Print side | Luk vindue

Skod Harmony 525?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27419
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 01:35

Emne: Skod Harmony 525?
Skrevet af: Axlon
Emne: Skod Harmony 525?
Skrevet den: 23-August-2007 kl. 16:36
Hejsa.
Har købt mig en Harmony 525 remote, og nu har jeg brugt to dage på at få den til at virke ordentlig.
Første gang jeg satte den op, fulgte jeg wizard'en, og fortalte den om mit tv og HDD samt anlæg, med det resultat at stort set alle funktioner på mit TV ikke virkede (42PX70). Når jeg skiftede en kanal frem, så skiftede den to kanaler frem istedet.

Nå, så prøvede jeg at bruge opsætningen til et PX71 i stedet, og så virkede flere ting, men den er utrolig langsom.

Ind og justere reaktionstider. Der kan man vælge Opvarmningstid/Kommandointerval/Latenstid/Signalblokering.
Hvad fa.... er Latenstid og Signalblokering????? 
Så vælger jeg hjælp, men der står kun hvad Opvarmningstid er

Nå men efter at have justeret alle tider helt ned, så er remoten blevet lidt hurtigere, men stadigvæk utrolig langsom i forhold til den originale, og de to andre programmerbare remotes jeg har.
Det er som om, at når man trykker på en knap, så skal den lige finde ud af hvad den skal gøre, og så sender den kommandoen.

Nu slås jeg med at få den til at skrue op og ned for volumen, for at starte bare et sted, men enten så justerer den volumen op/ned med to hak, hver gang den sender, ellers så justerer den volumen utroligt langsomt (afhængig af om jeg trykker hurtigt eller holder knappen ned på den originale, når jeg prøver at lære Logitech'en komandoen manuelt).

Grunden til dette problem, er sikkert fordi Logitech'en ikke kan håndterer togglebit'en.
Det er sgu da for dårligt af en remote til 750kr, ikke kan klare noget så fundamentalt som at benytte togglebit's.
Og så er jeg ikke engang kommet til Logitech's helt håbløse opsætnings software, samt at man åbenbart ikke kan få slukke for remoten, så den ikke altid skal stå tændt og bruge strøm

Ja undskyld, men skulle altså bare lige have luft.

Har læst så mange  positive anmeldelser af denne remote, og folk der anbefalder Harmony, og så er min skuffelse så stor, over at have brugt 750kr på sådan en omgang lort.

-------------
Mvh Jesper

Svar:
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 10:07

Jeg har selv en 885 og har været meget tilfreds med den, men det kan selfølgelig afhænge meget af hvilke apparater den skal bruges til.

Har du prøvet at kontrakte deres support? De taler dansk, og skulle efter sigende vær emeget hjælpsomme, og kan løse mange problemer som ikke ummidelbart kan løses via softwaren.

Peter

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 10:36
Har selv en Harmony 525, som jeg har brugt til mit 50PX70 (har nu købt en 885 i stedet).

525'eren virker perfekt med mit 50PX70, så det er nok noget opsætning du ikke har fået helt styr på.

Harmonyerne er fantastiske produkter, og kan bringes til at virke perfekt med "alt" udstyr. Men..., det kan godt kræve noget tid og en hel del forsøg. Det er specielt vigtigt at man forstår hvordan Harmonyen virker, ellers er det svært at få den til at virke helt perfekt.

Hvis du er god til engelsk, kan jeg anbefale at bruge engelsk som sprog på Harmonys hjemmeside og i setup programmet. Den danske oversættelse er ikke altid lige gennemskuelig...

Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:49
Ok, som sikkert de fleste nu kan regne ud, så havde jeg ikke fattet en skid
Nu er jeg faldet lidt ned på jorden, men nogen fantastisk remote er det endnu ikke, men det kan være det kommer.
Opsætningssoftwaren stinker ihvertfald

PalleC: Hvordan fik du din remote til at tænde for dit TV?
Jeg har et 42PX70, og kan ikke lige få remoten til at sende "tænd" signalet i lang tid nok. Man skal jo holde tasten nede i et stykke tid, før TV'et reagere.
Hvordan har du klaret den?

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ok, som sikkert de fleste nu kan regne ud, så havde jeg ikke fattet en skid
Nu er jeg faldet lidt ned på jorden, men nogen fantastisk remote er det endnu ikke, men det kan være det kommer.
Opsætningssoftwaren stinker ihvertfald

PalleC: Hvordan fik du din remote til at tænde for dit TV?
Jeg har et 42PX70, og kan ikke lige få remoten til at sende "tænd" signalet i lang tid nok. Man skal jo holde tasten nede i et stykke tid, før TV'et reagere.
Hvordan har du klaret den?

Der er et sted hvor du kan sætte hvor lang tid dit apparat er om at starte op. Så kompenserer Harmonyen for det. 

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 13:43
Du skal bare sørge for at indlæse IR-koderne manuelt så funker det meget bedre. Jeg har selv en 885 og ja, den kan godt være lidt langsom f.eks. når man taster en side ind på TTV. Det lærer man dog at leve med 

Skrevet den: 28-August-2007 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Der er et sted hvor du kan sætte hvor lang tid dit apparat er om at starte op. Så kompenserer Harmonyen for det. 

Jeps, den har jeg fundet, men den indstilling bestemmer kun hvornår den næste kommando kan sendes, ikke hvor længe f.eks. "tænd" kommandoen bliver sendt.
Problemet er at jeg skal holde min powerknap nede i 3sec, for at TV'et tænder.

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Du skal bare sørge for at indlæse IR-koderne manuelt så funker det meget bedre. Jeg har selv en 885 og ja, den kan godt være lidt langsom f.eks. når man taster en side ind på TTV. Det lærer man dog at leve med 

Problemet med dette, er at jeg vil bruge "tænd" kommandoen til at tænde TV'et med, og ikke toggle power.
Desvære findes "tænd" kommandoen ikke på den originale remote, men kun i opsætningen fra Logitech.
Jeg har dog løst problemet, ved at bruge en anden lærbar remote, som jeg så har lært "tænd" kommandoen fra Logitech'en. Jeg har så derefter ladet Logitech'en lære kommandoen fra min anden remote, hvor jeg holdte knappen nede i 3sec, og så virker det
Som jeg har skrevet tidligere, så er selve remoten faktisk ikke så tosset en da, men opsætningssoftwaren stinker

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 01-September-2007 kl. 13:33

Nyt problem.

Hvordan sletter man kommandoer den har lært, altså de infrarøde kommandoer.

Tror faktisk ikke det kan lade sig gøre

Jo mere jeg rodder med denne remote, jo mindre fatter jeg at disse harmony remotes overhovedet kan sælges.

Selve remoten er sådan set fin nok, men opsætningssoftwaren ligner noget en total dårlig amatør har siddet og brygget sammen i løbet af to dage. Det er noget af det mest ringe omgang software jeg nogen sinde har set.

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 01-September-2007 kl. 14:13
Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg kan tilføje en tom Devices, så man bliver fri for at skulle sidde og rode med 200 kommandoer, som alligevel ikke virker?

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: jeps
Skrevet den: 06-September-2007 kl. 09:36

Med hensyn til tænd af TV, så er Panasonics modeller bare sådan.

Selv hvis du bruger den originale fjernbetjening skal du holde "ON" knppen nede i 2~3 sekunder.

Det er en feature og ikke en fejl.

Skrevet den: 06-September-2007 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Med hensyn til tænd af TV, så er Panasonics modeller bare sådan.

Selv hvis du bruger den originale fjernbetjening skal du holde "ON" knppen nede i 2~3 sekunder.

Det er en feature og ikke en fejl.

Det er jeg godt klar over.
Problemet var bare at få Harmony remoten til at sende 'on' kommandoen i længere tid. Har dog løst problemet ved hjælp af en andet lærbar remote.

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: Kristian-h
Skrevet den: 30-September-2007 kl. 21:29
Findes der ikke andre måder at få den til at 'holde' tænd kommandoen på - ved godt at det er en gammel tråd, men det er det eneste sted jeg lige kan finde at hente hjælp

-------------
- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6

Skrevet af: jobbe104
Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 16:17
Jeg har gjort følgende for at få en Harmony 525 til at tænde min 37Px70:

- Lær original tænd kommando for Panasonic fjernbetjening vha. RAW kommandoen.
- Ved opsætningen af tænd for fjernsyn kan man opsætte at der skal trykkes på flere knapper for at få fjernsynet til at tænde. Der har jeg fortalt den at den skal trykke 2 gange på tænd knappen efter hinanden.
- Samtidig har jeg for fjernsynet opsat det delay der går før den næste kommando kan sendes, til meget kort tid. Kan ikke huske præcist hvor lang tid.

Det virker for mig.

Skrevet af: mureren
Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 11:30

Hej.

Jeg overvejer en Harmony, men er lidt i tvivl. Jeg har et Pana 42PV60 (tror jeg nok det hedder :-)), og fjernbetjeningen til det er _meget_ retningsbestemt!

Er Harmony'en bedre på det punkt, eller skal den også peges lige nøjagtig på tv'et?

Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 11:43
Harmonyen har en kraftig og bred infrarød sender. Så du behøver ikke pege den direkte mod dit tv eller andre enheder.

-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo

Skrevet af: mureren
Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 11:51

Hvor stor en vinkel vil du anslå den virker fra?

(hvis 0 grader er midt for tv/ir-modtager)

Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Min stue er på omkring 20kvm, og der virker remoten fra alle vinkler
Men som jeg også har skrevet i toppen af denne tråd, så er opsætningssoftwaren til remoten helt håbløst
Vil tro er der er rigtigt mange der opgiver Logitech'en pga. det.
Det er synd da selve remoten faktisk er udemærket.

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 12:43

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Men som jeg også har skrevet i toppen af denne tråd, så er opsætningssoftwaren til remoten helt håbløst
Vil tro er der er rigtigt mange der opgiver Logitech'en pga. det.
Det er synd da selve remoten faktisk er udemærket.

Jeg synes nu ikke at softwaren er så håbløs som du gør den til. Den har fungeret fint til mit setup og med de justeringer og tilføjelser jeg har lavet. 

-------------

Skrevet den: 15-Oktober-2007 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Stort set fra alle vinkler.

-------------

Skrevet af: meta
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 15:00
Jeg har samme model. Synes den er fantastisk. Havde slet ikke problemer med opsætningen.

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 21-November-2007 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Kristian-h Kristian-h skrev:

Findes der ikke andre måder at få den til at 'holde' tænd kommandoen på - ved godt at det er en gammel tråd, men det er det eneste sted jeg lige kan finde at hente hjælp

Øhh, Panasonic bruger ganske rigtigt en 3 sekunders kommando til at tænde TVet med, men der findes en "hemmelig" discret On-code, som bl.a Harmony og Philips Pronto benytter (PowerOn-Tænd og PowerOff-sluk). Mit Pana tænder øjeblikkeligt med denne kode og den findes da også i Harmonys kodebibliotek under "komponent"

Skrevet den: 22-November-2007 kl. 18:57
PowerOn og PowerOff bruger jeg også til mit Panasonic, men de skal stadigvæk sendes i min 3sec, hvis TV'et er gået i deep-sleep.
Det er rigtigt at PowerOn og off virker med det sammen, hvis TV'et har været slukket i mindre end 1min eller der omring.

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 20:10
Har du prøvet at repeate PowerOn uden delay?

Print side | Luk vindue