig har tænkt sig at gå et andet sted hen og lege. Og hvorfor skulle han dog også det?: Her får han jo masser af opmærksomhed.
Så, please! ![](smileys/smiley2.gif)
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 15:42
Jeg foretrækker "krigen" eftersom dette er et incitament til de to konsortier. Konkurrencen sikrer bedre kvalitet i produktionsledet fra produktudvikling til den enkelte film udgivelse. Lavere priser på hardware og film, eftersom uskrevne "kartellove" om at indtjene omkostningerne ved et nyt format, når alle står bag, er uladsiggørligt.
Meromkostningen ved en ekstra- eller en kombiafspiller, er rigeligt tjent ind i færre udgifter til film og billigere hardware.
Derved ikke sagt, at jeg ikke ønsker et format på sigt, men vi er så tidligt i forløbet, at krigen sagtens kan fortsætte 2008 med.
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 15:42
musicus, du skal også have en medalje, for at fyre klicheen "han spammer" af på så flot vis.
|
Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 15:55
Er det ikke en falliterklæring at man er nødt til at købe sine "venner" (HD-DVD-Paramount) ?
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 16:00
Det er en del af spillet. Både BDA og HD-DVD køber sig til alliancer, intet nyt under solen der. Jeg er dog ærgelig over at Paramount skiftede til HD-DVD for det forhindrer en hurtig afslutning på krigen og dermed desværre udbredelsen af formaterne.
Måske hvis HD-DVD nupper Warner og Disney eller BD nupper Warner er der fortsat håb om en hurtig afslutning - ellers næppe.
------------- Pio 5090H
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 16:02
mhelt skrev:
Det er en del af spillet. Både BDA og HD-DVD køber sig til alliancer, intet nyt under solen der. Jeg er dog ærgelig over at Paramount skiftede til HD-DVD for det forhindrer en hurtig afslutning på krigen og dermed desværre udbredelsen af formaterne.
Måske hvis HD-DVD nupper Warner og Disney eller BD nupper Warner er der fortsat håb om en hurtig afslutning - ellers næppe.
|
Disney har jo ligesom valgt side, der er vel kun WB tilbage
|
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 16:07
Jo, men Disney er jo også forretningsfolk - er kufferterne store nok er de vel også til at tale med.
Pointen var at for at få et decisive edge skulle HD-DVD have WB + et væsentligt Blu-ray studie eller Blu-ray skulle have WB.
Ellers er der ingen klar afgørelse og krigen trækker ud (= dårligt for alle parter). Så jeg håber faktisk på et af de 2 scenarier. Jeg håber på BD for der har jeg sat mine penge, men hellere et HD-DVD scenarie end et grumset scenarie.
------------- Pio 5090H
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 17:03
Hej Tarkin , selvom du har fået lidt " hug " vil jeg bare sige at det er en SUPER TRÅD dette her det er jo en af tingene som gør dette forum spændende/lærerigt..
Selvom jeg ikke har ( endnu ) nogen HD kilde tror jeg på at konkurrence er sundt , men om markedet er stort nok , er jo nok tvivlsomt , desværre , jeg tror at hvis der kun var et format , ja så ville det være en fordel for os forbrugere , men det vil tiden jo vise...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 15:40
Sjovt som der lige på 30 minutter er 25 der har stemt på HD-DVD og ingen på de andre...
Og i går på dette tidspunkt var fordelingen iblandt de godt 170 der havde stemt
Blu-ray: ca. 60%
HD-DVD: ca. 30%
Begge: ca. 10%
Der er vist nogen derude der morer sig...
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 15:48
De kunne have været mere interssant at se hvor mange som har en BD eller HD-DVD maskine, evt begge dele.
|
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:05
![](http://www.recordere.dk/forum/uploads/Tarkin/2007-08-24_160339_rec1.jpg)
Nå, 150, var det hvad det kunne blive til? Det er da også et pænt rundt tal.
Hold da op hvor barnligt...
|
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:22
lahan skrev:
De kunne have været mere interssant at se hvor mange som har en BD eller HD-DVD maskine, evt begge dele. |
Jeg har en PS3 (dvs., jeg venter på en), men regner under alle omstædigheder at skulle have en standalone player indenfor et års tid. Om det så bliver HD DVD eller Blu-Ray, tja.... Selvf. surt hvis jeg bliver nødt til at skifte til HD DVD hvis det format har vundet, nu hvor jeg har købt en del Blu-Ray film men sådan må det så være.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:30
Hej Alle
Afstemningen er slettet da der blev afgivet et uregelmæssigt antal stemmer for den ene part.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 17:06
Øøh, kan man ikke kun stemme, hvis man er tilmeldt og derefter kun én gang? Nå, hmm, det går over min forstand![](smileys/smiley9.gif)
Venligst Søren
PS. Jeg har læst alle fem sider, men jeg har faktisk ikke rigtigt set nogle egentlige argumenter for det ene eller andet format. Det har alt sammen været noget om den ene eller anden producent og deres anstødsvækkende handlinger. Der har måske været noget i retning af: 'Jeg stemmer på BD, fordi der er mere plads til ekstramateriale', men der er ingen, der anfægter behovet fx.
Hvorfor skal der vælges? Hvad er omkostningerne ved et valg? Hvad betinger valget? Jeg synes, det er et interessant (& for mig endnu lidt hypotetisk) spørgsmål, men fem sider giver godt nok underholdning - men meget få fakta at basere sin evt. afstemningsbeslutning på, når man nu ikke vil foretage et ukvalificeret valg.
Venligst Søren
------------- http://widepond.dk - Widepond
|
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:09
Breddam skrev:
Øøh, kan man ikke kun stemme, hvis man er tilmeldt og derefter kun én gang? |
Nogen har fundet den mulighed der er i systemet for at misbruge det. Latterligt og lavt at man overhovedet gider.
Breddam skrev:
PS. Jeg har læst alle fem sider, men jeg har faktisk ikke rigtigt set nogle egentlige argumenter for det ene eller andet format. Hvorfor skal der vælges? Hvad er omkostningerne ved et valg? Hvad betinger valget? Jeg synes, det er et interessant (& for mig endnu lidt hypotetisk) spørgsmål, men fem sider giver godt nok underholdning - men meget få fakta at basere sin evt. afstemningsbeslutning på, når man nu ikke vil foretage et ukvalificeret valg.
|
Det er jo det som er det underholdende i de to formater. De er temmelig ens hvad angår billedkvalitet. Det er ekstra materiale de adskiller sig ved, og så det fænomen, at den ene kan rumme lidt mere data. Det btyder også, at det er meget svært at argumentere for og imod det ene format, samtidig med at man skal undgå at ramme det man selv helst hælder til. Det er jo svært, når de er meget ens.
Den eneste årsag jeg kan komme på for at man skal vælge, det er udelukkende for at vi kan få stoppe det her medie cirkus med to næsten ens formater. Det er DVD+-R formatet om igen. Præcis det samme man får, men nogle skulle bare være smarte. Det er der mig bekendt ikke nogen der vil tør stå frem og påstå, at de fik en hel masse ud af.
Mens fløden bliver skummet af nogle få, så sejler hele medie cirkuset til stadighed i rygter og ren og skær underholdning. Og det ville ikke undre mig, om det er mange af de samme personer som står bag (virkelig står bag), men blot har set en fidus i at spille flere giganter (filmselskaber) ud mod hinanden. Pt. ville det ihvertfald have været en rigtig god ide, at spille på begge heste, som udvikler. Det giver penge i kassen ![](smileys/smiley36.gif)
Det skal lige siges.. Al ovenstående er ren og skær spekulationer og gætterier. Men det ville sgu være totalt underholdning, hvis det var rigtigt.
Jeg selv en PS3, fordi jeg på det tidspunkt syntes PS3 var interessant. Jeg ville gerne have en HD afspiller (uanset om det var det ene eller det andet format), og jeg ville gerne have (knægten og jeg ville ) en ny spilledåse.. Så hvorfor ikke slå to fluer med et smæk, og nappe en PS3. Dengang i marts, der kunne denne kombination på ingen som helst måde findes på anden vis, til samme pris. Ikke engang en Xbox, selvom jeg overvejede den, alene pga. HD DVD drevet. Var PS3éren kommet med HD DVD drev, så havde det været mit valg i dag.
------------- Mvh
|
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:52
Breddam skrev:
Øøh, kan man ikke kun stemme, hvis man er tilmeldt og derefter kun én gang? Nå, hmm, det går over min forstand![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley9.gif)
Venligst Søren
|
Jeg har lige undersøgt sagen lidt nærmere. Det er faktisk temmelig nemt at snyde, når man ved, hvor lidt der egentlig skal til.
På den baggrund må jeg konkludere, at alle afstemninger på recordere.dk reelt set ikke er en dyt værd, da der snildt kan være fusket med stemmerne i dem alle, hvor end barnlig det så er, at nogen måtte kunne finde på at gøre det, som i tilfældet med denne afstemning.
Jeg har kontaktet Lars desangående. Den programmør der har lavet afstemningssystemet på recordere.dk har ikke tænkt sig godt nok om. Det bør laves om helt om, hvis vi skal kunne regne med stemmeresultaterne. Ellers kan vi lige så godt undvære afstemningsfunktionen.
/Tarkin
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 20:20
Krige er ikke hvad de har været.
Det siger vist alt om niveauet i den debat, at nogen gider bruge deres
dyrebare tid på at snyde i en internetafstemning
|
Skrevet af: mosede
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 20:57
Vanderlay skrev:
Krige er ikke hvad de har været.
Det siger vist alt om niveauet i den debat, at nogen gider bruge deres
dyrebare tid på at snyde i en internetafstemning
|
Tjah, der er nogle der mangler lidt indhold i tilværelsen.
Det er et almindeligt problem i newsgroups også. Bare lidt kedeligt at det skal ødelægges for andre.
|
Skrevet den: 25-August-2007 kl. 18:44
Tja der er måske bare nogen der ærgrer sig over at de havde købt en dyr Hd/bd afspiller og så skulle stemme på deres format et par gange eller 10.
det var ellers ret spændende.
|
Skrevet den: 25-August-2007 kl. 19:04
Det bliver den ikke mindre dyr af. Så jeg forstår ikke ideen med det, hvis det skulle være det.
Det virker mere som om nogen synes det var sjovere at sabotere debatten. Og der er da også ihvertfald et navn der popper op i mit hoved i den her debat.
------------- Mvh
|
Skrevet den: 25-August-2007 kl. 20:51
Det viser så bare endnu engang hvor desperate HD-DVD er, først bliver en masse enige om at købe en HD-DVD film på samme dag for at løfte statistikken, så "køber" HD-DVD Paramount ex. Spielberg og Bay er vist heller ikke tilfreds og så nu saboterer en afstemning på recordere... tsk. tsk. tsk.
|
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 26-August-2007 kl. 12:03
Efter at have været stille i forum siden min indmeldelse, de fleste af de spørgsmål jeg har haft har jeg altid kunnet finde på siden, eller andre steder på nettet, og tak for det i øvrigt, har jeg alligevel nu fået lyst til at skrive et indlæg i denne tråd.
Hd-dvd eller BD, tjae... som udgangspunkt, så vinder Hd-dvd inde i mit hoved på den manglende regionskode, jeg har aldrig forstået hvorfor man skulle have den i det hele taget. Kan i det hele taget ikke forstå hvorfor det kan betale sig (i gamle dage) at lave 4-5 forskellige udgaver af den samme skive som så kan sælges i forskellige dele af verden, udelukkende fordi filmene ikke har release samtidig... det er sådan jeg ser det, hvis nogen kan forklare hvorfor det kan betale sig, hører jeg gerne?
Når det er sagt, så vurderer jeg i sidste ende nok mere på den afspiller jeg helst vil bruge, og af 360 (som jeg har) og ps3 (som er på vej) må jeg nok sige at ps3 virker som et meget mere lækkert system at bruge, mere lydløst og smartere med det indbyggede drev...
Det er klart en meget følelesesladet debat, men når støvet er faldet, kan jeg ikke se at det slutteligt ender ligesom dvd-r og dvd+r de to formater er i sidste ende så tæt på hinanden, at det teknisk (og efterhånden praktisk) er muligt at lave afspillere der kan klare begge formater, så jeg tænker at det er der den ender. Som brugere af recordere.dk er vi vel alle first movers i større eller mindre grad, og når HD får sin daglige gang på det store consumer-marked, så tror jeg at krigen er blevet til våbenhvile, da ingen af formaterne har lyst til at give sig, og hr. og fru danmark kommer til at have en maskine der kan klare dvd/hd-dvd/bd
Det var mine 2 cents
nåja P.s. Bluray har da bare totalt meget det sejeste logo! ![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 26-August-2007 kl. 13:07
P.s. Bluray har da bare totalt meget det sejeste logo! ![](smileys/smiley4.gif) [/QUOTE]
Og totalt meget det bedste film udvalg...
|
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 26-August-2007 kl. 13:11
Det bedste af 2 dårlige meget begrænsede udvalg
|
Skrevet af: Quasi
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 18:53
Er faktisk ret ligeglad...bare de snart finder ud af det, så skal jeg nok købe "vinderen"...
|
Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 19:07
Det er svært at spå.. Især om fremtiden! Så hvorfor ikke bare købe det format der tiltaler dig mest nu? Disse HD-diske er også 12cm i diameter, så de vil også kunne afspilles i fremtiden (det er én ting der næsten er helt sikkert)
|
|