Hvilken Xbox skal jeg vælge
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27445
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 10:48
Emne: Hvilken Xbox skal jeg vælge
Skrevet af: CoolMLJ
Emne: Hvilken Xbox skal jeg vælge
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 11:40
Står og kunne godt tænke mig at købe en Xbox360. og nu har jeg lige set at der er kommet en elite udgave med HDMI og større harddisk.
Men er det overhovedt det vær at ofre så meget mere. kan man ikke få et ordentlig nok billed via compoment?
hvad skulle der ellers være ændret ved den nye maskine.? og hvad ville i vælge.
------------- Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
Svar:
Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 11:45
hvor finder man en billig konsol, som nu af henne..
------------- Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
Skrevet af: engell
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 12:13
syntes nu jeg får fint billede over component, men det kommer jo også an på dit fjernsyn.
Ellers er der ikke rigtigt noget ændret ved elite, ja udover 120gb og hdmi stikket. Den har lidt bedre køling, men larmer ikke mindre
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 12:39
Dog er der vist nogle andre Premium modeller på vej med 65nm chips, som skulle gøre at den ikke bliver så varm. Hvornår de kommer, er der vist ikke nogen dato på.
Hvis du ikke kan vente, og vil have en Xbox nu og ikke har en i forvejen, ville jeg vælge den sorte model bare fordi den ser lækker ud ![](smileys/smiley2.gif)
Men om du er villig til at betale 1000kr mere ca, for HDMI og større harddisk, er jo op til dig selv ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Corax
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:09
I USA har Premium også fået HDMI stik. Der går nok ikke så længe før de også har det herhjemme.
|
Skrevet af: Sevus
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:23
Corax skrev:
I USA har Premium også fået HDMI stik. Der går nok ikke så længe før de også har det herhjemme. |
Så Xbox360 Elite er mere eller mindre ikke bedre en Xbox360 Premium eller hvad?
|
Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:55
Sevus skrev:
Så Xbox360 Elite er mere eller mindre ikke bedre en Xbox360 Premium eller hvad? |
Nope.
Men den 120 GB harddisken koster 1200 alene, og MS har lovet at det bliver muligt at downloade HD-film inden jul, og så får du formentlig brug for den store harddisk, da der jo ikke er megen plads på 20 gb'en.
Yderligere kommer Eliten i dette shipment med BenQ-drevet, der er bemærkelsesværdigt stille, hvilket også er værd at at tage med.
|
Skrevet af: kreissl
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:56
En Xbox360 er i princippet ikke bedre end en Core udgave, bortset fra harddisken og HDMi. Prisforskellen mellem Elite og Premium er helt uhyrlig; der kommer indenfor en kort tidshorisont også premium med HDMI til Europa. Derforventes snart at komme xbox med CPU baseret på 65nm, men GPU'en bliver indtil videre stadig 90nm. Der kommer en bedre køling af xbox'en, og så håber Microsoft, at der ikke er så mange, som bliver smittet med den røde ring. Lars
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:59
Med hensyn til Film fra Live er de jo kun til "lån/ leje, og fylder ikke alverden.. De slettes så efter 24 timer..
Det bliver da spændende! Håbede lidt at der kom en melding fra Leipzig i denne uge mht. en dato!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 19:04
Du får den billigste Premium i Elgiganten. Jeg får ikke selv reklamer, men har hørt snak om at de kører tilbud pt. med Premium for 2299kr. Det er et sindsygt godt tilbud for at sige det ligeud.
Nødvendigheden af HDMI afhænger af dit fjernsyns afhænger af dit fjernsyns kvalitet på indgangene. I princippet kan component levere samme billede som HDMI. Men ikke alle nuværende fladskærme accepterer 1080p over component, så det må du lige tage med i overvejelserne. Ellers kan ud købe et vga kabel (hvis du skal bruge 1080p og dit fjernsyn vil tage det igennem vga). Med vga kabel, kan du også upscalere dvd film du ser på xbox'en.
|
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 25-August-2007 kl. 13:55
hvor det vildt at en 120gb hdd skulle koste 1200,- ... når man tænker på hdd markedet generelt (mener elgiganten sælger en ekstern maxtor 500gb til 800,- fx) .. så er man alligevel lidt glad for muligheden med at bruge 2,5" hdd i sin ps3 :)
her er tilbuddet: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000nEjWM_oP?ProductID=G33D4QFHK3oAAAEONGMkfs1_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000nEjWM_oP?ProductID=G3 3D4QFHK3oAAAEONGMkfs1_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAE OiBA03xiY
|
Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 26-August-2007 kl. 11:13
Krisgebis skrev:
Nødvendigheden af HDMI afhænger af dit fjernsyns afhænger af dit fjernsyns kvalitet på indgangene. I princippet kan component levere samme billede som HDMI. Men ikke alle nuværende fladskærme accepterer 1080p over component, så det må du lige tage med i overvejelserne. Ellers kan ud købe et vga kabel (hvis du skal bruge 1080p og dit fjernsyn vil tage det igennem vga). Med vga kabel, kan du også upscalere dvd film du ser på xbox'en.
|
Vil det sige at du kan få lige så godt billede med et HD kabel, som du kan ved at købe eliten? Jeg har nemlig en almindelig xbox360 og et eller andet HD kabel, og får snart mit panasonic PV70, og kan jeg få HD kvalititet på spilene?
Mht. til køb af xbox elite, så synes jeg at man skal købe sig en brugt xbox360 med 5 spil på dba.dk, smutte ned i EB games med den og betale 100 kr ekstra for bytte med en elite.
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 26-August-2007 kl. 13:48
Du kan godt få 1080p på spillene til din xbox 360 med pv70.. har nemlig samme system, det fungerer fint med component udgangen
|
Skrevet den: 27-August-2007 kl. 06:08
Men igen..
HDMI giver, efter mine subjektive oplevelser, lige det ekstra knald på farverne.
Jeg har Component, VGA og HDMI til mit Sony 40v2000 tv og min erfaring er, at Component giver fine farver, men har ikke et så skarpt billede som VGA, der med den seneste update, godt kan se fin ud. HDMI giver derimod både skarphed og farver med "pang" i.
Jeg mener, at Fona har Elite til 3200kr (må ikke hænge mig op på det).
Uanset, hvad du køber - så husk at tage Bioshock med ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Mutzer
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 08:01
Den der med at bytte sin xbox evt med 5 spil, til en elite, den er jeg ret interesseret i.
Nogen der ved hvad man kan gøre med det indhold man har på sin nuværende harddisk? Jeg tænker på både savegames, samt den nu har mine kreditkort info liggende fx, sådan at hvis jeg vil købe noget, så bliver det bare trukket automatisk?
------------- Mutzer
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 10:02
Mutzer skrev:
Den der med at bytte sin xbox evt med 5 spil, til en elite, den er jeg ret interesseret i.
Nogen der ved hvad man kan gøre med det indhold man har på sin nuværende harddisk? Jeg tænker på både savegames, samt den nu har mine kreditkort info liggende fx, sådan at hvis jeg vil købe noget, så bliver det bare trukket automatisk?
|
Du kan enten købe et Memorykort til overførsel af dine savegames, eller købe et kabel som kan overfører dine data fra den gamle harddisk til den nye.
Spørg dig frem i butikken, du er sikkert ikke den eneste der ønsker at få sine data overført til den nye Elite![](smileys/smiley1.gif)
/Michael
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 11:12
Jeg har ikke købet nogen konsol selv endnu. Var først ved at købe en Xbox360 premium! Men så læste jeg om Xbox360 Elite.
Jeg synes det er svært at vælge lige nu. Bliver ved med at høre folk sige at Xbox360 lammer en tand for meget, mens andre siger det mod satte ![](smileys/smiley5.gif)
Ser også på manger forums, at nolge synes at Elite lammer lige så meget som Premium![](smileys/smiley29.gif)
Synes dette gøre mit valg svært. Gider jo ikke have en konsol der lammer en limbo fest ![](smileys/smiley36.gif)
For hvis det passer at den lammer så meget, så tror jeg vil købe mig en PS3 i stedet. Hører ikke om PS3 lammer når den kører.
Men! Hvad nu hvis man ikke skal bruge 120 GB? jeg holder mine film på PC og DVD-afspiller.
Der skulle være en valg mulighed, om man ville have en 20 eller 120 GB version af Elite (bare en ide)
What Shall I do![](smileys/smiley25.gif)
PS. Jeg et LG 32LC55 TV
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 20:46
Jeg har selv en premium udgave, Og ja den larmer utroligt meget.
jeg bytter selv min til en elite, Og jeg følger med på xboxlife.dk om eliten, og der siger folk der har fået den at den larmer mindre end deres gamle premium. Der var faktisk en der skrev den larmede mindre end hans ps3
Alene det er en god ting, Og så vil jeg gerne have den er sort så den passer til resten af tingene i stuen.
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 21:18
Xbox'en larmer forskelligt bl.a. afhængig af hvilket DVD-drev, der sidder i den. Det er vist oftest BenQ-drev, der sidder i de nye, men der er stadig nogle med de andre også. En 20 GB elite vil svare fuldstændig til premium-udgaven, der kommer med HDMI, så vent på den i stedet for. Der kommer formentlig samme køleenhed i, som i Eliten, så den kommer vel til at larme tilsvarende.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 21:28
Jeg har en Elite, og havde en Premium før.
Lad mig lige slå fast. DEN LARMER SOM EN I ¤"#¤"#¤"#¤"¤
Og jeg har også en PS3, og den støjer meget mindre.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 21:43
hummelmose skrev:
|
Så har du nok været uheldig ikke at få den med benq drevet.
Jeg havde også en premium før den jeg har nu, Som larmede noget mindre end den jeg har nu.
Så jeg vil uden tvivl synes elite larmer mindre.
Og det med ps3 har jeg også hørt stor forskel om, Med om de larmer eller ikke gør.
Edit: Det du siger er din elite larmer mere end din premium?
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 06:47
hummelmose skrev:
|
Så er vi enten en del (68% ifølge mini-survey på Xboxlife) der har været heldige og fået en der ikke støjer så meget som den gamle, eller også har du været uheldig?
Min erfaring er, at "idle-noise" er forholdvist den samme (om end en smule mindre gennemtrængende), men selve drev-larmen som var hidsig under afvikling af spil, er blevet meget bedre. En klar forbedring når man sidder og lader sig fornøje med Bioshock.
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 07:50
men det kan godt passe at 68% synes den er blevet mere lydløs. Mange har eventuelt haft en launch-xbox og de drev, der sad i dem larmede rigtigt meget. I elite er der i øvrigt flere Benq-drev i omløb end de andre drev. Har jeg læst et eller andet sted.
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 08:30
kreissl skrev:
men det kan godt passe at 68% synes den er blevet mere lydløs. Mange har eventuelt haft en launch-xbox og de drev, der sad i dem larmede rigtigt meget. I elite er der i øvrigt flere Benq-drev i omløb end de andre drev. Har jeg læst et eller andet sted. |
Nu vil jeg så sige at den Premium jeg har nu er 2-3 måneder gammel, Så langt fra en launch xbox. Og den siger virkelig som om den er ved at falde fra hinanden. så bare det at elite larmer bare en smule mindre, Vil gøre mig glad
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 09:15
Susperia skrev:
Nu vil jeg så sige at den Premium jeg har nu er 2-3 måneder gammel, Så langt fra en launch xbox. Og den siger virkelig som om den er ved at falde fra hinanden. så bare det at elite larmer bare en smule mindre, Vil gøre mig glad |
Synes da ikke det er opmuntrende at hører der er så meget lam i en Xbox360. Til med i Elite.
Har selv haft en Xbox og PS2. De lamme da ikke. Okay min PS2 gik ned efter 3 år. men der have jeg osse spille den sønder og sammen. Den var first generation ![](smileys/smiley9.gif)
Lyder jo nærmest som om Man skal have en test kørsel af en Xbox360 før man over hoved tænker på at købe den ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 09:43
Jeg tændte for sjovt min ps2 op den anden dag, Og den larmer sgu en del, Men nu larmer den også mere med en 160gb hd i, og så det der net adaptor. der køre blæserne hurtigere end normalt, Og der larmer den altså mere end min xbox 360 i idle tilstand.
Det er kun når du spiller på 360 at den larmer.
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 09:46
Susperia skrev:
Jeg tændte for sjovt min ps2 op den anden dag, Og den larmer sgu en del, Men nu larmer den også mere med en 160gb hd i, og så det der net adaptor. der køre blæserne hurtigere end normalt, Og der larmer den altså mere end min xbox 360 i idle tilstand.
Det er kun når du spiller på 360 at den larmer. |
Det passer altså ikke. Den nye XBOX 360 Elite larmer voldsomt i IDLE mode, og endnu mere når drevet kører. Jeg stiller gerne op til en "støjtest". Jeg har både Xbox 360 og PS3 med 160 GB hdd i.
Jeg kender flere med elite, som er enige. Den larmer voldsomt i Idle mode.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 09:50
Nu skrev jeg min gamle PS2 maskine. så begynd ikke at sig det ikke passer
Edit: Og jeg spurgte dig igår om den larmer mere end din premium gjorde??? For min Premium larmer ikke meget i idle, Men det gjorde den gamle tilgengæld. Og omvendt med drevne, Der larmer den nye jeg har mere.
Edit 2: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=26640 - http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=26640
Der er en som har lavet en optagelse med sin premium, og sin elite.
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 10:39
Dette tyder jo på at MS / Microsoft ikke har taget sig sammen til at gøre deres job ordenligt.
Det er meget godt den har flot grafik og masser af spil. Men det hjæpler jo ikke på det, hvis den lammer som min søsters gamle hårtørrer ![](smileys/smiley11.gif)
Så er der alså dømt: DET ER EN OMMER! KAPIS! ![](smileys/smiley26.gif)
|
Skrevet af: angak
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 13:32
Jeg har købt en Elite for 14 dage siden. Der er BenQ drev i, og den larmer helt sindssygt!
Idle støj er til at klare, men når der er en skive i, er larmen uudholdelig.
Jeg har haft en Premium til låns for et ½ år siden, og synes ikke den var værre.
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 14:02
Jeg ville levere den tilbage. Det kan være en defekt.
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 15:38
Bolt skrev:
Jeg ville levere den tilbage. Det kan være en defekt.
|
XBOX 360 ELITE larmer altså bare. Det gør den altså. Det ændrer ikke ved at den har fede spil, men den larmer...
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 15:44
hummelmose skrev:
Bolt skrev:
Jeg ville levere den tilbage. Det kan være en defekt. |
XBOX 360 ELITE larmer altså bare. Det gør den altså. Det ændrer ikke ved at den har fede spil, men den larmer...
|
Nu larmer den jo altså ikke mere end en premium! jeg byttede min gamle premium med en elite, og den larmer altså mindre.
Vil tro at en ny premium og en elite larmer lige lidt (meget)
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 16:00
Det eneste jeg siger er, at Jeg og brugerne på Xboxlife generelt har oplevet, at den larmer mindre end en ældre Xbox pga. BenQ-drevet, der er almindeligt kendt for at være mere stille. Så hvis mandens konsol støjer helt vildt under afspilning, er det vel ikke usandsynligt, at der er noget galt, hvis han også har BenQ-drevet.
Eliten er den femte XBox 360 jeg har haft stående i min stue, og bortset fra en enkelt maskine (hvor blæserne vist slet ikke kørte, for den brændte sammen en uge efter jeg fik den ), så er eliten den mindst larmene under idle, og uden sammenligning under afspilning af spil.
|
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 12:47
Det er bare sært at Xbox360 sælger så godt hvis den lammer så meget.
Det må være Gø og Gogge type der sætte dem sammen. For det kan det ikke være rigtig ![](smileys/smiley5.gif)
Lyder efter hånden som om man skal holde sig væk fra Xbox360 ![](smileys/smiley11.gif)
|
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 13:19
Sevus skrev:
Det er bare sært at Xbox360 sælger så godt hvis den lammer så meget.
Det må være Gø og Gogge type der sætte dem sammen. For det kan det ikke være rigtig ![](smileys/smiley5.gif)
Lyder efter hånden som om man skal holde sig væk fra Xbox360 ![](smileys/smiley11.gif)
|
Jamen så skal du da bare gøre det, Der er ingen der tvinger dig til at købe en.
Jeg købte selv min for de 2-3 måneder siden, Og det var kun som hd afspiller jeg ville bruge den, Og måske et spil engang imellem, For har jo min pc som jeg spiller på.
Men blev overrasket over den havde næsten så god grafik som min pc, Så nu spiller jeg ikke meget på min pc mere, Kun Battlefield 2142.
Og ja larmen irriterede mig i starten, Men nu tænker jeg ikke så meget over det, Måske fordi jeg har lyden så højt alligevel.
|
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 13:29
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 14:04
Susperia skrev:
| Jamen så skal du da bare gøre det, Der er ingen der tvinger dig til at købe en.
Jeg købte selv min for de 2-3 måneder siden, Og det var kun som hd afspiller jeg ville bruge den, Og måske et spil engang imellem, For har jo min pc som jeg spiller på.
Men blev overrasket over den havde næsten så god grafik som min pc, Så nu spiller jeg ikke meget på min pc mere, Kun Battlefield 2142.
Og ja larmen irriterede mig i starten, Men nu tænker jeg ikke så meget over det, Måske fordi jeg har lyden så højt alligevel. [/QUOTE]
Jeg mente ikke, jeg ikke ville have mig en. Det jeg prøve at sige var, at jeg synes det SÆRT, at hvis den larmmer så meget, hvorfor folk så køber den.
Det var mere et teknisk spørgsmål. For den kan da ikke lamme så meget igen, hvis folk køber den.
Jeg har kun høret tests på youtube hvor folk viser deres test.
Men de kan jo sagtens være lave af PS fan boys, der bare vil give Xbox360 et dårligt ry. Ja jeg ved det ikke.
|
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 14:17
Hey Sevus!!
Jeg er den lykkelige ejer af både en 360 og PS3. Jeg benytter PS3 som afspiller og 360´eren som konsol...
Der er vist ikke mere for mig at tilføje, udover at man ved normal gaming/lydstyrke ikke lægger mærke til "larmen".
Kan vel sammenlignes med en VHS der optager eller en rimeligt lydsvag PC. ![](smileys/smiley2.gif)
Ps: nu er min ps3 også begyndt at puste rimeligt kraftigt (efter 3 md) dog ikke så meget som 360.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 14:31
Pede8000 skrev:
Kan vel sammenlignes med en VHS der optager |
hvilken vhs maskine er det lige du har haft?
|
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 15:28
nekolas skrev:
Pede8000 skrev:
Kan vel sammenlignes med en VHS der optager
|
hvilken vhs maskine er det lige du har haft?
|
Den sidste var en Sony (den er død)!
Seriøst syns jeg altså ikke at Xboxen er så slem!! Jeg bruger den også som HD-DVD afspiller, og når "musikken spiller" er det ikke muligt at høre 360eren med mindre man spidser øerer. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 11:43
Taj det lyder som om er svært valg mellem Xbox og PS3 her for tiden.
Der er titel der hiver mig over mod Xbox360, men så sandlig også titel til PS3 der gøre mig hot ![](smileys/smiley10.gif)
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 14:39
joo, det er ikke nemt - her og nu ville jeg vælge Xbox 360 grundet det store udvalg af spil og har du en HD skærm kommer der senere i år mulighed for at hente HD film direkte via nettet til afspilning på 360.
PS3 er også en fed maskine ingen tvivl om det, den bare lige nu ca. mindst 6 mdr. efter 360 og stadig lidt for dyr efter min mening.
/Michael
|
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 15:31
MichaelA skrev:
joo, det er ikke nemt - her og nu ville jeg vælge Xbox 360 grundet det store udvalg af spil og har du en HD skærm kommer der senere i år mulighed for at hente HD film direkte via nettet til afspilning på 360.
PS3 er også en fed maskine ingen tvivl om det, den bare lige nu ca. mindst 6 mdr. efter 360 og stadig lidt for dyr efter min mening.
/Michael
|
Kan kun give dig rat ![](smileys/smiley14.gif)
Jeg tror dog nok Kampen mellem Xbox & Playstation bliver den rende D-dag når vi kommer nær jul!
Så skal PS3 nok komme ned i pris her i EU. ellers taber Sony stort til MS.
Men Sony skal alså også holde med at lave nye version af PS3 der har den samme pris! Den skal jo ned i stedet
Ja kunder er nogle hård bananer. Men hvis kunden ikke kan lide prisen, så køber de jo den ikke.
For de kan jo godt rende med at når den næste Xbox engang kommer, så bliver den sikkert også med blu-ray.
For Microsoft er jo fuld gang med at lave Xbox720 ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley32.gif)
De forventer den at være klar om ca. 2 - 3 år. Så sony skal til at få rumpen med sig ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 08-September-2007 kl. 13:36
Der synes at eksistere 2 forskellige sæt blæsere på de nye Xbox 360 maskiner. Det ene sæt blæsere er meget støjende (som en launch model), mens det andet kun larmer meget lidt.
Jeg modtog i går en helt ny Xbox 360 konsol efter min gamle var begyndt at fryse konstant i spil. Den nye er produceret 22/8 2007 og den er knapt hørbar i sofaen 3 meter væk, når man surfer på dashboardet eller ser DVD film. Jeg var ret chokeret, da min gamle lauchmaskine larmede helt sindsygt selvom den bare stod idle på dashboardet. DVD drevet er et andet mærke men larmer stadig som et jetfly, når man kører Xbox 360 spil. Men jeg klager ikke, da maskinen nu også kan bruges som filmafspiller uden at fornøjelsen spoleres af blæserstøj. Hvis ikke HD DVD drevet larmer helt sindsygt, vil jeg nok overveje at anskaffe et.
Sammenlignet med min PS3 (blæserniveau 2) vil jeg sige, at min nye Xbox 360 larmer en anelse mindre på dashboardet og under afspilning af DVD film. PS3'eren er dog klart mere lydløs, når der afvikles spil.
Mvh
Anders
|
Skrevet den: 08-September-2007 kl. 13:53
Sevus skrev:
For de kan jo godt rende med at når den næste Xbox engang kommer, så bliver den sikkert også med blu-ray.
For Microsoft er jo fuld gang med at lave Xbox720 ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley32.gif)
|
Så Microsoft har anerkendt Blu Ray som vinder af format krigen?? ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: KrabbeDK
Skrevet den: 08-September-2007 kl. 23:01
Køb en ps3 det fremtiden
|
Skrevet den: 09-September-2007 kl. 08:34
KrabbeDK skrev:
Køb en ps3 det fremtiden![](smileys/smiley36.gif) |
Det var da intelligent sagt ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 13-September-2007 kl. 12:59
Mrocsoft er jo gode til at kopire. så hvis Blu-Ray viser sig et være bedre en DVD format.
Så er det ikke helt umuligt at de osse går over til Blu-Ray, før eller siden. HVIS den viser sig at være bedre!!
|
Skrevet af: blackknightdk
Skrevet den: 13-September-2007 kl. 21:46
kan ikke helt følge det med pv 70 ........
den kan IKKE køre 1080P via component
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 14-September-2007 kl. 07:58
Jeg har et sådant tv. og den kan godt køre 1080p med component - med xbox360
|
Skrevet den: 14-September-2007 kl. 12:38
forzajuve skrev:
Jeg har et sådant tv. og den kan godt køre 1080p med component - med xbox360 |
Mener du ikke 1080i med component?
Jeg har selv px70, og der kan jeg ikke køre 1080p
|
Skrevet den: 14-September-2007 kl. 12:44
1080p via VGA... I hver tilfælde med HD-DVD drevet.
|
Skrevet af: blackknightdk
Skrevet den: 14-September-2007 kl. 18:04
NEMLIG PEDE8000![](smileys/smiley1.gif)
pv og px serien kan arnejde med 1080P signaler men ikke vise dem som min pz70 kan hehe
|
Skrevet den: 16-September-2007 kl. 11:45
Vil det sige at man skal købe et VGA kabel, for at få sit PV70 til at vise 1080p? Og er der stor forkel på 1080p og 1080i?
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 09:49
Jeg har købt en Elite for et par dagen siden 3197 i Elgiganten. Den harddisk på 120 GB er guld værd, fedt at man kan hente så mange demo'er og beta'er gratis via LIVE.
Har brugt 90 kr på et arcade spil, eller har jeg ikke købt et eneste spil til den endnu, selv om jeg har gamet en hel del, men de beta'er der ligger til gratis download er ret gode. Er i fuld gang med Call of Duty 4.
HDMI udgange er fed nok at have, hvis ikke det forbedre billedet, så er kablet da nemmere at køre skjult i forhold til et component ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 18:15
Hey Jimmbo, ![](smileys/smiley1.gif)
Dit TV kan IKKE vise 1080 signaler, men den laver en nedscalering af et 1080 signal. Dvs. at den altså godt kan modtage et. Jeg har selv lige kvajet mig i en lign. tråd, og fandt så derfor ud af at man med fordel kan sende ens x-box til at sende et 1080 signal, da tv´et så ikke skal lave flere scaleringer. Derfor skulle det være bedre end at sætte x-boxen til at sende 720. ![](smileys/smiley1.gif) Jeg kan se at du har PV-70?
Om du vælger at bruge et VGA eller et component kabel er der stor diskution om. Tror at Pede8000 legede med kablerne engang!? ![](smileys/smiley9.gif)
Problemet er at dit tv IKKE pixelmapper 1:1 oiver VGA, det gør den over component. Tilgengæld kan der sendes 1080 over VGA. Over component pixelmapper den 1:1, men kan kun sendes i 720. "PEst eller kolera"? Prøv selv, køb to kabler og se hvad DU syntes er bedst. Det har jeg tænkt mig at gøre, men har bare ikke fået det gjort endnu. Jeg køre component, og er godt tilfreds!
Mange hilsner Simon
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 18:39
Så du mener jeg får bedre signal ud af at vise 720p frem for 1080i?
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 19:49
Nej, det var ikke det jeg mente... ![](smileys/smiley1.gif) Jeg mente du får det bedste signal hvis du indstiller din x-box til at sende 1080 signal. ![](smileys/smiley1.gif) Om du så gør det over VGA eller component kabel, det er vist en smagssag! Du kan iøvrigt lurer lidt på komplett.dk, der har de nogle af Monsters highend kabler til x-box 360. ![](smileys/smiley2.gif)
/Simon
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 21:27
|