Print side | Luk vindue

PS3 som MediaCenter?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27494
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 08:58

Emne: PS3 som MediaCenter?
Skrevet af: bace
Emne: PS3 som MediaCenter?
Skrevet den: 25-August-2007 kl. 19:58

Jeg har igennem 1½år haft windows media center maskine stående i stuen, til at se film, billeder, høre musik mv. Optage fra TV er ikke noget jeg reelt har brugt, og det kan jeg godt leve uden... Men jeg er efterhånden ved at være rimeligt træt af der altid er det ene eller andet som lige skal gøres for at media centeret virker.. Så ville godt have noget "simpelt" som bare virker - var i sin tid rigtig glad for XBMC til Xbox, men denne solgte jeg for flere år siden, og har ikke haft noget som kunne matche den siden. Derfor kikker jeg på PS3 som en mulighed...

Hvad er mulighederne for at bruge PS3 som media player - altså kunne afspille MP3, WMA, Xvid, DivX, mv. ? Filerne har jeg i dag online på en lille Linux maskine, og ville helt klart foretrække hvis de kan afspilles den vej over netværket.

Men kommer der nogen opdateringer til PS3 konsollen, som man bør vente på, og fungere den godt som media center?

Håber I kan hjælpe, eller alternativt kan henvise til en side hvor jeg kan læse mere

Svar:
Skrevet af: galthen
Skrevet den: 02-September-2007 kl. 14:54
Når PlayTV kommer til PS3 i starten af 2008 vil den være et komplet media center.

Dog er der endnu ikke en opdatering som indeholder DivX eller Xvid.
Det er det eneste der mangler før en PS3 det ultimative media center.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-September-2007 kl. 15:03

"Ultimative media center" ??

Ikke i min bog - den kan jo hverken afspille WMA, WMV, WMV HD, H264.mkv, Divx, Xvid, DVD ISO eller mange andre af de formater der typisk benyttes.

Og Play TV ? hvad skal vi bruge det til - det understøtter sandsynligvis ikke de digitale standarder der benyttes i DK - så værdien af dette herhjemme bliver sandsynligvis yderst begrænset. Fuldstændig som nutidens DVB-T tunere er ligegyldige med de sølle 3 kanaler der understøttes.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: bazten
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 03:16
http://gamers-underground.com/forum/showthread.php?p=310505

godt nok til windows, men er ret sikker på der findes noget tilsvarende til din linux maskine. Denne løsning kræver da også lidt af din server da alle formater ps3'en ikke understøtter bliver "transcoded"

virker perfekt her!

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 06:52

Ja - det virker - men det er da uinteressant med en løsning der kræver en kraftig pc skal stå i baggrunden og transcode materialet til et dårligere resultat i et eller andet fællesformat som PS3'en forstår.

En ALDI netdvd afspiller til 995,- gør det betydeligt bedre end en PS3, den kan også bruge TVserity som mediaserver, men behøver ikke en kvalitetsforringende transcodning.

PS3 som mediacenter bliver først interessant den dag den selv understøtter disse videoformater.  

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 07:52
enig med spawn - den mangler mange gængse formater, som dog langt hen af vejen kan klares med firmware opgraderinger. Hvis altså Sony fokuserer på det.

Skrevet af: bace
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 21:49

Oprindeligt skrevet af bazten bazten skrev:

http://gamers-underground.com/forum/showthread.php?p=310505

godt nok til windows, men er ret sikker på der findes noget tilsvarende til din linux maskine. Denne løsning kræver da også lidt af din server da alle formater ps3'en ikke understøtter bliver "transcoded"

virker perfekt her!

Besluttede mig for at det skulle være en PS3, så må jeg "bare" finde ud af hvordan jeg får den til at fungere som media center

Jeg har installeret Tversity på min Windows 2000 maskine, men kan ikke få det til at virke - alt hvad der transcodes virker ikke på PS3'en selvom Tversity er sat op til at transcode til PS3, og PS3'en kan se det er en Mpeg1 eller Mpeg2 stream der kommer...

Synes dog heller ikke det er en særlig elegant løsning at skulle transcode filerne før de kan afspilles, men det kan jo være nødvendigt i en kortere periode - om ikke andet indtil jeg for taget mig sammen og installeret linux på PS3'en

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 01:06

Vær opmærksom på at selvom du installerer Linux på din PS3, så udnyttes dens grafikkort ikke og det kombineret med den lave mængde af RAM gør den ubrugelig til visning af HD materiale i Linux.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 22:07
Et eller andet sted kan jeg godt følge sony i at de ikke understøtter alle mulige obskure video formater som primært bruges til pirat optagelser og de fleste af formaterne er ulovlige da de bruger patenteret teknologi, Xbox'en understøtter vel også kun officielle video formater - jeg er ikke sikker.

Print side | Luk vindue