RGB-tilslutning, hvordan??
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27590
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 07:45
Emne: RGB-tilslutning, hvordan??
Skrevet af: Stay_Bamboocha
Emne: RGB-tilslutning, hvordan??
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 08:39
har købt et RGB-kabel til min Xbox 1, men når jeg tilslutter den min Xbox & HDTV så er billedet bare sort/hvid som om den ikk smider billedet ud som RGB!??
er der et sted jeg skal ændre på noget i "settings"???
|
Svar:
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 09:59
Er den tilsluttet TV'et med SCART eller?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:05
RGB findes udelukkende som Scart-kabel til Xbox.
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:20
OK, men så er den måske sat til at overføre S-Video eller også kan den valgte SCART-indgang ikke klare RGB.
Sort/Hvid tyder på manglende RGB.
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:21
Man kan ikke vælge hvad maskinen skal overføre når man sætter et RGB-Scart kabel i.
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:22
Naiera skrev:
Man kan ikke vælge hvad maskinen skal overføre når man sætter et RGB-Scart kabel i. |
Jamen så er problemet jo lokaliseret til TV'et ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:50
pilehave skrev:
Er den tilsluttet TV'et med SCART eller? |
det med scart tilsluttet TV'et......?? ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 12:57
pilehave skrev:
Naiera skrev:
Man kan ikke vælge hvad maskinen skal overføre når man sætter et RGB-Scart kabel i. |
Jamen så er problemet jo lokaliseret til TV'et ![](smileys/smiley36.gif)
|
nej for det virker fint med RGB fra HDD-optager.
skal man ikk fortælle Xbox'en at man vil vælge at køre med RGB som udgang, ligesom ved Component? det skal man nemlig også på vores HDD-tager, om det er Scart, RGB eller Component.
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 14:28
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 15:46
Hvilket TV har du?
På mange TV accepterer ikke alle SCART-stik RGB-signaler (PX70 har f.eks. kun én SCART-indgang med RGB-understøttelse).
Jeg kører af samme grund min Selector gennem min HDD-recorder via SCART for at kunne anvende RGB fra begge kilder på PX70.
------------- /lars
|
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 15:58
bantam skrev:
Hvilket TV har du?
På mange TV accepterer ikke alle SCART-stik RGB-signaler (PX70 har f.eks. kun én SCART-indgang med RGB-understøttelse).
Jeg kører af samme grund min Selector gennem min HDD-recorder via SCART for at kunne anvende RGB fra begge kilder på PX70.
|
Det er et Panasonic PV60, men min HDD kører på SCAR T3 som RGB så den virker ihvert fald. må lige prøve igen så eller på et andet fjernsyn.
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 16:10
Stay_Bamboocha skrev:
Det er et Panasonic PV60, men min HDD kører på SCAR T3 som RGB så den virker ihvert fald. må lige prøve igen så eller på et andet fjernsyn.
|
Prøv at sætte konsollen til det SCART-stik i TV'et, som din HDD-recorder sidder i (på det stik ved du jo, at RGB fungerer).
Hvis det virker, kan du jo prøve at sætte konsollen i en RGB-SCART-indgangen på din HDD-recorder, og derefter tilslutte HDD-recorderen til TV'et igen (på RGB-SCART-stikket).
------------- /lars
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 14:27
bantam skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
|
Prøv at sætte konsollen til det SCART-stik i TV'et, som din HDD-recorder sidder i (på det stik ved du jo, at RGB fungerer).
Hvis det virker, kan du jo prøve at sætte konsollen i en RGB-SCART-indgangen på din HDD-recorder, og derefter tilslutte HDD-recorderen til TV'et igen (på RGB-SCART-stikket).
|
Nu har jeg lige prøvet at tilslutte Xbox'en med RGB-kable, problemet er at det billedet glider sidelæns mens billedet også er 2 delt på skærmen - men der ER farver på, sorry.
|
Skrevet af: maagren
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 15:49
Stay_Bamboocha skrev:
bantam skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
|
|
Nu har jeg lige prøvet at tilslutte Xbox'en med RGB-kable, problemet er at det billedet glider sidelæns mens billedet også er 2 delt på skærmen - men der ER farver på, sorry.
|
Bare en tanke - på mit gamle tv oplever jeg samme fænomen med RGB som du beskriver, indtil jeg selv vælger det korrekte input på tv'et.
Hvis jeg eks. ser tv og tænder min PS2 ruller billedet sidelæns indtil jeg selv skifter input til EXT 1.
Hvis det er en fornærmelse at foreslå noget så simpelt, så undskyld på forhånd. ![](smileys/smiley9.gif)
|
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 20:40
mener ikk jeg selv kan bestemme hvilken input den skal stå til, det finder den selv når det er RGB-signal vi snakker om. men S-vhs kan jeg............tror sgu er det kabel som er fuck't up, billig lort.
men i har ikk prøvet at rode med andre slag kabler til jeres xbox 1?
|
Skrevet af: DerAlte
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 22:01
Stay_Bamboocha skrev:
mener ikk jeg selv kan bestemme hvilken input den skal stå til, det finder den selv når det er RGB-signal vi snakker om. men S-vhs kan jeg............tror sgu er det kabel som er fuck't up, billig lort.
|
Hej
For at skifte mellem indgangene, så vil jeg henlede din opmærksomhed på side 11 i den danske vejledning.
Hvis billedet er ude af sync, så kan det skyldes at der ikke er skiftesignal til TV'et og det vil så prøve at vise det på scartindgangen og tuneren samtidigt. Er dette tilfældet skal man skifte til indgangen manuelt.
mvh
------------- Alt under 40" er kun til computerbrug.
|
Skrevet den: 31-August-2007 kl. 10:24
DerAlte skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
|
der står sgu desværre ikk noget om det i min manual, der er intet jeg SELV kan indstille/vælge. men tror sgu det er det kabel som er fuck'd up, tror evt jeg vil prøve med et Component.
men er det KUN med spil at et Component-signal vil blive bedre, hvad med bare film & billed-visning??
Hej
For at skifte mellem indgangene, så vil jeg henlede din opmærksomhed på side 11 i den danske vejledning.
Hvis billedet er ude af sync, så kan det skyldes at der ikke er skiftesignal til TV'et og det vil så prøve at vise det på scartindgangen og tuneren samtidigt. Er dette tilfældet skal man skifte til indgangen manuelt.
mvh
|
|
Skrevet af: DerAlte
Skrevet den: 31-August-2007 kl. 16:35
Hej igen
Her er den side du mangler.
![](/forum/uploads/DerAlte/2007-08-31_163420_pv60.JPG)
------------- Alt under 40" er kun til computerbrug.
|
|